Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1861
Fikk ønske om å kjøpe en vape for stefaren min, noen som kan litt om dette?
Han ønsker en mellom 500-1000kr, med justerbar watt, og for en eller annen grunn motsdand når han trekker inn slik at d føles så likt sigaretter som mulig. Skal kjøpe på dampoteket imorgen.

Takker for svar gjerne med link.
Jeg har prøvd fem forskjellige dingser de siste årene og den jeg har brukt aller mest og som jeg er mest fornøyd med er Eleaf istick Pico. Den kan justeres i hytt og pine og takler sub-ohm coiler. Jeg bruker 0,3 ohm og synes det er fint. Begynn på 40W og prøv forskjellige wattstyrker oppover.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg har prøvd fem forskjellige dingser de siste årene og den jeg har brukt aller mest og som jeg er mest fornøyd med er Eleaf istick Pico. Den kan justeres i hytt og pine og takler sub-ohm coiler. Jeg bruker 0,3 ohm og synes det er fint. Begynn på 40W og prøv forskjellige wattstyrker oppover.
Vis hele sitatet...

http://dampoteket.no/eleaf-istick-pi...lo-3-tank.html slik som denne? Og når jeg kjøper denne trenger jeg ikke mer enn juice?
Ja, men de finnes også i litt mindre glorete og jævlige farger. Det eneste du trenger i tillegg er et 18650-batteri.
selv om det ikke er det han spør etter kan jeg på det varmeste anbefale Smok V8 stick Big Baby, her får du mye for pengene. Bare tanken alene koster nesten det du betaler for hele kit`et

https://pgvg.no/produkt/starter-kitt...-tfv8-big-baby
Sitat av RapTouR Vis innlegg
selv om det ikke er det han spør etter kan jeg på det varmeste anbefale Smok V8 stick Big Baby, her får du mye for pengene. Bare tanken alene koster nesten det du betaler for hele kit`et

https://pgvg.no/produkt/starter-kitt...-tfv8-big-baby
Vis hele sitatet...
Det der er vel noe litt mer praktisk for en som ikke kan så mye om det, er det noen form for justering på styrke her eller bare plugandplay?
Jeg har Smok stick V8 og den er kjempegod på alle mulige måter, men den drypper noen ganger som et helvete gjennom de luftgreiene.
Sitat av Smule Vis innlegg
Jeg har Smok stick V8 og den er kjempegod på alle mulige måter, men den drypper noen ganger som et helvete gjennom de luftgreiene.
Vis hele sitatet...
Hvilken juice bruker du? VG/PG? Min erfaring er at du bør ha minimum 50% VG, men gjerne 70/30. Da jeg hadde for tynn (lav vg) juice på min lakk den også som en sil.
Sitat av Born2Follow Vis innlegg
Det der er vel noe litt mer praktisk for en som ikke kan så mye om det, er det noen form for justering på styrke her eller bare plugandplay?
Vis hele sitatet...
er ingen justering eller display. bare plug and play 0,15 ohm coil sitter ferdigmontert når du tar den ut av pakka.
iStick pico som dontomaso sier eller en klone av denne er billig og bra. Den klonen jeg har kan jeg justere luftfløden på, slik at jeg kan ha høy motstand eller veldig lett motstand på innhaleringen. Husk å fukte o-ringene i litt e-juice før du fyller den første gangen. Og la den står et kvarters tid slik at coilen er gjennomtrukket og du unngår brentsmak.

Mener a istock også kan justere luft både i bunn og topp akkurat som klonen. Watt og volt kan og justeres.

Har et par smok men er mer fornøyd med istick klonen. smok v8 er vel den med to coiler? Suger e-juice som ei gammal polsk .....langt billigere å gå for en med moderat juice forbruk.
Sist endret av frtoretang; 3. november 2017 kl. 18:03.
Om det er for røykeslutt anbefaler jeg en esigarett med noe høyere ohm. Ikke gå for sub ohm da disse lager veldig mye damp, og for langtidsrøykere kan de være vanskelige å venne seg til.

Noe rundt 1.2-1.8 ohm er ideelt. Av ejuice bør du gå for noe med en del PG i, da dette er det som gir følelsen av å trekke noe ned i lungene som røykere vil savne av høy VG juice. 50pg/50vg eller 40pg/60vg er fint.

Har gode erfaringer med friskedrag.no, nosmoke.no og engelske ukecigstore.co.uk. Er du usikker så send en mail til de og hør hva de har som anbefales. Disse 3 har super kundeservice.

Ikke gå for TFV8 eller annen Smok beast. Disse har ingen motstand og veldig høy damp produksjon i subohm formatet.. det er beregnet for ejuice med relativ høy VG og passer mer erfarne dampere.
Sist endret av ronorio; 3. november 2017 kl. 19:23.
Er uenig. Subohm passer for alle. En blir raskt vant og det er så mye kos med subohm og all dampen. En vanerøyker trenger all hjelp for å slutte, personlig så synes jeg det er mye lettere å bli glad i subohm. Vet om flere som gikk rett på subohm og de og er strålende fornøyde. En kan bare starte med litt lavere settings i starten, så kan en justere opp etterhvert.
Det er mulig men de fleste som selger disse sier noe annet. Høy PG er best på tynn wire/wick, i motsetning til subohm brennerene som gjerne karameliserer og lager brent smak av høy PG.

Røykere er vandt til å trekke damp inn i munnhulen før den trekkes ned. Subohm derimot er laget for direkte lungedrag, og har ikke den motstanden i trekket som trådstarter etterspør.

Jeg har drevet med dette siden nordmenn flest knapt hadde hørt om elcig. I flere år har jeg laget min egen juice, wicker coiler osv. Jeg har også hjulpet mange fra 30 år på rulletobakk til esigarett.

Dette er min erfaring.

Lykke til
Sist endret av ronorio; 3. november 2017 kl. 19:45.
Foretrekker høy VG. Feks billig juicen Liqua HP er 65% VG og er perfekt for subohm. Når jeg blander selv så er jeg som regel mellom 70-80% vg. Har ikke brukt veldig mye tid på å blande selv for av de oppskriftene jeg har prøvd så er det ingen som har vært innertier. Har endel ubrukte ingredienser som jeg sikkert aldri får brukt opp.

Feks så har jeg forsøkt 5-6 forskjellige kaffe/baileys blends. Ikke truffet den rette ennå, til tross for at 2 av dem hadde mange stjerner. Smakte en ferdiglaget kaffe/baileys for et par år tilbake og den var helt fantastisk. Husker selvsagt ikke navnet

Noen tips?
Jeg foretrekker også høy VG (80/20) på lav subohm. Jeg har vært borte i noen kaffe og andre mørke smaker, men personlig foretrekker jeg frukt med en anelse av sitron og iblant med peppermint/ice. Av kaffesmaker vil jeg anbefale Dragon's Brew fra ECBlend. Hvem som selger disse nå er jeg usikker på.

Om du coiler og wicker selv kan jeg anbefale Serpent SMM tanken med clapton basert coil. RDA/RDTA gir mye mer smak enn de fleste andre alternativ, men medfører noe mer dill og dall kontra ferdigbygde brennere.
Sist endret av ronorio; 3. november 2017 kl. 21:13.
Nah. Disse RDA tankene kan være et helvete. Lekkasjer spesielt. Drip tank det er hard core
Snurret noen coiler tidligere, men når jeg fant bra coiler i 10 pk til en rimelig sum fra Kina så orka jeg ikke styre mer. Blir fort lekkasje om en har det travelt når en driver på med bomullsvekene. Feil lengde eller litt skjevt så ser det ut som en har dryppert eller for tidlig avgang i jeansen. Skal se om jeg finner oppskrift på klone av Dragon's brew. Her går det mest i mango for tiden. Kjøpte "en haug" av Liqua HP mango på salg u/nik. Passer meg egentlig best å vape uten nikotin, da jeg snuser.

Litt synd at det er helt slutt på å kunne vape på by'n. Var koselig det. Orker lissom ikke stå ute å vape når jeg kun gjør det for kosens skyld. Blir ikke mye kos når neglespretten slår rot og nesa renner fordi det er så kaldt å stå ute å vape.
Blir litt off topic dette, beklager til trådstarter.

RDA (Rebuildable Dripping Atomizer) er greit om du drasser med deg juicen i lomma. RDTA eller RTA er utgaven med tank, selve konseptet er mye av det samme. Tanker som lekker er noe ekte dritt. Heldigvis finnes det gode (lekasjefri) tanker som Serpent SMM. Det blir litt subjektivt hva en foretrekker her, smaken er som baken.

Dette med drippere og rebuildables er noe for den viderekomne, og ikke for nybegynneren som har gått rundt med Petterøes 3000 på lomma i 30+ år. Juice med høy PG gir en følelse av å trekke ned noe, slik som tobakksrøyken gjør, og passer seg bedre for de som prøver å gå fra tobakk til damp.

Lykke til med vapen!
Sist endret av ronorio; 3. november 2017 kl. 22:45.