Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 5523
Har i flere år nå brukt VLC for å spille av filmer jeg har lastet ned fra nettet.

Er det andre programmer som er bedre til å avspille videoer/filmer, spesielt med tanke på høyere lyd?
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Jeg foretrekker GOM til avspilling, den sammen med K-lite mega pack gjør susen for det meste. Prøv den ut
Trådstarter
Sitat av Echuz Vis innlegg
Jeg foretrekker GOM til avspilling, den sammen med K-lite mega pack gjør susen for det meste. Prøv den ut
Vis hele sitatet...
Skal teste den ut

Er det ellers noen som vet hvordan man får økt volumet høyere enn 200% i VLC?
Trådstarter
Sitat av Zyke Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg har nå installert de begge, men lyden er fortsatt ikke bedre..
(° ͜ʖ °)
Zyke's Avatar
Sitat av GangM Vis innlegg
Jeg har nå installert de begge, men lyden er fortsatt ikke bedre..
Vis hele sitatet...
Antar du bruker et headset, hvilket? Also, sørget for at volummikseren er stilt helt opp og sånt?
Last ned windows media player. Beste medieavspilleren for video og musikk.
Trådstarter
Sitat av Zyke Vis innlegg
Antar du bruker et headset, hvilket? Also, sørget for at volummikseren er stilt helt opp og sånt?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg bruker selve pc'en!

Sitat av Gave Vis innlegg
Last ned windows media player. Beste medieavspilleren for video og musikk.
Vis hele sitatet...
Andre sier VLC er best!
Hva om høyalerene på pc'en rett og slett ikke kan spille av høyere lyd?..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
>bruke VLC
Haha, for et elendig, ELENDIG program. Bruker selv media player classic, fungerer fint!
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
>bruke VLC
Haha, for et elendig, ELENDIG program. Bruker selv media player classic, fungerer fint!
Vis hele sitatet...
Hva er i veien med VLC?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva er i veien med VLC?
Vis hele sitatet...
Hva er ikke i veien med programmet?
Trådstarter
Sitat av Gave Vis innlegg
Last ned windows media player. Beste medieavspilleren for video og musikk.
Vis hele sitatet...
Nei, det er det ikke..
Det gir fra seg elendig lyd..
Hvis du trenger høyere lyd enn maks i programmet tror jeg ikke det er det som er problemet. Kjøp forsterker eller headset med høyere sensitivitet.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hva er ikke i veien med programmet?
Vis hele sitatet...
Det spiller alt jeg har av filer og har et enkelt og greit interface, tar liten plass og få ressurser. Hva er i veien med det?
Trådstarter
Sitat av Grix Vis innlegg
Hvis du trenger høyere lyd enn maks i programmet tror jeg ikke det er det som er problemet. Kjøp forsterker eller headset med høyere sensitivitet.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke penger..
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
TS, er du sikker på at selve VLC er stilt høyt i windows? Kan fort skje noe sånt som dette.
http://i.imgur.com/a556GTF.png
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av FatMan Vis innlegg
Hva er i veien med VLC?
Vis hele sitatet...
Stort sett kun matroska kodeken som kan være litt treig ved spoling. Før taklet ikke spoling i det heletatt.

Og det bruker litt mere resurser en noen alternativer.

Bruker stort sett VLC selv though, da jeg har nok pc-resurser og den er ganske kompatibel med remote apps og lignende.

KMplayer er ett godt alternativ imo, bare dere passer på å ikke få med toolbar på "installeren".
Kjapp og bra når man bruker hurtigtaster, litt bedre enn vlc.
Flere hardware alternativer dersom man ønsker også.
Sist endret av Alphanio; 20. juni 2013 kl. 22:17.
Brukte VLC helt frem til 1080.. Vlc krevde mer enn det pcen min greide å levere. Nå er det
Media Player Classic som er tingen for min del.
http://filehippo.com/download_klite_codec_pack/

Prøv å scrolle på VLC for å oppnå høyere volum enn 200%
Sist endret av oPRE; 20. juni 2013 kl. 23:18.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hva er ikke i veien med programmet?
Vis hele sitatet...
Hva med å komme med et eller flere argumenter for å bekrefte din tidligere uttalelse?
Bsplayer ffs!!!
Laster ned text for deg automatisk om ønskelig
Trådstarter
Sitat av FatMan Vis innlegg
TS, er du sikker på at selve VLC er stilt høyt i windows? Kan fort skje noe sånt som dette.
http://i.imgur.com/a556GTF.png
Vis hele sitatet...
Jupp!
Den er på topp

Sitat av oPRE Vis innlegg
Prøv å scrolle på VLC for å oppnå høyere volum enn 200%
Vis hele sitatet...
"Scrolle på VLC"?
Sorry, skjønte ikke helt hva du mente der..
Du sier du bruker pc-høyttalerne? Er det da snakk om en laptop? Isåfall er det vel lite vits i å klage på avspillingsprogrammene O.o
Trådstarter
Sitat av 6udxd Vis innlegg
Du sier du bruker pc-høyttalerne? Er det da snakk om en laptop? Isåfall er det vel lite vits i å klage på avspillingsprogrammene O.o
Vis hele sitatet...
Ja, det er en laptop, men samtidig vet jeg den kan gi fra seg mer lyd når jeg følger med på volumtingen.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av GangM Vis innlegg
"Scrolle på VLC"?
Sorry, skjønte ikke helt hva du mente der..
Vis hele sitatet...
Du kan bruke scrollen på musa i vlc for å øke volumet. Jeg mener du kan dra volumet opp til 400% på denne måten.
Klikk på avspillingsvinduet når den spiller av for å forsikre deg om at vlc er hovedvalget og så scroller du opp for å øke lyden.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hva er ikke i veien med programmet?
Vis hele sitatet...
Hva er ikke feil med ditt argument?
Sist endret av JohnMichael; 21. juni 2013 kl. 12:08.
Kan jo gjøre mye med VLC. Bruker det selv. Kan bruke keyboard tastene til å sette på sound delay, subtitles delays om man bruker det, endre aspekt osv, veldig enkelt, er ikke noe problemer med det og det er enkelt å forstå, og ikke for mye egentlig
Trådstarter
Sitat av r0bin Vis innlegg
Du kan bruke scrollen på musa i vlc for å øke volumet. Jeg mener du kan dra volumet opp til 400% på denne måten.
Klikk på avspillingsvinduet når den spiller av for å forsikre deg om at vlc er hovedvalget og så scroller du opp for å øke lyden.
Vis hele sitatet...
Virket ikke..

Sitat av Oatre Vis innlegg
Kan jo gjøre mye med VLC. Bruker det selv. Kan bruke keyboard tastene til å sette på sound delay, subtitles delays om man bruker det, endre aspekt osv, veldig enkelt, er ikke noe problemer med det og det er enkelt å forstå, og ikke for mye egentlig
Vis hele sitatet...
Hvilke keyboard taster?
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Sitat av GangM Vis innlegg
Hvilke keyboard taster?
Vis hele sitatet...
Prøvd å ta en titt på Hotkeys under preferences muligens ?

Syns VLC fungerer utmerket til alt så langt.
Hvis du går over 100% i volum i vlc så booster den "unaturlig" mye. Vlc vil altså ofre lydkvalitet for volum. Hold deg på 100% så skal lyden være god ingen programmer vil gjøre lyden din bedre enn på Vlc. Sett Windows volumkontrolleren på Max lyd og vlc på 100% så er det den beste komboen du får.
Sist endret av Quasar; 21. juni 2013 kl. 15:38.
Dizzz--- > http://mpc-hc.org/
Media player classic home cinema

Er heller ikke sånn storfan av VLC lengre, greit nok den spiller absolutt alt, men får ofte pixelhakk og dritt med den...
Sist endret av RayMonk; 21. juni 2013 kl. 15:48.
Trådstarter
Sitat av Quasar Vis innlegg
Hvis du går over 100% i volum i vlc så booster den "unaturlig" mye. Vlc vil altså ofre lydkvalitet for volum. Hold deg på 100% så skal lyden være god ingen programmer vil gjøre lyden din bedre enn på Vlc. Sett Windows volumkontrolleren på Max lyd og vlc på 100% så er det den beste komboen du får.
Vis hele sitatet...
Vel.. ifølge google skal man kunne øke VLC til 400%
Ved 100% hører jeg så vidt noe (lyden blir så lav at filmopplevelsen blir elendig).
Kan legge til at det går utover lydkvaliteten dersom du øker over 100% i vlc!
Skaff deg eksterne høyttalere!
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av GangM Vis innlegg
Vel.. ifølge google skal man kunne øke VLC til 400%
Ved 100% hører jeg så vidt noe (lyden blir så lav at filmopplevelsen blir elendig).
Vis hele sitatet...
Da har det ingenting med avspilleren din å gjøre.

Enten så har du systemlyden utrolig lavt eller så har du høytalere \ lydkort som er kaputt.

Putter jeg lyden til 200% på uansett av tre laptoper eller to desktoper her i huset sprenges høytalerene glatt hvis filene har normal lyd og systemlyden er på maks.

Når det er sagt, jeg gikk bort fra VLC til MPC-HC for noen år siden pga mye scanbugs med VLC.
Enkelte filmer har utrolig lav lyd. Dette er det lite å gjøre med annet enn å laste ned en annen rip.
http://nuvvenuvve.blogspot.no/2007/0...volume-to.html

Hvis det fortsatt er av interesse å øke volum over 200%


Det jeg tidligere mente med å bruke scrollen for å øke volum over 200%..
Push the scroll button on your mouse up
Sist endret av oPRE; 25. juni 2013 kl. 01:01.
Jeg kunne også scrolle lyden opp til 400% med en eldre versjon av VLC. Men tror ikke det går med den nyeste. Går max til 200% her. Men det holder jo i massesvis, så om TS ikke er fornøyd, så er det nok andre tiltak som må til, som det er nevnt tidligere.
Sist endret av Fuzzybossen; 25. juni 2013 kl. 01:10.
Trådstarter
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg kunne også scrolle lyden opp til 400% med en eldre versjon av VLC. Men tror ikke det går med den nyeste. Går max til 200% her. Men det holder jo i massesvis, så om TS ikke er fornøyd, så er det nok andre tiltak som må til, som det er nevnt tidligere.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har nå vært på Elkjøp og kjøpt en flatskjerm tv til ca. 3000,- og en kabel som jeg kan koble til pc'en med, så da blir det nok ikke noe problem lenger

Får den levert på døra halv 1 imorgen