Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3897
Som tittelen sier. Hvilke kosttilskudd tar du på morgningen for å ha en god dag?
Kreatin
DAA
Tyrosin
Theanin
L-tyrosine l-theanine koffein.
Roterer phenylpiracetam og fladrafinil.
Noopept og fasoracetam for fokus.
THC- En lille spliff til morgenkaffen.
multivitaminer og d vitamin på vinteren.
- 200 mg vitamin C
- 175 mg trippel magnesium (hydroksid, sitrat og malat)
- 1000 mg konsentrert fiskeolje (omega-3, EPA, DHA og DPA)
- 3-400 mg L-theanine rett i kaffekoppen

- Har L-tyrosine også, men tar det kun ved behov for ekstra energi, liker ikke at den har interaksjon med en del stimulanter (plutselig glemmer man seg bort liksom).
- Skal forsøke Ashwagandha om ei lita stund.
Multivitamin, omega 3, magnesium, kaffe og en liten tjall her og��
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burn Original
Jeg klarer ikke å la være og nevne mine rutiner som er enkel rask yoga på maks 2 minutter. SÅ tar jeg 15 minutter meditasjon.

Ideelt sett lager jeg meg deretter en smothies med rå kakao(sterkest mulig), litt frossen banan og havremelk.
Tidvis har jeg og maccaroot i smothien. kakao når den er rå har en langt bedre biotilgjengelighet(opptak i kroppen)en når den er kokt. Det inneholder enorme mengder med tryptofan som booster serotoninproduksjonen i hjernen. I tilegg er det masse kofein i kakao, så det kicker som kaffe, bare bedre. Maccarot er i likhet med kakao et adaptogen. Alltså en komplekst næringsamensetning som er i stand til å tette kroppens mineral/vitaminlager der det måtte trenge. Begge deler gir masse energi, og arbeidsdagen går som en lek.
300mg magnesium, vitamin b kompleks 1stk, og D-vitamin. Så tar jeg l-tyrosine noen dager når jeg går av speed, men som nevnt over her såmå man passe på da det kan øke effekten av stimulanter. Tok en smell med speed like mye som jeg pleier, etter å ha tatt 500mg l tyrosine. Da ble jeg så overjustert at det blei alt for mye, var sikker på at hjerte skulle stoppe og jeg hørte masse lyder og ble veldig stressa. Merka jeg ble veldig rusa allerede halveis i smellen men satte likegodt resten, og skjønte samme sekund at det skulle jeg IKKE gjort. 24 timer seinere begynte jeg å føle meg vanlig speeda. Pass på!
Uvaksinert 👍
1gram C, 5000iu D, 25mg Zink, glucosamine,magnesium, B2, selenium.
teobromin, riboflavin, kalsium og jod.
(sjokolademelk)
5000 iu d3
Multivitamin
1g fiskeolje

Blir ofte en energidrikk på jobb også
D-vitamin 80µg
C-vitamin 250mg
Krom 100µg
Magnesium 350mg
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
NAC, et tilskudd bestående av flere medisinske sopper (Stamets 7), multivitamin og 200 mg cubensis (2-3 ganger i uken). Prøver utover dette å spise sunt og variert
dropper 0,2 amfetamin og tar en morraskaffe på jobb
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
1-2mg Alprazolam.
5-30mg Escitalopram ved behov.
Tre-fire bowls, en av de med frokostblanding.
En kopp ispaghulafrøskall ved behov
Earl Grey te
Sigaretter
Sist endret av Bothrops; 4. mars 2020 kl. 20:35.
et glass appelsinjuice og en kopp med koffein
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Hva i helvete mann, trenger man alt dette? Kan se for meg at D-vitamin på vinteren er logisk, men skal ikke alt annet komme naturlig/fra kosthold, istedenfor piller? Belær meg gjerne. Sjøl spiser jeg grøt hver dag før jobb og evt no kaffe ila dagen ved behov...
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Hva i helvete mann, trenger man alt dette? Kan se for meg at D-vitamin på vinteren er logisk, men skal ikke alt annet komme naturlig/fra kosthold, istedenfor piller? Belær meg gjerne. Sjøl spiser jeg grøt hver dag før jobb og evt no kaffe ila dagen ved behov...
Vis hele sitatet...
Neida, man trenger ikke nødvendigvis alt det der, og ja, mesteparten av det kroppen trenger kommer fra et variert kosthold.

I mitt tilfellet bruker jeg ekstra C vitamin for å styrke immunforsvaret (og som antioksidant), magnesium for bedre energinivå, som laksativ og får å ikke gnise med tenner. Fiskeolje fordi jeg har lite fisk i kostholdet og det er veldig sunt for hjernen. L-theanine for å dempe jitteriness og småangst fra kaffe. Skal visst også være sunt for kropp og sinn.

Vitamin D er litt viktig i vinterhalvåret, men ikke i slike doseringer som enkelte bruker. 6-800 IU (15-20 mcg) skal dekke behovet til et voksent menneske. Vet ikke hvorfor noen velger å pøse på med 5000 IU.
Folk her kan spare seg mange kroner med å ta en tur til fastlegen sin, og ta prøver for å se om man er i underskudd av noe...

Edit:
For mye vitaminer og mineraler kan være skadelig
​For høye doser av vitaminer og mineraler kan være skadelig for kroppen. Det er derfor viktig å følge anvisningene og ikke ta mer enn det som står. For personer som trenger kosttilskudd er det viktig at behovet vurderes i samråd med legen.
Vis hele sitatet...
https://helsenorge.no/kosthold-og-er...g-kosttilskudd
Sist endret av vephoria; 5. mars 2020 kl. 14:22.
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Neida, man trenger ikke nødvendigvis alt det der, og ja, mesteparten av det kroppen trenger kommer fra et variert kosthold.

I mitt tilfellet bruker jeg ekstra C vitamin for å styrke immunforsvaret (og som antioksidant), magnesium for bedre energinivå, som laksativ og får å ikke gnise med tenner. Fiskeolje fordi jeg har lite fisk i kostholdet og det er veldig sunt for hjernen. L-theanine for å dempe jitteriness og småangst fra kaffe. Skal visst også være sunt for kropp og sinn.

Vitamin D er litt viktig i vinterhalvåret, men ikke i slike doseringer som enkelte bruker. 6-800 IU (15-20 mcg) skal dekke behovet til et voksent menneske. Vet ikke hvorfor noen velger å pøse på med 5000 IU.
Vis hele sitatet...
Jeg kjørte 5000iu, fikk beskjed av legen at jeg hadde verdier over standard grensen, men ikke nok til å være farlig. Så tar bare en i uka i stede for 7 dager, stabiliserte seg da
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kreatin
Beta-Alanin
Theanin
Vitamin C
Vitamin D
Krom
Sink
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Vitamin D er litt viktig i vinterhalvåret, men ikke i slike doseringer som enkelte bruker. 6-800 IU (15-20 mcg) skal dekke behovet til et voksent menneske. Vet ikke hvorfor noen velger å pøse på med 5000 IU.
Vis hele sitatet...
Dekke behovet? Minimunsgrense?

Jeg regner med at med vitaminer så er det referanseområder mellom X og Y. Jeg tenker man kan like godt være i det øvrige skiktet som det nedre.

Jeg har lest tidligere at man kan ta opp til 10 000 oi daglig uten bivirkninger.

Selvfølgelig skal doser være spesifisert for en selv. I mitt tilfelle får jeg omtrent ikke noe sollys fra oktober til mars, så da er det greit å ta dette 4-5-6 ganger per uke.

Det er kanskje unødvendig mye, men jeg lever fortsatt på en boks jeg kjøpte noen år tilbake som kostet et par hundrelapper på ebay
10mg deksamfetaminsulfat sammen med en kopp kaffe og en snus.

Sunt? neppe.
Blåbær og 25 mg clomid annenhver dag
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
3.5g kratom og 70mg elvanse. Så frokost ca 30 minutter etter det. Etter frokoster tar jeg omega-3, multivitamin, sink og betakaroten.
Multivitaminer, tran og kaffe
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
100-200 mg Modafinil i ukedagene, multivitamin og Omega-3 tilskudd.
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sjuk Falk; Har akkurat fått tak i modafinil selv - blir spennende å prøve! Opplever du noe noia/uro mens du tar de? Har 200mg tabs.

OT: Kaffe, smoothie (grønnkål, egg, brokkoli, yogurt og juice). Hvis ikke smoothie så multivitaminer.
200mg modafinil fant jeg litt for stimulerende. Syntes 100mg var fint mens jeg studerte.
Sitat av Kutulu Vis innlegg
200mg modafinil fant jeg litt for stimulerende. Syntes 100mg var fint mens jeg studerte.
Vis hele sitatet...
Det varer i 12+ timer for meg.. er ikke noe jeg kan ta ofte i hvertfall, skifta over til fladrafinil med 6 timers halveringstid.. er vel dessverre bannlyst i Kina nå nylig.
Sist endret av SleeperSeed; 7. mars 2020 kl. 03:33.
Bæsj
Tiss
Promp

Hehe neida, i drømmene.

Kreatin
C-Vitamin