Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 9379
Jeg er en Snøfreser
Cobra1's Avatar
Hei lager denne tråden for å snakke litt om filmen rutete ninja og sammenligninger med Terkel i knipe, språkbruket og hva dere syns om sanne filmer.

Personlig så er jeg ganske fan av den morsomme og kreative språkbruken. Spesielt den kreative banningen som man vanligvis ikke hører.

"Stikk å då a før jeg vrenger rasshølet til mora over det stygge lille trynet ditt din prematur fødte kalvbeite hankatt knuller"
Fett om du er 12 år tenker jeg.
Det er forfriskende å høre slik banning men kan ikke si det er morsomt, blir i overkant mye, er morsomt om man går i 7.klasse ja.
Terkel var bedre på alle måter, men det er min mening.
Rutete ninja hadde mindre av alt som liksom gjorde Terkel så annerledes enn alt mulig annet av "animasjon ment for voksne"
må si meg enig i hva andre syns her.
Og så har man jo mye fet autentisk banning å kikke på om mann er interessere i den slags, både Nordover
eller ekte 70/80 talls Narver språk hos Christopher Nielsen
Infantilt, etter min mening.

"Stikk å dø a før jeg vrenger rasshølet til mora di over det stygge lille trynet ditt, din prematurfødte kalvbeinte hankattknuller"
Synes virkelig ikke dette er spesielt kreativt, og minner meg om som Purgatorio og Mekkelek skriver over; barneskolen.
Lavt nivå rett og slett.
Jeg skal være helt ærlig å si at jeg gikk og så den på kino i sommer. Terkel i knipe kom ut da jeg var 12 og jeg elska filmen da, skjønt jeg skjønte vel kjapt at det kanskje funker best i 7-klasse, men tenkte like vel at en nostalgitripp av et sånt kaliber forekommer ikke for ofte og opplevelsen i seg selv var ganske gøy den. Det var noen interessante jokes der som ikke hadde med banning å gjøre i det hele tatt og jeg digga det, men kanskje mest fordi jeg har et forhold til originalen. Herman Flesvik gjør imidlertid en helt glimrende jobb og det er en afropopparodi midt i filmen der han nailer til gangs! Jeg synes oppfølgeren var verdig og jeg ville elska den like høyt om den hadde kommet ut i riktig alder like høyt som originalen altså.

Litt off topic dette, men jeg har lagt merke til at infantilt språk aksepteres i mye høyere grad hvis ting er på engelsk? Skal ikke ljuge, jeg synes banning som beskrevet i tråden her er ganske infantilt og langtfra kreativt, men jeg opplever ofte at folk som ser på South Park, Family guy eller Rick and Morty (jeg gjør også det, i hvert fall sistnevnte) og folk forøvrig også egentlig, reagerer på overdreven banning i mye større grad om Terkel og Gjengen utfører den enn foreksempel Cartman eller Rick Sanchez? Er jo selv offer for denne dobbeltstandarden på sett og vis, i det at jeg synes det høres mye mindre oppfinnsomt ut selv, men jeg lurer på om det har noe å gjøre med enten språket i seg selv eller om det har med amerikansk kultur (hvordan de har sett på fargerikt språk opp gjennom) eller om det beror på noe helt annet? Shits weird!