Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1923
Nja... Min kusine kommer snart til å ha sin 18. Bursdag. Alle kommer sikkert til å være 2 år eldre enn meg. Alle kommer til å se på meg, de har aldri sett meg, bor ikke i samma land som henne og huns venner. Jeg hater fester. I alle festene som jeg har gått på har jeg blitt satt utafor. Jeg blir trist for ingen grunn og begynner å få panikk. Så må jeg dra med fly ALENE. Jeg bare hater de. Fester. Jeg begynner å gråte idet jeg tenker på de.

Noen tips?
skal godt gjøres å hate en fest på extacy.

Hvis du hater det så mye at du begynner å gråte av det, hvorfor da utsette degselv for det?
"Fester" er overvurdert. Du går nok ikke glipp av mye. Mange som deg som ikke liker sånt, derfor mange tvinger i seg alt av sprit og rus for å takle det..
Hvis du syntest det er så jævlig er det bare å la være å dra på festen. Det er ikke verre enn det. Det høres veldig rart ut om du må fly alene for å være med på en bursdagsfest som du ikke vil dra på en gang. Det er bursdagsfest ikke bryllup.
Fysikkprofessor
Utifra hva du beskriver så ville jeg latt være å dra på festen om jeg var i dine sko.
På den andre siden har du tidligere startet en tråd der du sa at du ikke turde å verken snakke med folk eller dra på biblioteket. Isåfall må du plassere deg selv i sosiale situasjoner for å overkomme det.
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
På den andre siden har du tidligere startet en tråd der du sa at du ikke turde å verken snakke med folk eller dra på biblioteket. Isåfall må du plassere deg selv i sosiale situasjoner for å overkomme det.
Vis hele sitatet...
Jada, jada. Eksponering er fint og bra det! Men å fly til Polen(?) for å være med på en bursdagsfest er vel ikke akkurat å prioritere. Du får starte i det små, TS. Kjøp deg heller en kaffe og stikk å lån deg en bok. Ta med en venninne
Høres ut som du sliter med sosial angst og dårlig selvtillit, noe som er normalt når man er ung og, i tillegg, introvert. Det med å utsette deg selv for sosiale situasjoner for å kurere din tilstand kan slå begge veier. Det er en fordel å være rundt forståelsesfulle og empatiske mennesker, som du er noenlunde på bølgelengde med, i de første fasene av eksponeringen.

Ellers, ikke overtenk situasjonen. Fremmede mennesker tenker ikke på deg så mye som du tror dem gjør. Trives du ikke med fester, så gå en tur, eller vær på rommet med musikk i ørene og en god bok i hender.
Sitat av hotfuzz Vis innlegg
Jada, jada. Eksponering er fint og bra det! Men å fly til Polen(?) for å være med på en bursdagsfest er vel ikke akkurat å prioritere. Du får starte i det små, TS. Kjøp deg heller en kaffe og stikk å lån deg en bok. Ta med en venninne
Vis hele sitatet...
Helt enig der ja. Å dra til polen for å delta på en fest du ikke ønsker å dra på er ikke klokt.
Sist endret av ThinkpadX200; 20. juli 2019 kl. 21:34.
Trådstarter
21 3
Sitat av ThinkpadX200 Vis innlegg
Helt enig der ja. Å dra til polen for å delta på en fest du ikke ønsker å dra på er ikke klokt.
Vis hele sitatet...
Jaja, det skjønner jeg jo, men kusinen min er noen viktig for meg. Og 18-bursdagen til kusinen min er veldig viktig for henne... vil nok ikke skuffe henne.
Sitat av Idksjølv Vis innlegg
Jaja, det skjønner jeg jo, men kusinen min er noen viktig for meg. Og 18-bursdagen til kusinen min er veldig viktig for henne... vil nok ikke skuffe henne.
Vis hele sitatet...
Vel. Prat med henne og forklar situasjonen, forhåpentligvis vil hun forstå.

Kanskje dere to kan gjøre en greie alene i forkant eller etter "festen" så du får "feira" henne du og?
Bare fake it till u make it da.

Lei en hvit dress og vær kongen! P.I.M.P

Bare lat som om du er dødsrå og hook opp med første dama

Dropp E og drekk om du MÅ gå ditt. Ellers bli hjemme.
Kjipt med en dude som sitter og griner i hjørnet på 18års dagen syns sikkert kusina.
Høres ut som at det kan være sunt for deg å presse deg utafor komfortsonen. Ingen der kommer til å vite at du er yngre, og to år er ingenting uansett. Jeg har festa med folk ti år eldre enn meg uten noen som så rart på meg, og jeg har festa med folk som var ti år yngre enn meg uten at jeg så rart på dem. Det sitter i hodet ditt og det høres ut som at du har veldig sosial angst. Det gjør livet til et deprimerende og lite givende fengsel, og det eneste som hjelper er eksponering i sosiale settinger. På en fest er ganske smart faktisk, fordi der er folk fulle og bryr seg virkelig ikke om du gjør noe rart eller ser rar ut eller registrerer om du sitter alene en stund eller hva.

Det kan være lurt å fortelle kusinen din at du er redd for å føle deg utafor, så det er fint om hun kan passe på deg og inkludere deg når hun ser du har vansker for å komme inn i samtalene. Det kan også være lurt å komme på festen tidlig, så alle de første som kommer hilser på deg og prater med deg fordi det ikke er noen andre som har kommet enda. På den måten så blir du kjent med noen av gjestene , og de kan du ha som støttebein resten av kvelden hvis du ikke kommer i kontakt med noen andre.
Å ha festleker er også en kjempegod icebreaker for å inkludere alle og gjøre at alle blir bedre kjent uten noe kleinhet om hva man skal snakke om. Det er flere quiz apper man kan screene på tv skjermen og folk deltar ved å trykke på mobilen, så deles man opp i lag osv.

Dette går fint! Og hver gang du får noia tanker og føler deg rar, så spør deg selv "Ville jeg brydd meg om det med en annen person? Hadde jeg lagt merke til og tenkt negativt om det var noen andre som satt alene? Ville jeg tenkt at en person var rar fordi han satt litt rart? Hadde jeg tenkt om en person som bare sa en setning uperfekt, at han var dum eller rar?"
Ikke overtenk og vær så selvbevisst og tenk at andre syns du er rar, for virkeligheten er ikke sånn! Lev i nuet, tenk at dette var koselig, nå har jeg en fin samtale med en annen, i stedet for å tenke ånei tenk om jeg sier noe rart, tenk om han/hun syns jeg er teit osv.

Bare husk å ikke drikk så mye. Fire øl, eller tre drinker, tenker jeg holder for deg gjennom kvelden (ikke finn på å bælm det den første timen) om du har tenkt til å drikke, og ikke har drukket så ofte før. Hvis du føler deg rar uten å ha noe drikke i handa, så kjøp noen alkoholfrie øl også å drikk i mellom
Sist endret av cowstore; 20. juli 2019 kl. 23:41.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Angående å være introvert som ikke engang ordboken på Android foreslår.

Verden trenger oss. Vi er gode lyttere og fine mennesker som får med oss alt og som har god oversikt hvor andre bare fjsser og koser seg.

I en alder av 32 år har jeg begynnt å sette pris på å være der.

Frs jeg var liten av har alle prøvd å få meg til å bli ekstrovert, men det har bare fått meg til å føle meg rsr


Kan idag sitte i selskap å være stille og nyte det, snakker noe svarer jeg kort å snakker gjerne 1 til 1, men trives godt å være stille pg observere.

Har endelig forstått det er greit å prøver ikke å leke ekstrovert lengre fordi det er jeg ikke.

Jeg liker å snakkeed andre av og til, og har ikke noe sosial angst lengre av flere grunner. Selvaksept er nok et viktig ord her.

Men jeg kan gjerne gå flere døgn uten å snakke. Det er jo uaktuelt med barna mine. De snakker jeg til hele tiden siden jeg liker dem veldig og føler de trenger mye kommuniksjson


Alt kommunikasjon med barn er jo lærdom og vintig
Men small talk osv er jo introvert veldig trege på og det stemmer med meg.

Kan du være introvert?

Kan du kanskje tenke det ikke er så dumt.

Personlig setter mange pris på jenter som er der og som tenker før de snakker.

En fjasete rølpejente som babler hele tiden er ikke noe jeg hadde orket.

To introvert kan bli kræsj, men samtidig kan være veldig bra om man sørger for å kommunisere.


Ble sikkert litt OT som vanlig men bare følte for å ta opp tema introvert.

Vet mange blir behandlet som at alt er galt fordi de ikke snakker så mye, men man må gi plass til det.

Tror jeg skal begynne å fortelle folk at jeg er ganske introvert men liker at dem snakker til meg, er bare ikke sikkert jeg altid har like mye å si. Er jo en ærlig sal egentlig.

Med venner er det ofte bedre å skrive skden da får jeg sagt alt jeg skal på en melding helt presist også er ting ferdig kommunisert så kan jeg tenke på andre ting.
Liker å være med folk men trenger ikke si så mye


Er det veldig sært? Hehe. Familien min kjenner meg godt nå så de vet jeg slapper av mest når jeg er stille eller skravler med ungene.

Kan være litt vanskeligere å få venner sånn, men de man får forstår deg ganske godt.


Synes bare du skaø dra på den festen om du har det minsye lyst.

Har du ikke lyst trenger du ikke det. Hørtes ikke noe gøy ut for deg.

Personlig har jeg aldri likt fester.

Bare viss jeg er beruset og det har jeg sluttet helt med.

Kan være i festlig lag osv men fester hsr aldri vært min greie.

Liker ikke rusa folk, liker ikke small talk. Ikke så glad i dansingen osv så har aldri likt det med mindre det hsr vært rus-fester hvor man blir så fjern at man ikke er seg selv. (anbefaler ikke et sånt liv i lengden)

Lykke til da. Fint du åpner deg om det. Er mange som har det sånn


Du blir kkke stekte av å prøve å være noe du ikke er. Du blir stekte å finne ut hvem du er, presse deg litt over den grenser og akseptere deg selv...