Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1236
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I thailand er det rett enkelt å forlenge visum, en kjapp busstur så har man nytt visum og kan fortsette som turist.

Er det noen måter å forlenge 6 måneders turistvisum i usa? Dagstur til mexico eller canada?

Er det noen grenser for hvor lenge man må være borte fra us-soil før man kan få nytt visum som turist?

Kan ikke få varig opphold/green card for jeg har ikke penger nok til investor-visum. Orker ikke stresse med falskt giftemål for da risikerer man å bli varig utestengt om man blir tatt.

Har ingen spesiell universitetsgrad eller spesialkompetanse så jobbvisum vil også bli svært vanskelig. Kun diplomøkonom og de går det mange av på dusinet og uten master er det vistnok umulig.

Om jeg bare finner en måte å kunne opphold meg lovlig på i usa så kan jeg klare meg der i 24 måneder med dagens inntekt og "hjemmekontor". Kan sikkert forlenge kontrakten når den går ut slik at jeg kan fortsette å ha norsk lønn der utover 2 år.

Tanken er på sikt å kunne flytte dit permanent om jeg trives. Kun vært på ferie der og nå frister det med et lengre opphold for å se om jeg kan trives der permanent.

Noen som har ideer til hva man kan gjøre for opphold i 24 måneder?
Hva skjer om man bare dropper å reise hjem? Blir man etterlyst og tvangssendt ut om man bare blir tatt i fartskontroll? Har lest at sør amerikanere har fått permanent opphold etter 5 års ulovlig opphold, fordi de da er "etablerte og integrerte" stod det vel. Er det en mulighet? Rett og slett bare gamble på at det går greit i 5 år?

Har jo norsk inntekt, norske bankkort, kredittkort pluss konto og kort fra et EU land som også kan være et alternativ for utbetaling av norsk lønn. Feks etter at 6 måneders visum går ut. Bør kunne klare å leve uten å sette igjen særlig mye elektroniske spor etter av visumet går ut. Feks bo i varebil, eller leie i annet navn eller noe slikt.

Noen som kjenner reglene i usa for visum? Kanskje noen har tenkt tanken selv og har kommet lengre med hva en kan gjøre for å få til et 25 års opphold?
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Skrivefeil. Skal være: Få til ett opphold på 2-5 års varighet slik at man evt. kan søke permanent opphold på bakgrunn av etablert og integrert.
Prøve å lure seg til noe ekstra opphold i usa høres lite lurt ut. De vet nok veldig godt at du er der.


Lureste du gjør er å ringe den amerikanske ambasaden og spørre de der, så får du rette svar uten spekulasjon. Tviler på at særlig mange på freak.no har erfaring med akkurat det som du spør om. Tør du ikke ringe ambasaden, så kan du sende en mail.

lykke til.
Du Kan Prøve et Visa run til Guatemala eller lengre sør, men usikker på hvor lenge det vil holde. Ellers er det og komme seg inn via Mexico uten å bli oppdaget tingen. Statene i vest har som regel best rettigheter for ulovlige immigranter (California og Oregon) der kan du leve akkurat som du ønsker uten å bekymre deg over å bli kastet ut. Lykke til!
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Russisk kompis av meg ordna seg besøksvisum til USA på falske premisser.
(Oppgav "tilhørighet hjemme i RUS" i form av god jobb, eiendom etc som alle var oppdikta.)
Dro bort som turist - og forlot aldri landet etterpå.
Har etablert seg som musiker og kunstner i Midtvesten og klarer fint å tenke seg å bli værende der livet ut.
Han hevder seg han har ordna seg både social security number (vet ikke om dette evt er på annen identitet), og lokal bankkonto.
Hver gang ICE kommer og raider småbyen for illegale immigranter, er det utelukkende mørkhudede og latinos de trakasserer, sier han. (Han selv er hvit.)
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Prøve å lure seg til noe ekstra opphold i usa høres lite lurt ut. De vet nok veldig godt at du er der.


Lureste du gjør er å ringe den amerikanske ambasaden og spørre de der, så får du rette svar uten spekulasjon. Tviler på at særlig mange på freak.no har erfaring med akkurat det som du spør om. Tør du ikke ringe ambasaden, så kan du sende en mail.

lykke til.
Vis hele sitatet...

Nei akkurat dette her blir helt umulig å ta med den amerikanske ambassaden. For jeg ser jo etter illegale metoder eller metoder der en evt. kan utnytte regelverket til min fordel. Er nok lite sympati å få hos ambassaden for slike tanker.

På utenlandsreiser har jeg møtt andre nordmenn på de rareste plasser, og så mye som vi reiser tenker jeg at det må da være noen nordmenn som enten har forsøkt dette selv, eller som har undersøkt mulighetene for å gjøre noe slikt selv. Eller i det minste kanskje noen som leser tråden har masse erfaring med det å søke visum, eller permanent oppholdstillatelse i usa.