Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1335
Jeg skulle løfte opp min lenovo ideapad s510p da jeg tok tak i skjermen for å løfte den, så knakk skjermen på et vis... Er det mulig å fikse det her, eller må jeg sende den inn på reparasjon? Jeg kjenner et par folk som er veldig jsndy med datamaskiner.. Skjermen likner på en knust iPhone, og resten av skjermen er hvit. Et på tlf så beklager dårlig skriving:.
Har du bilde?
Ja, men som sagt er jeg på tlf, og usikker på hvordan jeg skal få lastet det opp.
Vis du får kjøpt LCD panelt så er det ganske enkelt og bytte den. Fjern plastikk rammen rundt skjermen ta ut def panel, sett inn ny. Win.

får kjøpt slik på ebay for noen lapper.

Lykke til.
Nå kan ikke jeg så mye om dataskjermer, men har alle bærbare datamaskiner LCD skjerm? Trodde det var en plasmaskjerm?

Jeg prøver å lære meg litt mer om hvordan en datamaskinskjerm er satt opp, gjerne i forskjellige lag, etc.. Noen som kan forklare det til meg, eller sende en lenke (gjerne med bilder). Wikipedia virker litt tomt da det kommer til slikt..
Sist endret av Relevant; 2. juni 2014 kl. 18:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Plasmaskjerm på laptop er generelt lite/ikke? brukt. LCD og LED derimot er brukt mye.

Wikipedia, og egentlig generelt gode artikler finner man som regel ikke på Norsk, derfor du ikke fant så mye på Wikipedia.
Sist endret av Fleff; 2. juni 2014 kl. 19:17.