Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 29658
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Du trenger: QuickTime Pro 7 og VLC mediaplayer.
Jeg bruker "sagen om kurt josef walle episode 10" fra VGTV som eksempel...

Høyre-klikk på videoen og velg:


Vis hele sitatet...
Hadde det ikke fungert å bare velge "Arkiver som QuickTime film helt fra starten av?
Sitat av djxfade Vis innlegg
Hadde det ikke fungert å bare velge "Arkiver som QuickTime film helt fra starten av?
Vis hele sitatet...
joda, men den metoden postet jeg ikke før jeg fant ut at det gikk ann!
Men, metoden hvor man utelukkende bruker quick time pro funker bare på noen filmer, rtmp:// streams for eksempel må man ha orbit downloader for å fikse...
▼ ... noen uker senere ... ▼
trenger litt hjelp her...
Hvordan får jeg til å åpne TV2 Sumo med Quicktime?
Der Turbolego velger det i første guiden, får jeg opp språkvalg.

Windows 7
Firefox 3.5.4
Quicktime 7.4.1
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvordan laster jeg ned og fjerener DRM fra videoene som spilles av med den nye Silverlight spilleren.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Grab++ finner ikke streamen, men etter testing av noen forskjellige programmer fant jeg ut at URL Helper gjør jobben, også med den nyeste versjonen av silverlight.
Jeg kan fortsatt bruke orbit til å laste ned, evt. HiDownload som er URL Helpers eget program.

Det jeg ikke har klart, er å spille av TV2s DRM-beskyttede materiale etter at jeg har lastet det ned. I VLC får jeg opp et forvrengt bilde uten lyd, mens WMP forteller meg at den henter lisens fra TV2, men gir meg ikke mulighet til å spille av selvom jeg har et løpende Sumo-abbonement

Det går visstnok an å fjerne DRM ved å bruke en spesiell versjon av WMP og et eget program, men jeg trenger en gyldig lisens først.. Regner med at jeg har den i og med at jeg kan spille av online, men hvordan får jeg tak i lisensen?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kan SDP brukes på NRK?
Må jeg kjøpe QuickTime Pro?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei,

Bumper denne tråden. Lurte på om noen kunne hjelpe meg med en TV2 nyhetssak. Skulle ha fått lagret denne til en videofil på datan.

Etter mye om og men har jeg fått ekstrakta mss lenken fra denne videon http://tv2.no/video/?progId=455609 som da er følgende:
mms://wmcache.tv2.no/2010-09-08/N-LAKSEPAKKE-080910-KRE-SUMO!455609,TRWH!.wmv?secure=949e84ab4f1335b8d48de00f4ec7d7b 4&ts=1284021088367&

Men problemet er at jeg får ikke capture/save videoen utifra denne lenken. Prøvd både med orbit/vlc/etc.

Noen som kan hjelpe?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hei!

Prøver å rippe Dag med Atle Anthonsen, men det var faenmeg ikke lett...

Ser ut til at Sumo har fått bedre beskyttelse, ettersom flere av videoene blir delt opp i hundrevis av .mov-filer som silverlight på en måte sammenfatter.

Noen av videioene tillater å spilles med andre plugins, og quicktime/orbit/grab+ kan fange dem.

Ved andre videoer får man kun opp en intetsigende "videoen kan desverre ikke vises" - et filmklipp som varer i noen sekunder - istedet for den egentlige filmen, om man prøver å spille med silverlight avskrudd.

Noen som vet noen måte å gå rundt silverlight? Eller sammenfatte disse .mov-filene til et brukbart format? Eller er "screen capture" det eneste som kan gå?

Tragisk nok er ikke Dag soe sted å finne i hele torrentverdenen. Og dette er det beste TV2 har prestert på lenge. Etter min mening det eneste verdt bryet på TV2Sumo..
Av trackerene mine så finner jeg Dag på HDBits og NorBits.
Eller bare laste ned: "Replay Media Catcher"(bukta har fullverjson) så gå på siden du skal "grabe" og så sjekk at den starter å spille, den funker helt fint på tv2 og tv3.no
da vil du se linje i Replay Media Catcher som det står orginale filnavn som den saver, spill så av filen som legger seg under "mine documenter" i vlc og alt funker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Replay Media Catcher laster ned ca 174567390 mp4-filer. Jeg klarer ikke å få spilt av disse filene.
Tror lenken til dene ene episoden er:
http://tv2.tns-cs.net/j0=,,,pl=TV%20...tent+uid=4.mp4
▼ ... over et år senere ... ▼
Noen som har en måte og rippe fra Fvn.no da ?
Da tenker jeg ikke på screen recordre, men laste ned ?