Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  101 9753
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Sitat av audrina Vis innlegg
Liste over ting som gjør at jeg ikke ønsker hasj legalisert.

- Hasj er ikke sammenlignbart med alkohol. Alkohol blandt unge og og voksne skjer som oftest i Norge i helger.
Hasj er ikke noe man konsumerer i helgene. Det skjer blandt brukerne som oftest hver dag. Det er en livsstil. Hvilken suksessfull person røyker hasj daglig?
- Hasj er sløvende, de aller fleste som røyker hasj i Europa jobber vitterlig ikke. Orker ikke en gang å komme med noe kilde for dette heller. Jeg vet jeg har rett, selv om du kommer med en kilde i mot dette.
- Hasj gjør mennesker dårlige. Når en gruppe mennesker drikker vin handler det om å forsyne andre med vinen ved hyggelige toner. Når folk røyker hasj ser andre på deg med argusøyne og det handler om å ikke holde jointen for lenge.
( de som har røykt mye vet om dette. Ingen trenger å lyve her)
- Hasj skaper psykiske problemer som schizofreni og latskap.
- Hasj er lett konsumerlig. Man kan røyke hasj hver dag uten at det går utover din fysiske helse noe spesielt. Nettopp dens psykiske negativer gjør at det er lettere å ødelegge seg selv.
- Argumentet "hasj gjør deg rolig" er et dårlig narkissutsagn. Vet folkene bak " hasj gjør deg rolig" hvorfor det gjør deg rolig? Og hvilke synapser i hjernen som blir påvirket for å "gjøre deg rolig" Hvilke bivirkninger har denne virkningen som " gjør deg rolig" ?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde tenkt å velge ut et par ting som jeg ville ta deg på, men alt er jo helt bak mål.
Så jeg uthever heller det som jeg syns var ekstra idiotisk.

Helt utrolig når sånne som deg kommer inn på rusmiddel seksjonen av freak for å bare prate piss.
Har dere virkelig ikke bedre å gjøre?

Drar utrolige setninger ut av ræva uten å legge fram noen form for kilder eller sannhet. Likte foresten veldig godt "Jeg vet jeg har rett, selv om du kommer med en kilde i mot dette", du burde bli politiker eller advokat.
Kanke du gjøre en liten innsats for å overbevise meg om at cannabis er djevelens plante, så kanskje du klarer å få meg over på laget.
Jeg er så jævla lei av å måtte hele tiden kjempe om å få dere over på legaliserings siden hele tiden, hvorfor må vi hele tiden piske opp kilder og lese oss opp.

P.s Jeg tror ikke jeg ville ha røyka med gjengen som ga meg argusøyne når jeg prøver å kose meg med en spliff. Da tror jeg at jeg hadde gått et annet sted. Mer stressenes situasjon skal man lete lenge etter: stein mens man blir nedglodd av en gjeng med andre steine karer?...

Etter å ha lest over resten av innleggene dine, ser jo jeg at du er jo bare en som har fått litt knekken av rusbruk over en lengre periode. Syns absolutt ikke du skal bytte ut cannabis med valium, og amfetaminen og alkoholen kan du bare stoppe med. Dette skader nyrer, lever, hjertet og hodet mye verre enn cannabis gjør.
(Ekke det kjedelig når det kommer en "KnowItAll" med fasiten, uten å legge igjen en eneste kilde?)

Lykke til med cannabis kutten.
Det er ikke bare bare, har vært der selv, men når hodet forstår at det er ikke så farlig å legge det på hylla en stund, går det veldig greit og man bygger opp et mye sunnere forhold til cannabis etterhvert.
Sitat av audrina Vis innlegg
- Hasj er ikke sammenlignbart med alkohol. Alkohol blandt unge og og voksne skjer som oftest i Norge i helger.
Hasj er ikke noe man konsumerer i helgene. Det skjer blandt brukerne som oftest hver dag. Det er en livsstil.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett i at det ikke er sammenlignbart med alkohol. Det er to forskjellige stoffer. Du har også rett i at alkohol som oftest konsumeres i helger. Tror du kanskje det er fordi det finnes visse normer rundt alkoholkonsum? At det er en viss kultur rundt det som har blitt til fordi det ikke er ulovlig, i forhold til Cannabis? Når noe ikke fritt kan brukes eller snakkes om, ville jeg tro at holdninger om fornuftig bruk ikke når ut til alle. "Det er jo allerede ulovlig, så hvorfor bry seg om hvordan jeg skal bruke det?" er det kanskje noen som tenker.

Men nå må du heller ikke glemme alle de med et avslappet forhold til Cannabis. Mennesker som fyrer seg en spliff i helga med noen venner og koser seg med en film og god mat. Men dem hører man kanskje ikke så mye om...?
Utsagnet ditt om at det er en livsstil tror jeg reflekterer din oppfatning av det, og det virker ikke som du tar forbehold om andre personers oppfatning.

Sitat av audrina Vis innlegg
Hvilken suksessfull person røyker hasj daglig?
Vis hele sitatet...
Hvilken "suksessfull" person drikker alkohol hver dag?

- Hasj er sløvende, de aller fleste som røyker hasj i Europa jobber vitterlig ikke. Orker ikke en gang å komme med noe kilde for dette heller. Jeg vet jeg har rett, selv om du kommer med en kilde i mot dette.
- Hasj gjør mennesker dårlige. Når en gruppe mennesker drikker vin handler det om å forsyne andre med vinen ved hyggelige toner. Når folk røyker hasj ser andre på deg med argusøyne og det handler om å ikke holde jointen for lenge.
( de som har røykt mye vet om dette. Ingen trenger å lyve her)
Vis hele sitatet...
Dette er ikke verdt et svar engang, blir for dumt. Dine bastante meninger er en grov generalisering og reflekterer din egen oppfatning. Stiller du spørsmål om ditt eget rus(mis)bruk før du antar at alle er like som deg?

- Hasj skaper psykiske problemer som schizofreni og latskap.
- Hasj er lett konsumerlig. Man kan røyke hasj hver dag uten at det går utover din fysiske helse noe spesielt. Nettopp dens psykiske negativer gjør at det er lettere å ødelegge seg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg er forsåvidt enig i deler av det du sier her, men du må være mer presis. Hasj skaper sjeldent psykiske problemer, men kan i større grad være en utløsende faktor. At latskap er et psykisk problem er jeg tvilsom til..

- Argumentet "hasj gjør deg rolig" er et dårlig narkissutsagn. Vet folkene bak " hasj gjør deg rolig" hvorfor det gjør deg rolig? Og hvilke synapser i hjernen som blir påvirket for å "gjøre deg rolig" Hvilke bivirkninger har denne virkningen som " gjør deg rolig" ?
Vis hele sitatet...
En effekt av Hasj er at man blir nedsløvet, og da også vanligvis rolig. Det er en rekke bieffekter, men det er det også ved alkohol, som du forsvarer. Fysiske også!

Vet du hva en synapse i det hele tatt er?