Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 16808
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Heisann. Er på jakt etter ett enkelt arkitekt program, hvor man kan tegne forskjellige rom og legge inn møbler, vinduer, dører osv. IKKE AUTOCAD! Har sett på en del sånne "Home Planner" programmer, men vil helst ha noen konkrete anbefalinger. Trenger ikke være så veldig avansert, skal bare ha ett rom eller to. Fint om man kan spesifisere en del mål osv selv og også ha mulighet til å se rommet i 3d... Orker ikke lære meg ett 3d program for å pusse opp
Aner ikke om det er det du ser etter, men jeg tror ikea har et enkelt romplanleggerprogram/websideting. Du kan jo kikke der
drQ
Egendefinert
Mener jeg prøvde noe som het MyHouse eller noe slikt for et par-fem-ti år siden. Kanskje ikke helt ulikt autocad (hvis jeg husker rett). Her satt man i hvert fall inn møbler (ferdigtegnet, men mulig å endre størrelse, vegger gress etc. Kanskje litt vel gammelt nå (?), tror det skulle funke.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Lastet ned dette for en stund siden. Men har ikke tatt meg tid til å teste det ut ennå. Det ser ganske lovende og enkelt ut.
Sist endret av Kakcoo; 14. mai 2006 kl. 17:12.
Sims 2?

Jeg foretrekker papir og blyant. Kreves bare evne til å måle rommet og forestille ting. Bare sitt i rommet og se - det blir ren 3D hvis du er i rommet og forestille ting. Syns det er mye enklere enn å lære et 3d-program bare for å leke med rommet. Også vises ting jo flat på skjerm som er egentlig 2D.

Ellers ser Kakcoos forslag bra ut.
Til en skoleoppgave på ungdomsskolen for et par år siden så brukte jeg faktisk "the sims". Lærerne ble veldig imponert når jeg sa at det var et "realtime simuleringsprogram for konstruksjoner og levestandard" - noe som det faktisk er!
er det ikke bare og bruke google sketchup(sikkert ikke rett skrevet da)
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Trodde sketchup bare var eksternt og ikke intern tegning jeg...
Uansett, fant noe som heter Floorplan 10, var helt konge å bruke. Finner cracker hvis du leter litt også Det kan også si hva du trenger av materialer og sånn, er egentlig ment for byggebransjen tror jeg...
-totto
Mor var arkitekt inntil nylig, og de brukte tidligere et program som het MultiCad. Nå har de gått over til et nytt program som enda er i beta-fasen. Husker ikke hva det het, men jeg kan finne det ut, og hvis det er veldig aktuelt, kan jeg sikkert skaffe det... Dette gjelder en forholdsvis stor byggekjede. PM meg hvis det er noen interesse for det...
Jeg tror IKEA har en slik funksjon på sine nettsider.

http://www.ikea.com/ms/no_NO/small_b...ner/index.html
Sist endret av sibbeee; 15. mai 2006 kl. 14:40.
Sitat av Kakcoo
Lastet ned dette for en stund siden. Men har ikke tatt meg tid til å teste det ut ennå. Det ser ganske lovende og enkelt ut.
Vis hele sitatet...
Dette er utrolig enkelt (du fikser det med paint-skills), og dekker garantert ditt behov. Videre kan jeg si at det benyttes på Westerdals i deres eksponeringsdesign-undervisning.
hehe, ja, klarer wolffdamene å lære sketchup så klarer alle det

men det er jo til mac da, vet ikke om det kommer til win? (jo det gjør det tydeligvis)

og jaggu ser det ikke ut til at det er det som brukes på sketchup.google.com også, hvis dere prøver å trykke på "personal use"...
Sist endret av atomet; 16. mai 2006 kl. 08:15.
Sitat av atomet
hehe, ja, klarer wolffdamene å lære sketchup så klarer alle det...
Vis hele sitatet...
<3 Wolff-damer!

Kunne integreres med Google Earth på en eller annen måte. Om du feks vil bygge et hus i Madrid, så kan du se det på Google Earth
Sitat av Chubby
<3 Wolff-damer!
Vis hele sitatet...
Oh yeah, mye snacks både der og generelt på denne skolen! (går du der? jeg går i såfall i 1AD, hvem er du?)

Testa sketchup nå, latterlig enkelt for å si det pent.
Sitat av Kakcoo
Lastet ned dette for en stund siden. Men har ikke tatt meg tid til å teste det ut ennå. Det ser ganske lovende og enkelt ut.
Vis hele sitatet...
Det har du helt rett i, Sketchup er genialt!

Lastet det selv ned for snart et år siden for å planlegge hvordan kjellerstua skulle se ut etter litt oppussing, og etter noen timer med programmet var dette resultatet:

http://www.hellemyr.com/profil/hjemmekino/3d_big.jpg

http://www.hellemyr.com/profil/hjemmekino/3d_big2.jpg
Bildene til zeth taler for seg selv, har du gambler-table? Har sett arbeidet til studenter som jobber med programmet daglig, hvor de lager sine egne templates for vegger, gulv og møbler. Det blir utrolig flott. En ganske grei tutorial følger med og.

atomet: Jeg er ikke student selv ved skolen, men har to avsluttende svensker (3 ekspo-design) som arbeidskollegaer. Hun ene var vist best i sitt kull i fjor etter hva jeg har skjønt. Og begge to er svært gode representanter for Sverige

Har samt vært på et par fester der, og de er noe av de beste "skolefestene" jeg har vært borti. Møtte bla to skuespillere som studerer der, ene er den karen i NetCom for YoungTalk, samt en av de tre karene i ICA-reklamene. Selv er jeg bare en markedsførsingsstudent fra andre siden av elven, litt lenger opp i dalen.

Edit: "jeg mener de er _svært_ gode rep..."
Sist endret av Chubby; 16. mai 2006 kl. 16:22.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Trådstarter
Liten ting i sketchup, hvordan kan man laste ned ting fra 3d warehouse og ha de tilgjengelige også etter at man har lukket programmet?
-totto
@chubby: hehe, ja _tett_ med svensker på den linja der, helt sprøtt Er det BI du går på? Har faktisk en god kompis som går på 4. året sivmark der, holder på å lage en DM for NSMF sammen med han som vi skal levere på gullblyantspisseren

men jeg må jo bare si at dette programmet her virker veldig spennende, må helt klart titte mer på det!