Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  107 11611
Hey..

Starter et firma i disse dager og har hatt kontakt med design folk her og der på jakt etter en logo vi liker. Har desverre ikke funnet noe enda så tenkte jeg kunne legge ut et anbud her og på freakforum i tilfelle det var noen flinke sjeler her som kunne tenke seg å gjøre et forsøk.

Dealen er; tar vi logoen får du 2000. Overført på bank. Bruker vi den ikke får du ingenting, og vi kommer selvsagt aldri til å bruke den. Samme opplegg design folka vi har fått tilbud av har operert med.

Vi tenker oss følgende rammer:

Farge: Mørke, litt spesielle farger. Eks. Mørk Oransj & Svart.
Form: Rund og avgrenset
Hovedtekst: Jee
Tilleggstekst: Ltd (Eventuelt Limited - spørs hva som passer best)
Teksttype: Spesielle, gjerne bred futuristisk eller "tagget" tekst.
Bruk: Må ha enkle farger og ingen detaljert grafikk. Skal kunne
printes på alt fra nøkkelringer til biler.

Formål: Firmaet vårt skal drive med arrangering av fester, konserter
og festivaler for alderen 16 - 20 år. Vi har startet i Bergen, men
ekspanderer jevnlig og regner med å operere over deler av Skandinavia
i løpet av 5 år. Imaget vårt skal være hipt og gjerne litt gangster
stil - men samtidig professjonelt så vi kan sammenlignes med aktører
som MTV sin arrangør del. Vi skal med andre ord være internasjonale.

Logoen kan gjerne ha noen helt unike trekk, enten det er med en av
bokstavene eller rammen rundt som legger et spesiellt preg på den.

Ideal logoen skal kunne kjennes igjen på hundre meters avstand og
skille seg ut fra andre logoer. Målet er at logoen skal representere
den merkevaren vi ønsker å lage ut av Jee.

Lykke til!
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Er dere faktisk et Limited company? Det er bare britiske firmaer som bruker "ltd". Om dere er et aksjeselskap, så bruk AS. Evt DA, om dere er dét.
Hørt om NUF ?
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Skisserte litt og kom opp med en logo jeg synes var verdt å jobbe videre på. Tracet den i Illustrator.

http://lillevik.sinnsyk.net/div/jee_ltd.png

Liker du dette konseptet?
I så fall vil jeg jobbe videre på det. Føler bla.a. at ett eller annet må gjøres med «limited».
Sitat av Kakcoo
Skisserte litt og kom opp med en logo jeg synes var verdt å jobbe videre på. Tracet den i Illustrator.

http://lillevik.sinnsyk.net/div/jee_ltd.png

Liker du dette konseptet?
I så fall vil jeg jobbe videre på det. Føler bla.a. at ett eller annet må gjøres med «limited».
Vis hele sitatet...
Jeg syns den logoen passet ganske bra til hans beskrivelse! Den var enkel, men hipp og kul.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jobber også med et annet konsept som har et mer gotisk preg.
Kan likegodt bare vise den nå med en gang.

http://lillevik.sinnsyk.net/div/jee_ltd2.png

Bruke eller kaste?
http://bilder.webforumet.net/4383.png

'Limitid' ble kanskje litt malplassert, men fant ikke noen annen plass til det.
Jeg har en nynedlast... nyinnkjøpt PS CS jeg så må sette av litt tid!

LANGT ifra ferdig....


@ Jee2: Bare måtte!

Send PM når jeg får scpenna! Da får du bedre kvalitet også (selvgod)
Sist endret av adrian nor; 20. september 2005 kl. 00:40.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
LOGO! Dermed trenger han det helt garantert i vektorformat. Det vil si at Photoshop, Paint og the Gimp er poengløse.
Hva er vektor?

La han gjøre det om til "vektor" selv....

Har photoshopfilene til dem med layers! Ikke plass til filene på forumet

Får ikke vektor, men layers funker fett det....
Sist endret av adrian nor; 20. september 2005 kl. 00:41.
Du er min venn
niigu's Avatar
Sitat av SharQ
LOGO! Dermed trenger han det helt garantert i vektorformat. Det vil si at Photoshop, Paint og the Gimp er poengløse.
Vis hele sitatet...
Nå nå. Har man litt peiling på pen-tool i ps, er det ikke totalt unødvendig.
Har du en deadline på når du må ha bidragene?
Litt ledig tid denne uken, og dette såg spennende ut...
Hey,

Tar kontakt med deg i løpet av dagen Kackoo, den første logoen kan muligens brukes.

SharQ: ja, vi er et limited company.

Adrian nor: Hadde vært nyttig å få logoen i vektor, evt. om det er lett å gjøre den op til vektor (har lite skills)

lazydemon: vi kommer til å ta en beslutning innen fredag 23.
usertitle import
bleh's Avatar
Santiago; Svare på mail? Har sendt mail til din adresse som sto under "Direkte Meldinger" eller noe på profilen din...
Prøver meg med denne:

http://www.wessel-berg.net/jee.jpg
usertitle import
bleh's Avatar
biohazard: må bare si at jeg likte logoen din! eneste er at det er litt sånn blur ved siden av flekkene til venstre for "limited" teksten. bør kanskje fikses på.
Hva med å la J'en gå helt opp til ramma, og la prikken over J'en være like høy som den sorte ramma if you know what i mean?
en hurtig kladd av idèen min:

http://www.home.no/cokeloop/jeeltd.png

tips til forbedringer er velkomne
bleh: Ja, vet det er blur der du sier, lagde logoen på 5 minutter så ting gikk litt fort

Cybergasm: Bra innspill, tror kanskje det vil se bedre ut og, spørs hva som ønskes.

cokeloop: Likte logoen din
Sist endret av biohazard; 20. september 2005 kl. 13:46.
usertitle import
bleh's Avatar
kan vel legge ut min og...ikke så fornøyd, regner nesten ikke med å bli tatt seriøst engang.

http://img358.imageshack.us/img358/1175/jeeltd016xb.png

edit: funket dårlig å legge som vedlegg, skal fikse link asap.
edit2: damn, ser ut som om det er noe galt med filen eller noe... får begynne på nytt da. kanskje like greit.
edit3: ENDELIG!
Sist endret av bleh; 20. september 2005 kl. 14:02.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av Santiago
Tar kontakt med deg i løpet av dagen Kackoo, den første logoen kan muligens brukes.
Vis hele sitatet...
Du kan kontakte meg på , sende meg en PM eller huke tak i meg på IRC.
Wow, likte bleh sin veldig godt må jeg si. eneste hvis den skal være på nøkkelringer osv må den forenkles
Sitat av Luric
Wow, likte bleh sin veldig godt må jeg si. eneste hvis den skal være på nøkkelringer osv må den forenkles
Vis hele sitatet...
Den må ikke forenkles. Det blir vel bare at de stedene hvor det er "hakk" blir fylt ut med tomrom eller noe..
Laget en jeg også, bare for morroskyld!
Bare le!
Er vel ikke så dreven på dette, men kaster meg på for morro skyld.
Er vektorgrafikk, men lagde bare jpg av det.

Gjerne ris og ros.
usertitle import
bleh's Avatar
Den var pen dagan! Enkel og grei, kort sagt ganske fet!

Må også få sagt at jeg har masse varianter lignende den jeg la ut her på pcen...alt er laget i Illustrator. (jeg er blakk.. )
Takk takk, nå ekke jeg noe proff, men jeg syntes også din var fin! Ungdommelig.
Var litt usikker på om oransjefargen jeg valgte men.
Har vel også en ganske sulten og anoreksia-preget lommebok igrunn.
Her er mitt bidrag!
(kan selvfølgelig lage teksten større e.l. hvis det er ønskelig)
lite forslag fra meg. (ikke så altfor bra etter min mening)
http://img195.imageshack.us/img195/7783/untitled14nn.th.jpg
et forslag fra meg og, noe jeg kastet sammen i paint
Dette er da snakk om en LOGO, de av dere som ikke vet hva det er (mad-dj f.eks) bør kanskje lære litt om akkurat det før man prøver på et design.
dette var alt jeg orket idag

Santiago: sjekk PM forresten.
Hei! Jeg har fått så mange forslag av høy kvalitet nå at jeg må sette meg ned sammen med de jeg jobber sammen med og vurdere det vi har. Tusen takk for alle forslagene! Jeg vil ta kontakt i løpet av de nærmeste dagene med de aktuelle.

dirtyp0p, biohazard, dagan og bleh er de som med første øyekast traff best. Hadde aldri trodd det var så mange gode designere her inne
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Det betyr vel at jeg får begynne fra scratch, hvis det fortsatt er aktuelt...

Sitat av Kakcoo
Det betyr vel at jeg får begynne fra scratch, hvis det fortsatt er aktuelt...

Vis hele sitatet...
Ja beklager det, hadde ikke forventet så mye bra innlegg. Du kan gjerne sende et nytt forslag før fredag hvis du ønsker.
personlig stemmer jeg for bleh sin
Må bare få kommentere at jeg er utrolig overrasket over hvor flinke dere er gutter
I og med at jeg har veldig lite skills i tegning av det meste, syns jeg dere lagde noen sinnsykt fete logoer!
ikke for å virke som en drittsekk, men det er mange talentløse folk her som er ute etter raske 2000 kr, og jeg synes faktisk ingen av bidragene til nå holder mål.
legger ved mitt eget i vektor - klart til trykk på nøkkelringer, biler og alt annet du måtte ønske deg. kan lage fler på oppfordring.
Dine var bare grimme Loud.
Du faller nå under den kategorien du selv satte opp.
Sitat av bjerkreimruler
Dine var bare grimme Loud.
Du faller nå under den kategorien du selv satte opp.
Vis hele sitatet...
De var proft gjennomført, og bedre enn mange av de andre forslagene. Og selv om *du* ikke liker noe betyr det ikke at det ikke er bra! Er i en litt anderledes stil enn de andre forslagene, er kanskje greit med noe å velge mellom?
usertitle import
bleh's Avatar
Nå teller det vel null, niks og nada hva andre enn Santiago og hans kolleger synes, så å diskutere det er vel ganske meningsløst.
Her er mitt forslag.... Se på det syntes det ble helt greit bob bob....
Problemet er vel kanskje at Loud sitt bidrag kan lett mistolkes som "wee"
Loud: det ser mer ut som "wee" enn "jee". forandre det og det ser kanskje litt bedre ut. likte ikke helt de stjernene som tyter ut av bokstavene. kackoo sin var best sålangt etter min mening.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Er det bare meg som synes at bleh sin logo var elendig. Jeg sier meg enig med Tierra og stemmer på kakcoo sin til nå. Den eneste som har et spesielt særpreg til nå.

Edit: Laget egent forslag.

Er ikke fullstendig vektorisert enda. men hvis du er interesert i selve logoen (altså skriften) men ønsker annen bakgrunn eller noe slik. Så kan du ta kontakt ved PM.
Sist endret av tep0sen; 21. september 2005 kl. 15:34.
usertitle import
bleh's Avatar
Nå er vel egentlig ikke det dette topicen skal brukes til, men det er vel like greit istedenfor å lage en helt ny topic. Så; kritikk? Helst konstruktiv. Gjerne fra deg tep0sen, siden du ikke likte den. Hva var dårlig? Hva bør forandres?
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Beklager for litt sterke ord. Men det jeg mener er at det er ikke noe spesielt særpreg med den. Det er liksom kun skrift puttet på en klatt som ikke har noe symetri i det hele tatt. Og i tilleg den glowen du bruker gjør logoen mye vanskeligere å trykke på papir.
De jeg likte best var Loud og kakcoo sine forslag, om jeg skulle valgt en av de ville det blitt loud sin regner jeg meg. Men er enig med tierra et det ser ut som en w og ikke en j, kanskje fikse litt på det.

Ser masse bra her btw. Men de fleste av dere gjør vel ikke som sharq sier og lager dem i vektor, da blir det rimelig meningsløst tror jeg. Fordi de må kunne printes i alle mulige størrelser, og med pixler så blir dette rimelig umulig

btw Sharq, vector funker jo fett i PS, du må bare kunne det
Kaster meg på bølgen jeg...
Kommentarer.. Endringer?