Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2203
NUC av type Hades Canyon booter ikke.

2 LED foran lyser lyseblått. Det er ikke mulig å skru av PC'en. Dette, og mitt intense håp om en quickfix, får meg til å misstenke power-kmnappen i seg selv.

NUC'en kan alltids erstattes, enda jeg ikke har 17k nå, men det som er innpå må jeg få ut før jeg klarer å sovne.

Har noen noen life hacks av type skjulte låsemekanismer som kan ha blitt trigget, eller må jeg virkelig begynne å fysisk flytte harddiskene til en annen NUC? Vil dette være så rett frem som jeg ser for meg, eller driter jeg meg ut med den tilnærmingen?
På en stasjonær sluttet av/på knapp å fungere og da fikk jeg tips å bare shorte kjapt mellom to pins med skrujern. Det virket men du må vite hvor du skal stikke skrujernet for å unngå svi hele dritten opp i røyk. Forsøke å google akkurat din nuc med ditt hovedkort etc.
Sist endret av _abc_; 19. januar 2020 kl. 20:08.
Det var så rett frem, flyttet harddisken over. RAM'en passet ikke men det får så være. Så regner med at det blir garantisak hos komplett, sender den inn i morgen. Føles som om det er noe galt med power-button.

Sitat av _abc_ Vis innlegg
På en stasjonær sluttet av/på knapp å fungere og da fikk jeg tips å bare shorte kjapt mellom to pins med skrujern. Det virket men du må vite hvor du skal stikke skrujernet for å unngå svi hele dritten opp i røyk. Forsøke å google akkurat din nuc med ditt hovedkort etc.
Vis hele sitatet...
Dette og samtidig sannsynligvis umuliggjøre garantisak vs ny fra Komplett gjennom garantisak høres ut som et enkelt valg
Sist endret av Tøffetom; 19. januar 2020 kl. 21:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ja om det er garanti så er det jo det et ok valg. Men om du faktisk MÅ bruke pc'n nå så er jo den kortsluttningen vel egentlig bare det samme som skjer når du trykke på on/off knappen? Du bare finner pins merka power og grnd og dra over skrujernet over begge samtidig og pc'n starter. Du ødelegger ingenting og det er helt trygt, og garantien blir ikke void. Bare vær sikker på at du plasser skrujern på rett pins.
Sist endret av _abc_; 21. januar 2020 kl. 19:01.