Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 11578
Hei Freaks!
Jeg har satt meg et prosjekt, jeg vil lage en freaken plakat.
Men, det er alltid et men...

Jeg har så å si ingen kunnskap innen Photoshop annet en kopi-lim inn.
Jeg vil resize freaken til å passe på en 60x90cm plakat.

Tenkte jeg skulle finne en passende bakgrunn til dette og, noe freak.no aktig
Vet det finnes tutorials på youtube, skal kikke på dem og.

Men! Jeg vill ha forslag fra dere om hvordan sammensettingen skal vere
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
For det første skal du bruke illustrator. Der jobber med med vektor og ikke pixler. Da slipper du at det blir kornete når den blåses opp.
Sist endret av Echuz; 26. november 2012 kl. 20:39.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Takk! *litt extra tegn*
Det florerte en høy oppløsning .png av Freaken da alle lagde seg avatar, tror du kan finne den om du gidder å se gjennom de trådene.
Sist endret av olaPola; 27. november 2012 kl. 00:07.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
http://freak.no/fest/freaken.png

Tror ikke den er stor nok.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Se der ja! det var saker nå får vi se om vi ikke kan få til en kjempe fin plakat!
Hva skal du med en stor freak plakat?
Sitat av OoM Vis innlegg
Hva skal du med en stor freak plakat?
Vis hele sitatet...
henge den opp?
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Nå som det snart blir "hjul" å freak har så flott nisse opplegg, tenkte jeg at jeg skulle vere kreativ og gi en gave som bare kunne passe for de som henger på freak!
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
henge den opp?
Vis hele sitatet...
Ha-ha.

Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Nå som det snart blir "hjul" å freak har så flott nisse opplegg, tenkte jeg at jeg skulle vere kreativ og gi en gave som bare kunne passe for de som henger på freak!
Vis hele sitatet...
Godt nissearbeid
Sist endret av oom; 27. november 2012 kl. 23:12.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Fikk en ide! Hva tenker dere om selve orginal freaken i forgrunnen, og så arrangerer jeg masse av custom freaks som en gruppe i bakgrunnen? Ingen på freak blir vel sure om jeg bare "låner" freaken dems?
Ingen her inne som kan mekke sammen en freak med 100% css?
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Ingen her inne som kan mekke sammen en freak med 100% css?
Vis hele sitatet...
Man kan encode et bilde som en base64 string som kan legges i et css dokument og brukes som background osv på en nettside, men det er framdeles et bilde så vil ikke skalere.

Ser ikke helt hvorfor du vil ha den i CSS... men hadde gjort seg som ren vektorgrafikk
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Ingen her inne som kan mekke sammen en freak med 100% css?
Vis hele sitatet...
Brukeren Gisse har gjort dette før: Freaken i CSS
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Da har jeg vert på freak jakt og høstet hele 111 avatarer, håper bare noe inderlig ikke at noen har noe i mot dette, bare til å rope ut!, det er jo tross allt til et godt formål
Sist endret av knivibaguet; 28. november 2012 kl. 00:25.
Min er ikke så veldig pen, men selvfølgelig, dersom du vil bruke den, så er det ikke meg imot
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Ganske sikker på at jeg fant din i "raid" runden min Skal skjekke i morgen ;-)
Om du skal bruke illustrator (kan forsåvidt med smart object i PS) så vil jeg anbefale deg å bruke noe som heter live trace i illustrator først. Da gjør du om fra piksler til vektor. Str. på den png'en som ble linka til burde holde fint. Om du bruker den innstillingen som heter "tracing options" og leker deg litt med spakene så blir den nok ganske så lik til slutt. Google det så skjønner du mer. Lykke til!
Sist endret av Ludvig; 28. november 2012 kl. 00:47.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Ok, nå som jeg har funnet meg så mange freaks tenkte jeg at jeg skulle sett meg ned å legge den inn. Jeg klikker på place... og får feil meldingen: "the file is a unknown format and cannot be opened"

EDIT: filen er en gif
Sist endret av knivibaguet; 28. november 2012 kl. 15:38.
burde vært möderatör
Er bare å lagre filen i et annet format da, anbefaler jpeg eller png. Er ikke vanskelig.
Har du laget denne plakaten i photoshop eller illustrator?
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Sitter å legger ting i Illustrator, og det er avatarene jeg lastet ned fra Freak som er problemet mitt. De er gif.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Da må du nok konvertere de, PNG er et fint format som støtter transparent bakgrunn også.
Gidder du å sende en i posten når du er ferdig!?
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Skal se hva jeg får til! ;D
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Forresten, vil det ikke blir utrolig mye arbeid å vektorisere 120 avatarer? Selv om prosessen automatiseres så vil ikke resultatet bli noe bra da bildene i utgangspunktet er mindre enn 80*80 piksler, og skal du ha en viss størrelse på plakaten, så vil jo avatarene se ut et punktum.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Er litt redd for dette jeg og... Men tenkte at jeg ikke skulle forstørre dem for mye fordi det er så mange og at de vill pixelere seg :-/
Kan jo ha hovedfreaken i front og siden du har så mange så kan de stå som en folkemasse i bakgrunnen? Da trenger du ikke oppskalere de så mye
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Det var det jeg og tenkte! men er litt problemer når det kommer til gjennom siktig bakgrund på de små freaksa :-/

Tenkte bare jeg skulle si en liten ting... Jeg er ikke kjent med redigerings program og dette bildet kommer til bli langt fra perfekt, så ikke forvent et kunstverk...

EDIT: Noen som bet om et godt konverterings preogram? har søkt meg rundt men finner ikke mer en sånne som bare er "free trail" :d
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Kanskje denne?
http://www.reasoft.com/rea-gif-change-jpg.shtml

Men hvordan blir det med oppløsning, og hvilket format skal du bruke? Hvilket program redigerer du i, Photoshop?
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
redigerer i Illustrator, bruker JPG for alle bildene og opp løsningen er jeg ikke sikker på men ser ganske bra ut på skjermen da :P

EDIT: med opløsning, viss du mener størrelsen så er det 60x90cm
Om jeg skulle lagd en slik plakat så hadde jeg brukt photoshop.
Har en følelse på at jeg blir skuffa når jeg ser det ferdige resultatet Men hey...det er jo bare min ærlige tanke
Lykke til!
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Obster Vis innlegg
Har en følelse på at jeg blir skuffa når jeg ser det ferdige resultatet Men hey...det er jo bare min ærlige tanke
Lykke til!
Vis hele sitatet...
:P Dette er bare en tanke jeg har hatt siden jeg hørte om sniknisse opplegget og det kan ikke bli perfekt og kunne sikkert blitt gjort i Paint for den saks skyld

Men nå må man jo huske på at ikke alle er naturtalenter i å tegne eller bruke grafiske programmer :P
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Fikk en ide! Hva tenker dere om selve orginal freaken i forgrunnen, og så arrangerer jeg masse av custom freaks som en gruppe i bakgrunnen? Ingen på freak blir vel sure om jeg bare "låner" freaken dems?
Vis hele sitatet...
Dette var en super idé!! Håper du poster plakaten i tråden når/om den blir ferdig
Sist endret av Zetta; 28. november 2012 kl. 20:07.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Tenkte jeg skulle gjøre det ja, min mening er jo at detter kommer til å bli en kjempe pen plakat Men kommer ikke til å vere i nærheten av andre som henger på rundt på forumet
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Siden du sier du ikke har særlig kompetanse med photoshop og illustrator vil jeg gjort det på følgende måte. Og ut fra måten du beskriver fremgangsmåten vil du ende opp med et pikselert og dårlig resultat. Jeg foreslår derfor følgende og enkel måte å gjøre det på.

1. Les om layers i photoshop her Måten layers brukes på gjeler og i stor grad for illustrator.

2. Lag designet ditt i photoshop i et lav/mellomoppløst bilde. Legg så inn de ulike bildene av freakene som enkelte layers. inn flere bilder som lag/layers og bruk magic marker (tryllestaven) til å markere de hvite feltene for å slette dem med backspace. Da vil de være transperante mens en jobber med dem i photoshop. Lagre så bildet som .png

3. Importer bildet inn i Illustrator og gjør en live trace av bildet. (automatisk konvertering fra bitmap til vektorgrafikk). Du finner en enkel videoforklaring på hvordan du gjør det her. Etter dette kan du oppskalere bildet så stort du vil uten at resultatet blir pikselert.

Det er også mange gode tutorialer en kan finne ved å søke på google eller youtube hvis du møter på simple problemer underveis.
Er det noe slikt du har tenkt å få til? Laget den sånn kjapt tidligere i år, dårlig kvalitet osv

http://bildr.no/thumb/1330932.jpeg
Sist endret av tgod; 30. november 2012 kl. 00:02.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Noe i det tema ja, blir dog 10 ganger mer freaks da
Hvis du trenger litt mer "freaks" har jeg kopiert noen av freak profilbildene deres Kan lastes ned her. Totalt 160 bilder
Sitat av feddiriko Vis innlegg
Hvis du trenger litt mer "freaks" har jeg kopiert noen av freak profilbildene deres Kan lastes ned her. Totalt 160 bilder
Vis hele sitatet...
Buhu, min var ikke der.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
http://i1153.photobucket.com/albums/p514/Martin_Sunde/Utennavn.png

Ok, jeg har lagt inn alle bildene satt opp hvordan jeg vill ha det. Men jeg løper tom for ideer

ser for meg at FreakForum skal gjenspeile seg litt i dette bildet så tenkte liksom uder forumene i små grupper på bilde. Hva tror dere?
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Da var jeg endelig ferdi!
Synes den blei ganske bra jeg når alt kom til alt.
https://imma.gr/48408
Men synes dere jeg burde gå for farget bakgrund?
Sist endret av knivibaguet; 2. desember 2012 kl. 21:46.
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
Hva er det med den streken over til høyre for selve hoved freaken?
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Den skal ikke være der...
Vel det er fort å endre på
Morsomt å se at mange av mine Freaks er med

Si ifra om du trenger flere Freaks, har mange lagret!

http://fc08.deviantart.net/fs71/f/2012/007/5/7/occupy_nff_by_onclipevent-d4lo4su.png

http://fc07.deviantart.net/fs70/f/2012/008/6/a/freaks_3_by_onclipevent-d4lqoke.png

http://fc09.deviantart.net/fs71/f/2012/007/d/f/freaks_2_by_onclipevent-d4lo18i.png

http://fc00.deviantart.net/fs70/f/2012/007/0/b/freaks_by_onclipevent-d4ln7xl.png
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Vell... Da må jeg nok si at det blir et senere prosjekt
For nå sier jeg meg ferdig med denne plakaten og skal til nærmeste butikk med egen plakat printer
Men skal spare dem til senere prosjekt!
Takk
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Da var jeg endelig ferdi!
Synes den blei ganske bra jeg når alt kom til alt.
https://imma.gr/48408
Men synes dere jeg burde gå for farget bakgrund?
Vis hele sitatet...
Bare jeg som ikke får linken til å fungere??

nevermind, funka nå

Jævla nice og tøff plakat forresten!
Sist endret av rAgIfOlO; 2. desember 2012 kl. 22:35.
Drit fet plakat. Men var ikke særlig begeistret over fonten du har brukt
Hvorfor får ikke jeg opp bildet?
Er jeg eneste?
Sist endret av PyroMartin; 2. desember 2012 kl. 22:55.
Sitat av PyroMartin Vis innlegg
Hvorfor får ikke jeg opp bildet?
Er jeg eneste?
Vis hele sitatet...
You are not the only one.