Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 11843
Hei.

Jeg vil gjerne dele en historie/opplevelse, som hendte for litt siden. Det er ikke en typisk triprapport, men heller en rusrapport. Min opplevelse, om hvordan en ekstrem noia kan utvikle seg til et mareritt.

Jeg skal prøve å forklare hendelsesforløpet best mulig, men det er ikke alt jeg vil gå ut i full detalj om her.


Det var rimelig sent på kvelden, og jeg var på vei for å fikse litt røykings. Jeg dro i minibanken, og tok deretter kontakt med .. kontakten.

Nummeret fikk jeg av en bekjent, som fikk det av en bekjent.. Jeg ante ikke hvem fyren var. Jeg ringte, vi avtalte møtested, det ble hjemme hos han. Det var mange kilometer å kjøre, men det brydde jeg meg ikke nevneverdig om.

Jeg kjørte av sted, og kom ganske fort til avkjørselen fra hovedveien. Deretter bar det oppover, flere lange bakker med krappe svinger. Jeg vil anta at det var ca. 7-800 meter, så en sving, og nye 7-800 meter, og så en sving igjen. Kjøreturen var grei nok, bortsett fra et slektstreff med ca. 15-20 sauer som lå og dro seg midt i veien. Hvor ellers skulle de ligge? Ute i skogen? Nei, det fikk da vel være grenser for hvor langt de skulle være nødt til å bevege seg, var jeg sikker på at de tenkte.

Veien holdt seg sånn i flere kilometer, før bakken så smått begynte å flate seg ut. Her svingte jeg av veien, (den gikk videre innover, inn og opp på fjellet, hvor det ligger en turisthytte) ned en innkjørsel som førte nedover en grusvei i rimelig bra stand, omgitt av tett furuskog. Etter hundre meter spretter det en hare ut i veien, som jeg såvidt unngår å sende til de evige vidder. Jeg var nå kommet så høyt opp, at byen bare var en tett samling med lys i det fjerne, langt der nede.

Jeg passerte noen få hus på veien, før jeg endelig kom frem. Jeg gikk inn, og satt der en liten stund, pratet løst om litt forskjellig. Dagligdagse ting. Etterhvert ble jeg tilbudt et trekk, og jeg tenkte; tja, hvorfor ikke?

Fyrte opp, og pipa fylte seg sakte med tjukk røyk. Dro på, og kjente med en gang at jeg måtte hoste som faen, men jeg holdt det inne. Det trekket satt midt i sikringsboksen, skal jeg si dere..

Ble panzerskakk med en eneste gang. Jeg hadde ikke fyrt på fire-fem dager, så virkningen ble deretter.

Satt litt til før jeg fikk det jeg kom for, takket for meg, og gikk ut til bilen. I det jeg gikk ut, fikk jeg plutselig en sterk noia. Som sagt, jeg skal ikke gå ut i detalj om noiaen, men innholdet var politi, tapping av telefoner osv.

Jeg satte meg i bilen, snudde, og satte av gårde. Jeg merket fort at jeg var jævlig fjern, i grenseland til for fjern til å kjøre. Jeg angret som faen på at jeg tok det trekket, kunne jeg ikke vente til jeg var hjemme igjen? Jeg ble sint på meg selv for at jeg ikke tenkte lengre enn det.

I det veien (grusveien som førte opp til asfaltveien jeg kom fra) begynte å gå oppover, merket jeg at noe var galt. I den første svingen følte jeg at jeg kom altfor fort, selv om jeg på det tidspunktet fortsatt bare lå i andre gir. Jeg satte den i første, og fortsatte. Dette skjedde i to svinger til, deretter begynte synet mitt å skurre. Veien ble smalere, og jeg måtte konsentrere meg for å ikke kjøre i grøfta. Faen som jeg angret på at jeg tok det trekket. Noiaen ble sterkere, og veien ble bare mindre og mindre. Det var bekmørkt ute. Det føltes som om det bare var bilen og veien som eksisterte, og trærne dannet etterhvert det mørke universet vi befant oss i.

Jeg myste ut frontruta og ga meg selv et klapp på kinnet. Det hjalp ikke særlig.

Nå ble jeg redd. En ting slo meg plutselig. Var veien så lang på vei ned? Det kunne da ikke ha tatt mere enn 4-5 minutter da. Nå virket det som om veien aldri tok slutt. En endeløs spiral av svinger og skikkelser.
Jeg vurderte å stoppe, og vente til jeg var i litt bedre form. Men jeg fortsatte. Det var blitt over midnatt, og jeg skulle på jobb neste dag. Hurra..

Jeg skrudde på radioen i håp om at det ville stimulere hjernen min litt, men nei. Bare skurring og spraking. Uhyggelig spraking. Jeg slo den raskt av.

Etter et par lange minutter til på veien, spør jeg meg selv - har jeg kjørt feil? Jeg kunne høre at stemmen min var i ferd med å briste. Jeg var virkelig redd nå. Alt ble nifst. Tiden gikk så sakte.

Hadde jeg virkelig kjørt feil? Hadde jeg ubevisst havnet på en annen grusvei som førte meg vekk fra dit jeg skulle? Var jeg bare på vei enda lengre inn i mørket, inn på fjellet langt fra folk og muligheter for hjelp om noe skulle skje meg? Jeg angret så sykt. På alt. Dealen. Den lange kjøreturen. Trekket. Alt.

Men jeg hadde ikke noe valg. Jeg så ingen potensielle snuplasser noe sted, og det var uaktuelt å begynne med noen form for bråkjekk snumanøver. Så jeg fortsatte.
Plutselig så jeg de. Lysene fra husene jeg hadde passert. Takk kjære Gud. Jeg var på riktig vei. Men det var ikke over av den grunn. Jeg kom etterhvert tilbake inn på asfaltveien igjen, og jeg fikk plutselig store problemer med å fokusere på veien. Det var som om for hver tiende meter, hoppet bilen 3 tilbake. Som en dårlig LCD-tv lagger under en DVD-film. Jeg måtte bremse ned for å få tilbake fartsfølelsen, og når jeg ga på igjen, ble alt like svimlende. Det gikk så sakte.

Og så kom det verste. Svingene. Jeg la bilen i andre gir, og bremset. Nok en gang føltes det som om jeg kom for fort, men i det jeg var inne i svingen, sto tiden nesten stille. Og veien ble enorm. Men allikevel så liten. Jeg følte meg bitteliten, der jeg strevde med å holde meg på veien, mens høyrefoten som vekslet mellom gass og brems, begynte å skjelve kraftig. Noe som gjorde alt enda vanskeligere.

Jeg var livredd for å møte motgående trafikk. Hva om jeg kræsjer inn i noen i denne tilstanden? Den ekstreme noiaen hadde forlengst gått over i bunnløs frykt.

Marerittet fortsatte, ned de lange bakkene, med alle svingene som alle var et helvete å komme seg igjennom.

Ville det ingen ende ta? Skulle jeg noengang komme meg hjem?

Et par hundre meter foran meg ser jeg plutselig en samling med øyne som lyser i mot meg. Sauene.

Herregud. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli så glad for å se de drøvtyggende, udugelige dyrene. Nå var de blitt som veivisere. Nyttige.

Etter en stund begynte jeg å se at det ikke var så langt igjen til hovedveien. Gatelysene spratt plutselig opp rundt meg, og en sterk følelse av trygghet omsluttet meg.

Jeg var bekymret for hvordan bilturen ville bli på hovedveien, med trailere og andre biler. Men det var nesten ikke et kjøretøy i motgående retning under resten av turen, og jeg var i bedre form, så det gikk smertefritt.

Jeg kommer plutselig på at det står en CD i spilleren. Mark Knopflers stemme flyter ut høyttalerene, og de første setningene gir meg en blandet følelse av lettelse, og vemodighet.

Are you home from the sea? My soul balladeer
Youve been away roaming, far away from here


Jeg avslutter her. Jeg kunne nok ha skrevet teksten bedre, mere utfyllende og kreativ. Noen av tegnene på tastaturet er også fucked. Men jeg føler jeg har fått fortalt det jeg ville.

Og det er sikkert noen som tenker og mener at jeg på en måte var skyld i det selv. At jeg røykte før jeg kjørte av sted, på en så krevende vei. Hadde jeg visst at det skulle være en så grov feil, et sånt mareritt, hadde jeg aldri tatt det trekket. Men jeg må si at jeg virkelig lærte av denne hendelsen.

Aldri mer.
Hvorfor i svarte stoppet du ikke?
Jeg regner med at du skjønner selv hvor utrolig dumt det er å kjøre, og utfra formuleringen ser det ut som du prøver å legge opp til moralpreken for å få bedre samvittighet?
hahahaha høres ut som noe jeg har opplevd før

Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Hvorfor i svarte stoppet du ikke?
Jeg regner med at du skjønner selv hvor utrolig dumt det er å kjøre, og utfra formuleringen ser det ut som du prøver å legge opp til moralpreken for å få bedre samvittighet?
Vis hele sitatet...
hva er du mest redd for i den situasjonen der? stå alene langt fra mennesker eller å kjøre litt bil ekstremt tregt?
Kom faktisk over et par fylle kjørere i natt faktisk.
De hadde klart og plasser x-trailen sin nesten nedi en elv.
De fikk ikke mye sympati fra meg og mine bekjente.
Å heller ikke mye sympati fra ambulanse personale eller politiet.
Fyllekjører= avskum/søppel.
Nå kan vi bruke din tripprapport om argument om at weed ikke gjør sånt at man kjører fort og skader seg men heller at man holder i 2 gir hele veien og bremser opp i svinger og er forsiktig xD
Trådstarter
9 32
I`m surrounded by morons.

Hvor i innlegget mitt står det at jeg har fyllekjørt?

Monkey: du har ikke skjønt noenting. Så vi kan kort og godt si at du ikke trenger å tilføye noe mere.

Det som var hovedsaken i det jeg opplevde var ikke at jeg var så fjern, svimmel og kvalm at jeg ikke klarte å kjøre.
Det var at jeg hadde en så sinnsyk noia, og at alt ble så virkelighetsfjernt og nifst.

Det er det verste jeg noengang har opplevd i mitt liv, og jeg ønsket aldri at det skulle skje, skulle jeg vel?
Hva er det jeg ikke har skjønt?

Du var åpenbart ikke i stand til å kjøre en bil!
Ingen bør kjøre når de er påvirket av noe som helst, og hva er egentlig forskjellen på ruskjøring og promillekjøring?
Begge deler er like dumt uavhengig av oppførselen, grader av beruselse er unødvendig å snakke om da mennesket i utgangspunktet er uegnet nok til å kjøre bil i edru tilstand.

EDIT:
loord:
Jeg ville heller sovet i bilen langs med veien enn å kjørt i den tilstanden der, men nå skal det sies at jeg ville planlagt såpass at jeg aldri hadde havnet i en slik situasjon.
Sist endret av random13798; 23. august 2011 kl. 03:55.
Stop bilen og bli i normal tilstand! dårlig valg du tokk med og fortsette.
Jobben er ikke så viktig som og drepe en/flere uskyldige folk.

Men hva faen røyket du ?
La oss holde oss for god til moralpreken. Alle vet hva som er galt og rett, og trådstarter sier jo selv at han aldri skulle ha tatt dette trekket.

Høres ut som en jævlig biltur, som på en måte kunne ha vært artig å bevitne. Ser for meg deg i rally utrustning samitidig som du prøver fortvilt å klare svingen i 1 gir.


For å gi litt kritikk på din skildring, så syns jeg at du brukte veldig mye krefter på å forklare hvor langt dette var fra byen. Det ble veldig mye svinger og bakker.

Men jeg fikk budskapet ditt.
Fått min dose av syke nia'r selv. Bare bra at du kom deg hekajinnet ned, å opplevde dette på relativt biltomme veier, å ikke på motorveien når noian kicker inn, hehe..

Men var interesant lesning. Men en ting jeg lurer på. er du erfaren røyker, å kom over noe sinnsyk shit, eller er dette en av de første gangene dine?
Trådstarter
9 32
Ja, jeg brukte kanskje enkelte ord litt mange ganger. Men det var bare sånn det føltes. Endeløst.

Er erfaren. Hadde som sagt ikke røyka på 5 dager, og jeg røyker heller ikke halvparten så mye som jeg gjorde før (pr dag).
Jeg kom rett og slett over noe syk shit, rett og slett.. haha. Ingenting mere å si om det. Jeg var ganske innrøyka også, og jeg tenkte ikke på at en eventuell ny type kunne sette meg helt ut.

Jeg ville bare hjem. Det var det som drev meg.
Men hva faen, hva med å ta moralprekene deres og pakk de lengst opp dit sola ikke skinner? Det var en morsom skrevet historie, ikke et innlegg hvor han spør hva dere syns han gjorde galt.
Hva i svarte helvette er hensikten med å kjøre bil når du er ruset?!

Det er ikke bare fare for ditt liv, du kan risikere andre sitt også!

Og det gjelder ALLE som er så forbanna dumme og kjører i påvirket tilstand!
Sitat av sofa Vis innlegg
Men hva faen, hva med å ta moralprekene deres og pakk de lengst opp dit sola ikke skinner? Det var en morsom skrevet historie, ikke et innlegg hvor han spør hva dere syns han gjorde galt.
Vis hele sitatet...
han legger jo opp til å få slike svar uansett, er ikke så rart folk ikke kan holde seg. sånne folk trenger vi ikke på veiene, er du klar over at du kan ødelegge andres liv hvis du du kjæsjer i en annen og kanskje tar livet av en mor eller far i en familie som gjør av barne deres mister faren/moren sin? nei jeg kødder ikke, trådstarter er en jævla idiot som burde vært fratatt førerkortet.
Helt seriøst.. Start deres egen tråd om dere vil diskutere hva som er rett og galt. Dere ødelegger hele tråden med å si akkurat det samme som den første som kommenterte kjøringen. Hva er vitsen? Vi har hørt det så mange ganger før, vi vet hva dere tenker. Det er ikke noe poeng i at dere fortsetter.
Sitat av Naturgrønn Vis innlegg
Helt seriøst.. Start deres egen tråd om dere vil diskutere hva som er rett og galt. Dere ødelegger hele tråden med å si akkurat det samme som den første som kommenterte kjøringen. Hva er vitsen? Vi har hørt det så mange ganger før, vi vet hva dere tenker. Det er ikke noe poeng i at dere fortsetter.
Vis hele sitatet...
hva er vitsen? er du seriøs? skjønte du ikke et ord av det jeg skrev... eller gir du fullstendig faen? hvis du ikke helt skjønner så er ikke akkurat en slik historie underholdende når den er sann og kunne ført til en alvorlig ulykke
Sist endret av exceed; 23. august 2011 kl. 08:38.
God rusraport, god lesning. Jeg har opplevd å få ekstremt noia mens jeg kjører bil jeg også, både under cannabisrus og alkohol.
Haha! Bra skrevet, levde meg godt inn i denne fortellingen. Ble nærmest litt redd selv her jeg satt å leste.
ja, tiden går alltid så ekstremt sakte når jeg er skækk; gikk fra aker brygge opp til solli plass, endeløst
Bra historie... (KP)

Moralpreken? - Jeez, er så lei å lese de!

Alle som har tatt lappen veit svaret på hva som er dumt eller ikke.
Sist endret av Jazzy Fizzle; 23. august 2011 kl. 16:14.
Møter jeg noen gang på en ruset person som kjører, blir han stengt inne i skapet på lastebilen, samtidig som jeg kjører litt rally for å så slippe han av igjen med litt blåmerker.

Fylla og rustrafikanter kan holde seg i narkoredet sitt, istedenfor å prøve å ta livet av alle andre rundt seg.

Du er ikke det spøtt bedre enn en dritings polakk.

Dagens moralpreken, håper du lærer noe.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Du er ikke det spøtt bedre enn en dritings polakk.
Vis hele sitatet...
Det er vel verre å kjøre dritings en fjern. Ikke at jeg har erfaring med å kjøre i ruset tilstand men sånn ut i fra erfaringene jeg har med alkohol og cannabis er alkohol ganske mye mer hemmende. Sier ikke at det er greit å kjøre ruset, det er det absolutt ikke(har blitt påkjørt av fyllekjører selv, det var ikke så kult). Han er kanskje ikke det spøtt bedre enn en fjern polakk.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Møter jeg noen gang på en ruset person som kjører, blir han stengt inne i skapet på lastebilen, samtidig som jeg kjører litt rally for å så slippe han av igjen med litt blåmerker.

Fylla og rustrafikanter kan holde seg i narkoredet sitt, istedenfor å prøve å ta livet av alle andre rundt seg.

Du er ikke det spøtt bedre enn en dritings polakk.

Dagens moralpreken, håper du lærer noe.
Vis hele sitatet...


Selvom jeg er i mot ruskjøring selv, skulle jeg virkelig likt å sett deg gjøre det du skriver! Folk blir så overhøye på pæra når det gjelder diskusjoner på nett. Å er du lastebilsjåfør, så har det som yrker har du nok kommet over en god del ruskjørere
Sist endret av selvmord; 24. august 2011 kl. 02:54.
Har kommet over en del rare situasjoner ja. Kjører i snitt rundt 60.000 km i året så ser mye, men er dessverre ikke alltid jeg får gjort noe. Men får jeg anledningen så gjør jeg det selvfølgelig.
Har en lignende historie, var å trakk med noen kompiser ute en gang. Så plutselig får jeg telefon om at det er snut på det stedet vi er, da var det visst en ATV som var stjålet. Dette visste ikke vi og alle fikk noia og løp hver sin vei, datt ned i hager som var så bratte at det var ikke måte på, sklei ned i det våte gresset, tryna som faen på steiner og grus.
Da jeg om sider kom meg opp på veien igjen begynte jeg og en kompis av meg å gå mot der vi hadde parkert mopedene våre. Da ser jeg plutselig en moped kommer mot oss, det var samme moped som kompisen min hadde, brått fikk han noia og trodde det var hans. Og det var det, noen hadde faen meg stjålet scootern hans, som stod ved siden av min.
Han ringte politiet og sa at scootern var stjålet og, da tok jeg turen hjemover, stein som jeg var, helt ballefjern.

Ca 10 sekunder etter jeg hadde satt meg på scootern og begynt å kjøre kommer det selvfølgelig en politibil imot meg.
"ikke snu ikke snu ikke snu" var alt som stod i hodet mitt.

Selvfølgelig snudde den, og kjørte etter meg, jeg ble redd og ga full gass. Politimannen ble nok ikke redd men han ga også full gass. Han stoppa meg og jeg innså slaget som tapt. Men han hadde visst ikke sett at jeg ga full gass likevel, han var bare der og så etter den stjålte scootern, og trodde selvfølgelig jeg hadde stjålet den jeg kjørte på, fordi jeg kom derfra.

Var bare mr.nice guy, spilte pratsom og hyggelig, viste fram papirer og fikk kjøre.

STØRSTE OPPTUREN PÅ EN GOD STUND..

Ikke kjør når du er fjern, the end!
TurboOlsen: Jeg syns det er minst like skremmende at det finnes folk som har arbeidsplassen sin på veien, som sitter med ønsker om å utøve vold mot andre mennesker som ikke følger loven.
Vold å vold.. Om du møtte noen som nettopp hadde prøvd å ta livet av alle rundt deg pluss deg selv, hadde nok du gjort det samme.
Du kan fint kjøre bil forsvarlig om du er påvirket av cannabis. Så lenge du ikke er helt blasta naturlig nok.
De som sier imot har åpenbart ikke snøring, hvorfor? Fordi jeg vet at det er sant.

Alkohol og de som kjører 30 i 50 sonen derimot er en annen historie.
Godt med smør
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Vold å vold.. Om du møtte noen som nettopp hadde prøvd å ta livet av alle rundt deg pluss deg selv, hadde nok du gjort det samme.
Vis hele sitatet...
Tullegutt, nå formulerer du deg litt artig. Du vil utøve vold mot de som kjører i rus, hensikten der er klar.

Men jeg er rimelig sikker på at hensikten med kjøreturen til trådstarter var å komme seg fra punkt a til b. Ikke å kjøre over deg, eller noen andre, da dette medfører med sikkerhet konsekvenser for han og andre.

At du likestiller en persons uvitenhet/dumhet med det samme som at vedkommende er ute etter å drepe noen er bare idiotisk, eller en tåpelig hersketeknikk.
http://www.youtube.com/watch?v=TzKjFiGFrcU - A little Experiment made by the BBC

I mine yngre dager kjørte jeg rundt potte fjern hele tiden. Jeg elsker å kjøre og jeg elsker å kjøre fjern enda bedre. Jeg kunne mekke "bongemekk", rulle jointer og hite bongen mens jeg kjørte.

Noen biler er bedre enn andre å styre med knærene eller lårene, hoho.

Må nevne at jeg vara tryggere bak rattet når jeg var påvirket av cannabis enn ellers, kansje ikke i det øyblikket jeg hitet fra bongen eller kun hadde låret på rattet men..
Sist endret av Naturgrønn; 28. august 2011 kl. 22:10.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er så typisk. Hvis først en bruker her på forumet bestemmer seg for å vifte med fingeren slenger det seg til stykker på. Det er så utrolig unødvendig og uinteressant.

Fin rapport! Skulle gjerne likt å få med litt mer detaljer om tanker og følelser, dog.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Du skriver godt! Kp!
Til dere som klager på moralprekene.

Hva slags utrykk ville denne tråden gitt om alle svarene var "Drit kult", "bra historie" osv? At alle på nff gir faen i lover og regler og livene til andre? Skal like å se dere være like "kule" når ungen deres er ute å leker og det kommer en pissfjern billist kjørende forbi. (Ja, jeg vet dette mest sannsynlig var utenfor barns leggetid). Det er jo ikke rart folk reagerer. Og trådstarter har godt av å høre det.

Uansett, hvis man ignorer faren med dette her så var det en artig skrevet historie.
Sitat av twixtor Vis innlegg
Har en lignende historie, var å trakk med noen kompiser ute en gang. Så plutselig får jeg telefon om at det er snut på det stedet vi er, da var det visst en ATV som var stjålet. Dette visste ikke vi og alle fikk noia og løp hver sin vei, datt ned i hager som var så bratte at det var ikke måte på, sklei ned i det våte gresset, tryna som faen på steiner og grus.
Da jeg om sider kom meg opp på veien igjen begynte jeg og en kompis av meg å gå mot der vi hadde parkert mopedene våre. Da ser jeg plutselig en moped kommer mot oss, det var samme moped som kompisen min hadde, brått fikk han noia og trodde det var hans. Og det var det, noen hadde faen meg stjålet scootern hans, som stod ved siden av min.
Han ringte politiet og sa at scootern var stjålet og, da tok jeg turen hjemover, stein som jeg var, helt ballefjern.

Ca 10 sekunder etter jeg hadde satt meg på scootern og begynt å kjøre kommer det selvfølgelig en politibil imot meg.
"ikke snu ikke snu ikke snu" var alt som stod i hodet mitt.

Selvfølgelig snudde den, og kjørte etter meg, jeg ble redd og ga full gass. Politimannen ble nok ikke redd men han ga også full gass. Han stoppa meg og jeg innså slaget som tapt. Men han hadde visst ikke sett at jeg ga full gass likevel, han var bare der og så etter den stjålte scootern, og trodde selvfølgelig jeg hadde stjålet den jeg kjørte på, fordi jeg kom derfra.

Var bare mr.nice guy, spilte pratsom og hyggelig, viste fram papirer og fikk kjøre.

STØRSTE OPPTUREN PÅ EN GOD STUND..

Ikke kjør når du er fjern, the end!
Vis hele sitatet...
Så kort fortalt har du en gang blitt stoppet av politiet når du kjørte mopeden din?

Sitat av LivingDeadBeat Vis innlegg
Du skriver godt! Kp!
Vis hele sitatet...
Du har åpenbart ikke lest mye tidliger. Jeg synes historien er dårlig fortalt. Mange setninger som ikke har noen betydning for historien, og som fremstår som meningløse forsøk på å gjøre ting dramatisk. Minner om en stil skrevet av en ungdomsskoleelev.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Liker historien, levde meg skikkelig inni det og fikk de følelsene du snakker om. en liten aning hvertfall siden jeg har hatt sånne ville turer sjøl.
(KP)man.

og for dere som ikke sjønner hvorfor han kjørte i ruset tilstand så forstår jeg det drit bra. Han fikk lyst på trekk, tok seg et. Han skulle på jobb dagen etterpå, og da er det vel ikke noe alternativ å sove hos en lannen dealer man ikke kjenner. Skjønner det godt og hadde gjort det sjøl.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Cannabis kommer aldri til å bli legalisert/dekriminalisert så lenge det finnes idioter som setter seg i en bil etter de har røykt. Jeg driter i om du kjører i en fjellvegg og stryker med, det er ditt ansvar og du tar risken. Det jeg ikke driter i, er at du kan ta livet av uskyldige mennesker.
Noen av oss har ønske om å kunne nyte cannabis i fred og ro uten å bryte loven. Takket være premieidioter som TS vil dette aldri skje.
Når du starter en tråd med dette innholdet må du forvente å få negative reaksjoner.
Sitat av pappagutt Vis innlegg
Så kort fortalt har du en gang blitt stoppet av politiet når du kjørte mopeden din?
Vis hele sitatet...
Hadde du lest innlegget hadde du skjønt at han fjern.
Bra skrevet? "Først svingte jeg til høyre så svingte jeg til venstre"

Det er stort sett alt jeg sitter igjen med, pluss så klart at han tok ett stort trekk for så å sette seg bak rattet.

Idioti.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Morsom historie på sett og vis. Hilsen stoner med lappen :P
Sist endret av thecakeisalie; 20. januar 2012 kl. 15:32.
Sitat av HerpmasterDerp Vis innlegg
Cannabis kommer aldri til å bli legalisert/dekriminalisert så lenge det finnes idioter som setter seg i en bil etter de har røykt. Jeg driter i om du kjører i en fjellvegg og stryker med, det er ditt ansvar og du tar risken. Det jeg ikke driter i, er at du kan ta livet av uskyldige mennesker.
Noen av oss har ønske om å kunne nyte cannabis i fred og ro uten å bryte loven. Takket være premieidioter som TS vil dette aldri skje.
Når du starter en tråd med dette innholdet må du forvente å få negative reaksjoner.
Vis hele sitatet...
Om dette er tilfelle hvorfor har ikke alkohol blitt ulovliggjort? Å kjøre når man har høy promille er langt farligere enn å kjøre når man har røykt hasj, å kjøre under påvirkning av narkotiske stoffer generelt er idiotisk.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Hva er det jeg ikke har skjønt?

Du var åpenbart ikke i stand til å kjøre en bil!
Ingen bør kjøre når de er påvirket av noe som helst, og hva er egentlig forskjellen på ruskjøring og promillekjøring?
Begge deler er like dumt uavhengig av oppførselen, grader av beruselse er unødvendig å snakke om da mennesket i utgangspunktet er uegnet nok til å kjøre bil i edru tilstand.

EDIT:
loord:
Jeg ville heller sovet i bilen langs med veien enn å kjørt i den tilstanden der, men nå skal det sies at jeg ville planlagt såpass at jeg aldri hadde havnet i en slik situasjon.
Vis hele sitatet...
Vel, mennesket er heller ikke egnet til å sitte foran skjermen, så syntes det ble et dårlig argument.
Bra skrevet..
Jeg likte din rapport, men blir i dårlig humør av å lese over alle moralpreken kommentarene. ALLE, inkludert TS vet at han gjorde noe som ikke var så smart, så bare dropp det.

Jeg syns det var interessant helst pga jeg kjente meg igjen i din paranoia. Det virket veldig realistisk om jeg kan si det slik. Jeg liker også hvordan du snakker om å kjøre i første og andre gir helt rolig. For alt du vet så kjørte du sikkert tryggere enn noen annen sjåfør. Når man er høy så blir ofte fart og spenning skummelt, og man holder seg alltid på den trygge siden. Så du har altså krysset din "comfort-zone" og gjort noe som var for skummelt for deg. Det kan bety at du gjorde noe som var farlig, men det kan også bety at du gjorde noe på en trygg måte og ja, var trygg.
På tide og endre navn fra norsk freak forum, til norsk moral forum?
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Møter jeg noen gang på en ruset person som kjører, blir han stengt inne i skapet på lastebilen, samtidig som jeg kjører litt rally for å så slippe han av igjen med litt blåmerker.
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo helt normal oppførsel.

Bra skrevet TS. Fy skam til alle moralprekene, for å ødelegge tråden med allmennkunnskap og bedrevitenhet over ting som allerede har skjedd. Nei, jeg støtter ikke å kjøre i sånn tilstand, men jeg støtter heller ikke å være en liten bjeffende bitch i andre sine tråder.
Artig rapport TS hørtes ikke gøy ut i ditt tilfelle dog

Har selv tatt det trekket under kjøp, og det er ikke anbefalt :-P
Sist endret av fjellheim; 5. oktober 2012 kl. 18:19.
Minner meg om min første tur til Kristiania.
Det første vi gjorde var å rulle en mega feit dobbel rizzla rein white widdow joint, den røyka vi på plassen mens vi nøt skuet i pusher street.
Skulle stolt på magefølelsen og stompa den etter to trekk, men det gjorde vi ikke.
Vi mistet så all kommunikasjonsevner og bare mumla lyder til hverandre.

Vi kom oss til bilen og skulle kjøre en plass (hvorfor? Husker ikke)

Det var hvertfall et mareritt, jeg hoppa rundt i København i 1 gir, biler tuta og lys og kryss overalt.

Over 12timer etterpå våkna vi parkert i en kornåker langt ifra sentrum.
Jeg hadde bare kjørt rett av veien og parkert i åkeren.

Ingen av oss hadde peiling hvor vi var, men vi tok det med knusende ro å fyra mornings i grøfta.

Tok så en u sving og kjørte et stykke så kom vi til byen igjen.

Var bare så sprøtt å våkne på en åker.

Dette var i 2002 tror jeg.

Først etter 4 dager begynte vi smått å kommunisere med hverandre, var så vanvittig skeve de første dagene der.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Hvorfor i svarte stoppet du ikke?
Jeg regner med at du skjønner selv hvor utrolig dumt det er å kjøre, og utfra formuleringen ser det ut som du prøver å legge opp til moralpreken for å få bedre samvittighet?
Vis hele sitatet...
Ehm, forskjellen på og kjøre når du er skakk, og når du er drita, er at selv om du er skakk, så kan du ta viktige beslutninger, uten og tenke. Jeg personelig kjører ikke når jeg røyker, men det kan ikke sammenlignes med og kjøre når man er drita.
Det verste man gjør når man er skakk, er og kjøre sent.....
▼ ... over en uke senere ... ▼
bra skrevet, dumt valg. I helgen var jeg med noen venner og vi røyket litt marijuana. Jeg er ekstremt følsom for stoffet og jeg røyket ikke mye. Senere på kvelden skulle jeg ut til asker (befant meg i Bærums østkant), men før det måtte jeg komme meg til en venn som hadde kjøpt drikke til meg. Den første halvparten av veien satt jeg på med en venn av meg som hadde med seg sykkelen sin. Iløpet av denne delen turen så så jeg foran meg at sykkelen vi begge satt på var inni en hamsterball og vi trillet nedover veien. Dette var en rar følelse. Vennen min skulle bare halvveis så andre halvdelen av turen var det jeg som tråkket og styrte, noe jeg er sterk skuffet over at vennen min lot meg gjøre. Under denne delen av turen hadde jeg to par med armer. Det paret som ikke holdt fast i styret veivet vilt rundt i luften. Dette var en meget rar følelse som gjorde sykkelturen ganske morsom. Den siste svingen lå i bunnen av en ganske bratt bakke og da jeg skulle bremse trodde jeg at jeg at jeg bremset men jeg holdt ikke inne bremsen. Da jeg la merke til dette bremset jeg og jeg ble ikke skadet under turen. Veien tilbake husker jeg ingen ting fra. husker ikke hvilken vei jeg sykklet engang :P en ting jeg har merket er at når folk er høye og man prøver å kosentrere seg får man det til ganske bra man bare vet det ikke...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Gøy rapport, før (og sikkert igjen en gang) når jeg og kompiser skulle ut så måtte vi alltid ha kjøre trekk, under turen trekk, og 'oi der var en fin plass og ta et trekk 'trekk''. Hadde garantert tatt det samme trekket du gjorde, mulig at jeg hadde stoppet litt når noian slo inn max, men kjenner jeg megselv så hadde jeg sikkert kjøre videre var jeg alene.
Til alle moral-bitches: Jeg har kjørt bil i 10 år, røyket i 10+ år og alle ulykker jeg har vert i har skjedd når jeg var klin edru. Jeg har kjørt bil i pisse fjern tilstand, med sidemannen som stapper en bong opp i trynet mitt midt på natten med dårlig sikt, og aller helst i høy fart igjennom tuneller.
Har kjørt 2-3 ganger i fylla og mye høyere risiko for og skade noen da.
Fylle-kjøring=nei Fjern-kjøring=ja takk veldig gjerne.
Og til TurboOlsen.. takket være deg skal jeg herreter plage alle lastebilr jeg møter ekstra mye i håp om at en av dem er deg