Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1897
Hei folkz...

Har prøvd å lete litt inne på forumet om kjøp av kjemikalier på KPT naturfag...MEN

det jeg finner og vet er at man må være registrert firma for å handle der...så mye annet finner jeg ikke...

mitt spm er da...

Jeg har en kompis som har registret et firma for å kunne handle .NO domener.

Kan jeg da handle gjennom han på KPT?

Eller tar KPT hensyn til hvilken firma man har?

Håper noen kan svare meg på dette.....
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Jeg mener at hvis du bestiller igjennom firmaet til din kompis som han registrerte for å få et .no domene kan du kjøpe fra KPT. Fordi for å bestille kjemikalier fra KPT trenger du et org-nummer og det er det samme som du trenger om du skal registrere et .no domene så derfor tror jeg det skal gå.
Du kan jo sende en e-mail til de og oppgi org-nummeret og spørre om det går an å kjøpe kjemikalier derfra med det org-nr.
Trådstarter
da prøver jeg heller bare å bestille....i værste fall så får jeg vel bare beskjed om at de desverre ikke kan selge til dette firmaet fordi de ikke er autorisert for kjemikalier eller no' sånt.

Men regner med at det funker fjell.
Jeg kan gi en tilbakemelding senere.

Grunnen til jeg lurte på dette foresten var at hvis de sjekker opp navnet til firmaet så får de et navn som ikke har behov for kjemikalier i det heletatt.......
Sitat av cyberthug Vis innlegg
Grunnen til jeg lurte på dette foresten var at hvis de sjekker opp navnet til firmaet så får de et navn som ikke har behov for kjemikalier i det heletatt.......
Vis hele sitatet...

Vel, om de har behov for kjemikalier er jo èn sak, men hva om en person/flere personer i det firmaet har en spesiell hobby?
Hobbykjemikere fins vet du!
Trådstarter
joda....sant så sant.....

Du kan jo handle der du og....=)....hvis ikke KNO3'en blir veldig dyr der...hvis dem har det da....
Så lenge du har et organisasjonsnummer skal det gå fint.
Trådstarter
var inn nå å skulle registrere meg, men der ville de kun ha Epost + Fullt navn.

Må man ringe inn ORg.nr?
Very Important Pyrotechnician
PTechSFX's Avatar
Regn med å få på mail eller ved utsjekking. Du får ihvertfall ikke noe når du registrerer deg.
Jeg er også registrert på KPT med kun navn og liknende, men når du bestiller kjemikalier vil du ved ett eller annet tidspunkt få spørsmål om organisasjonsnummer. Tror det var ved utsjekking, som Anders sa.
Trådstarter
okej...da har jeg den hjelpen jeg trenger og dere kan evt. bare lukke tråden for å unngå OT osv...=)

Takk til alle som har svart!