Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1556
Stoff: Methylone
Mengde: ca. 250mg
Tid: ca. 3-4 timer


Jeg og en kamerat hadde tidligere testet en dose på ca. 170mg, med lite merkbare effekter, bortsett fra litt kosehumør med en bikkje på et vorspiel vi var på. Derfor bestemte vi oss for å øke dosen til 250mg, etter å ha lest et sted at dette var det såkalte ”sweet spot” for methylone.

Den første gangen vi prøvde det, hadde vi drukket et glass whisky og 4 øl før, men denne gangen bestemte jeg meg for å innta methylonen før jeg evt. tok noe å drikke. Etter at stoffet var puttet i gelatinkapsler og skylt ned med vann, tok det lite tid før vi kjørte ned til byen (sjåføren var edru).

Første merkbare effekter kom tidligere på meg enn kameraten min, ca. etter 30 min på meg, og ca. 40-50 min på han. Jeg kjente meg mer energisk, og det minnet mye om starten på en MDMA-opptur. Kjeven kom også fort, og jeg hadde vært så smart å kjøpe inn to pakker tyggis som kom godt med. Vi satt på en liten pub og pratet over noen pils, og jeg hadde ingen problemer med å skjule at jeg var tura. Pupillene ble større, men ikke så enorme som MDMA gjør dem.

Selv om jeg var energisk når jeg satt stille, var det aldri særlig fristende og danse. Følte liksom ikke at jeg ga like mye faen i hva andre synes, som man gjør på MDMA. Kombinert med alkohol kan nok dette være et godt stoff å danse på, men grunnet faren for dehydrering med MDMA + alkohol, vil jeg tro at methylone kan være farlig å kombinere med det også (vi tok noen pils, og var ikke fulle). Euforien kunne minne mye om MDMA, men var langt svakere. Man hadde mer kontroll på følelsene, og empatien og euforien lå liksom bare i bakhodet. Det føltes godt å ta på ting, men denne følelsen var ikke spesielt fremtredende.

Etter at effekten begynte å forsvinne, fikk jeg ikke det store suget etter å ta mer, slik som MDMA ofte gir. Noen nedtur var det heller ikke, ei heller følte jeg meg dårlig dagen etter (jeg blir heller ikke dårlig dagen derpå av MDMA).


Alt-i-alt vil jeg ikke si at methylone er en erstatning for MDMA, men snarere en mildere versjon med litt andre bruksområder. Jeg vil tro methylone kan være et bra stoff i stedet for MDMA i psykiatrien, da det ikke er så kraftig, og lettere å kontrollere.
Sist endret av Slaktern; 4. juni 2007 kl. 17:56.
Flott skrevet, jeg har savnet en rapport om dette stoffet. Har selv vurdert å prøve Methylone, men det virker som mange personer får forskjellige virkninger, noen med svært negative opplevelser.