Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1599
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ville ikke tro i utg.punktet det men merker at jeg blir tungpusta av å ta dem, ikke hatt søvnapne før men når jeg tar seroquel eller quietapine som dem også heter på kvelden så skjer det et eller annet som gjør at jeg puster på en annen måte og surkler og har mye tyngre og lydhør pust. Er det mulig å få pustestopp eller noe på disse?
Tung pust eller "Dyspné" som det heter er en av bivirkningene på det.

Alt av bivirkninger står her:
https://www.felleskatalogen.no/medis...azeneca-563858
Det er registrert fatal overdose ved inntak på 13600 mg.
Sitat av KasperAG Vis innlegg
Det er registrert fatal overdose ved inntak på 13600 mg.
Vis hele sitatet...
Så mye? jeg føler meg døende med tanke på pusten bare på 75 mg uten toleranse. Har heller ikke helseproblemer
Sitat av storetårn Vis innlegg
Så mye? jeg føler meg døende med tanke på pusten bare på 75 mg uten toleranse. Har heller ikke helseproblemer
Vis hele sitatet...
Det forstår jeg. Har selv vært oppe i 800 mg på det verste og fikk tidvis panikkangst av den tunge pusten og var redd for å sovne. Fryktelig tung medisin.
Sitat av KasperAG Vis innlegg
Det forstår jeg. Har selv vært oppe i 800 mg på det verste og fikk tidvis panikkangst av den tunge pusten og var redd for å sovne. Fryktelig tung medisin.
Vis hele sitatet...
Ja er utrolig sterke saker. Holder meg til Benzodiazepiner.
Endte opp i koma i 3 dager med overdose på 10000mg seroquel, vært oppe på 600mg dagelig i lange perioder å dog aldri hatt problemer med pust, bare følt meg alt for dopet til å gjøre noe
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ville ikke tro i utg.punktet det men merker at jeg blir tungpusta av å ta dem, ikke hatt søvnapne før men når jeg tar seroquel eller quietapine som dem også heter på kvelden så skjer det et eller annet som gjør at jeg puster på en annen måte og surkler og har mye tyngre og lydhør pust. Er det mulig å få pustestopp eller noe på disse?
Vis hele sitatet...
Kjenner en som tar 3 brett på en gang med 200 mg så blir vel 6000 å lever forsatt utrolig nok
Sitat av wEed-DisasteR Vis innlegg
Kjenner en som tar 3 brett på en gang med 200 mg så blir vel 6000 å lever forsatt utrolig nok
Vis hele sitatet...
Uff, det er et fryktelig sjansespill. Ikke bare risikerer man å dø, man risikerer å overleve - som grønnsak.
Sitat av KasperAG Vis innlegg
Uff, det er et fryktelig sjansespill. Ikke bare risikerer man å dø, man risikerer å overleve - som grønnsak.
Vis hele sitatet...
Helt enig... men noen er litt sinnsyke

Tar selv 400 mg hver dag depo ikke noe pusteproblemer men husker i førsten da jeg var helt borte hver dag i flere uker bare sov. Ikke noe problemer nå kjører bil å er helt klar
Sist endret av wEed-DisasteR; 5. mai 2020 kl. 11:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har noen gang uten toleranse tatt 400-600mg på en gang.

Det gikk fint, og jeg sovna hardt inn etter én time. Men ble loka til helvette dagen derpå, helt zombiemodus..

Jeg fikk det for søvn, har sluttet og det angrer jeg ikke på. Tok som regel 25-50mg de gangene jeg ellers tok det.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
Endte opp i koma i 3 dager med overdose på 10000mg seroquel, vært oppe på 600mg dagelig i lange perioder å dog aldri hatt problemer med pust, bare følt meg alt for dopet til å gjøre noe
Vis hele sitatet...
Klinisk koma med respirator eller bare at du sov tett i tre dager hjemme? Skader ikke klinisk koma hjernen ganske mye(grønnsak)?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Klinisk koma med respirator eller bare at du sov tett i tre dager hjemme? Skader ikke klinisk koma hjernen ganske mye(grønnsak)?
Vis hele sitatet...
ble satt i kunstig koma i 3 dager og satt på medisinsk kull og div annet, eneste fysiske jeg fikk av det var kjemisk lungebettenelse, hadde litt pustestans her å der har jeg blitt fortalt, endte med 1mnd med psyk etter jeg kom ut av koma
Sitat av wEed-DisasteR Vis innlegg
Helt enig... men noen er litt sinnsyke

Tar selv 400 mg hver dag depo ikke noe pusteproblemer men husker i førsten da jeg var helt borte hver dag i flere uker bare sov. Ikke noe problemer nå kjører bil å er helt klar
Vis hele sitatet...
Da er du vel nå helt på grensen for bilkjøring? Iirc så har seroquel en øvre grense på ant mg pr døgn om man fortsatt skal beholde lappen eller kanskje det bare var i forhold til å kjøre bil? Men tror det er en grense på noe i forhold til kjøretøy på 400mg/d.
Kan kjøre på opptil 800 mg