Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1187
Hei, jeg skal til california i usa snart og da tenkte jeg på å kjøpe meg Googles Nexus 5 ettersom den virker veldig kul og den er jo halv pris i usa!

Vil den mobilen funke i norge?

når jeg mener "funke" så tenker jeg på telefon, sms, mobil data etc etc!
Er en slik tråd for hver mobil som finnes, let litt rundt, så kommer du over noe.
Trådstarter
javel? det var ikke veldig hjelpsomt... jeg hadde ikke spurt her på freak om jeg ikke hadde googlet først... kan du linke til en nexus 5 tråd med svaret mitt da siden du vet om det?
Sist endret av Maea; 2. november 2013 kl. 15:24.
Sørg for å sjekke at det ikke er en CDMA mobil. Dvs, virker den på verizon, spint, virgin, ++ sine nett så fungerer den ikke i norge i de fleste tilfeller. AT&T og T-Mobile har gsm nett sånn som vi har i norge så dem er du trygge med. Bare les om selve mobilen og se hvilke frekvenser det støtter. Søtter den de norske og har støtte for sim-kort skal alt være i orden.

Amobil sier den støtter:
Teknologi: GSM 850/900/1800/1900 MHz, UMTS 850/900/1700/1900/2100 MHz, 6-bånds LTE, 802.11a/b/g/n/ac, Bluetooth 4.0+HS+Smart, GPS+A-GPS, trådløs lading (Qi), Slim Port (HDMI gjennom Micro-USB)

Da skal alt være i orden
Sist endret av stetus; 2. november 2013 kl. 15:25.
Trådstarter
Ja telefon og sms skal funke, men det er noen spørsmål med mobil data, for den mangler LTE båndet 3,7 og 8.
ifølge wikipedia bruker vi 3,7 og 20 så da funker vel ikke 4gen her i landet visst jeg kjøper den fra usa? eller?
Samtidig så får du kun 1 års garanti i USA, mens i Norge får du 5 års, om du bruker garantien så koster det deg litt porto hit og dit, pluss at du må sende den til noen som bor i usa også må de sende den til norge (sånn ca)

Selv om du aldri kommer til å bruke garantien, så når du skal selge den så vil den være mindre værdt for en nordmann, pga ikke 5 års garanti osv.

Men kanskje du aldri selger den, kan jo brukes som nødmobil etterhvert som du bytter tlf.
Sitat av frontman Vis innlegg
Samtidig så får du kun 1 års garanti i USA, mens i Norge får du 5 års
Vis hele sitatet...
Nei, det gjør du ikke. Reklamasjonsrett er ikke det samme som garanti.