Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  401 139768
Ikke nok med det, ***** sensureres også.
http://freakforum.nu/.internal/__userinfo/

Sjekk den nå
Sist endret av nidhogg; 27. november 2008 kl. 22:41.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Jeg synes ikke "Her diskuterer norske hackere" og trådnavnet "Ledetekst på skole pc'er" fra skjermdumpen går helt hånd i hånd...

Amatørjournalistikk.
Sist endret av ticks; 19. mai 2009 kl. 12:55.
Sitat av ticks Vis innlegg
Jeg synes ikke "Her diskuterer norske hackere" og trådnavnet "Ledetekst på skole pc'er" fra skjermdumpen går helt hånd i hånd...

Amatørjournalistikk.
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke?
Tilegne seg tilgang til ledetekst et sted det er sperret for slikt er jo "hacking".
Sitat av Carrier Return Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Denne artikkelen ligner veldig... Samme journalist også...

http://www.idg.no/computerworld/article133299.ece
Skulle kanskje blitt skrevet av noen som faktisk har peiling...
Computerworld har med glimt i øyet sakset fra en tråd om keylogging her på forumet.

Tråd
Computerworld
Sitat av pidget Vis innlegg
Computerworld har med glimt i øyet sakset fra en tråd om keylogging her på forumet.

Tråd
Computerworld
Vis hele sitatet...
Liker at de har sensurert nicket til den aktuelle brukeren, for så og skrive navnet på brukeren i teksten under bildet ;P
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Who watches the watchmen?
Sitat av murloc Vis innlegg
Liker at de har sensurert nicket til den aktuelle brukeren, for så og skrive navnet på brukeren i teksten under bildet ;P
Vis hele sitatet...
Det har de jo ikke, men de kunne liksågost gjort det da de har identifisert brukernavnet godt nok ved å skrive hva tråden handler om og ha med et snapshot. Heldigvis kan men være rimelig anonym på forum sånn at det ikke blir noe uthenging.
Hehe faen så dårlig språk det var i den teksten da. Ser jo nå ved nøyere lesing at du har rett pidget.

"Da er kanskje løsningen til forumbrukeren "Falcon":" Hva da? Bedre, dårligere?

Men burte dog lest bedre :P
Sitat av murloc Vis innlegg
Liker at de har sensurert nicket til den aktuelle brukeren, for så og skrive navnet på brukeren i teksten under bildet ;P
Vis hele sitatet...
Hø? Hvor? Tror du har sett feil...
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Funny viss barna til den aktuelle brukeren er brukere på nFF selv, og leser tråden og legger sammen en og en og får to
▼ ... over en uke senere ... ▼
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3105157.ece

"På et nettforum som er populært blant norsk ungdom, florerer det av lenker som «Stjele passord over LAN?», «Remote admin, Se andres webcam!» og «Lyst på adminrettigheter på skolelaptopen?». Det meldte nettavisen computerworld.no i mai. Ifølge Sandland er forumet mye brukt til å finne metoder for datainnbrudd."
Sitat av capidog Vis innlegg
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle3105157.ece

"På et nettforum som er populært blant norsk ungdom, florerer det av lenker som «Stjele passord over LAN?», «Remote admin, Se andres webcam!» og «Lyst på adminrettigheter på skolelaptopen?». Det meldte nettavisen computerworld.no i mai. Ifølge Sandland er forumet mye brukt til å finne metoder for datainnbrudd."
Vis hele sitatet...
"– K r i p o s ser alvorlig på problemet, enten det er ungdom eller voksne som driver med det. Vi ønsker at de som mistenker at de har blitt utsatt for datatyveri, anmelder forholdet til politiet, sier hun."

Trodde de styrte nFF jeg ?
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Det var en spøk for å lure ITpro LoRd.

Hvorfor skriver du Kripоs K r i p o s?
Han er vel en av dem som trodde at Kripos ble sensurert på forumet.
FYI: det var også en del av spøken.

Mtp. at vi åpent diskuterer div. emner her på forumet så er det fortsatt ikke ulovlig.
Sist endret av Clr; 4. juni 2009 kl. 12:22.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Vi er vel litt i gråsonen på diverse emner vel?

Jeg kan jo 'lett' finne ut hvordan jeg skal cracke naboens pc via hans trådløse nettverk her inne.
Eller finne ut hvilket dop som er best for en ung mann som er nybegynner på narkotika.

Men tror det skal mye til før nFF blir stengt av norske myndikheter :P
Sist endret av Bombasa; 4. juni 2009 kl. 22:01.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Vi er vel litt i gråsonen på diverse emner vel?

Jeg kan jo 'lett' finne ut hvordan jeg skal cracke naboens pc via hans trådløse nettverk her inne.
Eller finne ut hvilket dop som er best for en ung mann som er nybegynner på narkotika.

Men tror det skal mye til før nFF blir stengt av norske myndikheter :P
Vis hele sitatet...
Handler om ytringsfrihet. Er ikke noe ulovlig å prate om hvordan man cracker naboens pc. Blir ulovlig når du gjør det og det er ikke nFF sin feil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Idg/Computerworld hadde et positivt lite bildeinnslag om nff.
link .
Sitat av lsrr Vis innlegg
Idg/Computerworld hadde et positivt lite bildeinnslag om nff.
link .
Vis hele sitatet...
Nesten samme ble sitert her.

Det virker ikke som om noen av de skjønnte sarkasmen (om det var det det var) i det falcon sa om overvåkning med sikkerhetskamera.
Sist endret av plohg; 14. juni 2009 kl. 18:14.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
http://www.klikk.no/bolig/hus/article491721.ece

"Bør jeg dælje TV'n i bakken for å få en ny TV? Hvilken TV/ pris kan jeg forvente meg tilbake?", spør et medlem i forumet Freakforum."

Artikkelen refererer til denne posten:

http://www.freakforum.nu/forum/showp...47&postcount=1
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Så lame at de sensurerer nicket i førsteposten, men ikke svarinnlegget til haxxor..
Personlig så reagerer jeg på at journalistjævlene ''stjeler'' fra forumet her.
Men det er på bakgrunn at jeg ikke liker de slimete upålitlige som kaller seg selv ''den fjerde statsmakt''
Sitat av boiler Vis innlegg
Personlig så reagerer jeg på at journalistjævlene ''stjeler'' fra forumet her.
Men det er på bakgrunn at jeg ikke liker de slimete upålitlige som kaller seg selv ''den fjerde statsmakt''
Vis hele sitatet...
Med litt søking rundt omkring vil du finne at bloggere også gjør det fra tid til annen og diverse andre nettsteder som formidler nyheter (ikke akkurat aviser da) gjør det samme. De stjeler det ikke, all den tid det er informasjon, og informasjon ikke kan stjeles med mindre de napper med seg harddisken. De kopierer det som skal til for poenget deres, men ikke stort mer. I verste tilfelle kan de hevde å bruke sitatretten.

Det er vel egentlig ikke så ille? Jeg har sett nFF nevnt flere ganger i det som beskrives som "media" enn jeg har sett feks diskusjon.no (hw.no sin diskusjon) eller forumet.no (itpro sin diskusjon). Det må da si at vi gjør i det minste noe riktig. Journalister mener tydeligvis at meninger herfra selger bedre.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Journalister mener tydeligvis at meninger herfra selger bedre.
Vis hele sitatet...
Freakforum høres da litt bedre ut enn diskusjon.no, når det gjelder å selge aviser/få klikk.
▼ ... over en måned senere ... ▼
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=573146

Her har blir Robhol nevnt i saken om hotmail.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Så i dag en artikkel som omhandlet nff. I det siste har det vært flere saker med GHB overdoser i Bergen.
I dag presterte BA å kalle forumet for narkonettstedet.

Artikkelen handler om en oppskrift på GHB som ble postet her i 2003.

Tenkte det kunne være intressant for folk å få med seg.

http://www.ba.no/nyheter/article4651824.ece
Sist endret av djxfade; 19. oktober 2009 kl. 12:42.
Gratulerer med omtalelse i media, felix_poker xD

Må si meg litt enig med 'ba', hjemmelaget GHB er skumle greier og kan fort gå feil.
For et par år siden var det en i nabo-bygda som prøvde seg på dette støntet (uten noen som helst erfaring med kjemi), det endte med død. En slik oppskrift kan nok bli misbrukt sterkt og i værste fall ende som med han over.
Artikkelen var elendig skrevet og jeg synes det er beklagelig at tåden som omhandlet GHB-syntese er fjernet.

-Å trekke frem nFF som et "narkonettsted" er helt forkastelig. nFF er MYE mer enn som så.
-GHB-synteser finnes over alt på nett, og har gjort det i minst 10 år.
-Artikkelen er full av feil (som at GBL er "konsentret GHB").
-Journalisten prøver selv å forklare hvordan man kan lage GHB (av GBL), som er den vanligste veien å gå når man lager GHB.
Sist endret av felix_poker; 19. oktober 2009 kl. 12:58.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Det er typisk BA å lage skandaleoppslag om NARKORUSHELVETE den ene dagen, for så å uskyldiggjøre alkoholmisbruk ved å bruke søte og morsomme ord som fullemann den andre dagen. Bare det at de presterer å presentere nFF som "narkonettstedet" rettferdiggjør en klage til PFU her.
Sitat av Tias Vis innlegg
Bare det at de presterer å presentere nFF som "narkonettstedet" rettferdiggjør en klage til PFU her.
Vis hele sitatet...
Hadde vært stilig om noen faktisk gjorde det
Det at dere slettet tråden er jeg sterkt i mot og dere mistet mye kredibilitet i mine øyne som følge av det.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Guffah Vis innlegg
Det at dere slettet tråden er jeg sterkt i mot og dere mistet mye kredibilitet i mine øyne som følge av det.
Vis hele sitatet...
Det var jo såvidt jeg vet snakk om en tråd som uansett brøt forumreglene, som tilfeldigvis ble fanget opp av BA.
Det ironiske og litt kjedelige er jo at om man følger punktene i syntesetråden og rådene til felixpoker så vil man ende opp med et bedre produkt og en tryggere bruk enn all den ekle gbl-smørja som det visstnok flyter av.

Dvs. om man er seriøs og gjør det skikkelig på et egnet sted. Uansett så vil de som er interessert finne "oppskrifter" andre steder på nettet, dette er gammelt nytt.

Hurra for BA som fant et øyefang til forsiden sin idag og.. Blæ
Sitat av ticks Vis innlegg
Det var jo såvidt jeg vet snakk om en tråd som uansett brøt forumreglene, som tilfeldigvis ble fanget opp av BA.
Vis hele sitatet...
Slik jeg tolker reglene, var tråden ikke i strid med disse.
Som også Felix Poker sa, så har jeg selv sett GHB oppskrifter rundt på nettet.
Men det var langt over streken å kalle nFF narkoforum.
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Og kalle nFF for ett "narkonettsted" på det grunnlaget blir som og kalle internett for ett "narkonett".
Narko nettsted, sånn helt ærlig, for en balle journalist!

Kan se for meg masse mødre som advarer ungene sine om det farlige nettstedet nFF.
Bare for å få litt mer mediaoppmerksomhet så sier jeg at vi slutter å ta inn medlemmer en stund og bare noen få eksklusive invites blir sendt ut!
Sist endret av nso; 7. november 2011 kl. 19:31.
dramatisk overskrift de har på papirutgaven.
Jævla journalistjævler, jeg synes ikke noe om de.
Hva skjedde med de ''gamle'' journalistene som faktisk dro ut og letet etter nyheter, istedenfor å sitte på nettet.
Denne journalisten må ha en personlig agenda og det var ikke rett å slette tråden.

*høyt blodtrykk*
Noen burde sende en e-mail til redaktøren til ba.no og gi han en liten salve med kritikk mot hans journalist GEIR JETMUNDSEN som klarer å få nff til å se ut som et nettsted hvor man bare deler ut "dop-oppskrifter" . Og prestere å kalle nff for "narkonettstedet" Freak Forum, er jo bare helt forkastelig!
Hva om vi går sammen og sender en saklig melding til han?
ikke sånn,

''Jævla rasshøl azz, skal drepe deg, jævla bokhore''

Men noe så vi får fram poenget vårt.
Om fks 20 stykk gjør dette, hjelper det nok.
Sitat av sneipen Vis innlegg
dramatisk overskrift de har på papirutgaven.
Vis hele sitatet...
Noen her som kan scanne papirutgaven og laste det opp her? Er meget intresert i det som står i papirutgaven.
Lurer på hvordan de/han fant tråden. Om han søkte seg frem til "snusk" på forumet for å kunne lage en artikkel. Må nesten gi creds for at han sporer opp en post tilbake til 2003 for å lage en artikkel i 2009. Siden den ble startet i 2003 er det ikke heeelt sikkert at den tråden har blitt postet i på en stund.

Wulffmorgenthaler

satt å tenkte på den mens jeg leste artikkelen. Nesten noe å skrive bok om.
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Hva om vi går sammen og sender en saklig melding til han?
ikke sånn,

''Jævla rasshøl azz, skal drepe deg, jævla bokhore''

Men noe så vi får fram poenget vårt.
Om fks 20 stykk gjør dette, hjelper det nok.
Vis hele sitatet...
Det får da være opp til nso å eventuelt ta seg av. Ingen grunn til at dere skal blande dere inn synes jeg..
Sist endret av mentalmelt; 20. oktober 2009 kl. 01:29.
men det var en god ide da
Selv jeg som er ny her syns det blir for dumt at en sånn ting bare får ligge.
Kanskje han til og med skriver en liten notice hvor han beklager i avisa.
Så trenger ikke leserne å tenke dritt om nff uten grund...