Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  44 5555
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Jeg vurderer muligheten til å dyrke selv, da jeg synes det høres spennende ut, samt at det er dyrt og stress å handle inn røyking hele tia.

Jeg tenkte og innrede et skap som jeg setter kullfilter i for å unngå lukt osv. Men på dette punktet er jeg litt usikker. Vil det bli tilnærmet luktfritt? Kan ikke stinke i hele blokka her liksom.

Siden jeg bor i en leilighet har jeg heller ikke så mye plass. Tenkte som sagt et lite klesskap som jeg innreder slik at det ikke ser helt åpenlyst ut. Tenkte å bruke mellom 5-10k på dette. Er det gjennomførbart i det hele tatt eller burde jeg legge denne ideen på hylla enn sålenge?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei

Jeg vurderer muligheten til å dyrke selv, da jeg synes det høres spennende ut, samt at det er dyrt og stress å handle inn røyking hele tia.

Jeg tenkte og innrede et skap som jeg setter kullfilter i for å unngå lukt osv. Men på dette punktet er jeg litt usikker. Vil det bli tilnærmet luktfritt? Kan ikke stinke i hele blokka her liksom.

Siden jeg bor i en leilighet har jeg heller ikke så mye plass. Tenkte som sagt et lite klesskap som jeg innreder slik at det ikke ser helt åpenlyst ut. Tenkte å bruke mellom 5-10k på dette. Er det gjennomførbart i det hele tatt eller burde jeg legge denne ideen på hylla enn sålenge?
Vis hele sitatet...
Har du planer om å røyke varene inne i leiligheten? I såfall er kullfilter mer en nok, om du derimot ikke kan røyke inne så vil kullfilter gjøre en god jobb så lenge dørene til skapet/teltet er lukket, hver gang du åpner for å vanne, eller bare se på de nydelige jentene dine, så blir det som å røyke inne i leiligheten.
Sist endret av Kloakk; 17. februar 2020 kl. 17:44.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg røyker ikke inne i leiligheten, med mindre det er 30 blå ute og jeg ikke orker og gå ut.

Jeg bor også i en relativt ny leilighet som da har felles ventilasjonssystem. Er litt usikker på hvordan det fungerer, om all lufta sirkulere eller om all luft inn i leilighetene er "frisk" luft. Dette bekymrer meg litt.

Jeg er litt usikker på tørking, kan man gjøre dette på samme sted man dyrker?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg røyker ikke inne i leiligheten, med mindre det er 30 blå ute og jeg ikke orker og gå ut.

Jeg bor også i en relativt ny leilighet som da har felles ventilasjonssystem. Er litt usikker på hvordan det fungerer, om all lufta sirkulere eller om all luft inn i leilighetene er "frisk" luft. Dette bekymrer meg litt.

Jeg er litt usikker på tørking, kan man gjøre dette på samme sted man dyrker?
Vis hele sitatet...
Jada, du kan tørke i samme skap/telt som du dyrker, og så lenge du passer godt på å bytte kullfilter før det mister effekten sin vil jeg tro du er trygg selv om det er et felles luftesystem, men det vil kanskje være tryggere å bare kjøre luften i skapet gjennom et kullfilter og inn i rommet skapet/teltet står i, det vil jo være luktfritt uansett, og den dagen kullfilter ikke gjør jobben sin vil du merke det fort og kunne bytte uten andre neser som blander seg
Sist endret av Kloakk; 17. februar 2020 kl. 17:57.
Anonym bruker
"Engstelig Rise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjør lufta ut, selv med dyrt kullfilter så vil man merke lukta i leiligheten hvis man resirkulerer lufta. Gjort det selv med kun to planter og filter til mange tusen kr. Etter noen dager kjenner man lett en liten duft. Men blåser man det ut så kjenner man ingen ting.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja var noe sånn jeg tenkte.. Har det fortsatt friskt i minne når jeg prøvde å decarbe weed'en i stekeovnen for å lage edibles. Lukta 10 meter utenfor blokka �� vil helst unngå noe sånt igjen.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nja, det blir litt problematisk for meg.. Lufta blir jo forsåvidt sirkulert her da jeg har ventilasjonssystem i leiligheten, men kan ikke kjøre lufta rett ut. Hvis jeg setter skapet/teltet på soverommet da? Der står vinduet oppe stort sett hele tia uansett.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Forsåvidt tror jeg naboene her er vant til at det lukter litt. Røyker jo på verandaen og ihvertfall når jeg har grønt lukter det jo litt. Naboene vet sikkert ikke hva lukta er engang/bryr seg ikke. Men hvis det konstant lukter weed tror jeg kanskje flere reagerer...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Forsåvidt tror jeg naboene her er vant til at det lukter litt. Røyker jo på verandaen og ihvertfall når jeg har grønt lukter det jo litt. Naboene vet sikkert ikke hva lukta er engang/bryr seg ikke. Men hvis det konstant lukter weed tror jeg kanskje flere reagerer...
Vis hele sitatet...
Jeg kan bare gi deg min mening, og er valgene som de er ville jeg satt skapet/teltet på et rom hvor det er et vindu, kjørt luft ut fra skap/telt og inn i det rommet via et kullfilter
Jeg resirkulerte lufta i et lite oppsett (40x40x120 telt) og det luktet nada. Men du må ha et tight oppsett, og det vil lukte noe hver gang du er innom for å vanne osv.
som sagt her over er det mulig med
moderne led og mikro teknikk å lage
et "lukket" grosystem i klesskapet ...
Med kullfiltrering mm og resirkulering
(ev delvis) av luften, med et lite rør
ut i frisk luft om det passer ...
Alle som kan burde dyrke sitt hjemme .
Bruk heller 10k på god tjall, like god investering det som å bruke 10 k på ett dyrkeoppsett som du ikke vet om blir å lage problemer for deg.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okey, da er det jo fullt mulig for meg å få det til. Men jeg har et par spm til.

Hvor er det enklest og få tak i frø? Gidder ikke bestille noe i posten da det er for stor risiko, men vil det å hente i Sverige være et alternativ?

Tenkte tanken med automatisk vanning. F.eks med en tank/beholder som jeg fyller også regulerer man vanningen med timer eller følere på fuktighet i jorda. Blir kanskje litt mye styr men tenkte kanskje at det finnes noen ferdige enkle produkter for dette?

50-100g/måned vil det være oppnåelig med bare et par planter i et klesskap?
Å vanne er kjempelett. Jeg har svært dårlig erfaring med å prøve å automatisere for mye. Hva skal du oppnå med automatisk vanning tenker du? Da er det bedre å droppe jord og kjøre hydroponic.

Ja, det er mulig med 50g+ i måneden. Men det er ikke antall planter som er avgjørende, men mengden lys. Hvis du bruker HPS kan du forvente 0.5-1g per watt, dersom du gjør ting riktig. Hvor sterkt lys du kan ha, avhenger av hvor effektivt du kan kvitte deg med varmen.

Hvor stort er skapet ditt da?
Hvis du har litt peiling på arduino/Raspberry PI så skal vel ikke automatisk vanning være et problem. Men greit å se på de og se at krypdyr ikke slår leir i pot(tene) også vel?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har ikke noe skap enda, men tenkte meg et standard klesskap eller noe på f.eks 100x40x200. Må uansett skaffe meg dette, men vil ikke ha noe større enn nødvendig.

Med automatisk vanning og automatisk lysregulering osv tenkte jeg at jeg ikke er så avhengi av å måtte sjekke hele tiden hvis jeg f.eks skal bort en helg eller noe. Men blir det for mye pes så dropper jeg det bare.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har ikke noe skap enda, men tenkte meg et standard klesskap eller noe på f.eks 100x40x200. Må uansett skaffe meg dette, men vil ikke ha noe større enn nødvendig.

Med automatisk vanning og automatisk lysregulering osv tenkte jeg at jeg ikke er så avhengi av å måtte sjekke hele tiden hvis jeg f.eks skal bort en helg eller noe. Men blir det for mye pes så dropper jeg det bare.
Vis hele sitatet...
Jeg startet aldri prosjektet mitt selv men mener å huske at det kan komme insekter osv og generelle sjekker er lurt
Stor fare for å vanne for mye eller for lite da, hvis det er automatisert samtidig som at du ikke skal sjekke innom
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Stor fare for å vanne for mye eller for lite da, hvis det er automatisert samtidig som at du ikke skal sjekke innom
Vis hele sitatet...
En smarting klarer kanskje å regne ut ca og teste med noen andre planter som er lovlige først? Er du en smarting TS?
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Som sagt, var bare en tanke jeg hadde.

Ville jo selvfølgelig sjekket plantene, men tenkte det var enklere om ting gikk litt av seg selv.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Stor fare for å vanne for mye eller for lite da, hvis det er automatisert samtidig som at du ikke skal sjekke innom
Vis hele sitatet...
Tror dette i seg selv skulle gå fint. Kunne f.eks brukt sensorer som man dytter ned i jorden som måler fukt, evt bare bruke timer og basere segpå erfaring. Men temperaturendringer og størrelse på planetene osv ville jo hatt en innvirkning her da..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror dette i seg selv skulle gå fint. Kunne f.eks brukt sensorer som man dytter ned i jorden som måler fukt, evt bare bruke timer og basere segpå erfaring. Men temperaturendringer og størrelse på planetene osv ville jo hatt en innvirkning her da..
Vis hele sitatet...
Ja. Temperatur og luftfuktighet også
Man lærer mye på de første rundene man bare ikke er klar over før man starter, uansett hvor mye man leser seg opp på forhånd.

Selv en erfaren dyrker må justere opplegget når han/hun skal dyrke en strain man aldrig har vert borti, voksemønster, vanningsfrekvens, næringsbehov blant annet.

Vil anbefale å begynne med jord og manuell vanning for å lære det skikkelig og minimalisere sjansen for at noe går skjeist før du begynner å automatisere det. Større sjanse for suksess og etterhvert kan du begynne å eksperimentere.

Dyrkebibelen fra Norcan er fin lesning å starte med, der står egentlig alt du trenger å vite før du starter, kort oppsummert på rundt 100 sider om jeg husker riktig, skrevet på norsk.

Vet ikke hvordan reglene er i Sverige men har vert i Danmark flere ganger å hentet frø, Spania og Nederland også forsåvidt, kjøpt lovlig i butikk.

Er heller ikke dumt å ha kulfilter på innsiden og utsiden av teltet, på begge sider av ekstraksjonsviften, bare for maks efekt. Så kan du ha en pose med aktivt kull stående slik at du kan skifte etter noen runder eller når nødvendig.

Holder å ha det i ett rom med vindu åpent, kjør gjerne da lyset til plantene om natten for å jevne ut temperaturen og ikke glem luftavfukter, om ikke det er mekanisk utskrift av luften i rommet teltet står i kommer det til å bli ganske mye fukt der. Kulfilteret slutter også å fungere når luftfuktigheten når rundt 70%.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror dette i seg selv skulle gå fint. Kunne f.eks brukt sensorer som man dytter ned i jorden som måler fukt, evt bare bruke timer og basere segpå erfaring. Men temperaturendringer og størrelse på planetene osv ville jo hatt en innvirkning her da..
Vis hele sitatet...
autopot.
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
autopot.
Vis hele sitatet...
Om det er autoflower strains du tenker på er de mindre potent en en ren Indica/Sativa siden det er Indica/Sativa som er krysset med Ruderalis. Skulle jeg anbefalt en potent strain med god yeald måtte det blitt LSD fra Barney Farm.
Er høyde på planten ett problem løser du det med riktig topping og scrog teknikk.

Dette er en fin kontroller som justerer hastigheten på viften ut i fra temp, luftfuktighet og undertrykk i teltet. Da er du ett stykke på vei med automatisering men du må justere høyden på lampene og vanne for hånd.

https://sweettomat.no/no/kontroll/46...ndertrykk.html
Digital nomade
trippy's Avatar
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Om det er autoflower strains du tenker på er de mindre potent en en ren Indica/Sativa siden det er Indica/Sativa som er krysset med Ruderalis.
Vis hele sitatet...
Dette stemte kanskje for 10-15år siden men dagens autoflowers er vel så potente som vanlige og vokser mye fortere

Feks;
Gorilla glue auto ca 24%thc
GSC auto ca 22%
Zkittles auto ca 22%

Sjekk også ut mephisto genetics, en av de beste på autoflowers.
Sist endret av trippy; 18. februar 2020 kl. 22:02.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Om det er autoflower strains du tenker på er de mindre potent en en ren Indica/Sativa siden det er Indica/Sativa som er krysset med Ruderalis. Skulle jeg anbefalt en potent strain med god yeald måtte det blitt LSD fra Barney Farm.
Er høyde på planten ett problem løser du det med riktig topping og scrog teknikk.

Dette er en fin kontroller som justerer hastigheten på viften ut i fra temp, luftfuktighet og undertrykk i teltet. Da er du ett stykke på vei med automatisering men du må justere høyden på lampene og vanne for hånd.

https://sweettomat.no/no/kontroll/46...ndertrykk.html
Vis hele sitatet...
lol, mente pottene+tank som kalles "autopot".
ikke prøvd selv, men kompis som driver hamp og cbd produksjon i statene har akk bytta store deler av farmen sin til autopot pga hvor enkelt det er og at det ikke trenger strøm osv som andre hydroløsninger trenger.

ang strains så har faktisk autoflower kommet veldig langt også og slår photo når det kommer til g/kvm/tid fra frø. potensen er heller ikke å klage på med oppimot 20% thc, men der vinner photo's lett med godt over 30%.

forslag til strains har jeg plenty av, men bør få vite litt hva dyrkeren er ute etter for å gi gode forslag..
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Er høyde på planten ett problem løser du det med riktig topping og scrog teknikk.
[/url]
Vis hele sitatet...
Han er ikke interessert i å lære seg dyrketeknikker, men heller bare slenge sammen noe halvveis opplegg i skapet og håpe på det beste
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Han er ikke interessert i å lære seg dyrketeknikker, men heller bare slenge sammen noe halvveis opplegg i skapet og håpe på det beste
Vis hele sitatet...
Hehe okey, du er ganske på bærtur.
Sitat av flyndra90 Vis innlegg
Hehe okey, du er ganske på bærtur.
Vis hele sitatet...
Nei, det tror jeg faktisk ikke han er. Poenget med telt er å skape det klimaet som plantene han skal gro trenger. Det gjelder vanning, sjekk av ph verdi i jorda og vannet du vanner med og masse annet. Han sier selv han vil slippe å åpne teltet ofte.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tror dere det ville vært et problem og dyrke cannabis nært en politistasjon? jeg har sett hunder utenfor, ikke ofte, men noen få ganger. . Og selv med kullfilter vil vel de lukte det på 50 meters avstand og kunne få grisene til å begynne å grynte.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror dere det ville vært et problem og dyrke cannabis nært en politistasjon? jeg har sett hunder utenfor, ikke ofte, men noen få ganger. . Og selv med kullfilter vil vel de lukte det på 50 meters avstand og kunne få grisene til å begynne å grynte.
Vis hele sitatet...
fikk meg til å tenke på denne
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Nei, det tror jeg faktisk ikke han er. Poenget med telt er å skape det klimaet som plantene han skal gro trenger. Det gjelder vanning, sjekk av ph verdi i jorda og vannet du vanner med og masse annet. Han sier selv han vil slippe å åpne teltet ofte.
Vis hele sitatet...
Ja, men da tror du feil. Dere leser tydeligvis ting jeg ikke har skrevet.
Jeg sa at jeg lekte med tanken på automatisk vanning tilfelle jeg var opptatt en helg. Ikke at jeg vil slenge noe inn i et skap og håpe på det beste uten å gjøre noe innsats selv.

Men gidder ikke bruke tiden min her på å krangle, så du/dere får tro hva du vil
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, men da tror du feil. Dere leser tydeligvis ting jeg ikke har skrevet.
Jeg sa at jeg lekte med tanken på automatisk vanning tilfelle jeg var opptatt en helg. Ikke at jeg vil slenge noe inn i et skap og håpe på det beste uten å gjøre noe innsats selv.

Men gidder ikke bruke tiden min her på å krangle, så du/dere får tro hva du vil
Vis hele sitatet...
som sagt, autopot
kan fint bruke pottene som vanlig potter og bruke autopot-systemet når du skal bort også. det er rett og slett skåler som vanner unnenifra fra en tank/slange for å si det lett, og krever ikkeno strøm/timere/sensorer osv.

sjekk noen videoer på youtube, dette er det eneste praktiske jeg kan tenke på mtp hva du spør om, og det er billig og kan brukes med fler medium osv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, men da tror du feil. Dere leser tydeligvis ting jeg ikke har skrevet.
Jeg sa at jeg lekte med tanken på automatisk vanning tilfelle jeg var opptatt en helg. Ikke at jeg vil slenge noe inn i et skap og håpe på det beste uten å gjøre noe innsats selv.

Men gidder ikke bruke tiden min her på å krangle, så du/dere får tro hva du vil
Vis hele sitatet...
Gikk utifra det du skrev om at du var redd for lukt osv og at det var derfor du ville ha automatisk vanning men da fikk jeg feil inntrykk da
Nja, det blir litt problematisk for meg.. Lufta blir jo forsåvidt sirkulert her da jeg har ventilasjonssystem i leiligheten, men kan ikke kjøre lufta rett ut. Hvis jeg setter skapet/teltet på soverommet da? Der står vinduet oppe stort sett hele tia uansett.
Vis hele sitatet...
Ventilasjons aggregatet resirkulerer ikke luft. Det bruker bare varmen fra avtrekk luften for å varme opp luften som skal inn i leiligheten igjen via en gjenvinner.


Hvor stor er blokka du bor i?
Sist endret av overdue; 20. februar 2020 kl. 20:51.
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
4etg med ca 12 leiligheter i hver etg. Har lagt merke til at det lukter røyk av og til tidligere, men muligens fordi noen har røyka rett ved inntaket dette da..
Tipper på at det er flere små aggregater enn ett stort, inntaket/avkasten er enten på taket eller på veggen ute en plass.
Men om du skal åpne skapet minst mulig så tror jeg det går greit.
Du kan strupe avtrekksventilen mest mulig også bare lufte ut vinduet eventuelt.
Auto vanning, sensorer for fukt... Er du klar over hvor innviklet sånne ting egentlig er?? Med null kompetanse fra bånn??
Du burde prøve å dyrke 1-2 planter i jord til å begynne med, de klarer seg fint 3-4 dager uten vann. Bruk helller penger på et PH meter, og kalibreringsveske og skikkelig næring.

Kjøp deg et lite dyrketelt, det er utfordrende å få et vanlig skap tett. Da må du lage tettnignslister bla. Også må du ha en del verktøy for å få det til også, det baller på seg til slutt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Highjacker tråden istedenfor å lage en ny.
Har lest litt om autopots nå og har tenkt til å kjøre en liten test i ett 1.2mx1.2m telt, med fire 15l potter.
Merker også at jeg er utdatert på autoflower og kunne tenkt å kjøre en test med de i ett telt av samme størrelse.



Er det noen som vet hva de holder på med som kan komme med litt info om autoflower strains, tid fra frø til høst, størrelse på potter, potter dere om og når, hvor mange planter som trengs for å dekke ett område på 1.2x1.2m med SCoGR teknikk (eller SoG), topper dere plantene og når.

Legger ved info om ett opplegg jeg har kjørt i flere år til sammeligning:

Kjører jeg vekst i samme telt som blomst bruker jeg 17 uker fra klone til høst, noe som gir meg tre runder i året. Med autoflower som trenger 9 uker klarer man 5.7 runder i året.


MITT OPPSETT:
Rom: 1.2x2m
Lys vekst: 2x 400W MH (har brukt pærer fra forskjellige produsenter)
Lys blomst: 2x 400w HPS, Philips SON-T PIA Green Power
Kullfilter: 600m3 inne i teltet som luften blir sugd inn gjennom og 300m3 på utsiden som luften blir blåst ut av.
Viftekontroller som justerer hastigheten på viften utifra temperatur og luftfuktighet.


START VEGG:
Ferdige kloner som har vokst ut 1.4l potter og har blitt toppet en gang blir pottet over til 10l potter og får stå i 4 uker (blir toppet etter to uker og igjen noen dager før de skal over i 20l)
Etter fire uker har de har vokst ut 10l pottene og blir de pottet over til 20l potter og får stå i 2 uker.

START BLOMST:
Står i rundt to uker før jeg henger opp to lag med netting (20cm avstand), vanlig hyssing som blir spendt på tvers av rommet ved hjelp av skruekroker som er skrudd i veggene, fordeler toppene jevnt under første lag så det dekker hele arealet, det andre laget er på maks høyde (40cm fra netting til lampe) som jeg bøyer toppene under for å ungå at de kommer nermere en 40cm fra lampene.

De får blomstre i 11 uker (har testet alt fra 8-14 uker med denne strainen, er minimalt med gain i funk og yeald etter uke 11 så har holdt meg til det)

VEKST:
4u i 10l
2u i 20l
BLOMST:
11u

Har holdt meg stabilt på rett under 1kg med totalt 800w med lys, ca 1.2g/w. Tørker i opp til 7 dager, putter de på glass når grenene "popper/knekker" og kurer de i en mnd for å få ut siste rest av fuktighet (vet hva som er for vått og hva som er for tørt så 1.2g/w er reelt). 2880g/y, 7.89g pr dag.


Skreiv dette litt fort og kan komme med mer utfyldene informasjon om ønskelig, så er det noen som kan komme med en sammenligning av mitt oppsett og ett med autoflowers, hva kan jeg forvente i dagli yeald og er det verdt det ekstra arbeidet?
Sist endret av utepaanordnes; 28. februar 2020 kl. 20:10.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Highjacker tråden istedenfor å lage en ny.
Har lest litt om autopots nå og har tenkt til å kjøre en liten test i ett 1.2mx1.2m telt, med fire 15l potter.
Merker også at jeg er utdatert på autoflower og kunne tenkt å kjøre en test med de i ett telt av samme størrelse.



Er det noen som vet hva de holder på med som kan komme med litt info om autoflower strains, tid fra frø til høst, størrelse på potter, potter dere om og når, hvor mange planter som trengs for å dekke ett område på 1.2x1.2m med SCoGR teknikk (eller SoG), topper dere plantene og når.

Legger ved info om ett opplegg jeg har kjørt i flere år til sammeligning:

Kjører jeg vekst i samme telt som blomst bruker jeg 17 uker fra klone til høst, noe som gir meg tre runder i året. Med autoflower som trenger 9 uker klarer man 5.7 runder i året.


MITT OPPSETT:
Rom: 1.2x2m
Lys vekst: 2x 400W MH (har brukt pærer fra forskjellige produsenter)
Lys blomst: 2x 400w HPS, Philips SON-T PIA Green Power
Kullfilter: 600m3 inne i teltet som luften blir sugd inn gjennom og 300m3 på utsiden som luften blir blåst ut av.
Viftekontroller som justerer hastigheten på viften utifra temperatur og luftfuktighet.


START VEGG:
Ferdige kloner som har vokst ut 1.4l potter og har blitt toppet en gang blir pottet over til 10l potter og får stå i 4 uker (blir toppet etter to uker og igjen noen dager før de skal over i 20l)
Etter fire uker har de har vokst ut 10l pottene og blir de pottet over til 20l potter og får stå i 2 uker.

START BLOMST:
Står i rundt to uker før jeg henger opp to lag med netting (20cm avstand), vanlig hyssing som blir spendt på tvers av rommet ved hjelp av skruekroker som er skrudd i veggene, fordeler toppene jevnt under første lag så det dekker hele arealet, det andre laget er på maks høyde (40cm fra netting til lampe) som jeg bøyer toppene under for å ungå at de kommer nermere en 40cm fra lampene.

De får blomstre i 11 uker (har testet alt fra 8-14 uker med denne strainen, er minimalt med gain i funk og yeald etter uke 11 så har holdt meg til det)

VEKST:
4u i 10l
2u i 20l
BLOMST:
11u

Har holdt meg stabilt på rett under 1kg med totalt 800w med lys, ca 1.2g/w. Tørker i opp til 7 dager, putter de på glass når grenene "popper/knekker" og kurer de i en mnd for å få ut siste rest av fuktighet (vet hva som er for vått og hva som er for tørt så 1.2g/w er reelt). 2880g/y, 7.89g pr dag.


Skreiv dette litt fort og kan komme med mer utfyldene informasjon om ønskelig, så er det noen som kan komme med en sammenligning av mitt oppsett og ett med autoflowers, hva kan jeg forvente i dagli yeald og er det verdt det ekstra arbeidet?
Vis hele sitatet...
tenker du bare tørka g gir auto's en del mer.
usikker på hva annet du spør om?
største forskjellene er jo at med auto's kjører du 18/6 hele tiden, dyrker hver plante fra frø og pga hvor kort de lever er det begrenset hvordan de kan trenes uten å skyte seg selv i foten
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
tenker du bare tørka g gir auto's en del mer.
usikker på hva annet du spør om?
største forskjellene er jo at med auto's kjører du 18/6 hele tiden, dyrker hver plante fra frø og pga hvor kort de lever er det begrenset hvordan de kan trenes uten å skyte seg selv i foten
Vis hele sitatet...
Men hvor mye mer?
Håpet noen med personlig erfaring kunne fortelle meg hvor mange gram pr dag man kan forvente med autos når man sammenligner med mitt tidligere oppsett, 7.89g/d på 1.2x2m, 800w lys og tre runder årlig.
Sist endret av utepaanordnes; 28. februar 2020 kl. 23:37.
Sitat av utepaanordnes Vis innlegg
Men hvor mye mer?
Håpet noen med personlig erfaring kunne fortelle meg hvor mange gram pr dag man kan forvente med autos når man sammenligner med mitt tidligere oppsett, 7.89g/d på 1.2x2m, 800w lys og tre runder årlig.
Vis hele sitatet...
har ikke personlig hatt auto's inne gjennom hele syklusen, men..

men kan nå si at hver høsting er litt mindre i vekt med auto's grunnet mangel på trening og veg, og en del ned i %, men gode auto strains nå er fortsatt merkbart bedre enn "standard weed".

skal være litt bold å påstå at auto's yielder mer per kvadrat/watt enn photo's uansett treningsmåte, correct me if i'm wrong anyone :P

auto's for cash el dyrke ute, photo's for personlig stash.

et par autos jeg kan anbefale for både yield og potens er DP sin auto-ultimate, og RQS sin northern lights auto feminized, førstnevnte mest avling, sistnevne best rus med fortsatt insane avling til å være auto.

sku gitt deg no tall sry, men det kan jeg ikke uten å snakke ut av ræva.
men er det kvantitet du er ute etter så kan jeg garantere at auto's gir mer hvertfall
Sist endret av Munted Artist; 29. februar 2020 kl. 04:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
O/T menmen. Kan et dyrketelt med kullfilter fungere for luktfri gjæring av sats samt bruk av plastbrenner og siling av ferdig vare inne i dyrketeltet? Hva er evt. prisen for telt med kullfilter? Ser for meg at jeg kan føre inn en slange med kaldt vann inn i teltet som sirkulerer vannet i karet der jeg plasserer selve plastbrenneren. Altså at plastbrenneren blir vannkjølt for økt kvalitet.

Lukter i bygården sprer seg veldig fort og straks noen lager middag, bruker brødrister, koker kaffe eller tar seg en blås innendørs så lukter det i hele etasjen samt i trappeoppganger. Så om jeg skal bruke plastbrenner må jeg være sikker på at både gjæringen, brenningen og silingen skjær uten at det skapes lukt. Leier og kan ikke miste leiligheten da den er supersentral og blir jeg tatt mister jeg nok leiekontrakten.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
O/T menmen. Kan et dyrketelt med kullfilter fungere for luktfri gjæring av sats samt bruk av plastbrenner og siling av ferdig vare inne i dyrketeltet? Hva er evt. prisen for telt med kullfilter?
Vis hele sitatet...
Ja, kullfilter vil ta seg av lukten

Pris kommer an på størrelsen du vil ha og variere fra et par tusen til 4-5 tusen.

Se f.eks her.

Kullfilter blir et par tusen det og men vil vare i flere år.

https://www.mikrogartneriet.no/categories/kullfilter