Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  67 34326
Stoffet jeg skal injisere er i en sånn liten beholder. Fikk hjelp av en venninne i går, men nå ble jeg plutselig usikker. Skal jeg først fylle sprøyta for å så "spyle" det ut i beholderen før jeg så trekker inn så mye jeg skal injisere? Mener venninna mi gjorde det i går, men er ikke sikker. Hun dro til syden i dag så jeg får ikke spurt hun. Lurer på om hun gjorde det slik at hun ikke skulle få noe luft inn i sprøyta.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Luft er generelt noe du slett ikke vil ha i sirkulasjonen, så om du absolutt skal injisere egen "medisin" må du passe på å bli kvitt alt av luftbobler i sprøyta.
Tror da man bare stikker sprøyten helt igjen inn i beholderen, og trekker opp så mye du skal ha derifra? Da kommer det ikke luft inn. Alle jeg har sett gjør det slik
princess-'s Avatar
Trådstarter
Okei, har også sett på noen filmer/serier at de knipser sprøyta også ;p Det gjorde ikke venninna mi da meen.
Sitat av princess- Vis innlegg
Stoffet jeg skal injisere er i en sånn liten beholder. Fikk hjelp av en venninne i går, men nå ble jeg plutselig usikker. Skal jeg først fylle sprøyta for å så "spyle" det ut i beholderen før jeg så trekker inn så mye jeg skal injisere? Mener venninna mi gjorde det i går, men er ikke sikker. Hun dro til syden i dag så jeg får ikke spurt hun. Lurer på om hun gjorde det slik at hun ikke skulle få noe luft inn i sprøyta.
Vis hele sitatet...
Mål opp samme mengde som du skal dosere, skal du feks ha 1 ml så fyller du opp sprøyta med 1 ml luft som du sprøyter inn i beholderen.
Dette gjør at det blir overtrykk i beholderen slik at det blir lettere å fylle sprøyten med innholdet i beholderen.

Regner med at det er melanotan det er snakk om?
Hvis ja, så er ikke prosessen beskrevet ovenfor nødvendig, da kan du bare suge opp ønsket mengde med sprøyten.
Det er vell for at eventuelle luftbobler som har festet seg langs "veggen" I sprøyta skal flyte opp.
princess-'s Avatar
Trådstarter
Nitrofis - stemmer det! Så da er det ikke fare for luft med andre ord da?
Sitat av princess- Vis innlegg
Nitrofis - stemmer det! Så da er det ikke fare for luft med andre ord da?
Vis hele sitatet...
Det blir vanligvis alltid litt luft, men da kan man holde sprøyten loddrett med spissen opp mens man knipser på sprøyten.
Da bil boblen(e) stige til toppen av sprøyta slik at du enkelt kan trykke den ut.
Selv er jeg ikke SÅ nøye på at absolutt alt av bobler må ut.
Da kan man bruke omvendt teknikk enn det jeg har skrevet ovenfor, altså ved å holde den opp/ned mens man knipser opp de bittesmå boblene til toppen.

Erfaringsmessig kan jeg si at disse boblene blir hvor de er uten å følge med væsken du sprøyter inn.
Det vil alltid bli litt svinn.
princess-'s Avatar
Trådstarter
Hm, skal ta det hver dag i ti dager før jeg kutter ned til en gang i uken. Første dag tok jeg ca klokken halv ti og i går tok jeg i seks tiden.
Kan jeg sette sprøyta i dag klokken halv tre? Eller bør det helst gå nesten 24 timer i mellom. Er redd det skal bli for mye for kroppen
Sitat av princess- Vis innlegg
Hm, skal ta det hver dag i ti dager før jeg kutter ned til en gang i uken. Første dag tok jeg ca klokken halv ti og i går tok jeg i seks tiden.
Kan jeg sette sprøyta i dag klokken halv tre? Eller bør det helst gå nesten 24 timer i mellom. Er redd det skal bli for mye for kroppen
Vis hele sitatet...
Ettersom du har fått beskjed om å ta det til bestemte tidspunkter regner jeg med du har fått middelet av legen. Du bør da ta en tlf til legen og høre med han.
princess-'s Avatar
Trådstarter
Nei, har ikke fått beskjed om å ta det til bestemte tidspunkter og har heller ikke fått det av legen min ;p
Sitat av princess- Vis innlegg
Hm, skal ta det hver dag i ti dager før jeg kutter ned til en gang i uken. Første dag tok jeg ca klokken halv ti og i går tok jeg i seks tiden.
Kan jeg sette sprøyta i dag klokken halv tre? Eller bør det helst gå nesten 24 timer i mellom. Er redd det skal bli for mye for kroppen
Vis hele sitatet...
Faren for (rimelig drøye) bivirkninger øker drastisk ved overdosering. Følg retningslinjene du har blitt gitt.
@Simen929: Melatonan selges ikke som legemiddel.
Jeg har brukt dette stoffet.

Mitt tips er å ta det med ca. 24 timers mellomrom.
Det er litt individuelt hvor lenge du må gå på det før det er nødvendig å trappe ned, men jeg var veldig brun bare etter 10 dager og begynte derfor på nedtrappingen etter dette.
Bruker du for mye av stoffet så er det større fare for såkalte pigmetflekker og dette er ikke spesielt sexy å se på.

Bare vær tålmodig og prøv på å sole deg litt i tillegg da vil du oppnå et mer naturlig resultat.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Bare vær tålmodig og prøv på å sole deg litt i tillegg da vil du oppnå et mer naturlig resultat.
Vis hele sitatet...
Word. Har sett resultatet av for mye juice og for lite sol. Ser ut som du har rulla deg i brunkrem! Ikke veldig pent, og man kan se på milevis avstand at det er unaturlig.
Melatonan skal da ikke settes i noe blodårer men rett i mageskinnet så spiller det overhode ikke noe rolle med en luftboble eller to.

Ellers trekker du bare opp i sprøyten det du skal ha og retter sprøytespissen opp i luften knipser forsiktig i sprøyten for å få opp eventuelle luftbobler og trykker til det kommer kun veske ut sprøytespissen.
princess-'s Avatar
Trådstarter
Okei, tusen takk for god hjelp Vet at den skal settes i mageskinnet, men hele kroppen er jo full av bittesmå blodårer så er vel en mulighet for å treffe ei der også.
ArbeidsledigProletar
Sitat av princess- Vis innlegg
Okei, tusen takk for god hjelp Vet at den skal settes i mageskinnet, men hele kroppen er jo full av bittesmå blodårer så er vel en mulighet for å treffe ei der også.
Vis hele sitatet...
Ikke uro deg for det når du setter et stoff som er så og si utestet i det lengre løp. "Research chemical" hadde det vært kalt om det hadde vært et rusmiddel.
Det er ikke så farlig med luft i blodet som dere snakker om, det må ganske store mengder til, når jeg fikk inntravanøst på sykehuset så ble jeg pissredd da jeg så en boble i røret sm var rundt 2 cm lang. Det gikk helt fint, jeg merket det ikke engang. Har lest flere steder at man må opp i ett sted mellom 10 og 20cc før det blir farlig.
princess-'s Avatar
Trådstarter
Okei

Har et spørsmål. En som sa til meg at det er mest effektivt å sole seg innen to timer etter sprøyten. Hehe, jeg tenker at da har kanskje ikke stoffet fordelt seg helt, og det kan da bli ujevnt? Eller er jeg helt på bærtur nå?
Først og fremst vil jeg berømme deg for en dårlig forklaring, dårlig trådtittel, og at du i det hele tatt begir deg ut på noe du overhodet ikke har undersøkt.
Du representerer virkelig kremen av norsk ungdom, eventuelt søppelnerder på generell basis. Nå må folk se til helvete å lese seg opp på ting før de hensynsløst propper kroppen full av saker de ikke en gang aner hva er eller hvordan fungerer.

Ellers vil jeg vise til følgende instrukser (med unntak av at veiledende dose her ikke er korrekt. Jeg anbefaler deg 0,2-0,4mg annenhver dag, avhengig av hvordan du selv reagerer på stoffet).

http://img7.nettby.no/users/s/u/p/supplement/files/instruksjon1.JPG
http://img3.nettby.no/users/s/u/p/supplement/files/injeksjon2.jpg

Mer info om stoffet følger her:
(det er ikke min tekst, og jeg fraskriver meg derfor også ansvaret for skrivefeilene).

Melanotan er et syntetisk hormon, et melanocortin, som ble utviklet på midten av 80-tallet i Arizona for å oppnå pigmentering uten soleksponering. På denne måten skulle Melanotan® kunne gi beskyttende brunfarge uten at vinterblek hud måtte eksponeres for stråling fra vårsol.

Middelet viste seg å være betydelig mer potent enn kroppens egne stoffer som trigger pigmentering. Det påvirker også andre deler av kroppen enn pigmentsystemet, bl.a. skal det være rapportert økt sexlyst (libido). I tillegg er det vist at stoffet undertrykker sultfølelse og reduserer appetitten. Melanotan har av enkelte fått tilnavnet Barbie-pillen (Ref. Hudpedagogisk senter, Rikshospitalet).
Vis hele sitatet...
FAQ
Hva trenger jeg?

Dette trenger du:
1 stk glass med Melanotan II (10mg)
1 stk 2 ml Sprøyte
2 stk sprøytespiss
1 stk sterilt vann (min 2 ml) på glass eller plast ampulle for injesering.(Invortes bruk)

Spørsmål: Hvilke styrke skal jeg bruke?
Det finnes mange oppskrifter på hvor stor styrke man skal lage, og hvor masse man skal ta, men ut i fra våre erfaringer er dette en grei peikepinn og gir lave doser og lite bivirkninger.:

(Vi har brukt 80 kg i reinestykket)

A = 10mg Melanotan II i glasset
B = 80 kg x 0,0055125 = 0.44 mg per injeksjon
C = 10mg / 0.44 mg = 22,7 injeksjoner (kall den C)
D = 2ml / 22,7 injeksjoner= 0.088 ml pr gang (kall den D)

Ved å forrandre kg, vil du se hvor mange mg du bør ta per gang( B), hvor mange injeksjoner (C) det er på glasset, og hvor mye i ml du skal ta i ml.(D)

Altså: trekk opp 0.088 ml i insulinsprøyta hver gang. I en 0.5 ml insulinsprøyte er det merket opp hver 0.01 i småstreker. Du trenger nesten 0.1 ml (streken før er 0.09ml)
NB: husk å ta halv dose de to første dagene for å se om du får bivirkninger.

Spørsmål: Rask tabell på styrken:
Ved hjelp av formelen over får dere dette:
(dersom dere har tilsatt 2ml STERILT vann)
50kg - 0.27 mg MT2 som tilsvarer 0.055 ml ( ved 2 ml sterilt vann i glasset)
60kg - 0.33 mg MT2 som tilsvarer 0.066 ml ( ved 2 ml sterilt vann i glasset)
70kg - 0.39 mg MT2 som tilsvarer 0.077 ml ( ved 2 ml sterilt vann i glasset)
80kg - 0.44 mg MT2 som tilsvarer 0.088 ml ( ved 2 ml sterilt vann i glasset)
90kg - 0.50 mg MT2 som tilsvarer 0.1 ml ( ved 2 ml sterilt vann i glasset)
100kg - 0.55 mg MT2 som tilsvarer 0.11 ml ( ved 2 ml sterilt vann i glasset)
osv. (men husk at dette er bare en veileder. Sunscreen Europe Inc legger seg ikke bort i hvor mye du bruker, eller hva du bruker det til. Men en tommelfinger regel er å bruke svake doser, og aldri over 1 mg pr dag. )
NB: husk å ta halv dose de to første dagene for å se om du får bivirkninger.

Spørsmål: Hvordan blander jeg det?

Trekk opp 2 ml sterilt vann med ene sprøytespissen og sprøyta. Vær renslig å pass på at ikke sprøytespissen er borti noe. Når du har nøyaktig 2 ml sterilt vann i sprøyta, tar du sprøyta av spissen, og setter på nye spissen som du så stikker i glasset med Melanotan II.
Sprøyt så de 2 ml med sterilt vann inn i Melanotan krukka, snu så glasset slik at lufta kommer opp, og trekk så utigjen 2 ml med LUFT… (Dermed slipper du at det er overtrykk i glasset med Melanotan)
Trekk ut sprøyta og spissen, snu glasset forsiktig slik at alt det hvite går i oppløsning i vannet. og du er KLAR…

Du har nå 10 mg Melanotan II fordelt på 2 ml sterilt vann, som er det samme som 5 mg pr 1 ml, som igjen er 0.5 mg pr 0.1 ml

Se video av mixing av Melanotan II. (les mer på siden MIXING)
HER ER VIDEOEN

Spørsmål: Hvordan bruker jeg det?

Trekk opp din riktige mengde ut i fra formel over. (Tips: gå aldri over 1mg pr dag.)
Ta tak i underhudsfettet på magen, i låret eller skinka ved å knipe slik at huden buler seg. Vask først området med en spritsvab. Insulinspissen er så liten at den kommer ikke langt. Stikk den helt inn og sprøyt inn Melanotanet…
Oppbevaring

Spørsmål: Hvordan oppbevarer jeg melanotanet?
Oppbevar den ferdige mixen med Melanotan og sterilt vann i kjøleskapet, og ren Melanotan som du ikke har startet på, i frysen.

Spørsmål: Hvor lenge må jeg bruke det?
Det er avhengig av hva du bruker det til, og hvor brun du vil bli. Bruker du Melanotanet til å forske ut hvor brun du kan bli, kan du bruke det så lenge du vil til du får den brunfargen du vil ha, før du går over til vedlikeholdsdoser, som er mye mindre en det du tok til vanlig for å bli brun.

Spørsmål: Når ser jeg forskjell på farven min?
Det er veldig individuellt. Noen får raskere farge enn andre. Men vanligvis vil det ta ca 10-14 dager før du ser tydelig forskjell, dersom du bruker 0.4 - 0.5 mg pr. dag. Der er og stor forskjell etter hvilke styrke du bruker. Men med minstre styrke tar det litt lengere tid, men du slipper som regel unna så mange bivirkninger. Husk at dette er forskning, og du er selv ansvarlig å sette deg inn i hvordan det brukes og hva som kan skje. Det er og en fordel å ta litt solarium, noe som akselererer fargen.

Spørsmål: Hva er mg og hva er ml og hva er forskjellen?
Mg er MILLIGRAM, som kommer av GRAM (altså VEKT). Ml er MILLILITER og kommer av LITER.(altså flytende enhet) Når du får et glass med Melanotan er det som regel 10 mg i glasset. Når du tilsetter sterilt vann som er i milliliter, får du antal milligram melanotan pr. milliliter(STYRKEN). HUSK Å LÆRE DEG FORSKJELLEN. (Viktig når du baker også): F.eks 100 gram sukker i 1 liter vann. Da hvet du styrken. Om du da trenger 1 gram sukkervann hver dag, ser du at du må dele på 100 på begge sier som gir at du må drikke 1 hundredels liter, som vil si 0,1 desiliter.

Spørsmål: Hva er vedlikeholdsdoser?
Vedlikeholdsdoser er doser som du tar når du har oppnådd den farven du ønsker. Vanlig vedlikeholdsdose er mellom 1-1,5 mg pr uke fordelt på uken. F.eks 0,4 mg mandag, onsdag og fredag…

Spørsmål: Glasset jeg kjøpte ser nesten tomt ut?
Melanotanet som du kjøper hos oss, er 10mg peptid som er tørrstoff. Det er bare en liten hvit del som ligger i glasset. Når du tilsetter 2 ml sterilt vann, går dette hvite stoffet i oppløsning og blir flytende.

Spørsmål: Hvor trygt er det å bruke dette?
Ingen kan gå god for at det er trygt å bruke dette. Vi har fått mange positive tilbakemeldinger fra brukere som bare nevner svake eller ingen bivirkninger. Halver første eller to første dosene du tar, for å se om evt. bivirkninger. Melanotanet vårt er over 99.97% rent.

Spørsmål: Hvordan blir mine arr/kviser?
Melanotanet virker forskjellig på mennesker. Ut i fra tilbakemeldinger vi har fått fra kunder, får ferske arr en dypere brunfarge - klorer du deg kraftig, vil du etter noen dager ha en brun strek når arret gror. Gamle arr - her blir fargen samme som resten av kroppen.

Spørsmål: Hvorfor får jeg freiner?
Freiner er en del av bivirkningene. Noen får det, andre ikke. Men jo svakere dose du tar, jo mindre bivirkninger får du. Når du slutter å bruke MT2, vil fargen din sakte forsvinne og det samme med freinene. Men husk det er du selv som forsker på din egen kropp og kan forvente bivirkninger. Sunscreen Europe Inc går ikke god for din forskning eller bruk av MT2.

Spørsmål: Hva er bivirkninger?
Bivirkningene eller “sides” som det heter på Engelsk, er mindre ønskelige virkninger på kroppen. Bivirkningene er flere: Noen får rødmende ansikt en halvtime til en time omtrent som man treffer et annet kjønn og rødmer (Varmetokter). Noen blir kåte, som f.eks en stiv en i underbuksa eller lyst på motsatt kjønn. Noen mister litt matlysten og kan resikere å gå ned noen kilo. Noen får hodeværk som varer kort eller lengere. Noen får freiner (Føflekker), eller freinene blir mørkere. Som regel vil du se mindre av freinene når du blir brun. Noen får mørke ringer rundt øynene, som ligner på at du har fått en på trynet. (spesielt om du soler deg i solarium med kremer som inneholder fruktsyre) - Bruk solbriller i SOL/Solarium. Noen får blå lepper, som vanligvis forsvinner etter litt tid. Og noen får hvite flekker på huden, men det hadde du fått om du soler deg i solarium og der pigmentløse flekker ikke får farge. Mange av bivirkningene vil du ikke merke i det hele om du velger å bruke svake doser mellom 0,3 - 0,5 mg pr dag.

Spørsmål: Får alle bivirkninger?
Nei. Mange har vært i kontakt med oss. Mange får slik rødming etter kort tid, men kun som regel ved første sprøyte. Ellers er det få som melder om problemer med bivirkninger. Som sagt: bruk lavest mulig dose. 0.3 mg holder lenge.

Spørsmål: Hvor lang tid tar det å få MT2 tilsendt?:
Varene blir sendt til Norge fra Danmark eller England i små parti på 3 mnd personlige forbruksdoser for å slippe tollen. ( Tollvesenet har ikke satt hvor mye 3 mnd forbruk er, men normalt forbruk vil si ca 30 - 50 mg, altså tre til fem glass, alt etter din tyngde.) Vi har 99% gjennomslipp i tollen på slike små lovelige personlige forbruksdoser. En pakke fra Danmark til Norge tar mellom 2-7 dager alt etter hvor du bor i Norge og hvor flinke Posten Norge er. Den ene prosenten i Tollen som er holdt tilbake er sikkert en dårlig dag, der Tollen ikke holder det som er lovelig. Men vi resender i dette tilfellet.

Spørsmål: Er dette ulovelig å bruke i Norge:
Nei. Det er i gråsonen fordi det pr i dag sier lovverket ingen ting i Norge annet en:
ifølge seksjonssjef Martin Bjerke i legemiddelverket kan hvem som helst importere intill ett års forbruk av legemidler innenfor EØS, eller ved forsendelse en mengden på inntil tre måneders forbruk. Ved gjennomgang av listene til Statens legemiddelkontroll er stoffet ikke godkjent som legemiddel og dermed ikke regnet som legemiddel.
(Statens legemiddelkontroll avgjør gjennom klassifisering om et stoff er et legemiddel eller ikke i følge Helse og Omsorgsdept.)
Og i følge listene til Tollverket er dette ikke på noe slags forbudsliste eller dopliste. Så intill det foreligger nye lover og regler i Norge er det ikke forbudt.
MT2 er et stoff som ble utviklet for å begrense hudkreft ved soling, og ved riktig bruk er det mye mindre problematisk å bruke en t.d hodepinetabletter som gir mange flere bivirkninger.

Spørsmål: Er dette ulovelig å selge i Norge:
JA. Import av legemidler til Norge for videre salg til norske brukere er ulovlig uten særskilt tillatelse fra Legemiddelverket.
Vi selger fra vår nettbutikk i danmark og du har varene mellom 2 - 7 dager hjemme hos deg.

Spørsmål: Får jeg problemer med tollen?:
Nei. Så lenge det ikke er ulovelig i følge Norsk lov, og at det er lov å handle innen EØS til personlig bruk i intill 3 mnd, kan ikke Tollen lage sine egne regler så lenge MT2 ikke er oppført i noen Dopingsliste eller forbudsliste.
Sunscreen Europe Inc selger MT2 innen alle EØS og EU land og sender fra Danmark eller England der Legemiddelverket og Tollvesenet ser litt anerledes på ting en bl.a i Norge. Dersom din vare blir stoppet i tollen, resender vi bare til deg.
Sunscreen Europe Inc ser og frem til nye lover og regler utarbeidet innene EØS landene om MT2
Vis hele sitatet...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du sprøyter stoff inn i kroppen din, uten å inneha kompetansen, for å bli brun?
Hva skjedde med solariet?
princess-'s Avatar
Trådstarter
Sitat av miss Peel Vis innlegg
Du sprøyter stoff inn i kroppen din, uten å inneha kompetansen, for å bli brun?
Hva skjedde med solariet?
Vis hele sitatet...
Jepp

Tar for lang tid, og jeg vet at solarium er skadelig for huden.
Sitat av princess- Vis innlegg
Jepp

Tar for lang tid, og jeg vet at solarium er skadelig for huden.
Vis hele sitatet...
Ah. Skjønner.
Godt det ikke er noen farer forbundet med alternativet du har valgt da.

Nå ble jeg litt nysgjerrig. På hvilken måte tenker du at solarium skader huden? Ja, for jeg antar at du ikke tenker på overdreven bruk og solbrenthet. Det kan man jo lett unngå.
Stoffet du injiserer gir jo økt forekomst av føflekker, noe som gir større risiko for føflekk-kreft. Ikke så gunstig det heller, sånn egentlig.
Sitat av princess- Vis innlegg
Jepp

Tar for lang tid, og jeg vet at solarium er skadelig for huden.
Vis hele sitatet...
Mens å sette en sprøyte du ikke er sikker på hvordan skal settes, med hvilken styrke og uten å forstå bivirkningene av overdosering er safe? Du er jo til og med usikker på hvordan du får stoffet ut av beholderen...

Noe tegningene dine ikke viser Verilon, er å kvalitetssikre at man ikke har truffet en vene(dette gjøres ved å trekke ut stempelett etter at kanylen er satt i kroppen. Det vil lage et vakum hvis du har truffet riktig, og det vil komme blod i sprøyta om du har truffet feil. Ikke trekk det for hardt tilbake), og så vidt jeg vet skal man sjekke for blodsvar selv når sprøyten settes subcutant(går ut ifra at den ikke skal settes intramuskulært i magen?:-P)... Med mindre man er voldsomt rutinert på hvor venene går på kroppen, noe trådstarter tvilsomt gjør.

Er for øvrig helt enig i starten av tråden din Verilon.
Sist endret av Noorac; 30. juli 2010 kl. 00:52.
princess-'s Avatar
Trådstarter
Jeg vet jo hvordan, jeg lurte på om det var farlig med luft!

Jeg har tatt halvparten av det kroppsvekten min sier jeg skal ta. Har gått på det i en måned nå, enda har jeg ingen bivirkninger og har perfekt gylden brunfarge. JAJAJA, sikkert kjempefarlig med tanke på senvirkninger osv.
Sitat av princess- Vis innlegg
Jeg vet jo hvordan, jeg lurte på om det var farlig med luft!

Jeg har tatt halvparten av det kroppsvekten min sier jeg skal ta. Har gått på det i en måned nå, enda har jeg ingen bivirkninger og har perfekt gylden brunfarge. JAJAJA, sikkert kjempefarlig med tanke på senvirkninger osv.
Vis hele sitatet...
Tips: Det tar ikke en måned å bli brun i solarium. Eller ute i hagen.

De senvirkningene skal du ikke bry deg om. Det er jo nå livet er, og det er viktig å være brun. Det er visst rapportert at man kan dø av det, men hey. det skjer helt sikkert ikke med deg.
Lykke til videre da.
Du har i det minste en perfekt gyllen brunfarge.

Luft i sprøyta kan lage to problemer;

1. Blodomløpet ditt er basert på et vakum-pumpe-system(når hjertet slår dytter det ut blod, noe som lager et undertrykk inni hjertet, som benyttes til å suge blodet i andre enden av "slangen" inn i hjertet igjen). Hvis du injiserer stor nok mengde luft rett i blodårene vil denne boblen til slutt treffe hjertet, og det vil prøve å pumpe, men har ikke lenger et vakum, så blodet går ikke rundt. Dette gjør vondt, og det er en stor sjanse for at du dør av det.

2. (dette er jeg litt usikker på hvordan fungerer) Luft inneholder bakterier, noe luft inneholder mer bakterier en annen luft. Om du injiserer denne luften rett inn i muskelen kan det danne seg en lomme med luft og bakterier, som kan utvikle seg til en infeksjon, denne infeksjonen kan utvikle seg til en sjokktilstand vi kaller septisk sjokk. Dette kan være dødelig.

Bare sørg for at ting er sterilt og at lufta er ute av sprøyta. I tillegg bruker du kvalitetssikringen(vakumtesten) jeg beskrev i den siste posten.
Sist endret av Noorac; 30. juli 2010 kl. 01:35.
Det er vel ikke evt. luft som er det største problemet her. Det vil jo være minimale mengder luft som evt. settes inn hvis hun injiserer feil (selv om man selvsagt bør tilstrebe å unngå luft). Det er vel "medikamentet" som er faren her.

Sitat av miss Peel Vis innlegg
Det er vel ikke evt. luft som er det største problemet her. Det vil jo være minimale mengder luft som evt. settes inn hvis hun injiserer feil (selv om man selvsagt bør tilstrebe å unngå luft). Det er vel "medikamentet" som er faren her.
Vis hele sitatet...
Og holdningene. Jeg synes det er trist at ei ung jente synes det er nødvendig og er villig til og å kødde med kroppen sin når det ikke er nødvendig.
I know. Jeg bare refererte til spørsmålet hennes, og det siste innlegget hennes. I tillegg til at jeg prøver å sovne, og anatomi kan dysse hvem som helst inn i drømmeland=D
Sitat av miss Peel Vis innlegg
Og holdningene. Jeg synes det er trist at ei ung jente synes det er nødvendig og er villig til og å kødde med kroppen sin når det ikke er nødvendig.
Vis hele sitatet...
Dette kan man da si om veldig mye, som tatoveringer, piercings, sminke, hårbleking, silikoninnlegg...

Motivene kommer alltid til å være der, så det viktigste er i mine øyne å minske skadevirkningene til et minimum. Start forsking på dette stoffet umiddelbart, og så gi ut informasjon og start med regulert salg.
Sitat av fetter Vis innlegg
Dette kan man da si om veldig mye, som tatoveringer, piercings, sminke, hårbleking, silikoninnlegg...
Vis hele sitatet...
Det kan man, og jeg synes det er like trist hvis man gjør det fordi man føler at man for å passe inn i et ideal eller en forventning.
Sminke og hårbleking er vel ikke det verste siden, men unødvendige inngrep i kroppen, men tilhørende farer for til dels store bivirkninger, skal ihv ertfall jeg gjøre hva jeg kan for å hindre mine barn i å føle behov for.
Sitat av miss Peel Vis innlegg
Det kan man, og jeg synes det er like trist hvis man gjør det fordi man føler at man for å passe inn i et ideal eller en forventning.
Sminke og hårbleking er vel ikke det verste siden, men unødvendige inngrep i kroppen, men tilhørende farer for til dels store bivirkninger, skal ihv ertfall jeg gjøre hva jeg kan for å hindre mine barn i å føle behov for.
Vis hele sitatet...
Få barn med en Pakistaner, det løser problemet= Naturlig brun!

Lurer på hvordan folk vil reagere hvis jeg tar sprøyter for å bli hvit?

FTW!
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Få barn med en Pakistaner, det løser problemet= Naturlig brun!

Lurer på hvordan folk vil reagere hvis jeg tar sprøyter for å bli hvit?

FTW!
Vis hele sitatet...
er det bare meg eller står du i et dyrke-telt?
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Få barn med en Pakistaner, det løser problemet= Naturlig brun!

Lurer på hvordan folk vil reagere hvis jeg tar sprøyter for å bli hvit?

FTW!
Vis hele sitatet...
Jammen.. Du er jo hvit på overarmene..?
Hva faen?!

Hvis jeg tenker at nå er det på tide å få frem litt brunfarge nå på sensommeren så hjelper det meg særs lite om jeg får barn med en pakistaner.
Sist endret av Knask; 1. august 2010 kl. 12:26.
Sitat av Noorac Vis innlegg
Mens å sette en sprøyte du ikke er sikker på hvordan skal settes, med hvilken styrke og uten å forstå bivirkningene av overdosering er safe? Du er jo til og med usikker på hvordan du får stoffet ut av beholderen...

Noe tegningene dine ikke viser Verilon, er å kvalitetssikre at man ikke har truffet en vene(dette gjøres ved å trekke ut stempelett etter at kanylen er satt i kroppen. Det vil lage et vakum hvis du har truffet riktig, og det vil komme blod i sprøyta om du har truffet feil. Ikke trekk det for hardt tilbake), og så vidt jeg vet skal man sjekke for blodsvar selv når sprøyten settes subcutant(går ut ifra at den ikke skal settes intramuskulært i magen?:-P)... Med mindre man er voldsomt rutinert på hvor venene går på kroppen, noe trådstarter tvilsomt gjør.

Er for øvrig helt enig i starten av tråden din Verilon.
Vis hele sitatet...
Correct me if I'm wrong, men såvidt meg bekjent er ikke aspirering en del av rutinene ved sub-kutane injeksjoner, i hovedsak grunnet mengden fett man samler i stikkpunktet, men også at arteriene i fettvevet ikke er av en slik betydelig størrelse at stoffet kommer seg derfra. (Nok en gang, rett meg om jeig tager feil..)
Princess- :
At du er så naiv å tror at det faktisk ikke er bivirkinger av et kunstig hormon som ble oppfunnet for tredve år siden, på den tiden hvor det nyeste nye var fjernsyn, er ganske sykt.
Eller er kanskje du bare er redd for bivirkningene, men vil ikke tenke på det?

Jeg vet om om mange som har tatt dette stoffet. De som ikke sluttet fort, sluttet etter en stund fordi de ble grønne. Så ut som Hulken. Bare mindre tiltrekkende på damene enn originalen da selvsagt.

Når du setter deg den sprøyten, setter du deg selv i fare for å permanent ende opp med hud som har en særdeles frastøtende diarébrun farge. Nei, jeg har ikke noe bevis for at det vil skje. Men du har heller ikke bevis for at det ikke vil det. 50/50.
Er det verdt det?
Men gjør for all del som du vil, det er ditt liv. Jeg gjør en ukjent faktor til en kjent. Det er opp til deg om du vil ta det med i ligningen

Forøvrig skal det veldig mye solarium til for at det skal bli helseskadelig. Og er du en som er mye i solen fra før av, kan du ligge i timer med solkrem, uten at du nødvendigvis får kreft av det. Det er de bleke menneskene som tar skade av kort, sterk, eksponering
Sist endret av Myor2Mac; 3. august 2010 kl. 21:14. Grunn: leeeif
Sitat av Verilon Vis innlegg
Correct me if I'm wrong, men såvidt meg bekjent er ikke aspirering en del av rutinene ved sub-kutane injeksjoner, i hovedsak grunnet mengden fett man samler i stikkpunktet, men også at arteriene i fettvevet ikke er av en slik betydelig størrelse at stoffet kommer seg derfra. (Nok en gang, rett meg om jeig tager feil..)
Vis hele sitatet...
Man aspirerer både ved sub-cutane og intramuskulære injeksjoner.
Hva er grunnen til at pumpa noen ganger henger seg opp mitt i en injeksjon? Det skjedde nettopp. Hadde kokt opp ett skudd hest, fant meg en åre, sjekka blodsvar, så pumpa inn. Halvveis inn i innpumpinga ville ikke stempelet røre seg. Jeg trakk ut sprøyta fra armen og prøvde så å presse inn stempelet i fri luft, men den satt enda helt fast. Kunne kun trekke ut stempelet, men ikke inn.

Har kasta sprøyta nå da, og mista en halv sprøyte heroin Håper noen har noen svar til meg.
Sist endret av heroline; 8. august 2010 kl. 16:12.
Den Ultimate "sette sprøyte guide" ?
http://www.svenskabrukarforeningen.s...shandboken.pdf
Sitat av heroline Vis innlegg
Hva er grunnen til at pumpa noen ganger henger seg opp mitt i en injeksjon? Det skjedde nettopp. Hadde kokt opp ett skudd hest, fant meg en åre, sjekka blodsvar, så pumpa inn. Halvveis inn i innpumpinga ville ikke stempelet røre seg. Jeg trakk ut sprøyta fra armen og prøvde så å presse inn stempelet i fri luft, men den satt enda helt fast. Kunne kun trekke ut stempelet, men ikke inn.

Har kasta sprøyta nå da, og mista en halv sprøyte heroin Håper noen har noen svar til meg.
Vis hele sitatet...
ikke bruk utstyret ditt mer enn en gang.

Sitat av miss Peel Vis innlegg
Man aspirerer både ved sub-cutane og intramuskulære injeksjoner.
Vis hele sitatet...
Hvorfor har jeg aldri sett dette i praksis?
kan du vise til en kilde på dette?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hva slags sterilt vann brukes til Melanotan? Vanlig eller saltvann? Leste på ett annet forum at det ikke ble anbefalt å bruke vanlig sterilt vann,men saltvann, siden vanlig vil svi. Det vannet jeg har kjøpt heter bare Sterilt vann (fra B. Braun), men det står "aqua ad injectabilia" på det. Noen som vet om dette kan brukes?
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Kaiza Vis innlegg
Hva slags sterilt vann brukes til Melanotan? Vanlig eller saltvann? Leste på ett annet forum at det ikke ble anbefalt å bruke vanlig sterilt vann,men saltvann, siden vanlig vil svi. Det vannet jeg har kjøpt heter bare Sterilt vann (fra B. Braun), men det står "aqua ad injectabilia" på det. Noen som vet om dette kan brukes?
Vis hele sitatet...
aqua ad injectabilia betyr "vann for injisering" i bunn og grunn.
Ja, det vannet kan brukes.
Jeg bruker alt slags vann så lenge det er sterilt, og dette har jeg aldri hatt problemer med.
Tusen takk for svar somnium og Nitrofis!
Sitat av Kaiza Vis innlegg
Hva slags sterilt vann brukes til Melanotan? Vanlig eller saltvann? Leste på ett annet forum at det ikke ble anbefalt å bruke vanlig sterilt vann,men saltvann, siden vanlig vil svi. Det vannet jeg har kjøpt heter bare Sterilt vann (fra B. Braun), men det står "aqua ad injectabilia" på det. Noen som vet om dette kan brukes?
Vis hele sitatet...
BW er det som oftest anbefales.
Det står for Bacteriostatic Water og skal være bakteriedrepende samtidig som det er egnet som injeksjonsvann.

Kan kjøpes på ebay og utvalgte nettbutikker i england og sånt .

Men NaCL fra apoteket funker fint det også. Pass på holdbarheten dog..
Sist endret av Verilon; 19. august 2010 kl. 20:04.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er det ikke derfor man spruter litt ut av sprøyta før man injiserer?
ArbeidsledigProletar
Sitat av RydEN Vis innlegg
Er det ikke derfor man spruter litt ut av sprøyta før man injiserer?
Vis hele sitatet...
For å hindre luftbobler?
Sitat av Batabusa Vis innlegg
For å hindre luftbobler?
Vis hele sitatet...
for å få ut lufta av sprøyta
ArbeidsledigProletar
Var det ikke det jeg sa da? jeebus.