Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2125
Relativt ny og ukjent i Oslo, men er på jakt etter noen kule og ukjente perler i Oslo. Når jeg søker etter ting å gjøre i oslo så kommer bare mye av det samme og veldig generiske opp. Dra på teknisk museum, dra i parken, sjekk en eller kafe som er super populær og kommers som kaffebrenneriet, drikk te på bristol.

Ser etter noe litt mer spennende, men trenger ikke å være noe store greier. Bare noe litt mindre høytidelig og uformelt. Kan bare være en kul gate med gamle hus eller kul kunst, en liten park du liker å sitte i, en rar ukjent eller obskur butikk, restaurant eller kafe som ikke alle kjenner til, et område ikke alle henger eller har utforsket. Kan også være en eller annen aktivitet du liker å gjøre. Piknik i parken er jo kjempe koselig, kanskje hvis noen har tips til hvordan gjøre det til en enda bedre opplevelse f.eks.

Lyst til å ta med dama på noen kule opplevelser.
Ta båten ut til en av øyene, selv er jeg veldig glad i hovedøya. På baksiden der er det en litt bortgjemt badeplass med ikke altfor mange folk.
Stikk på Blå på søndager, se Frank Znort spille skranglejazz, alltid bra liv.
Pigalle har kanskje Oslos minst brukte, men beste overall uteservering.
Victoria scene når det er jazzbox er også en veldig annerledes opplevelse(greit å sjekke lineup, mye er veldig sært men det glimter til bra artister nå og da).

Ellers så skjer det jo noe funny hver eneste dag i byen, men kan se at det er litt vanskelig å hvite hvor og når; så en del av det å leve i byen er å holde seg oppdatert på tilbudet. FB funker veldig greit faktisk.
Teknisk mueseum kan være greit det, men det jeg har gjort ved flere anledninger er å gå fra teknisk museum og opp til Maridalsvannet, for deretter å følge elsva hele veien ned til Oslo sentrum. Eventuelt bare starte å følge elva når du møter på elva, men gå over på andre siden, dersom du kommer til den lille gangbrua i tre. når du krysser elva ved neste bru holder du deg på den siden av elva til du er nede i Nydalen, da går du over brua som krysser elva og holder deg på samme siden av elva til du er kommet deg ned på Myraløkka, her er det igjen en bro som krysser elven over mot myrens verksted, da kan du stort sett holde på samme siden av elva til du kommer ned til Kuba, men jeg vil anbefale å avslutte turen før du kommer så langt. Når du har fått med deg fossen ved Mølla er det greit å avslutte turen, men er en del fine broer videre nedover også, så dersom du vil få med deg noen av "skyggesidene" langs elva også, er det bare å fortsette videre ned mot sentrum.

Og før du eventuelt starter på turen nedover langs elva, kan du ta et forfriskende bad på Stilla/Frysja når du like vel er der.
Sist endret av Veggen; 13. juli 2019 kl. 19:52.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Indisk mat på Grønland med ingefær brus er jo en slanger.

Bislett kebab er koselig og godt og mye mat.


Ofte tar jeg med dages med tbanen til Frognerseteren, går tio Ullevålseter og spiser boller også ned til sognsvann.

Mye fine badestrender nede ved Nordstrand. Ingerstrand osv.


Ellers er jo en tur med båten til Bygdøy, piknik og museuemene der ganske allright.

Skjulte perler så er det jo den lille trehus bebyggelsen mellom sofiebergsparken, Carl verner og sjokolade fabrikken ganske gøy å se på.

Er du ute på nattestid møter du mange originaler langs Akerselva på en stjerneklar sommernatt.

Båtene i Oslofjorden e rogså veldig kos.


Byvandring og sykling i sentrum er veldig fint med en gang du kommer ut av kjernen.


Er litt vanskelig å si hva som er spesielt i Oslo nåran kommer derfra.

For meg er det helheten. Strender, skog, by, parker, museumetr, rar hus, vanlige hus, rare folk, vanlige folk. Alt liksom.

Mitt tips om du er sosial er å holde deg på østkanten. Der er folk stort sett koseligere, større mangfold om mindre fordommer.

På vestkanten er ting "fint" og stivt.

For meg begynner vestkanten 100 meter vest for Stortinget... Er mye der når jeg er hjemme, men trives best i øst.
Extinct
dinosauren's Avatar
Trådstarter
Da har jeg notert meg ned en del forslag her, mye gode tips! Hovedøya, Pigalle, Maridalsvannet og Ullevålseter skal sjekkes ut nærmere
Syns det kan være digg å komme seg litt opp i høyden også noen ganger, ta trikken opp til Ekeberg og gå gjennom parken mot Sportsplassen. Evt start nede ved Oslo hospital for en litt lengre tur.

Hvis man liker å gå og se på bylivet så kan det også være fint å bare følge Akerselva oppover så langt man gidder!
Ta Frognerseterbanen. Fin utsikt over Sørkedalen.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Den togstasjonen inne ved maridalsveien. Er et område hvor de satte av kriminelle før i tiden.

Erasse små his der som er bygd av kriminelle tidlig på 1900 tallet.

Er et stort vann der også. Eller lite vann med bademuligheter.

Er en del andre hytter der. Er noen ruiner av de gamle husene der også


Tror det var der han drapsmannen som bodde i telt bodde.


Vært en del der inne, men husker ikke navnet på farten.

Movatn
Sist endret av PapaMarathon; 14. juli 2019 kl. 18:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nudiststranden på HUK om damen din ikke er helt A4. Der datet jeg en kvinne en gang for første gang for å legge det til.Der kan man ha med noe god mat, med litt alkoholdholdig drikke. Ellers kan man ta heisen opp til toppen av plasa og kjøpe en flaske vin som man deler på toppen om lommeboken tilater det. Det trenger ikke koste skjorta.

En annen aktivitet jeg pleier og begi meg ut på er kirkegårds safari. Det er mange vakre kirkegårder i Oslo.