Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2679
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hører flere si at det er umulig å overdosere på subutex, er dette riktig?
Om man tar en helt urimelig stor dose, si 400mg, hva vil da skje? Og hvor går grensen om det er mulig å overdosere?
Har du nulltoleranse så er vel det meste mulig. Men Subutex skiller seg litt ut, den har en takhøyde, alt etter 24mg gir ikke mer effekt.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Viss du spiser de er det nok vanskelig.

Etter flere år nykter inntok jeg 2 mg IV.

Prøvde å se normal ut siden dama kom inn på badet pga mistanke om tilbakefall.

Jeg åpnet do døren, svimte av og traff skapet med hodet og blødde.

Reiste meg opp, benektet at jeg hadde rusa meg, svimte av noen sekunder igjen og traff kanten igjen.

Kejnte det skulle gå galt før det skjedde

Ikke typisk Opiat overdose.
Men føltes så rart å få stoff is systemet og systemet mitt fikk sjokk.

Det er en slags overdose og den enste jeg har hatt.

I fengsel har jeg gitt typ 0.05mg suboxone til å sniffe til andre i satt wuten toleranse.

De har fått mild overdose iform av spysyk og diaré og hodepine....
Ifølge felleskatalogen har subutex alene ført til dødsfall pga. nedsatt respirasjon.

Det som derimot er langt mer sannsynlig er kombinasjonsdødsfall ; Enten med alkohol, benz, ghb.

På den delen med "forgiftninger" på felleskatalogen, så står det ofte tidligere eksempler på overdoser som de har fått inn, og også hvilke tiltak som er relevante for å berge liv.
Nerd som jeg er synes jeg slikt er morsomt å lese om =)

Over til poenget ; uten toleranse skal det mye mindre til. Med toleranse og alene, så vet jeg ikke om det er mulig pga. agonist/antagonist-egenskapene til buorenorfin.

(Jeg regner med at i eksemplet ditt var det snakk om 50 subutex ja ? Og ikke en hel tablett som veier 400mg, og inneholder 8mg totalt med buprenorfin)

Jeg kan ikke svare for andre når det sjelden er svart/hvitt, så jeg oppsummerer med ; Stay safe <3
Anonym bruker
"Pensjonert Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når man er avhengig av subutex og ikke merker eufori e.l., hva kan man gjøre for å få tilbake go-følelsen? Være noen dager på 1 mg før man en fjerde eller femte dag tar 8 mg F eks?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når man er avhengig av subutex og ikke merker eufori e.l., hva kan man gjøre for å få tilbake go-følelsen? Være noen dager på 1 mg før man en fjerde eller femte dag tar 8 mg F eks?
Vis hele sitatet...
Har gått 2-4 uker med 1-2 mg for så å ta en kveld med 8 mg, noe godfølse fikk jeg aldri tilbake - og har enda ikke kjent på den. Blir en tyngre, mer opiat lignende rus, som varer i 2 korte minutter (sniffer, så kan være det). Nå har jeg slutta helt med sub daglig, prøvd etter 14 dager uten, forsatt bare den samme "rusen". Riktignok bruker jeg heroin 1-4 dager i uka da, så godt mulig du får bedre smak på rusen med regime du nevnte, håper du får deg litt kos