Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3864
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenkte å bestille et legemiddel på nett.

Det er snakk om et harmløst C-preparat som ikke gir noen form for rus (står ikke på narkotikalisten eller WADAs dopingliste).
Blir det stoppet er jeg klar over at det blir destruert såfremt jeg ikke kan vise til resept, men risikerer jeg straffeforfølgelse hvis de kan bevise at jeg har bestilt dette, slik som ved innførsel av benzo, opiater etc?
Dette dekkes av legemiddelloven § 31 (http://lovdata.no/lov/1992-12-04-132/%c2%a731)
Det mest aktuelle for deg blir siste ledd "Dersom den straffbare handling gjelder overdragelse av legemiddel som ikke regnes som narkotika og det foreligger særlig skjerpende omstendigheter, er straffen bøter eller fengsel i inntil 2 år, eller begge deler." mao så blir du neppe straffeforfulgt dersom det er et engangstilfelle, rellativt harmløse drugs og små mengder. Men det er jo alltid en sjangs for at de tolker reglene strengere en deg og meg?

Tenker egentlig at dersom du mener du har behov for dette legemidlet, hvorfor ikke gå til fastlegen din og få en profesjonel mening, dersom du virkelig trenger det får du det jo utskrevet, leger er sjeldent vanskelige med c preparater og om legen ikke vil skrive det ut er det mest sansynlig fordi du er frisk. Det er tross alt ikke bra å ta medisiner fordi en "tror" en trenger de, google er ikke en lege og bivirkninger kan være kjipt, samt at dersom du skulle komme i en ulykke o.l. så kan det faktisk få fatale konsekvenser om du går på et legemiddel og sykehuset ikke vet om det, selv et "harmløst" c-preparat.