Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 4360
Jeg er blitt, av ukjent grunn, utestengt fra Facebook.
Det startet ved at jeg plutselig måtte gjennom en slags verifiseringprosess hvor jeg bla. Måtte taste inn mobilnummeret mitt, skrive inn koden jeg så mottok på sms og til slutt laste opp et profilbilde som de skulle gjennomgå.

Jeg kommer nå ikke lenger inn på Facebook. Jeg har forsøkt å opprette en ny brukerkonto flere ganger, men etter så vidt 30-60 min så dukker den samme verifiseringprosessen opp. VPN-en Hot Shield hadde ingen effekt.

Så det jeg lurer på er om det er noen gode VPN-er der ute som jeg kan benytte for å opprette en ny facebook konto uten at facebook ser at det er meg. En VPN som tilbyr en gratis periode, selvfølgelig.
Sist endret av Who?; 1. juni 2019 kl. 19:23.
Limited edition
Moff's Avatar
Hva er det som gjør at du ikke lengre kommer inn? Fungerer ikke verifiseringsprosessen slik den skal, eller er problemet at du ikke ønsker å gjennomføre den? VPN er gjerne det som skaper dette problemet til å begynne med, fordi Facebook er veldig strenge mot brukere som flytter seg mye geografisk. Dette er i utgangspunktet ment å være en sikkerhetsmekanisme mot hackere (som følgelig bruker VPN eller i det minste oppholder seg i et annet land enn brukerkontoen kommer fra).

Brukte du VPN da problemet først oppstod? Hvis ikke så er sjansen relativt stor for at noen andre har fått til å logge inn, og dermed trigget verifiseringsprosessen. Hvis du brukte VPN, er det et konkret problem du prøver å løse?
Trådstarter
Sitat av Moff Vis innlegg
Hva er det som gjør at du ikke lengre kommer inn? Fungerer ikke verifiseringsprosessen slik den skal, eller er problemet at du ikke ønsker å gjennomføre den? VPN er gjerne det som skaper dette problemet til å begynne med, fordi Facebook er veldig strenge mot brukere som flytter seg mye geografisk. Dette er i utgangspunktet ment å være en sikkerhetsmekanisme mot hackere (som følgelig bruker VPN eller i det minste oppholder seg i et annet land enn brukerkontoen kommer fra).

Brukte du VPN da problemet først oppstod? Hvis ikke så er sjansen relativt stor for at noen andre har fått til å logge inn, og dermed trigget verifiseringsprosessen. Hvis du brukte VPN, er det et konkret problem du prøver å løse?
Vis hele sitatet...
Nei, benyttet ingen VNP da problemet oppsto. Hadde heller ikke fått noen nylige meldinger om mistenkelige innlogginger.

Verifiseringprosessen gjennomførte jeg.