Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1716
Har forsket litt på personvern-mulighetene på facebook. Ser at man kan sette sine egne album i "skjul" slik at man KUN selv kan se disse albummene. Men hva med alle bildene man er tagget i. Her har man så vidt jeg forstår 2 valg, fjerne fra tidslinje eller fjerne tagg. Jeg ønsker ikke at mine venner skal se alle bildene jeg er tagget i, da velger jeg "fjern tagg", men da forsvinner bildet fra min profil. Er det ingen måte å gjøre disse bildene kun synlig for meg, inne på min profil? Eller er det kun "fjern tagg" som er mulighet hvis jeg ikke ønsker mine venner skal kunne se disse bildene når de er inne på min profil?

Har hørt at det skal være mulig å opprette "tilgangsgrupper" men usikker på hvordan..
Fattigmannsblod;
Underklass's Avatar
Om det ikke er ditt bilde, men du kun er tagget i det, er det personvern instillingene til den som har publisert bildet som gjelder. Du kan velge å skjule det fra din profil og fjerne tag, men du kan ikke gjøre noe mer enn det ettersom det ikke er du som sitter på kontrollen av bildet.
Sitat av Underklass Vis innlegg
Om det ikke er ditt bilde, men du kun er tagget i det, er det personvern instillingene til den som har publisert bildet som gjelder. Du kan velge å skjule det fra din profil og fjerne tag, men du kan ikke gjøre noe mer enn det ettersom det ikke er du som sitter på kontrollen av bildet.
Vis hele sitatet...
so.... laste ned alle bildene man er tagget i, laste de opp igjen (og endre datoen til den samme som sist) og slette alle tagsene?



Tungvindt, men hey, mer kontrol?
Trådstarter
Sitat av Underklass Vis innlegg
Om det ikke er ditt bilde, men du kun er tagget i det, er det personvern instillingene til den som har publisert bildet som gjelder. Du kan velge å skjule det fra din profil og fjerne tag, men du kan ikke gjøre noe mer enn det ettersom det ikke er du som sitter på kontrollen av bildet.
Vis hele sitatet...
Ok, men selv om jeg ikke kan skjule det fra den personen som har tagget det, kan jeg ikke skjule det fra MIN profil slik at mine venner ikke kan se det, mens jeg selv fortsatt kan se det?
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av Turbolego Vis innlegg
so.... laste ned alle bildene man er tagget i, laste de opp igjen (og endre datoen til den samme som sist) og slette alle tagsene?



Tungvindt, men hey, mer kontrol?
Vis hele sitatet...
Det blir jo da to kopier av samme bilde på Facebook - et fra din profil og et fra den som først lastet opp dette bildet.

Når du fjerner taggen gjør du slik at man ikke kan gå direkte til bildet fra din egen profil, bare fra profilen til den som lastet det opp eller fra andre som evt. var tagget i samme bilde.
Du kan hindre noen i å tagge deg.
Du kan skjule vennelista di.
Trådstarter
Takk for alle svar.

Det aller beste hadde vært at jeg fortsatt kunne se disse bildene på min profil, med tag, link til album og det hele UTEN at mine venner kunne se disse bildene via min profil, men ser ingen måte å gjøre dette på..