Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3770
Hei slitter litt med random fps dropp som dropper helt til nytt så div spill fryser i opp mot 2 sec. Vanlig vis ligger jeg godt opp mot 200fps,

Temperaturen på pcen er normal og har prøvd det meste, så nå treng jeg tips til hva som kan gjøre dette.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Mulig det er dårlig optimisert spill du spiller. Om ikke, sjekk hvor mange ting du har åpent på pcen din.
Spillene er optimisert vil jeg tro(LoL, cs, MW, osv) har og prøvd å stenge alt.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av pyrrojibb Vis innlegg
Spillene er optimisert vil jeg tro(LoL, cs, MW, osv) har og prøvd å stenge alt.
Vis hele sitatet...
Oppdater driverene til skjermkortet ditt
Det har jeg gjort ��
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Mulig du kan skrive ned specsene dine her?
Sjekk om du får load spikes på gpu, cpu eller minnet. Det er ikke nødvendigvis skjermkortet som er problemet. Når du vet hvor problemet ligger så er du hvertfall et steg nærmere løsningen
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sjekk hvor mye ram windows har Cached. Har vært et problem lenge. Særlig hvis man har 8> giga ram. Da vil det lugge hvis du har 8 giga ram, 6 er cached, spillet bruker endel og alt annet i windows trenger ram også.

Program som automatisk frigjør cached ram ved mengden du selv setter opp.
Lima kansje det er problemet ja, har faktisk bare 8 giga ram atm

Ukjentperson, er det noen program for å track det? Taskmansger er ikke det beste ettersom jeg kun har 1 skjerm og vill ikke få sjekket dette om jeg tabber ut når spillet fryser da er den tilbake til normalt.

Sitat av kamelia Vis innlegg
Mulig du kan skrive ned specsene dine her?
Vis hele sitatet...
Hk. asus sabertooth z97 mark 2
Skjermkort. Asus Stix 970
Ram. Corsair vengace Ddr3 16000
CPU. i7 4790k
Ssd er vel en hyperx med rundt 500mbit lese om jeg ikke husker feil
Sist endret av pyrrojibb; 6. januar 2020 kl. 13:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du sett om det er packet-loss? Noen spil reagerer veldig likt på fps dropp og packet-loss.
Sitat av Brevika Vis innlegg
Har du sett om det er packet-loss? Noen spil reagerer veldig likt på fps dropp og packet-loss.
Vis hele sitatet...

Er ikke packet loss. Det har jeg sjekket

Sitat av Lima Vis innlegg
Sjekk hvor mye ram windows har Cached. Har vært et problem lenge. Særlig hvis man har 8> giga ram. Da vil det lugge hvis du har 8 giga ram, 6 er cached, spillet bruker endel og alt annet i windows trenger ram også.

Program som automatisk frigjør cached ram ved mengden du selv setter opp.
Vis hele sitatet...
3.3 GB er cashed av 8 totalt
Sist endret av pyrrojibb; 6. januar 2020 kl. 16:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser at ssd går til 100% I det spillene fryser. Hva kan hjelpe mot det eller lettere sagt hva kan problemet værr
Sitat av pyrrojibb Vis innlegg
Ser at ssd går til 100% I det spillene fryser. Hva kan hjelpe mot det eller lettere sagt hva kan problemet værr
Vis hele sitatet...
Kanskje du må ha en SSD med raskere lesehastighet ? Jeg har ikke greie på SSD, trodde den var så rask at det ikke var noe sak. Er den full? Prøv å gjør spillet mindre belastende på harddisken. Jeg vet ikke akkurat hvilke innstillinger det går på, men jeg ville prøvd teksturkvalitet. Hvorfor kan vi ikke få specs og hva du kjører spillet på?

Du nevner også utelukkende multiplayerspill, så kanskje det egentlig er nettet som er synderen? Bruker du trådløst? I så fall er det sannsynlig at noe der suger og du får ping spikes. Kablet er alltid best, og dette gjelder spesielt hvis man spiller mest online.
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Kanskje du må ha en SSD med raskere lesehastighet ? Jeg har ikke greie på SSD, trodde den var så rask at det ikke var noe sak. Er den full? Prøv å gjør spillet mindre belastende på harddisken. Jeg vet ikke akkurat hvilke innstillinger det går på, men jeg ville prøvd teksturkvalitet. Hvorfor kan vi ikke få specs og hva du kjører spillet på?

Du nevner også utelukkende multiplayerspill, så kanskje det egentlig er nettet som er synderen? Bruker du trådløst? I så fall er det sannsynlig at noe der suger og du får ping spikes. Kablet er alltid best, og dette gjelder spesielt hvis man spiller mest online.
Vis hele sitatet...
Poteet specs lengre oppe. Er ikke internettet 👌 hele pcen fryser men ser at jeg får 100% disk usage når jeg fryser. Har over 100gb ledig
Det høres ut som et problem med for lite vram, video minne. Du vil kunne se om GPU bruke shared memory i Task manager. Hvis den bruker shared memory vil du oppleve dette.

Sannsynligvis går du mangler du både ram og vram, så når vram er brukt opp tar spillet i bruk vanlig ram, og siden ram er brukt opp bruker den cached minne på SSD, derfor får du 100% load på disk
Sist endret av Hans Høyhet; 12. januar 2020 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ville prøvd å skru av virtuelt minne og se om det hjelper. https://www.trishtech.com/2014/11/di...in-windows-10/.
Ikke slå av virtuelt minne. Da kan programmer begynne å kræsje momentant.

Virtuelt minne er en teknikk der operativsystemet kan mellomlagre data på disken tilfelle RAM er full. Hvis du slår av dette, finnes det ingen fallback løsninger lenger. Derfor blir prosesser som krever mer minne enn det som er tilgjengelig knertet umiddelbart.

Har du noen antivirus program kjørende? Prøv å deaktivere dette midlertidig, samtidig som at du lukker alt av ekstra programmer. Spesielt discord, slack og Chrome.

Hvis dette løser problemet ditt, så har du for lite RAM.
Har heve I mere ram og så nå har jeg 16. Forsatt samme problemet. Skal prøve en ny ssd i morgen.