Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 4425
Kan uføretrygde kjøpe ,eie en bolig?Hvor vanskelig er det å få lån ?
Sitat av Speed25111 Vis innlegg
Kan uføretrygde kjøpe ,eie en bolig?Hvor vanskelig er det å få lån ?
Vis hele sitatet...
Alene er det vanskelig, er man 2 burde det være plankekjøring uansett om begge er uføre eller bare den ene.
Jeg er uføretrygdet, og jeg sitter med huslån. Jeg hadde heller ikke noe problem, med å få dette lånet. Men det spiller selvsagt en stor rolle, hvordan du eller lånetaker om du vil, har håndtert penger tidligere.
Du kan eie og kjøpe ja, men ganske vanskelig. Jeg fikk avslag på å låne 100 000 til andelsleilighet til 200 000 med 2500 kr i husleie. Hadde 100 000 i egenkapital og aldri hatt anmerkninger. Banken kunne muligens hjelpe meg hvis jeg solgte bilen.

De jeg kjenner som er uføre og har fått normale boliglån har hatt veldig høy egenkapital.
Kan søke lån for vanskeligstilte via husbanken
Med minste sats ufør skal det mye til. Ufør generelt under 20.000 mnd utb I en vanlig bank.

Husbanken er behjelpelig. Men det innvilges etter kommunenes økonomi. På ung uføre kan man være heldig få råd til en liten leilighet i feks Trondheim. Rundt 2.mill i lån på ung uføre.

Er man heldig. Alt innvilges etter hver enkelt kommunes økonomi.
Jeg bor i Oslo og har fått innvilget uføretrygd med ung ufør . Jeg får 28200 kr i mnd før skatt. Jeg blir gjeldsfri 1.januar. Er det en sjanse?

Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Jeg er uføretrygdet, og jeg sitter med huslån. Jeg hadde heller ikke noe problem, med å få dette lånet. Men det spiller selvsagt en stor rolle, hvordan du eller lånetaker om du vil, har håndtert penger tidligere.
Vis hele sitatet...
Søkte du gjennom husbank eller kommune lån?
Sist endret av Speed25111; 12. desember 2019 kl. 00:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sparebank1 Østlandet lånet er på 0,5 M, og jeg får inn 14-15 k / mnd. Men da hadde jeg spart opp en del penger, som jeg viste dem. Har også en del oppsparte penger nå. Men hvis du vil låne flere mill, så kan jo dette fort bli vanskelig. Men da bør en kanskje vurdere og flytte til et billigere sted?
Nei , har har jeg oppvokst , har bor mine nærmeste. Jeg tenkte å flytte til billigere sted , men det blir litt vanskelig . Jeg holder meg i Oslo-området. Jeg fikk telefon faktisk i går og de sa jeg kunne velge 2 roms leilighet max. Hvertfall en start.

Jeg har ikke EK dessverre.
Sist endret av Speed25111; 12. desember 2019 kl. 00:24.
Du kan prøve og få startlån via husbanken! Det er uføre's vei for huslån!
Jeg har fatt lan i dag til 2450000 . Yes , endelig. Takk for hjelp.
Gratulerer. Hvilken type lån var dette? Ordinært boliglån? Startlån via kommune og husbanken? Startlån for unge under 30?
Hvor mye egenkapital hadde du og hvor mye får du utbetalt per måned? Sikkert mange andre uføre som trenger denne informasjonen for å ha noe å vise til når de evt. skal søke lån, og da har de kanskje også bedre oversikt over hvilken vei de må gå for å få på plass lån.
Jeg fikk lan for 2mill i bydelen min. 450000 Kr i EK . Jeg skał betale 8400 + husleie. Są det Blir 10.000 kr a leve for. Jo takk. Jeg har hverfall en start. Jeg er 28 ar .
Sist endret av Speed25111; 12. desember 2019 kl. 21:41.
Ren nysgjerrighet, hvorfor får du så mye utbetalt som uføre fra nav? Synes 28.000 kroner var ganske mye..
Det er etterbetaling fra 2013 til 2019 som er EK

Jeg fikk dętte i brevet. Jeg vet ikke hvem som bestemmer dette.
Sist endret av Speed25111; 12. desember 2019 kl. 22:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du skattfer 44% av etterbetaling ung uføre..

Du fikk vel ikke 450 000 på konto for 6 år?

Uansett, gratulerer
Sist endret av Tilbaketrukket.; 12. desember 2019 kl. 22:07.
det fikk jeg etter skatt. Jo takk.

Jeg syns ikke det er sa mye, vi lever i Norge og i tilegg er jeg nesten alene her.
Sist endret av Speed25111; 13. desember 2019 kl. 00:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.