Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 17000
Hei! Var hos legen og fikk bytta sovepiller idag, til Remeron (noen jeg ikke har hørt om før )
Har ikke depresjoner e.l. men legen sa hun skreiv på det slik at jeg skulle få de på blå-resept
Vertfall, noen som vet om det er mulig og oppnå noen slags form for rus med disse? Foreksempel vist man kombinerer med alkohol eller ett trekk eller no?
Byttet fra vallergan, noe jeg mener er ganske behagelig om man trekker litt også, så burde være no funk i de!

Setter pris på alle svar!!
Det er et saakalt SSRI. VerdilOst i rus-sammenheng, men du sover godt paa de. Kanskje litt for godt for man faar en helt forjAEvlig hangover av de.
Sitat av A-tillah Vis innlegg
Det er et saakalt SSRI. VerdilOst i rus-sammenheng, men du sover godt paa de. Kanskje litt for godt for man faar en helt forjAEvlig hangover av de.
Vis hele sitatet...
Det er ikke SSRI.
Det er et NaSSA. Fikk helt grusom "hangover" av de, ikke noe mer. Noen sier de har fått mye merkelige dagdrømmer/halliser og lign. av det, men etter min erfaring virker det veldig.. uforståelig.
usertitle import
bleh's Avatar
Ta et kjapt søk her på forumet på "remeron" så finner du ut at det er et drittstoff - mange opplever, som contempt nevner, en sinnsyk hangover dagen etter, sjanglende apekatt.

Ellers så blir man veldig trøtt av de, men flere nevner at dette ikke fungerer etter tilvenning. Så fungerer som innsovingspiller i mine øyne i korte perioder.

Du får helt SYKE munch av det dagene etter, mange har gått opp mange kilo over kort tid på disse.
Gode som gull til å sove på ,men som nevnt over gir de nesten verre "munch" en når man fyrer. spiser is/sjokolade i store mengder dagen derpå. Gikk opp ca 20 kg på 4 måneder når jeg spiste disse "sovepillene"
Må man sove så må man, da er det bare å kjøre på
Takk for alle svar! Ja merka at de gir meg skikkelig munch dagen derpå og en liten tendens til hangover.. spiste til jeg ble dårlig her forleden, var mett flere døyn etterpå..
▼ ... flere år senere ... ▼
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
jeg har gått opp 5 kilo på ti dager. er over 100 kg fra før. Jeg skjønte det måtte være disse tabsa. Fy faen så sjokolade og is og drittmat man plutselig får "behov" for. Nei tror jeg stopper nå. skulle ikke være noe problem å stoppe brått på disse?
Da jeg gikk på Remeron pga angst/depresjon, sov jeg 12 timer hver natt (våknet ikke av alarmen) og var groggy til kvelden etter. La også på meg 10 kg på kort tid, grunnet grenseløs appetitt (gikk ned igjen da jeg sluttet).

Eneste positive var vel at jeg alltid fikk sove innen en time etter inntak, og det tok den verste depresjonen. Til gjengjeld ble jeg ganske flat følelsesmessig. Jeg mistet for eksempel evnen til å gråte hvis jeg ble rørt, e.l. I tillegg følte jeg at det gikk ut over det kognitive.

Folk er jo forskjellige, men jeg vil tro det finnes bedre alternativer om søvnen er det eneste du sliter med.
Sist endret av Moondog7; 13. september 2018 kl. 16:05.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg har gått opp 5 kilo på ti dager. er over 100 kg fra før. Jeg skjønte det måtte være disse tabsa. Fy faen så sjokolade og is og drittmat man plutselig får "behov" for. Nei tror jeg stopper nå. skulle ikke være noe problem å stoppe brått på disse?
Vis hele sitatet...
Uten at jeg vet hvor lenge du har stått på remeron og kjenner din historie - ikke stopp brått på de uten å ihvertfall ta en prat med helsepersonell først.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
der var ti dager jeg har brukt dem før uro og insovningsvansker. Aller helst ville jeg hatt imovane men det får jeg ikke
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
der var ti dager jeg har brukt dem før uro og insovningsvansker. Aller helst ville jeg hatt imovane men det får jeg ikke
Vis hele sitatet...
Du kan jo høre om du kan få quetiapin, lave doser av den funker utmerket for søvn.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Triceptor Vis innlegg
Du kan jo høre om du kan få quetiapin, lave doser av den funker utmerket for søvn.
Vis hele sitatet...
Det står i felleskatalogen at det er til behandling av bipolar lidelse schizofreni osv. Ønsker ikke å rote meg borti slike c preparater.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det står i felleskatalogen at det er til behandling av bipolar lidelse schizofreni osv. Ønsker ikke å rote meg borti slike c preparater.
Vis hele sitatet...
Det er for de quetiapin er anti-psykotisk og blir brukt deretter, det betyr ikke at det ikke kan bli skrevet ut til andre formål. Blir ofte brukt som sove medisin blant annet.
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei du blir ikke rusa men kan få en sedativ og hypnotiserende bivirkning. Det er pga den er sedativ at den gjerne brukes for søvn. Man blir ikke direkte trøtt men hjernen jobber seigere og plutselig er du helt blank i huet og har stirra tomt mange sekunder ut i lufta uten å få det med deg. Dette vil du merke av en-to tabletter så det er ingen hensikt i å hive innpå med åtte .
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tar en halv 15mg og sover i 13 timer. Synes den er fin til tross for alt negative jeg leser her inne. Trener mye og er aktiv, eller så ville jeg rast opp i vekt...du blir så innihælvete mønch
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei du blir ikke rusa men kan få en sedativ og hypnotiserende bivirkning. Det er pga den er sedativ at den gjerne brukes for søvn. Man blir ikke direkte trøtt men hjernen jobber seigere og plutselig er du helt blank i huet og har stirra tomt mange sekunder ut i lufta uten å få det med deg. Dette vil du merke av en-to tabletter så det er ingen hensikt i å hive innpå med åtte .
Vis hele sitatet...
Snakker du om Remeron nå? isåfall tar du feil, remeron er en psykedelika/deleriant og man kan faktisk ruse seg på disse.
Anonym bruker
"Avhengig Flaggermus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Snakker du om Remeron nå? isåfall tar du feil, remeron er en psykedelika/deleriant og man kan faktisk ruse seg på disse.
Vis hele sitatet...
Det er i så fall en veldig kjedelig rus. Jeg vil ikke kalle det rus. Det funket fint for å falle til ro å få sove. Men å kalle det rus er vel å ta det litt langt eller?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er i så fall en veldig kjedelig rus. Jeg vil ikke kalle det rus. Det funket fint for å falle til ro å få sove. Men å kalle det rus er vel å ta det litt langt eller?
Vis hele sitatet...
https://psychonautwiki.org/wiki/Mirtazapine
https://psychonautwiki.org/wiki/Expe...delic_Delirium

Sånn konkret hvordan rusen føles har jeg ikke tenkt å uttale meg om da jeg ikke har prøvd stoffet i store nok doser til å få noen hallusinasjoner eller psykedeliske effekter ut av det, ei skal jeg uttale meg om hvor behagelig rusen er eller hvor stor verdi stoffet har kontra andre psykedeliske stoffer som f.eks sopp eller lsd. Men jeg vil da ikke kalle ett stoff med så sterke effekter som Mirtazapin kjedelig, men heller kanskje litt interessant eller merkelig. Les litt i f.eks linkene jeg sendte å vurder selv.

Sånn egentlig så tror jeg du blander mellom en medisinsk dose og en "rus givende" dose her. Stoffet viser seg å ha ganske merkbare effekter i en dose mellom 150mg - 250mg.
Anonym bruker
"Rik Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sover 17 timer med dritdårlig søvn og våkner i ørska. Så blir du drit feit av det.

Jævla appelsindrops
Anonym bruker
"Lett Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det at man legger på seg av slike medikamenter er bare tull, de er ikke direkte årsaken. Det er kosthold og livsstil som har skylden her. Enkelte antidepressiva øker sultfølelsen, derfor blir noen av disse preparatene skrevet ut for noe helt annet enn en antidepressiva tablett, heller en tablett for å øke matlyst, eller for søvn. Som regel er disse dosene for lave til å ha en antidepressiv virkning
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det at man legger på seg av slike medikamenter er bare tull, de er ikke direkte årsaken.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke en direkte årsak nei, men har du noen gang prøvd slike medikamenter selv eller? Du blir jo så sulten at det nesten gjør vondt, og det er ikke så lett å bare drite i å ete når det står på som verst, ihvertfall ikke for min del. Pluss at du blir sløv som faen som heller ikke er så heldig for vekten.

Direkte eller ei.... folk legger på seg
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drog meg utav gjørma. Men syk matlyst og sov for mye.
Anonym bruker
"Lett Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Alge Vis innlegg
Kanskje ikke en direkte årsak nei, men har du noen gang prøvd slike medikamenter selv eller? Du blir jo så sulten at det nesten gjør vondt, og det er ikke så lett å bare drite i å ete når det står på som verst, ihvertfall ikke for min del. Pluss at du blir sløv som faen som heller ikke er så heldig for vekten.

Direkte eller ei.... folk legger på seg
Vis hele sitatet...
Haha, ja jeg har erfaring med dette Var ikke noe sjeldent fenomen at jeg bare måtte ned å lage middag kl 0230 på natten selvom jeg skulle opp på jobb kl 08. Så ja jeg vet hvordan det er, sultfølelsen er relativt intens, kraftigere enn weed imo
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er remeron fri i 8 dager nå. Går gjennom et helvete, spesielt pga av at hele kroppen klør, alt absolutt alt. Diaree og kvalme, depresjon, insomnia og på toppen er kløe. Har noen vært borti nedtrapping og kløe ? ps: ikke ta narkotika for å få sove, det finnes melatonin, te, mindfullness, osv. Remeron er et helvete når man vil bli kvitt den. Og leggen vil ikke at du blir kvitt den! At vi sitter på narkotika som zombier, hele livet, hvem bryr seg?
Sitat av adrianc Vis innlegg
Er remeron fri i 8 dager nå. Går gjennom et helvete, spesielt pga av at hele kroppen klør, alt absolutt alt. Diaree og kvalme, depresjon, insomnia og på toppen er kløe. Har noen vært borti nedtrapping og kløe ? ps: ikke ta narkotika for å få sove, det finnes melatonin, te, mindfullness, osv. Remeron er et helvete når man vil bli kvitt den. Og leggen vil ikke at du blir kvitt den! At vi sitter på narkotika som zombier, hele livet, hvem bryr seg?
Vis hele sitatet...
Nei legene bryr seg svært lite om abstinenser ved seponering desverre, men du tar jo disse pillene frivillig? Så lenge du ikke blir tvangsmedisinert så er det jo du selv som vurderer fordeler opp mot ulemper. Har brukt remeron og opplevde ikke særlig ubehag når jeg sluttet.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Remeron er noe dritt, brukte det en liten stund å gikk opp over 15kg, når jeg slutta med Remeron forsvant matlysten sammen med vekta.
Ennå ikke fått matlysten tilbake og har gått ned fra 80kg til 60kg uten noe tegn til at det stopper.. Dritt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Remeron er noe dritt, brukte det en liten stund å gikk opp over 15kg, når jeg slutta med Remeron forsvant matlysten sammen med vekta.
Ennå ikke fått matlysten tilbake og har gått ned fra 80kg til 60kg uten noe tegn til at det stopper.. Dritt.
Vis hele sitatet...
At det er noe dritt er din subjetive menining. Enkelte mennesker sliter sånn med å sove at man er villig til å prøve alt,og da er Remeron et alternativ.

Du gikk opp 15kg,og har nå mistet 20kg uten tegn til at det stopper? Dette kan være mye annet en Remeronen sin skyld,så ville bestilt en legetime for å være på den sikre siden.
Hadde en god del av disse liggende (måtte fortsette "behandlingen" for og ha rett på sykepenger) og prøvde kg selge de til et par jeg kjenner som er på skråplanet og de tok ikke imot dem gratis engang så det sier seg vell selv
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av adrianc Vis innlegg
Er remeron fri i 8 dager nå. Går gjennom et helvete, spesielt pga av at hele kroppen klør, alt absolutt alt. Diaree og kvalme, depresjon, insomnia og på toppen er kløe. Har noen vært borti nedtrapping og kløe ? ps: ikke ta narkotika for å få sove, det finnes melatonin, te, mindfullness, osv. Remeron er et helvete når man vil bli kvitt den. Og leggen vil ikke at du blir kvitt den! At vi sitter på narkotika som zombier, hele livet, hvem bryr seg?
Vis hele sitatet...
du sier at man ikke skal ta narkotika for å sove, og at man kan drikke te osv istedenfor. jeg reagerer litt på den egentlig. hva hvis noen skal prøve å komme seg ned fra en pepper eller kola rus for å sove? skal man drikke te da eller? tror nok ikke det er sterkt nok til å overdøve eventuelle andre rusmidler desverre. personlig så har jeg hatt alt for mange tidlige morgener hvor jeg ikke har fått sove grunnet dette. da er quentiapin/blåvalium/ mirtazapin løsningen. er ikke noe annet som funker. men hvis du har en super te cocktail oppskrift som fikser dette, så sleng det over. jeg prøver gjerne det:P