Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4674
Ikke no moral preken her nå. Vil bare ha hjelp til å finne ut av noe som kan forandre live mitt på godt å ondt.

Saken er -- det er et møte hvor jeg absolutt må vite hva som blir sagt men har ikke mulighet / lov til å være der selv... Har mulighet til å stikke innom før møtet men kan ikke bli der, altså kan jeg ikke synlig legge igjen mobilen eller en big ass mic :P XD

Fins det en liten dings jeg kan " glemme " igjen i rommet som jeg kan hente etterpå?? Som er lett å gjemme og som ikke koster skjorta!?

Håper noen kan gi meg hjelp.

Takk for alle svar !
Det enkleste er å f.eks. en mobil du taper under bordet med app som kjører og kun tar opp når noe blir sagt. Husk evt å skru på flymodus.

Ellers må du nok bort på semiprofessjonelt opptaksutstyr
Hva er ditt budsjett, og når møtet?

Av ren nysgjerrighet.. Hva dreier dette møtet seg om?

Spyshop har sikkert som kan passe, men det da betaler du blodpris.

Har du god tid (typ. 4-5 uker) bestiller du heller et enkelt for en hundrelapp eller to på Ebay.
Gammel nokia, sett den til lydløs og til å svare anrop automatisk. Avlytting level 100..
Trådstarter
5 0
Takk for svar folkens. Settes pris på !
For å svare litt handler det om at jeg kan miste familien min hvis ting blir sagt om meg som ikke stemmer, som jeg ikke kan rette opp i hvis jeg ikke veit at de har blitt sagt... litt kronglete settning, men yeah. Møtet er i slutten av uka så har ikke drit god tid heller. Blir vanskelig å legge igjen en mob uten at folk ser det , kan også risikere at det er folk inne på rommet når jeg går inn for å " do my business "... så tørr ikke å begynne med teip under bordet :P og ser for meg at noen bare ey man du glemte mobilen din og jeg må bare si Oi! takk! XD å gå ut...

noen som vet om det går å gjemme moben i noe så det ikke blir så synlig at det er den jeg legger igjen.. en genser eller noe. men da er jeg nervøs for om lyden kommer gjennom...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Du tester oppsettet ditt på forhånd
Trådstarter
5 0
har tenkt endel nå og funnet ut at det jeg egnetlig trenger er en god mik som er lett å skjule... men som tar veldig bra lyd i til felle det blir store avstander... som ikke er moben, lyden er ikke bra nok. tips?
This is bat country!
gregory's Avatar
Kjøp deg en billig brukmobil som har opptaker. Fest den i en hylle eller i taket (typ "papp"-tak som man kan løfte på. Fleste skoler og møterom har slikt). Eller bak et bilde. Skru opp lydnivået/gaine opptaket i et lydprogram når møtet er ferdig.
Mobiltelefon i jakka di som du prøver å plassere oppå bordet, ellers på stolen. Fiks så den har kontakt med en annen telefon som du lytter med. Har gjort det hos politiet. Da tok jeg opp avhøret mitt, de vet enda ikke det.
Det beste blir nok å kjøpe deg en liten hidden opptaker som folk allerede har nevnt her flere ganger ser jeg, men du har for dårlig tid til å bestille noe fra nett. Men det er en spyshop i oslo vet jeg jeg vet ikke hvor langt unna oslo du bor, men faen a vist det er familien det står på så hadde jeg lett kjørt 12timer i strekk for å rekk spyshop.

De mobil prosjekta som folk nevner her har jeg personlig ikke noe tro på. For dårlig mic, for stor og klumpete og det er en sjanse for at den kan lage lyd og lys fra seg og fucke opp hele greia. Det er bare ikke verdt det når det er en fysisk spyshop i oslo kanskje andre steder også, prøv google :P
Sist endret av Alge; 23. mai 2018 kl. 03:21.
det er en sjanse for at den kan lage lyd
Vis hele sitatet...
Regner med det burde være en small sak å åpne mobiltelefoner og klippe over ledningene til/ta ut høyttaleren?
Jeg ville gått for en penn eller lignende, som kan ligge på bordet uten at det ser unaturlig ut.
Sitat av Odd Vis innlegg
Jeg ville gått for en penn eller lignende, som kan ligge på bordet uten at det ser unaturlig ut.
Vis hele sitatet...
Bruker som regel å ta med meg en penn hvis den ligger random på bordet, enn der?
Ut av nysgjerrighet. Om du avlytter dette og får høre noe, hvordan kan du ta det opp/bruke det uten at folk skjønner du har avlyttet/gjort noe ulovlig? Og om så, kan ikke det bare gjøre det verre?
Lurer på det samme som @Yochi
Det er jo ulovlig å ta hemmelige opptak uten at du selv er tilstede på møte, og da er det kanskje et ugyldig bevis i retten om det skulle gå den veien eller?

Er ikke helt sikker på om det kan brukes som bevis i retten om opptaket er skaffet på ulovlig vis, tviler på det. Men det vet
helt sikkert noen andre her inne på formet. @vidarlo?
Det TS foreslår er selvsagt ulovlig. Etter mitt syn også ekstremt umoralsk, men det er en annen sak. Nå trenger man jo ikke nødvendigvis å bruke informasjonen som bevis i retten, men det betyr ingenlunde at den er verdiløs. For å ta et tenkt eksempel: Sett at du var mistenkt for en alvorlig forbrytelse i et sammensatt og uoversiktlig saksforhold, og ennå ikke hadde forklart deg for politiet. Hvis du da på forhånd visste hva de hadde på deg og de andre, samt hva de tenkte om det, så ville det opplagt gitt deg en fordel: Kanskje ville du fått muligheten til å fjerne bevis de ennå ikke hadde funnet, kanskje kunne du advart noen som ikke var trukket inn i det ennå, kanskje kunne du tilpasset forklaringen din rundt funnene, kanskje ville du vært klar for overraskende spørsmål og hatt en rimelig og plausibel forklaring rede som du aldri ville klart å finne på der og da. Bare det å ha informasjon er stort sett alltid en fordel så lenge du har vett nok til å ikke bruke den på en tåpelig måte. Kunnskap er makt.

Nå har ikke TS gitt særlig til info om saken, men basert på vill gjetning magefølelse og erfaring med lignende saker her på forumet tipper jeg følgende:
Vi snakker om et samlivsbrudd av den utrivelige typen, og trolig er det vold med i bildet. De har barn sammen. TS anser barnets mor for å være en manipulerende og psykopatisk heks, og seg selv som et uskyldig offer for hennes bakvaskelser og renkespill - selv om han muligens har gjort ting mot henne som indikerer manglende selvinnsikt på dette punktet. Han har så langt kommet dårlig ut av det med barnevern og familiemekling, og står nå i fare for å miste kontakten med barnet. Han vil vite hva eksen forteller til det offentlige slik at han kan ha større kontroll på henne og saken. Sånn hvis jeg skulle tippe selvsagt. Jeg vet opplagt ingenting.

Sitat av Ridge Vis innlegg
Bruker som regel å ta med meg en penn hvis den ligger random på bordet, enn der?
Vis hele sitatet...
Så det er DEG, din kleptomane jævel! Fordømte kontortroll, jeg vil ha igjen pennene mine!
Sist endret av Myoxocephalus; 23. mai 2018 kl. 21:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 0
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det TS foreslår er selvsagt ulovlig. Etter mitt syn også ekstremt umoralsk, men det er en annen sak. Nå trenger man jo ikke nødvendigvis å bruke informasjonen som bevis i retten, men det betyr ingenlunde at den er verdiløs. For å ta et tenkt eksempel: Sett at du var mistenkt for en alvorlig forbrytelse i et sammensatt og uoversiktlig saksforhold, og ennå ikke hadde forklart deg for politiet. Hvis du da på forhånd visste hva de hadde på deg og de andre, samt hva de tenkte om det, så ville det opplagt gitt deg en fordel: Kanskje ville du fått muligheten til å fjerne bevis de ennå ikke hadde funnet, kanskje kunne du advart noen som ikke var trukket inn i det ennå, kanskje kunne du tilpasset forklaringen din rundt funnene, kanskje ville du vært klar for overraskende spørsmål og hatt en rimelig og plausibel forklaring rede som du aldri ville klart å finne på der og da. Bare det å ha informasjon er stort sett alltid en fordel så lenge du har vett nok til å ikke bruke den på en tåpelig måte. Kunnskap er makt.

Nå har ikke TS gitt særlig til info om saken, men basert på vill gjetning magefølelse og erfaring med lignende saker her på forumet tipper jeg følgende:
Vi snakker om et samlivsbrudd av den utrivelige typen, og trolig er det vold med i bildet. De har barn sammen. TS anser barnets mor for å være en manipulerende og psykopatisk heks, og seg selv som et uskyldig offer for hennes bakvaskelser og renkespill - selv om han muligens har gjort ting mot henne som indikerer manglende selvinnsikt på dette punktet. Han har så langt kommet dårlig ut av det med barnevern og familiemekling, og står nå i fare for å kontakten med barnet. Han vil vite hva eksen forteller til det offentlige slik at han kan ha størrekontroll på henne og saken. Sånn hvis jeg skulle tippe selvsagt. Jeg vet opplagt ingenting.



Så det er DEG, din kleptomane jævel! Fordømte kontortroll, jeg vil ha igjen pennene mine!
Vis hele sitatet...
Skjønner åssen det kan virke. Og er enig i at det jeg vurderer ikke er det mest riktige moralsk sett. men kanskje det blir lettere for folk/deg å komme med gode forslag nå :

dette gjelder ikke et offentlig møte eller hva mann skal si , det har ikke noe med barn å gjøre ( har ikke barn ) og møtet skjer privat mellom folk jeg kjenner ... ikke no politi, barne vern etc... eksen min er riktignok ei heks ! men hun jeg er sammen med nå er det motsatte. derfor jeg ikke vil miste hu!

Sitat av Yochi Vis innlegg
Ut av nysgjerrighet. Om du avlytter dette og får høre noe, hvordan kan du ta det opp/bruke det uten at folk skjønner du har avlyttet/gjort noe ulovlig? Og om så, kan ikke det bare gjøre det verre?
Vis hele sitatet...
har ikke tenkt å bruke det på noen måte... trenger bare å vite hva folk jeg elsker egentlig tenker om meg. og før du sier det - har spurt henne ( og andre), men på grunn av omstendigheter og ting som har skjedd og masse annet rot så veit jeg at jeg ikke får de ærlige svarene. derfor jeg gjør noe så despo som dette, hehe !
Sist endret av drunky88; 23. mai 2018 kl. 20:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
https://www.ebay.com/itm/NEW-Wireles...-/263164933697

Du kan kjøpe den samt ett simkort fra utlandet. Plugg i simkortet og når du ringer til det nummeret så svarer denne enheten anropet ditt og du kan lytte. Enheten har kun mikrofon slik at du som ringer kan høre mens den gir ikke noe lyd tilbake. Da får du høre på direkte men da må du vite når møtet skal være. Ellers ville jeg bare kjøpt en pen med kamera/mikrofon og lagt der men da må du legge den tidsnok at den ikke går tom for strøm/fullt minne før møtet starter og du må ha tilgang til rommet etter møtet.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Nå trenger man jo ikke nødvendigvis å bruke informasjonen som bevis i retten, men det betyr ingenlunde at den er verdiløs.
Vis hele sitatet...
Joda så klart og nå har jo også TS av bekreftet hele retten osv.. Men kunne man brukt ett sånt bevis i retten?
Hva med å kjøpe en eldre gopro session (hvis du ikke vil legge en god del kroner i det såklart..)?
Koster lite, har god batteritid og kan styres via wifi på mobilen eller settes på opptak når du legger den igjen. Liten svart kube som er vanskelig å finne. Fest litt dobbeltsidig teip og sett den under bordet eller lignende. Sett den på opptak og hent den igjen senere. Gir godt bilde og har god mikrofon så den tar opp mye.
Hvis rommet ikke er så stort/eller du har veldig bra mic på utstyret du skal bruke kan søppelbøtta være en idè, mobilen i en pappkaffekopp oppi søpla. Evt sleng et gopro kamera oppi som nevnt, de har veldig bra mic, batteri og minne.