Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2862
Planer å plante 1-2 planter til eget bruk. Sliter litt med hvordan gjødsel og hvordan jeg skal gjødsle dem.
Så lurer litt på om noen kan gi meg hvordan type gjødsel jeg kan bruke som man kan få kjøpt i norske butikker.
Og gi meg en liten oppskrift på hvordan jeg skal gjødsle dem.
http://www.canna-no.com/products

Anbefaler deg å gå inn på norcan og lese deg opp der. Der kan du også laste ned Dyrkehåndboken" som er en utmerket guide for en nybegynner.
Er det trygt å bestille fra nettet da? Har hørt politiet kan spore hvem som har kjøpt greier :S
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Er det trygt å bestille fra nettet da? Har hørt politiet kan spore hvem som har kjøpt greier :S
Vis hele sitatet...
Kjøp spendon kort i butikken eller narvesen, betalt kontant for det.
Tørket hønsegjødsel og kalk. Ph rundt 6 tror jeg.
Kjøp fra Ebay. Biobizz har det du trenger, en egen for Grow og en for Bloom. Har brukt disse selv i fortiden med fornøyelige resultater.

Husk på at du ikke trenger å tukle med ekstra næring før plantene selv begynner å vise mangel. Dette hender typisk etter den første måneden, så ikke tenk på å gi den noe før det har gått 1 måned. Før du høster plantene, kjør et par uker med bare vann og ingen ekstra næring, for å få plantene til å bruke opp næringen som allerede er blitt gitt tidligere.
Anbefaler Gartnerbutikken. De sender raskt og diskret, og man kan også få sendt det som postoppkrav og betale når man henter ut varene.
Sist endret av caperno; 15. mai 2015 kl. 14:00.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Når det kommer til gjødsel er det tre verdier du må følge med på N-P-K verdien av gjødselblandingen, Understanding N-P-K kan være kjekk å lese.

I bunn og grunn skal du ha mye nitrogen i starten: 10-5-5 kanskje og så motsatt i blomstringsfasen: 5-10-10, i tillegg er det noe mineraler som er viktig, kalsium og magnesium, cannabis elsker magnesium og mange av disse næringspakkene for cannabis jukser med dette: f.eks biobizz grow og bloom er ikke nok for planten, de mangler magnesium så de vil få deg til å bruke penger på de andre spesialproduktene de har som f.eks "Top max" produktet.
Selv kjøpte jeg Epsom salt (et mineralsalt brukt i bad, helsekostgreier) og brukte det, mye billigere.
Sist endret av Dodecha; 15. mai 2015 kl. 15:03.
Ikke les deg opp. Du kommer til å overdrive, og drepe plantene. Plant frøene eller stiklingene i vanlig jord kjøpt hos plantasjen. Sett dem i solen, utendørs, fra første stund. Ikke overvann!! Bruk "feelingen"... vann for mye, og du drukner dem. Vann for sjeldent, og du tørker dem ut... bryr du deg nok, får du belønning, bryr du deg ikke en dritt, får du svært lite. Lykke til.
Sitat av Arne_J Vis innlegg
Ikke les deg opp. Du kommer til å overdrive, og drepe plantene. Plant frøene eller stiklingene i vanlig jord kjøpt hos plantasjen. Sett dem i solen, utendørs, fra første stund. Ikke overvann!! Bruk "feelingen"... vann for mye, og du drukner dem. Vann for sjeldent, og du tørker dem ut... bryr du deg nok, får du belønning, bryr du deg ikke en dritt, får du svært lite. Lykke til.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke lykke hvis man bare leser seg opp litt. "Feelingen" er riktignok et godt verktøy i søken etter ny kunnskap. Når kunnskapen derimot allerede er fritt tilgjengelig, er det ikke et spesielt godt råd å be noen om å finne opp hjulet på nytt.

Å bare tutle litt med en plante uten ambisjoner om å produsere noe har sin verdi det og, men hvis man ønsker resultater, så er det litt pussig å skulle avstå fra å dra nytte av menneskehetens historie av prøving og feiling. Hvor mange avlinger skal man føle seg gjennom før man for eksempel innser at de gulnende bladene nederst på planten er et symptom på nitrogenmangel? Helst ingen.

Skal man utøve kreativt arbeid, så kan det være en laste med for mye kunnskap. I teknisk arbeid derimot, er det kunnskap som utgjør hele forskjellen på et vellykket eller et mislykket prosjekt. Den eneste grunnen til å be noen om å avstå fra å skaffe seg kunnskap i den forbindelse, er hvis man mener at de ikke er i stand til å takle det. Uten en god begrunnelse for å mene dette, så er det i grunnen en ganske nedsettende holdning å innta overfor noen som er på kunnskapsjakt.

Tror ikke at du mener det slik, men det er hva jeg leser og tenker når folk kommer med dette rådet.
Sist endret av mentalmelt; 17. mai 2015 kl. 16:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.