Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1749
Hei - som tittelen nok vil seie er eg på jakt etter ein teip som er kraftig nok til å holde ei vegglampe på veggen.

Veggen er av betong, og sjølv om eg er i stand til å bore hol i den med slagdrillen min, vil madammen helst at vi skal bruke teip. Uvisst kvifor.

Eg veit det finst veldig sterk teip der ute, men er jo ærleg talt litt i tvil.

Har de nokre gode tips på kva teip eg burde kjøpe til dette høvet? Lampene har lite vekt. Dei skal vere over senga vår. Leselamper, enkelt og greit.
Dobbeltsidig teip er det første jeg tenker på, men den har en tendens til å slippe etter en stund, men siden du sier at de ikke veier så mye, kan det tenkes at det er godt nok.
Her er noen alternativer å velge i: http://www.tesatape.no/consumer/montering_og_oppheng
Sist endret av Veggen; 22. desember 2014 kl. 21:26.
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
Dobbeltsidig teip er det første jeg tenker på, men det har en tendens til å gi etter etter en stund, men siden du sier at de ikke veier så mye, kan det tenkes at det blir sittende.
Her er noen alternativer å velge i: http://www.tesatape.no/consumer/montering_og_oppheng
Vis hele sitatet...
Tusener av takk!
Dra på en trelast-kjede (Coop Extra Bygg f.eks.) og kjøp dobbeltsidig tape til betongvegg Sitter som bare det, kan være litt vrient å få av. Spør om de har nevnt produkt fra Nortett
Sist endret av SoppVandreren; 22. desember 2014 kl. 21:34.
Dra på en byggevare å kjøp et lim som heter superfix, det limer så si alt og er perfekt på murvegg.
Sitat av akasha06 Vis innlegg
Dra på en byggevare å kjøp et lim som heter superfix, det limer så si alt og er perfekt på murvegg.
Vis hele sitatet...
Om TS skal bruke lim vil jeg absolutt anbefale Tec7. Dette er den meste brukte limen til alt av interiør/eksteriør (Det du ikke kan bruke 'superlim' og div. på), og det er ikke uten grunn. Denne limen kan brukes på absolutt alt, og når du først har limt fast noe, da sitter det BOM fast
Og tec7 får du heller aldri løs. Så når kone skal ha vekk lampe, vil det alltid være flekk etter den. Ihvertfall på betong. Hva med smeltelim?
Var en hang borte i noe tapevsom hadde vært brukt til å fikse et nett som ble brukt for å slå golfballer inn i. Den tapen satt usannsynlig godt.

Angående tec7 kan nok denne fjernes med tapetkniv når du skal ha vekk lampa