Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1601
Hei jeg fikk høre at det ikke er lov til og kjøpe Hasj når du ikke bor i Amsterdam. Er dette sant ?
Nei.

Mulig det finnes noen coffeshops som nekter deg dette (selv om jeg tviler kraftig; de lever jo av turisme), men det finnes ingen lov pr i dag som sier at du må være bosatt i Nederland for å benytte deg av coffeshops. Jeg mener dog at det var lagt fram som et lovforslag for en stund tilbake siden, men ble kraftig nedstemt.
Sist endret av Exmagician; 3. april 2010 kl. 11:26.
Nei. Man må ikke være bosatt der.
Har aldri hørt om dette...
Høres litt rart ut med tanke på at så mange utlendinger drar dit, og dette ikke har kommet fram i media og lignende før..
ok takk for svar
Som sagt tidligere, du må ikke være bosatt der for å få kjøpt hasj i coffe shopsa.
Men en annen ting, jeg var der for 2 år siden, og da var de jævlig strenge med røykeloven nesten over alt.
Så om du skulle røyke en joint inne, måtte den være pure. Er det fortsatt slik? Hvordan kan politiet ha myndighet til å åpne opp og sjekke alle og enhver joint om de inneholder tobakk?
når jeg var for 3 måneder siden var det ikke noe særlig stress med det, Weedar. Dvs, reglene er vel de samme fortsatt men ser ikke ut til at de som jobber på coffeshopene bryr seg noe særlig.
Er det vireklig ingen som har hørt om dette?

Det har vært snakk om siden 2005 å kun selge cannabis til turister.
Men heldigvis er det ikke slik foreløbig.

Men det blir nok det snart. Gjør meg ingenting, den gode cannabisen får man ikke på coffyshops.. Men i videobutikken.. Hoho

Ka f. er det jeg skriver... mente selvfølgelig "å kun selge til nederlendere"

Hollendere heter det visst..
Sist endret av skolms; 7. april 2010 kl. 00:53.
Det er i teorien ulovlig for nordmenn å kjøpe og bruke hasj i utlandet, men jeg tror det skal mye til for at du får noe problemer med det.
Takk for svar Paragone
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vet noen hvordan dette faktisk ligger an for øyeblikket?
Tenkte meg nedover i juli en tur, men om jeg ikke får handlet noe å røyke på så mister det litt av epellen.

Edit: *apellen selvsagt
Det har ikke endret seg noe særlig siden 7. april nei.
Men i den linken fra syvende april så står det jo bare at det er politisk støtte for å gjøre endringer i den nåværende ordningen. Spørsmålet mitt er rett og slett om turister ikke får kjøpt noe å røyke på lengre. Slike politiske tiltak tar jo som kjent litt tid å gjennomføre.

Eller for å presisere: Er det trolig at en slik endring vil være i kraft når jeg skal nedover (7-11 juli)?
Sist endret av Jelass; 14. april 2010 kl. 23:43.
Den loven var det snakk om at de skulle innføre i grensebyene i Holland. Slik at ikke folk fra naboland slik som Belgia skulle smugle så mye over grensen. Ganske enkelt valg å kjøre 1 time ekstra for veldig bra og tilgjengelig pot/hasj.
Takker. Har vært nede en gang før å hadde en forrykende ferie hvor det ble konsumert diverse substanser. Da blir det bestilling av billett mot slutten av måneden. En hel kompissgjeng skal nedover atter en gang og det kommer garantert til å bli KNALL.
Sist endret av Jelass; 14. april 2010 kl. 23:50.