Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1025
Hei!

På skolen min har de nå satt opp et "gjestenett", dette er uten kryptering, men når du kobler til, blir man redirectet til en adresse som krever at du logger inn. Login får man ved å gå til it-folka på skolen som da fungerer i 8 timer.

MEN jeg får helt fint pinget andre servere gjennom dette nettet, så jeg lurte på om det var noen enkel vei rundt dette?

takk

edit: Noe lignende det ofte er på hoteller.
Sist endret av Ethernet; 21. mai 2010 kl. 13:44.
Når jeg gikk på videregende kunne vi logge oss på gjestenett ved å benytte Pw/username til skoleportalen. Mulig dette funker for deg også?
Trådstarter
Nei, dette fungerer ikke.. Uansett tror jeg nemlig det er færre sperrer på dette nettet. Jeg fikk nemlig kontakt med servere jeg ikke har gjort før
Får du sett hvilke andre maskiner som er koblet til nettet? Kan du ikke isåfall bare spoofe, ta IPen og evt. Mac-adressen til en av de som allerede er tilkoblet?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
du må ha en maksin på intet som du kan kjøre tunnel mellom.
sjekk ut :
gardemoen tråden (mac clone)
tcp over ping
tcp over dns
proxy server på port 53 (dns port)

det er tatt opp mange ganger går helt fint og komme rundt dem.

løsningen hetter "hotspot"
Er ikke dette også en jobb for super-ssh-tunnell?
Eller var det det du siktet til ranvik?
ssh-tunnel kan hende fungerer, det er bare å teste. Det vi med stor sikkerhet kan anta at fungerer uansett er tcp over icmp (ping) eller det gode, gamle ninjatrikset VPN over UDP port 53 (DNS). Jeg ville gått for sistnevnte.