Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 792
Hei!

Kan starte med å si at jeg bruker Visual Studio(C#, VB, C++) og på enkelte prosjekter så jobber jeg litt når jeg har fritime på skolen, litt når jeg er på LAN, etc. Probleme er å få lett tilgang til sourcecoden når jeg er på en annen PC. Ser derfor etter en løsning for VStudio som auto-opplaster til serveren min f.eks når jeg trykker Ctrl + S og som jeg lett kan åpne prosjektet fra uten for mye strev. Tenkte at kanskje SVN var tingen for meg, men det jeg fant om det virket som tok 5min hver gang jeg skulle lagre(laste opp) og hver gang jeg skulle laste ned et annet sted?
Du kan bruke VisualSVN som er et plugin for Visual Studio. Ellers så har man jo alltids Tortoise som funker som en all-round SVN med integrering i windows shellet.
Sist endret av m0b; 14. september 2009 kl. 23:33.
Hvordan er det med server og slik? Husker jeg slet med å få opp en server når jeg skulle teste det i sommer :/
Ser også at tigris har laget et Visual Studio plugin. Server? Jo, dette kan du nok sette opp selv om du ikke ønsker å leie/låne en server. Google tilbyr jo svn de også.

http://ankhsvn.tigris.org
Nevermind, fant fort ut av det. Skal gi det en test i morgen.

Finnes det noe alternativ istedefor VisualSVN Server som jeg kan kjøre på linux-server?
Så lenge det kun er du som skal ha tilgang er faktisk Dropbox en helt genial tjeneste til formålet. Jeg bruker den selv til å holde filer i sync mellom jobb og hjem. Inntil 2GB er gratis. Selv ble je så fornøyd at jeg har kjøpt meg en 50GB-konto.
Oppsett av SVN under Linux e.l. finnes det mengder av guider for (...men det er lov å spørre her). Vil anbefale SVN (e.l) til utvikling uansett - tilgang fra flere steder (evt. for flere mennesker) er én ting, historikk er en annen (!).
Jeg bruker dropbox til akkuratt dette formålet...

Undervurdert verktøy!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg har forsøkt å bruke Dropbox til dette formålet, men det fungerer ikke så veldig godt. Min erfaring er at hvis du har prosjekter som bruker eksterne biblioteker, og flere brukere / maskiner, så vil de forskjellige prosjektsinnstillingene på de forskjellige maskinene ødlegge for hverandre.

Til små prosjekter og enkle programmer i scriptingspråk fungerer det imidlertid ypperlig.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Så lenge det kun er du som skal ha tilgang er faktisk Dropbox en helt genial tjeneste til formålet. Jeg bruker den selv til å holde filer i sync mellom jobb og hjem. Inntil 2GB er gratis. Selv ble je så fornøyd at jeg har kjøpt meg en 50GB-konto.
Vis hele sitatet...
Eller du kan skippe mellomleddet og bruker Amazon S3 direkte
Du kan bruke launchpad også. Bruker bazaar, men det er ikke enorm forskjell fra subversion.

I tillegg kan du hoste milestones, tracke bugs, oversette, etc.