Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 29282
Kommer man med norsk medisin er det ikke noe stress, men hvis man tar med seg spansk PF kjøpt uten resept får man problemer. Selv med resept er det kun lov med en måneds forbruk.
skal jeg i det minste få litt rus på Paralgin Forte så må jeg ha minimum ha 8stk på en gang
Kodein rus er fantastisk synes jeg. Ti stk så svever jeg i sofaen og koser meg foran tv´n, gjerne med ipaden i henda. Får Afipan mot kvalmen. Dette er kvalmestillende og fungerer utmerket
Sitat av Jesse Pinkman Vis innlegg
Får Afipan mot kvalmen. Dette er kvalmestillende og fungerer utmerket
Vis hele sitatet...
OT: Noen som har erfaringer med disse sammen med fleinsopp?
Sitat av Jesse Pinkman Vis innlegg
Får Afipan mot kvalmen.
Vis hele sitatet...
Forsiktig med Afipran når du bruker opiater.
Opiater forsinker tykktarmens arbeide slik at man kan få treg tarm elller
forstoppelse.
Afipran gjør det motsatte.
Hvis du er (U)heldig risikerer du at Afipran virkningen er på topp når kodeinen er på vei ut av kroppen. Resultatet er avføring du ikke greier å kontrollere.
Er det mulig å sette paralgin forte intrevenøst? Er bare nysgjerrig.
Sist endret av Linea43; 12. mars 2016 kl. 00:10.
Sitat av Linea43 Vis innlegg
Er det mulig å sette paralgin forte intrevenøst? Er bare nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Etter du ekstraherer det så ja, men vet ikke hva dette fører med seg. Søk deg opp på "Injecting Codeine".
Sitat av Linea43 Vis innlegg
Er det mulig å sette paralgin forte intrevenøst? Er bare nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Jeg innbiller meg at man ikke trenger å ta like mye intavinøst som når man tar det oralt.

Sitat av Linea43 Vis innlegg
Er det mulig å sette paralgin forte intrevenøst? Er bare nysgjerrig.
Vis hele sitatet...
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Etter du ekstraherer det så ja, men vet ikke hva dette fører med seg. Søk deg opp på "Injecting Codeine".
Vis hele sitatet...
Er bare at jeg tenker man ikke trenger like mange tbl når man tar det intravenøst som når man spiser dem.
Sist endret av Linea43; 12. mars 2016 kl. 13:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvor mange trenger du når du spiser dem da?
Å sette de iv er svært farlig. Tabelettene er laget for at du skal ta dem oralt, gjennom munnen.
De inneholder fyllstoffer og paracetamol i tillegg til 30mg kodein per tabelett. De minste blodårene er tynnere enn hårstrå, så partikler som ikke er synlige for øyet kan sette seg fast og forårsake blodpropp. Du risikerer også en massiv allergisk reaksjon, den krever umiddelbar medisinsk behandling med adrenalin,og kanskje må legen skjære et hull i halsen din for at du skal få puste.

Høres dette fristende ut?
Prøv deg gjerne på å få vekk paracetamolen ved ekstrahering, men drikk det du sitter igjen med, ikke skyt det.
Klem fra Betty
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg kan ikke ta Paralgin Forte, da er jeg oppe tre medisiner nmed varseltrekant og kan miste førerkortet. Du kan ha max to med trekant. Så jeg vil passe meg. Førerkort er en stor gode.

Sitat av plater Vis innlegg
skal jeg i det minste få litt rus på Paralgin Forte så må jeg ha minimum ha 8stk på en gang
Vis hele sitatet...
Jeg tok fire stk. Og var helt svingstang. God følelse. Men man blir raskt avhengig.
Sist endret av fryatt; 19. januar 2017 kl. 13:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av fryatt Vis innlegg
Jeg kan ikke ta Paralgin Forte, da er jeg oppe tre medisiner nmed varseltrekant og kan miste førerkortet. Du kan ha max to med trekant. Så jeg vil passe meg. Førerkort er en stor gode.

.
Vis hele sitatet...
Om du har 2 eller 3 medisiner som du bruker med varseltrekant,
det skal ikke bety noe.
Hvis du bare bruker sobril feks så skal du ikke kjøre.
Sitat av stresser Vis innlegg
Om du har 2 eller 3 medisiner som du bruker med varseltrekant,
det skal ikke bety noe.
Hvis du bare bruker sobril feks så skal du ikke kjøre.
Vis hele sitatet...
Paralgin har varseltrekant og Zopiclone har varseltrekant. Jeg bruker sobril om kvelden, og kan da kjøre dagen etter. Sitter vel ikke i så lenge. Zopiclone er mot søvnproblemer, og er en skummel medisin. Jeg har lest i avisa at bruker du tre medisiner med varseltrekant, kan kortet ryke. Det sier også legen.
Sitat av fryatt Vis innlegg
Paralgin har varseltrekant og Zopiclone har varseltrekant. Jeg bruker sobril om kvelden, og kan da kjøre dagen etter. Sitter vel ikke i så lenge. Zopiclone er mot søvnproblemer, og er en skummel medisin. Jeg har lest i avisa at bruker du tre medisiner med varseltrekant, kan kortet ryke. Det sier også legen.
Vis hele sitatet...


Hvis du skal bruke et legemiddel slik som Xanor eller Sobril i en kortere periode enn seks måneder så er ikke legen pliktig å opplyse fylkesmannen om at du tar disse medisinene slik som Sobril, men hvis legemiddelet skal brukes lengre enn seks måneder så er legen pliktig å opplyse fylkesmannen ergo du mister førerkortet. Du kan fortsatt kjøre bil de første seks måneder, men ikke lovlig. Legen kan ikke kontrollere det om du legger lappen på hylla eller ikke, men etter det har gått seks måneder så får nok du nok et skriv i posten om at du mister lappen.


Kilde:

https://www.fylkesmannen.no/PageFile...009%202016.pdf

Les:

https://freak.no/forum/showthread.php?t=294972

Halveringstid Sobril.

Egenskaper: Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Spesifikk angstdempende virkning, med svak muskelrelakserende effekt. Absorpsjon: Relativt langsom. Maks. serumkonsentrasjon etter 2-4 timer. Proteinbinding: 94-97%. Halveringstid: Biologisk halveringstid er vanligvis 10-15 timer, hvilket gjør at kumulasjon i kroppen ved gjentatt dosering blir relativt liten. Metabolisme: Enkel metabolisering uten aktive metabolitter. Utskillelse: Ca. 80% utskilles via nyrene, hovedsakelig som glukuronid. Fullstendig utskillelse i løpet av 2-3 døgn.

http://www.felleskatalogen.no/medisi...-pfizer-563995
Sist endret av stresser; 19. januar 2017 kl. 17:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det tror jeg ingen ting på. Legen min sender ikke noe brev tikl fylkesmannen, heldigvis. Jeg skal ikke bruke Sobril over seks måneder. Og det er små doser. Det du beskriver er et angiversystem som er helt forkastelig. Og dessuten, du mister ikke førerkortet av å "bare" bruke Sobril. Du må bruke tre preparater med trekant for å få en reaksjon. Dette er skremselspropaganda.

Sitat av stresser Vis innlegg
Hvis du skal bruke et legemiddel slik som Xanor eller Sobril i en kortere periode enn seks måneder så er ikke legen pliktig å opplyse fylkesmannen om at du tar disse medisinene slik som Sobril, men hvis legemiddelet skal brukes lengre enn seks måneder så er legen pliktig å opplyse fylkesmannen ergo du mister førerkortet. Du kan fortsatt kjøre bil de første seks måneder, men ikke lovlig. Legen kan ikke kontrollere det om du legger lappen på hylla eller ikke, men etter det har gått seks måneder så får nok du nok et skriv i posten om at du mister lappen.


Kilde:

https://www.fylkesmannen.no/PageFile...009%202016.pdf

Les:

https://freak.no/forum/showthread.php?t=294972

Halveringstid Sobril.

Egenskaper: Klassifisering: Benzodiazepinderivat. Spesifikk angstdempende virkning, med svak muskelrelakserende effekt. Absorpsjon: Relativt langsom. Maks. serumkonsentrasjon etter 2-4 timer. Proteinbinding: 94-97%. Halveringstid: Biologisk halveringstid er vanligvis 10-15 timer, hvilket gjør at kumulasjon i kroppen ved gjentatt dosering blir relativt liten. Metabolisme: Enkel metabolisering uten aktive metabolitter. Utskillelse: Ca. 80% utskilles via nyrene, hovedsakelig som glukuronid. Fullstendig utskillelse i løpet av 2-3 døgn.

http://www.felleskatalogen.no/medisi...-pfizer-563995
Vis hele sitatet...
Feilmelding på den linken til fylkesmannen! Så den fikk jeg ikke lest Feil 404.
Sist endret av fryatt; 19. januar 2017 kl. 18:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av fryatt Vis innlegg
Det tror jeg ingen ting på. Legen min sender ikke noe brev tikl fylkesmannen, heldigvis. Jeg skal ikke bruke Sobril over seks måneder. Og det er små doser. Det du beskriver er et angiversystem som er helt forkastelig. Og dessuten, du mister ikke førerkortet av å "bare" bruke Sobril. Du må bruke tre preparater med trekant for å få en reaksjon. Dette er skremselspropaganda.
Vis hele sitatet...
Korleis veit du at legen ikkje sender melding til fylkesmannen? Det er eit lovbrot for legen å ikkje sende melding om du ikkje fyller helsekrava over lengre tid (6 månader).

Det er ikkje eit angiversystem; legen har plikt til å gi melding om at du ikkje fyller helsekrava. Det er ikkje ei plikt til å spesifisere kvifor.

Viare så er det du seier om tre preparater med varseltrekant positivt galt. Det er laga tabeller som seier noko om bruken og innehav av førerkort, og t.d. meir enn 10mg diazepam diskvalifiserer deg frå bilbruk. Det kjem, fornuftig nok, an på dose og ikkje berre tal medikament.

Hugs og at vegtrafikklova har eit absolutt forbod mot å føre motorvogn om at du ikkje er skikka til det. Om drogene er lovlege eller ulovlege, og om dosane er over eller under terskelverdiane er revnande likegyldig i så måte - du har eit ansvar for å vurdere om du har lov til å køyre eller ikkje.
Sist endret av vidarlo; 19. januar 2017 kl. 21:46.
Paralgin forte er litt kjedelig etter min mening. Vis du absolutt må prøve noe så kan du prøve Tramadol, enkel tur innom legen med "litt" smerter. Som alle andre ting så funker det best de første gangene. Jeg opplevde glede, hallusinasjoner og generelt en lykkens rus. Men vær får guds skyld forsiktig, SYKT avhengihetskapende.
Hvor mange paralgin forte må man ta for å overskride 300mg morfin i døgnet?
Jeg bruker ikke Sobril fast og har ikke brukt det lengre en ca. 1 måned. Så det er ingen fare. Det med tre preparater er helt riktig. Her er det noen som tar feil. Og det er et angiversystem. Jeg vet at hvis jeg hadde gått over med medisiner så hadde ikke legen varslet fylkesmannen. Det er jeg bombesikker på. Her kommer lojalitet til pasienten inn. Å miste førerkortet er så alvorlig at det tar fra folk livsgleden. Og jeg er skikka til å føre motorvogn. Jeg bruker ikke lengre Paralgin Forte. Selv om den er veldig bra.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Hvor mange paralgin forte må man ta for å overskride 300mg morfin i døgnet?
Vis hele sitatet...
Omtrentlig 100. Men du ville dødd lenge før du hadde klart det. Vi snakker 3.000mg kodein, og 50.000mg paracetamol.
Sitat av fryatt Vis innlegg
Jeg bruker ikke Sobril fast og har ikke brukt det lengre en ca. 1 måned. Så det er ingen fare. Det med tre preparater er helt riktig. Her er det noen som tar feil. Og det er et angiversystem. Jeg vet at hvis jeg hadde gått over med medisiner så hadde ikke legen varslet fylkesmannen. Det er jeg bombesikker på. Her kommer lojalitet til pasienten inn. Å miste førerkortet er så alvorlig at det tar fra folk livsgleden. Og jeg er skikka til å føre motorvogn. Jeg bruker ikke lengre Paralgin Forte. Selv om den er veldig bra.
Vis hele sitatet...
Du tar feil! Legen din er pliktig å opplyse fylkesmannen hvis du skal bruke et preparat slik som sobril lengre enn 6 måneder. Som jeg allerede har forklart så kan ikke legen kontrollere om du legger lappen på hylla, men du er pliktig til å gjøre det ifølge loven. Studier har bevist at du ikke reagerer like raskt når du bruker preparater slik som sobril eller paralgin fortie, ergo du er ikke skikket til å kjøre bil.

Har lagt ved en ny link, den burde fungere.

https://www.fylkesmannen.no/PageFile...009%202016.pdf
▼ ... flere år senere ... ▼
Såeh! jeg har bare 2 preparater med trekant på, nemlig metadon og lyrica. Ifølge noen brainiac's i posten her kan jeg ta lappen siden jeg bare går på 2 preparater.