Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 21253
Sitat av vigzy Vis innlegg
Blir vel ikke helt riktig å si at ritalin forsterker alkoholrusen på nevneverdig måte, det er vel heller motsatt.... Felleskatalogen sier følgende:

Alkohol kan potensere CNS-effekten av metylfenidat. Avholdenhet tilrådes. (I: N06B A04 metylfenidat)

Selv har jeg diagnosen, og bruker medisiner... Er jeg på fylla, merker jeg allikevel meget godt hvis jeg spiser 20mg ritalin.... Kvelden blir litt lengre kan man på en måte si.....

vigzy
Vis hele sitatet...
Klippet ut fra felleskatalogen:
Alkohol kan forsterke den sentralstimulerende effekten av Ritalin. Bruk av alkohol bør derfor unngås.


Jepp du har rett. Men jeg tåler likevel langt mindre alkohol med Ritalin i kroppen. Det er stor forskjell. Men dette kan sikkert være noe individuelt.

Men generelt så er dette en no-no kombo for min del. Går i dørken på en dårlig dag.
Fikk Ritalin av Dr. pga mistanke om ADHD. Etter å ha informert han om virkningen, spesielt bi-virkningen av å bli nervøs, så var saken klar. Jeg hadde / har ikke ADHD. Ble ikke informert / tilbudt Metamina, eller nå hva den racemiske amfetamin medisinen heter? Kanskje i frykt for all det evt papir-arbeidet?

Nå kjøper jeg ifra gata. Ca. 1g hver 14 dag. Mye bedre effekt enn Ritalin, iallefall for meg. Det krever selvfølgelig en god del disiplin, men det gjelder vel egentlig alle legemidler..

Hvorfor enkelte psykiatere ikke engang informerer sine pasienter vedr. evt alternativer til Ritalin er vanskelig å forstå??

" Dette MÅ ikke sees på som en oppfordring til å velge "streetspeed" istedet for Ritalin om en har ADHD"

Men om det er andre der ute som plages sterkt av Ritalinets bi-virkninger som mage / søvn / nervøsitet etc. IKKE nøl med å kryss-forhøre dere om evt alternative ADHD medisiner. Jeg har aldri prøvd Metamina e.l. men slik jeg forstår det så er det et mer amfetamin-lignende stoff og vil vel da følgelig, uansett tilfelle, være mer effektivt enn Ritalin??
Sitat av fff Vis innlegg
Fikk Ritalin av Dr. pga mistanke om ADHD. Etter å ha informert han om virkningen, spesielt bi-virkningen av å bli nervøs, så var saken klar. Jeg hadde / har ikke ADHD. Ble ikke informert / tilbudt Metamina, eller nå hva den racemiske amfetamin medisinen heter? Kanskje i frykt for all det evt papir-arbeidet?
Vis hele sitatet...
Jeg tipper han ikke kan nok, rett og slett. Om man har ADD (som det het i "gamledager"), dvs ADHD uten synlig hyperaktivitet, så er man ikke fysisk veldig aktiv. Ritalin kan da faktisk øke fysisk uro, det gjør i alle fall det på meg. Men jeg liker det jeg da. Er veldig åndsfraværende uten, og får gjort mye mer. Når jeg så tydelig mer veldig forskjell på temperament og konsentrasjon, så er det ikke noen tvil om at det er riktig for meg. Nå er jeg jente da, og jeg har inntrykk av at det er en mer vanlig "jenterversjon" av ADHD, dette med å ikke være så fysisk.

Merket du noe forskjell på noen annen måte? Konsentrasjon?
Send meg en pm om du vil.
Sist endret av bækkslæsj; 20. juli 2009 kl. 16:12.
Fikk bedre konsentrasjon, og mestret hverdagene mye bedre. Begynte å legge kalender, tok oppvasken flere ganger i uken ,, Ja, d tok rett og slett helt av

Mye bra, men; virkning VS bi-virkning der ble det en klar borte-seier.

Er det forskjellige medikamenter til ADHD kontra ADD ?
Sitat av fff Vis innlegg
Fikk bedre konsentrasjon, og mestret hverdagene mye bedre. Begynte å legge kalender, tok oppvasken flere ganger i uken ,, Ja, d tok rett og slett helt av

Mye bra, men; virkning VS bi-virkning der ble det en klar borte-seier.

Er det forskjellige medikamenter til ADHD kontra ADD ?
Vis hele sitatet...
Ja det er noe forskjell. Dvs i dag heter det adhd uansett, men det finnes flere typer av dette og Ritalin fungerer faktisk dårlig for ganske mange med adhd, nettopp pga det du beskriver. Syntes det er merkelig at legen din ikke ga deg en sjangse med noe annet når du tross alt hadde mye bra effekt av Ritalin. Hadde du vært "normal" så hadde du ikke følt det på samme måte tror jeg...
Visst en ikke kan bruke Ritalin pga Bivirkninger eller mangel på effekt så har en rett til å få prøve Dexedrine\Metamina, dvs ren Amfetamin. Så sant en ikke har et rus problem bør dette gå greit. Grunnen til at Amfetamin ikke er førstevalg som medisin for de med Hyperkinetiske forstyrrelser er fare for misbruk samt pris(er veldig dyrt kontra Ritalin).
Ok, kanskje jeg gir det et forsøk.

Om ikke enklere, så blir det nok billigere enn å ordne medikamenter på ulovlig vis.

Var ikke klar over at Metamina var ren amfetamin? ( + div. pille "fyll" stoffer da selvfølgelig.. )

vel, google neste
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ritalin rusen er bare rar. Spiste 2 og sniffa 2. Satt i 6 timer å diskuterte musikk med en kompis. Merket ikke at tiden gikk en gang. Engangstilfelle, er noe rare greier det der.
D rare er at de medisinene som virkelig gir mennesker den hjelpen de selv føler at de behøver, ikke prioriteres. Da er det tydeligvis bedre med en type medisiner som "sannsynligvis" har en "vel" så god effekt ved å indirekte behandle / påvirke selve nerve-synapsene. Dette gjelder hovedsaklig SSRi & SNRi medikamenter, men også Ritalin. Etter som hva jeg forstår så er Ritalin en slags speilvendt "kopi" av amfetamin? Syntetisk fremstilt, alternativ medisin som IKKE er amfetamin = Mindre restriksjoner. (Enklere å omsette.) Dette er åpenbart også grunnen til SS*Ri (*N) medikamentene er såpass utbredt. B-medikamenter er blitt et siste alternativ mye pga tydelige tegn på avhengighet ved langtids-bruk. Ved brå-seponering av B meds. så vil en få tydelige etter-"skjelv", imens ved brå-seponering av SSRi "bare" vil få fornemmelser av lyn / støt i hodet. (worst case, selvmord.) ((Endel av disse eks.))

Men så lenge legemiddelindustrien får solgt sine nye banebrytende og ikke minst "harmløse" medikamenter i bøtter å spann, så er det vel ikke noe å bekymre seg over. De fleste leger går jo fast på Amf/ B-preps og det som verre er, så hva er bedre enn at ALLE disse legene, og snart selv syke-søstre, kan skrive ut denne harmløse Halleluja! medisinen til alle sine pasienter? Legene slipper jo da å bekymre seg for at deres egen ordentlige medisin ikke lenger finnes på lager :P

"En palle Valium til den legen som selger mest lykke-piller i år!"

Nattens konspirasjons-teori :P
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har selv adhd, og er en av de få prosentene som ritalin og "normale" adhd-medisin hjelper på... Får Dexedrine i stedet, men selv dette har bare begrenset effekt, dvs ikke full effekt /5 på en skala fra 1 til 10....
har en dagsdose på 12 dexedrine, noe som faktisk er over maksdosen i følge felleskatalogen.

Har forsøkt ut litt diverse, og selv 35 dexedrine i løpet av 24 timers periode har ikke noen rusende effekt.
selv cola og amf av primavare har absolutt ingen effetk på meg.(men det er heller ikke målet mitt..)

er i ett miljø, hvor bruk av "diverse sustanser" er vanlig, uten selv å bruke noe. venner som er vant til prima pulvervare, mener at 4 dexedrine omtrent tilsvarer en/ett par gode linere...men det er vel sikkert individuelt. vet jo om ei jente som ikke klarte sove før natt til fredag etter å ha stjelt en dexedrine av meg natt til søndag, dvs 5 våken-netter og hjertebank
sett noen har skrivi noe om å røyke ritalin noe som ikke er å anbefale hvis du ikke vil at det skal stinke skikkelig dritt inni huset ditt.....
Sitat av nekroh Vis innlegg
Ritalin rusen er bare rar. Spiste 2 og sniffa 2. Satt i 6 timer å diskuterte musikk med en kompis. Merket ikke at tiden gikk en gang. Engangstilfelle, er noe rare greier det der.
Vis hele sitatet...
Been there done that;P

Er helt utrolig hva man kan sitte å prate om i flere timer på rad når man har rusen i seg.
Tiden går bare faen ikke fremover, og det føles som om at man på de få timene man har rusen, har fått sagt alt og så mye mye mer.. Blir liksom aldri tom for ord:P

Har faktisk opplevd en gang at vi begge ble sittende med notisbøker og notere ned det vi skulle prate om etterpå, siden vi ikke ville avbryte hverandre når vi pratet:P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Heyy man... Skal du få noe grei effekt ut av concerta, så bør du helst tygge det... smaker skiiitt.. men men. Heller ikke anbefale å skjære av noe på selve kapselen, siden det ligger mye virkestoff der..
Selv foretrekker jeg ritalin, ca 20mg i slengen,, da er det digg å loke rundt i stua uten for mye hjertebank.. Kan tygge dem,, men jeg liker å snorte dem.. bare for å få det lille kicket.. Trude
▼ ... over en måned senere ... ▼
Bare for å ha segt det, ritalin kombinert med alkohol er ikke å anbefale. Hadde tatt et par pils og uten at jeg tenkte over hvor galt det kunne gå heiv jeg i meg to og en halv av disse pillene. Husker ingenting, ble grisedårlig og gjorde visstnok mye dumt.
Jeg har lenge unders i lag med mange andre om hvor kraftig er egentlig Ritalin (Methylphenidat) i forhold til sitt beslektede narkotikum amfetamin?

Vell i dag skal dere få det endelige svaret..

For å finne dette svaret mått jeg gjøre noen forberdelser i forkant, jeg trengte:
En leilighet som eksperimentet kunne holde sted, forholdsvis langt borte fra naboer og samboer som skulle holde en normal livs tilstand.
200 g Melkesjokolade, ca 250 gram kjøtt , 1 liter is og ca 10 liter vann som rasjoner. Dette er beregnet ut i fra at jeg har hatt en tidligre amfetamin missbruk og derfor vet sånn ca hva jeg konsumerer i løpet av denne perioden.
4-5 gram Methylphenidat, det endte opp med nøyaktige 4,5 gram i form av 120 stk Norvatis Ritalin 40mg.
1 uke fri fra jobb og viktige avtaler.

Dette gikk forsøket mitt ut på:
Jeg skulle se hvor lenge jeg greide å være våken på bare Ritalin med minimalt kosthold og et et heller overdrevet forbruk av ritalin.
For at dette forsøket skulle være vitenskaplig så brukte jeg meg selv som kontroll gruppe. jeg tok mitt ca forbruk som jeg brukte før av mat og vann samt tilsvareende samme mengde amfetamin. Jeg la til 0,5-1 gram ekstra ritalin fordi jeg ikke trodde det ville være like sterkt. Tingen er at i mine tidligre dager så besvimte jeg alltid etter 5 våkene netter på amf uanz om jeg hev inpå mere så den 5 dagen var en hviledag for meg. Kroppen min fikser rett ogslett ikke mere en 5 dager.
Jeg ville se hvor lenge det var mulig å være våken på ritaliner.
For at prosjektet skulle være så presist sommulig så måtte intaksmåte være samme så jeg ble nødt til sniffe ALLE ritalinene.
Jeg startet også med ritalinene i små mengder 3 dager før så jeg var tilvandt dem på samme måte som når jeg brukte amf.

Jeg skriver dette innlegget nå på min 5' natt uten søvn og nesten ikke mat.

Her kommer en liten forklaring om forbruk og rustilstand gjennom uka.

Jeg begynte på fredag:

Sto opp klokken 6 men tok ikke min første linje før klokken 12. derifra var det et ganske gjevnt og trutt bruk i noen dager, det fantes ikke tegn til trøtthet i meg. og mat var det ikke snakk om, jeg kjørte meg ganske ned på dette, glemte å drikke vann også.
Søndag kveld begynte jeg å kjenne at det var noe galt ute å gikk. Hadde begynt å få en hel masse hallisunasjoner, strevde med å forså hva som var virkelig, jeg hørte lyder og var eller så lite paranoid.
Dette er som oftes tegn på enten søvnmangel eller næring og væske mangel. Jeg var på vagt etter symptomer og det tok meg ikke lange tiden å legge sammen 2+2. Siden frokost klokken 8 på fredags morgen hadde jeg ikke spist en smule og kansje drikker max 1 liter væske.
spiste da opp kjøttet mitt og drakk ca 2 liter vann.
etter maten ble jeg som forventet ganske slapp og trøtt. trakk derfor noen ganske stor linjer og la meg på sofane en halvtimes tid mens jeg ventet på at hallisene skulle fordufte.
jeg var da kommet halveis i ritalin beholdningen min.

Mandags morgen formen fortsatt på topp, var som ved den 3 soloppgang at ting tok en liten endring i rustilstanden min. all noian forsvandt og jeg følte meg ikke rusa lengre. ikke missforstå meg jeg var både ruset, giret og gnomen på samme tid men det var som om kroppen bare godtok det, skjøv det tilside så jeg ikke lengere trenget å tenke på det. autopiloten slo inn...
2 dager er nå gått og jeg først nå satt meg ned og innså at jeg trår inn i min 5 sol oppgang. om bare få timer kommer solen opp nokk engang.
Situasjonen nå er følgende: sjokoladen er borte det er også ca 1 g Methylphenidat. jeg sitter igjenn med ca den samme menden jeg overvurderte. Formen min er fortsatt giret og føler meg gangske så fucket. men ikke på en dårlig måte, men på den behagelige måten som bare en liten uke på pepp kan gjøre med deg.
Halliser ja, tøtt ja, sulten ja men når allt kommer til allt er ikke det den samme følesen som stortsett alle amfetaminbrukere lever i, jo.
Kjenner nå faktisk hakket mere tilstede og kansje en tanke bedre en det jeg følte meg som amf bruker, tror ikke at det er en sjangs for at jeg besvimer innen disse morgentimene, føler meg fakisk så bra at jeg vurderer å ta meg enda en våkennatt bare morroskyld.
Bortsett fra en sinnsyk kløe i nesa så er verden snneligikke så verst.

KONKLUSJON
ved bruk av samme mengde Methylphenidat som amfetamin greier man å være ruset like lenge, man greier å være våken like lenge og miste matlysten likemlenge.

Forskjell

Methylphenidat: Litt mere rolig rus uten de motoriske stulasjoenene amf byr på. en sterkere psykisk følese. Litt tyngre å komme over 3 dagerskneika. Litt gnoment. gir deg kansje en større grad gå i deg selv og sjelevandring.

Amf: litt lettere rus men sammtidig kansje et nivå høyere en det ritaliner kan ta deg på den fysysiske siden men mere forglemmelig på den psykiske delen. gir deg kansje et litt større snev av lykke underveis,

Liker å avslutte ting med et sitat. fordi når noen har kommet på en setnign som faktisk blir husket i verdens historie så er sjangsene for at du kan sie det noe bedre ganske små..........
<Of all the things i've lost, I miss mymind the most>"Ozzy"
Interessant prosjekt.
Jeg sitter selv med 20mg ritalin og 750mg koffein i kroppen primært for å holde meg våken og kunne fokusere på skolearbeid. Og ikke minst for å snu døgnrytmen min. Prøve iallefall.
Dette er inntatt oralt, ikke sniffet.

Jeg savner en liten del i "rapporten" din, nemlig hva du har gjort disse 5 dagene.
Om du for eksempel prøvde å gjøre skolearbeid - eller lære noe nytt som det lå litt teori i - hvordan tror du det ville funket, og hvordan ville det blitt påvirket fra dag til dag?
Og ikke minst - hvor mye av dette ville du husket en uke etterpå du hadde lest om det?

Man hører ofte historier om amfetaminbruk i eksamenstider - men er det virkelig effektivt i det hele tatt? Klarer man å holde fokuset sitt rettet mot en ting, eller blir andre ting viktigere? (For å illustrere dette kan vi jo se hva som skjedde med meg når jeg hadde jobbet en time med skolearbeid. Jeg tok en liten pause, og endte opp her, hvor jeg skrev dette innlegget som faktisk begynner å få litt lengde på seg).

Så - Hva har du gjort disse 5 dagene?
Har du tilbrakt all tiden for deg selv?
Har du sett film? Hvor mye av filmen husker du i så tilfelle?
Hvor lenge sover du når du først sovner? Husker du noenlunde når du faller i søvn?
Hvor lang tid tar det før du føler at du er deg selv igjen etter at du har våknet fra en sånnen "trip"?
Forandrer våkenhetsfølelsen seg noe fra dag til dag, eller er du på en konstant topp?

Føler du at rusen gir deg noe annet enn rus? Vaser du bare rundt i 5 dager og ikke gjør noen ting, eller føler du at stoffet har noen innvirkning på effektiviteten din?

Spiser du ikke fordi du glemmer det, eller fordi du ikke har matlyst?
Var det et slit å spise kjøttet?
Dersom du hadde mer mat tilgjengelig, og en alarm på som sa at du skulle spise - ville du spist mer mat da?

Noen spørsmål er nok nevnt to ganger her med forskjellig formulering, men sånt skjer når man "tenker i øyeblikket" og skriver ned det man kommer på uten å bearbeide det.
Sist endret av Verilon; 17. mars 2010 kl. 05:20.
Du misser nok litt av poenget mitt her men jeg skal prøve å svare så godt jeg kan.
Jeg kunne tiltide være hyper konsentrert. kan ha sett på klokken og opdagt at jeg har sittet i 6 timer og lest et forum på nettet uten og ikke kommet frem til noe men bare trykket på ny lenke etter lenke fordi du faktisk brydde deg om hva som står i dem, du vil lære. sier dette fordi dette faktisk hendt meg i går, jeg softmodet Wii'en min og trengte derfor å skjekke opp i en del saker.
et annet eksempel er at jeg satt å skrev innlegget mitt i 2 timer uten å se klokken fly og uten å ense at jeg ikkegjorde noen fremgang men ble avsporet av andre ting.
nåkommer jeg med bare 2 nylige hendelser. men du misser poenget, poenget, dette var ikke en rusraport men et prosjekt dannet for å skape et bilde av styrken på ritalin. og om du vil ha svaret så vet jeg ikke hvor tiden er godt, jeg har for det meste vært hvemme storsett med untak av 2 dager. jeg husker allt men tiden er ikke linjær som den eller pleier å vær. dette er et sterkt tegn på at ritalinene har funket i "rusende" virkning.
nr 2: Jo jeg hadde annen mat om det hadde vært behov for det men da ville ikke prosjektet være nøyaktig nokk.
Det jeg ville finne ut av var om lik mengde i lik tilstand ville gi likt reultat. jeg brukte meg selv for noen år siden som kontroll gruppe, ergo da må kriteriene være like for testgruppen.
og nei jeg sluttet ikke å spise og drikke fordi jeg ikke gadd men jeg følte ikke sult eller tørst så jeg tenkte ikke over det som et problem før hodet begynte å si i fra.

på spørsmålet om jeg greide å holde fokuset oppe på ting så er svaret nei. hjernen sporer av og ser ikke den store sammen hengen. den blir hengt opp i små detaljer som gjør at det blir vanskelig å finne tråden igjen.
dette er selvfølgelig med en bevist overdosering. under vanlige omstendigheter så er ritalin med på å øke konsentrasjonen, og kan være hjelsomt for veldig mange.

Når jeg blacker ut etter 5 dager så husker jeg somregel hvor å hva, dette skjer av ren utamtttelse og gjerne sjer når jeg sitter nede eller eller noe. har hatt tilfeller hver jeg har gått i bakken stående også. :-)

Nedtur på ritaliner er temmelig greit etter første dagen da merker man ikke stort. nedturen på amf i forhold kan vare oppimot en liten uke og være psykisk og fysisk krevende.
Jaha ja, et lite forsøk... Ser du til og med har tatt fri fra jobben, og det for å knaske ritalin?! SJUKT!
Se der ja, du var "nødt" til å snorte all ritalinen ja? Må ha vært litt av en opplevelse med søvnløshet og tom mage. GRATULERER!
Skjærp deg, før du blir pillemissbruker på fulltid. Ser du snakker om tidligere amf misbruk og harde tider, så det skal vel ikke så mange pille-brettene til før du eter de til frokost..

Hva i helvette er det folk holder på med på fritiden sin?
Merker jeg blir skikkelig frustrert over hva slags dritt-piller folk så absolutt skal speede seg meg.

Folk skriver om mye rart her; tapping av blod til å skrive med, drikking av urin. Men det her, det tar nesten kaka!

Kan bare ikke slutte å kritisere deg, da jeg er så morgengretten.. Du savner hodet ditt allerede sier du? Ser ut som du prøver å gi det et kraftig spark ut av skallen din med den oppførselen der.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Freiheit Vis innlegg
Jaha ja, et lite forsøk... Ser du til og med har tatt fri fra jobben, og det for å knaske ritalin?! SJUKT!
Se der ja, du var "nødt" til å snorte all ritalinen ja? Må ha vært litt av en opplevelse med søvnløshet og tom mage. GRATULERER!
Skjærp deg, før du blir pillemissbruker på fulltid. Ser du snakker om tidligere amf misbruk og harde tider, så det skal vel ikke så mange pille-brettene til før du eter de til frokost..

Hva i helvette er det folk holder på med på fritiden sin?
Merker jeg blir skikkelig frustrert over hva slags dritt-piller folk så absolutt skal speede seg meg.

Folk skriver om mye rart her; tapping av blod til å skrive med, drikking av urin. Men det her, det tar nesten kaka!

Kan bare ikke slutte å kritisere deg, da jeg er så morgengretten.. Du savner hodet ditt allerede sier du? Ser ut som du prøver å gi det et kraftig spark ut av skallen din med den oppførselen der.
Vis hele sitatet...

Hvis du syns dette tar kaka, kunne jeg tenkt meg å fått vist dere brukere alt det som faktisk blir slettet her og som ikke blir publisert på freak.no (Det lar seg selfølgelig ikke gjøres, dog..)
Jeg synes ikke dette var det verste jeg har lest - langt der i fra, men er enig at det ikke høres ut som noe sunt eksperiment.

@placebo:
Jeg ser heller ikke den store vitenskapelige delen av den, da det er kun du som forsøker dette og måler det opp mot dine tidligere rus opplevelser med amfetamin. For min del høres det ut som at du hadde lyst til å forsøke det, gjorde det og skrev en rapport om det på forumet.
Helt fair det altså, jeg skal ikke si noe på det.
Men den vitenskapelige biten tror jeg du kan sløyfe da du ikke hjelper andre enn deg selv i å finne ut hvor stor rus effekt Ritalin gir deg kontra amfetamin.
Du fikk et KP av meg ved en liten feiltakelse da jeg ikke synest dette var noe veldig bra rapport eller eksperiment.
Sist endret av spQ; 17. mars 2010 kl. 14:13.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Bare så dette inlegget og må sitere:

"lyselilla
30. september 2005, 16:01
Eneste stoffene du kan skille fra ritalin pillene er vel kalken.
Men da må du nesten skyte de.
Du knuser pillene, og blander med vann,
legger i en liten bomullsdott(fra qtip eller noe) og suger opp med pumpa.
Da blir all kalken værende igjen. Den vil du ikke ha i deg."

Det er ikke bare å dra det opp i pumpa gjennom q-tip eller bomull. Hvis du gjør det å så setter løsningen til side en stund, vil du se at kalken/talkumet sedimenterer. Dette hadde du fått i deg om du hadde silt gjennom bommull en gang.

Til dere som ikke vet hva dere driver med...... Dropp tanken.
Litt kalk i åra og du får i beste fall en liten uskyldig blodpropp. I verste fall stryker du med.

Og til dere som ikke vet eller er sikker på hva dere skriver om: Vær snill og ikke sett andres liv og helse i fare ved å skrive noe dere ikke vet eller er usikker på.
Sist endret av Baboo; 27. mai 2010 kl. 10:06. Grunn: Glemte noe vesentlig.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av mann Vis innlegg
to brett?? tror jeg snorta 3stk og fikk en grei effekt
Vis hele sitatet...
ikke faen om du tok to brett!?!?!?! et brett er 40 piller, altså 400 mg!!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
En voksen mann på 83kg, hvor lenge varer da 40mg Ritalin? og eventuelt hvis han da tar 40mg til etter en time?

fant ut litt mer, han har ikke adhd. har drukket 3glass brennevin og har tatt en 40mg kapsel

Og han har aldri brukt/prøvd noe annet enn alkohol

Han tok hele 40mg kapselen så da er det vell fordelt på 12(?) timer
Sist endret av KjemikalieX; 20. juli 2012 kl. 21:16.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
En voksen mann på 83kg, hvor lenge varer da 40mg Ritalin? og eventuelt hvis han da tar 40mg til etter en time?

fant ut litt mer, han har ikke adhd. har drukket 3glass brennevin og har tatt en 40mg kapsel

Og han har aldri brukt/prøvd noe annet enn alkohol

Han tok hele 40mg kapselen så da er det vell fordelt på 12(?) timer
Vis hele sitatet...
Om jeg ikke tar helt feil er vel kapselen på 40mg en form for depot? Om du søker på felleskatalogen eller legemiddelverket finner du halveringstiden osv., men mener å huske den var rundt 4 eller 6 timer. Ritalin er ikke fett med brennvin, just saying..
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det endte forresten med at han tok 3 glass til med brennvin, så dro han på byen og drakk mer