Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 637
Sliter så ufattelig med å sovne når nattetidene nærmer seg.

Er det noen som har noen tips til dette?
Musikk,filmer,teknikker osv for å sovne fortere?
Kan få tak i sovemedisiner etc men utrolig kjipt å være avhengig av dette for å sovne.

Er jo student så går på skole, så det å sovne halv 8 hver eneste dag når skolen begynner 8 er rimelig idiotisk.
Stå opp tidlig en ukes tid. Tving deg selv til å være våken. Til slutt vil du sovne til vanlig tid.
Ikke hold på med pc, rundt en halv time før du skal sove, hvis du absolutt må, så skru ned lysstyrken kraftig.

Hvis ikke, så hjelper det litt med varm drikke og stille/rolig musikk.

Eller du kan bare lese bøker, hater du å lese, så er det jo bare bra, sovner du fortere
Sist endret av eskil2k; 4. februar 2010 kl. 04:55.
Sitat av muti Vis innlegg
Sliter så ufattelig med å sovne når nattetidene nærmer seg.

Er det noen som har noen tips til dette?
Musikk,filmer,teknikker osv for å sovne fortere?
Kan få tak i sovemedisiner etc men utrolig kjipt å være avhengig av dette for å sovne.

Er jo student så går på skole, så det å sovne halv 8 hver eneste dag når skolen begynner 8 er rimelig idiotisk.
Vis hele sitatet...
Denne kan være nyttig.

1) Brainwave (Funker for meg 10/10 ganger)

2)Noe som for min del hjelper er å ha det kaldt i rommet jeg sover i slik at jeg ikke ønsker å forlate senga.

3)Se en film du har sett før som du egentlig er litt lei av. Lukke øynene og prøve å memorere replikkene i filmen i tankene. (Vet ikke hvordan, men fungerer på meg, sovner som regel rett før høydepunktene)

4)Dempet belysning og rolig musikk.

5)En god varm dusj og nyskiftet sengetrekk

6)Andre Kjerringråd

7)Lommelegen

8)Google...
Sist endret av Vandringsmann; 4. februar 2010 kl. 04:59.
muti's Avatar
Trådstarter
Sitat av ~Angelica Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Sorry,denne har jeg ikke sett! Tusen takk for tips!!
Bruk kroppen din om dagen, slik at den blir sliten og trenger søvn. Jeg tror det er det som er meningen.
Ta en joggetur på 30 min litt før du legger deg, da blir kroppen litt sliten og vil slappe av.
Sitat av www2 Vis innlegg
Ta en joggetur på 30 min litt før du legger deg, da blir kroppen litt sliten og vil slappe av.
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis! Mange vil oppleve at de blir mer våkne av en løpetur før leggetid. Jeg løper ganske mye, og har god erfaring med dette.

Forøvrig tror jeg ikke at søvnvanene alene er problemet, men heller livsstilen til trådstarter generelt. Dodecha tar opp mye bra i sin tråd, men jeg kan raskt oppsumere ting som i hvertfall ikke bidrar til en sunnere døgnrytme.
- Usunt kosthold
- Ukonsekvente leggetider
- Fravær av fysisk aktivitet
- Soving utenom nattestid
- Usunt inneklima på soveværelset
BAD MOTHERFUCKER
Tomacco's Avatar
Skru av alt med lys i rommet du skal sove i. PC, TV, Lamper...
Ville ikke anbefale deg å ta en jogge tur 30 min før du legger deg, da du frigjør div stoffer i kroppen som vil antageligvis holde deg våken. Trening kan hjelpe på søvnen men la det gå 2-3 timer før du legger deg. Kan anbefale yoga fremfor medisinering.
Minst en halvtime sollys midt på dagen er bra for produksjon/utslipp av melatonin (ordentlig stopp på dagen samt ordentlig konvertering/utslipp på kvelden).