Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 4071
Heisann. Mulig dette er ett noe sært spørsmål siden jeg er en godt voksen mann, men de senere årene har jeg blitt veldig tander i forhold til hva jeg ser på, så jeg må være noe forsiktig. Jeg lurer på om noen har råd til filmer som er noe mildere? Jeg så nettopp Howls Moving Castle etter å ha sett gjennom tipsene i en annen tråd her, og den var jo fin. Og jeg sett det meste fra Pixar og Dreamworks, og sikkert Disney også, men kanskje dere har filmer fra andre produsenter å anbefale? Og det gjør meg ikke noe å se samme filmen flere ganger heller, hvis det er spesielt bra.

Ting jeg må unngå er hvert fall narssisistiske kvinnfolk, grov urettferdighet, gore og lignende tema.
Sist endret av tasmus82; 16. juli 2022 kl. 01:43.
BRAND ∞ STRONG
Pretty in Pink
The Breakfast Club
St. Elmo's Fire
Chihiro og heksene, Min nabo totoro, Ponyo
One punch man
Forrest Gump
Catch Me If You Can
Trådstarter
Tusen takk. Jeg har lagt til mange av disse i nedlastingskøen - dere skjønte akkurat hva jeg ønsket meg.
BRAND ∞ STRONG
Hotel New Hampshire
The Cider House Rules

(bøkene også)
Sitat av Søt og Uskyldig Vis innlegg
One punch man
Forrest Gump
Catch Me If You Can
Vis hele sitatet...
One punch man er vel ikke akkurat i manko på gore, fyren slåss jo mot monstere så blod og involler spruter.

Vil fortsatt anbefale den da, den er jo 1) animert (vet ikke om det påvirker ts) 2)ganske morsom. Hele prinsippet er jo at han ble så sterk at han avslutter enhver kamp med 1 slag.
Vet ikke om det passer katergorien men gamle western filmer er ofte veldig langsomme og rolige, mye snakking og litt action inniblandt. Filmer som Rio Bravo, The Good The Bad and The Ugly, El Dorado og The Magnificent Seven (1960) er personlige favoritter.
Trådstarter
Sitat av Marriese Vis innlegg
One punch man er vel ikke akkurat i manko på gore, fyren slåss jo mot monstere så blod og involler spruter.

Vil fortsatt anbefale den da, den er jo 1) animert (vet ikke om det påvirker ts) 2)ganske morsom. Hele prinsippet er jo at han ble så sterk at han avslutter enhver kamp med 1 slag.
Vis hele sitatet...
Jo, animerte filmer går stort sett bra det altså. Har sett full metal alchemist osv, og synes det bare var helt knall.
The martian, på disney+
Sist endret av Spontanklesvask; 16. juli 2022 kl. 19:42.
filmene til wes Anderson er lune og fine
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Heisann. Mulig dette er ett noe sært spørsmål siden jeg er en godt voksen mann, men de senere årene har jeg blitt veldig tander i forhold til hva jeg ser på, så jeg må være noe forsiktig. Jeg lurer på om noen har råd til filmer som er noe mildere? Jeg så nettopp Howls Moving Castle etter å ha sett gjennom tipsene i en annen tråd her, og den var jo fin. Og jeg sett det meste fra Pixar og Dreamworks, og sikkert Disney også, men kanskje dere har filmer fra andre produsenter å anbefale? Og det gjør meg ikke noe å se samme filmen flere ganger heller, hvis det er spesielt bra.

Ting jeg må unngå er hvert fall narssisistiske kvinnfolk, grov urettferdighet, gore og lignende tema.
Vis hele sitatet...
Hvilke sjangre foretrekker du?
Trådstarter
Sitat av Spontanklesvask Vis innlegg
Hvilke sjangre foretrekker du?
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig åpen for det meste. Sci-Fi er vel favoritten, men her har jeg sikkert sett det aller meste allerede er jeg redd. Jeg er også en håpløs romantiker, så en god kjærlighetshistorie står sjeldent feil (bare det er en sånn happy go-lucky historie, og ikke den jentedrama typen). God action liker jeg også, som f.eks the hurt locker er jo bare helt fantastisk! Kan vel ikke sies å være akkurat milde, men det er noe med denne "ærlige" typen action som går greit.

Det jeg sliter mest med er alá Peaky Blinders og lignende. Polly og de andre der gjør meg bare oppriktig kvalm, så etter å ha prøvd noen sesonger av dette følte jeg meg nesten dårlig. Better Call Saul er også godt over kanten for min smak, for jeg liker Howard best av alle i den serien.
Sist endret av tasmus82; 17. juli 2022 kl. 02:49.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Sci-Fi er vel favoritten, men her har jeg sikkert sett det aller meste allerede er jeg redd.
Vis hele sitatet...
Sett K-PAX?

eller den norske kult klassikeren Blindpassasjer fra 1978

Manus : Bing & Bringsværd
Sist endret av vindaloo; 17. juli 2022 kl. 03:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Cowboy Bebop? er sånn sci-fi anime, godt likt hos mange hvertfall.
Hunter x Hunter er også veldig koselig serie etter min mening.
Cinema Paradiso er en skikkelig gråtefilm, men veldig veldig god.
Life of pie er også veldig fin film.
Sjekk ut alle filmene av Roy Andersson (har ikke sett de fra før 2000), de er utrolig fine.
The Straight Story
du kan jo leite i kategorien "feel good movies"
finnes lister overalt feks reddit eller https://www.imdb.com/list/ls021615613/
Hvis du vil ha en film om en mordsak uten å på noe tidspunkt se noe mord eller vold, så kan du prøve 12 angry men. Den foregår i sin helhet på juryrommet.
Er det mulig at The Shape of Water kan være noe for deg? Det er litt "urettferdighet" i løpet av filmen, men det er en utrolig flott film. Husker jeg gråt som en liten drittunge på kinoen, jeg bokstavelig talt hulka (vil selvsagt ikke avsløre noe om du skulle finne på å se den, men det var IKKE gråting som følge av vonde følelser, haha). Og kvinnen i hovedrollen er jo en nydelig sjel. Kjenner jeg må se den igjen, romantikk i egen sjanger det der.
Sist endret av Medusa; 18. juli 2022 kl. 00:03.
"Powder" - ganske aktuelt SciFi fra 95'. Med Jeff Goldblum.
Trådstarter
Sitat av Hakann Vis innlegg
Cowboy Bebop? er sånn sci-fi anime, godt likt hos mange hvertfall.
Hunter x Hunter er også veldig koselig serie etter min mening.
Cinema Paradiso er en skikkelig gråtefilm, men veldig veldig god.
Life of pie er også veldig fin film.
Vis hele sitatet...
Det viste seg at Cowboy Bebop har fått en remake i 2021, så jeg endte opp med å laste ned den - og den var slettes ikke dårlig. Jeg kommer sikkert til å laste ned animasjonsserien også. Hunter x Hunter har jeg sett, og denne likte jeg skikkelig godt. Cinema Paradisio fant jeg ikke da, så den får jeg ikke sett.

Sitat av vindaloo
Sett K-PAX?

eller den norske kult klassikeren Blindpassasjer fra 1978
Vis hele sitatet...
Ja, K-PAX var skikkelig spennende. Kevin Spacey spiller skikkelig bra synes jeg, og den slutten var jo bare hjerteknusende. Blindpassasjer er lagt til i nedlastingskøen, så vi får se om det kommer noen delere etter hvert.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av tasmus82 Vis innlegg
Blindpassasjer er lagt til i nedlastingskøen, så vi får se om det kommer noen delere etter hvert.
Vis hele sitatet...
Den ligger hos NRK