Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1354
Da dama mi er ifra Ukraina så ser hun på russiske program på youtube.. Hun kom over noe som kaller Faktor-A som er identisk med X-Faktor bare at dem har forandret navnet.

Vil tro dette er ganske så ulovlig? eller...

se f.eks her: http://www.youtube.com/watch?v=kgQdo_R6sQw
Vil tro det bare er samme greien som at Norge har laget X-factor utifra det amerikanske programmet med samme navn. Russerne har bare kalt det for noe annet, men det ser jo helt likt ut.
Ja jeg ser det finnes det visste jeg.. Men om f.eks Tv3 vil kjøre ett X-faktor så må dette konseptet kjøpes. En kan ikke bare kopiere X-Faktor og kalle det H-Faktor og bruke samme konseptet med musikk og effekter. Har ingen tro på at russerene har betalt ei krone for dette her.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Ja jeg ser det finnes det visste jeg.. Men om f.eks Tv3 vil kjøre ett X-faktor så må dette konseptet kjøpes. En kan ikke bare kopiere X-Faktor og kalle det H-Faktor og bruke samme konseptet med musikk og effekter. Har ingen tro på at russerene har betalt ei krone for dette her.
Vis hele sitatet...
På hvilket grunnlag sier du dette? Siden alle russere er fattige kommunistjævler?
Sitat av thundercat Vis innlegg
Ja jeg ser det finnes det visste jeg.. Men om f.eks Tv3 vil kjøre ett X-faktor så må dette konseptet kjøpes. En kan ikke bare kopiere X-Faktor og kalle det H-Faktor og bruke samme konseptet med musikk og effekter. Har ingen tro på at russerene har betalt ei krone for dette her.
Vis hele sitatet...
Hva du tror har vel ingen betydning for noen. Du får tipse Simon Cowell da vet du, han har helt sikkert ikke fått med seg at en kanal (som 75% av innbyggerne i verdens største land ser på daglig) har stjålet konseptet hans.
Sist endret av Mith; 2. februar 2012 kl. 00:48.
Du kan ikke få kopirett på en idé / tanke / konsept, og meg bekjent er det ingen som har saksøkt noen for å kopiere et konsept og fått gjennomslag i en rettsak på det. Det er derimot helt vanlig at produsenter selger rettighetene til et program eller har en portfolio med show som de kan produsere for en kunde - og det er godt mulig kunden må skrive under på en eller annen kontrakt som igjen vil være underlagt avtaleloven og har ingenting med kopirett.
Sitat av thundercat Vis innlegg
Ja jeg ser det finnes det visste jeg.. Men om f.eks Tv3 vil kjøre ett X-faktor så må dette konseptet kjøpes. En kan ikke bare kopiere X-Faktor og kalle det H-Faktor og bruke samme konseptet med musikk og effekter. Har ingen tro på at russerene har betalt ei krone for dette her.
Vis hele sitatet...
Av wikipedia-artikkelen kommer det hvertfall frem at Faktor A er en del av X-Factor franchise'n. Så jo, de har nok det.
Da tror jeg sverige har stjelt sinnasnekkern til tv3!
Sitat av OnklD Vis innlegg
Da tror jeg sverige har stjelt sinnasnekkern til tv3!
Vis hele sitatet...
Å fy flate! Først unionen og nå dette?!