Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2711
Vi fikk tak i en selger som påsto han hadde cannabisekstrakt, noe jeg selvfølgelig så for meg var butanolje. Men det viste seg raskt at det ikke helt var noe i den duren selger hadde, men heller en form for syntetiske cannabinoler utblandet i urter. Ettersom det er total tørke her i landet og prisen var ganske bra kjøpte vi en liten prøve.

Jeg anntok at virkestoffene hovedsakelig bestod av JWH-XX stoffer, men etter å ha lest litt mer om spice antar jeg det også er andre substanser innblandet i urtene.

Vi var tre personer som røyket. Meg, "Bernt" og "Arild", den fjerde personen i rommet, "Bjarne", følte seg dårlig og valgte derfor (heldigvis) å ikke prøve stoffet denne dagen. Inntaksmetoden var en bong, og første trekk var ca kl 2.

Det kan nevnes at jeg aldri har prøvd andre rusmidler enn alkohol, nikotin og cannabis.

Bernt var den første som tok et trekk, for så å sende bongen videre til meg. Allerede nå (tre minutter etter at han fyrte opp) begynner han å nevne at "jeg begynner virkelig å kjenne dette", noe som fikk meg til å lure litt på om han innbilte seg rusen. Jeg tar så med et lite bongtrekk (1/4 bowl) og sender den videre, rusen kom veldig mye raskere enn jeg er vant til med , etter 5 minutter kommer en cannabisliknende rus hvor bølger slår sakte gjennom kroppen. Hender, armer og hode ble deretter vektløse og flyter utover i rommet mens jeg flirer til følelsen av å være en romstasjon i bane. Mens jeg leker med min masseløshet ser jeg ikke er den eneste som er påvirket, Bernt har holder hendene på stolen og sier "FY FAEN JEG ER FJERN", mens Arild studerer stoffet på stolen sin og flirer.

Deretter begynner hele verden å spinne mot venstre, først sakte, så raskere å raskere helt til jeg bestemmer meg for at nok er nok, hele verden bråstopper og jeg faller sidelengs ned i sengen.. Det har nå gått ca 15 minutter og rusen er fortsatt ganske behagelig, Arild har det fortsatt gøy med stolen, Bernt derimot har det ikke like bra, han begynner å snakke om at han er for varm, hjertet hans slår alt for raskt, at det stikker i brystet hans.... Jeg prøver å roe han ned men faller raskt tilbake i min egen verden hvor bilder projekteres på innsiden av øyelokkene så raskt at jeg ikke klarer å følge med på hva motivene er.

Bildefremvisningen blir avbrutt etter en stund (Jeg aner ikke hvor lenge... Tidsfølelsen min hadde for lengst forsvunnet totalt) av at Bernt skriker "NEI!! NEEEEEEEEEEEI!!!" Jeg og Arild blir vettskremt, så diskré som mulig tar jeg chipsposen og sjokoladen min og sniker meg ut døren av rommet. Jeg har aldri hatt så store problemer med å gå før, hele verden ruller mot venstre mens synsfeltet mitt er en pc-skjerm som hopper frem og tilbake. Øynene mine fokuserer uavhengig av hverandre, det vil si at hvis det venstre øyet ser klart, er det venstre helt uklart, noe jeg virkelig blir fascinert av så jeg aner ikke hvor lenge jeg står i gangen.

Skriket til Bernt gjør meg virkelig livredd, og jeg hopper bort til toalettet hvor Bjarne sitter og prøver å hviske at Bernt sitter på rommet og skriker, noe han selvfølgelig ikke klarer å få med seg så han kommer ut for å snakke med meg. Men før han får kommet seg ut døren oppdager jeg plutselig at verden er todimensjonal... Alt ligger i ett enkelt plan og jeg mister dybdesynet totalt! Det kan også nevnes at hele verden ble klarere enn jeg noen gang har sett den før, hver minste detalj på murveggen kan jeg zoome inn og studere, men jeg har ikke sjangs til å finne ut hvor langt unna den er. Bjarne kommer ut døren og jeg klarer å få stutret frem at Bernt ikke har det så bra, problemet er at jeg står i dørenkarmen og ikke klarer å bevege meg vekk fordi det er så langt ned til gulvet....

Bjarne får roet ned Bernt og jeg låser meg inn på rommet mitt og setter på musikk. Nå begynner ting virkelig å bli litt vilt, verden snurrer så fort at jeg må kjempe mot kvalmen, jeg må ha noe å gjøre, så jeg henter tegneblokken min (Jeg elsker vanligvis å tegne når jeg har røyket) men jeg klarer bare ikke tegne noe... Det ender med at jeg skriver "Dette begynner å bli VILT" øverst på siden og kaster blokken fra meg. Jeg logger meg deretter på MSN og snakker med en venninne fra USA som også har røyket, hun begynner å snakke om å svømme og plutselig føler jeg det enorme trykket fra å være 20m under vann. Alt rundt meg blir uklart og jeg klarer ikke trekke pusten! Panikken slår litt inn helt til hun skriver at jeg kan puste under vann, dette fungerer og jeg drar på en svømmetur foran pcskjermen... Når hun skriver "do you see any sharks " legger jeg merke til at ordet "shark" faktisk likner på en hai, og jeg ser skrevne "shark" overalt rundt meg, så jeg svømmer panikkslagen tilbake til overflaten.

Jeg lukker øynene mine og jeg oppdager at jeg er i "the nether" fra MineCraft! Lavaen strømmer rundt meg på alle kanter og skoene under meg smelter mens de spyr ut røyk. Den intense varmen brenner bort hver cm av hud jeg har på kroppen, det er noe av den mest intense smerten jeg har kjent i hele mitt liv... samtidig som jeg blir stekt av varmen føler jeg at hver ryggvirvel i ryggraden min blir vridd i motsatt retning... Jeg sitter i stolen og har lyst til å skrike av smerte når jeg plutselig kommer på at dette faktisk ikke er ekte, med ett blir smerten omgjort til kiling, og jeg begynner å fnise...

Deretter bestemmer jeg meg for å invitere gud og djevelen i en diskusjon, temaet er evolusjon! Etter en lang debatt kommer vi alle frem til at Darwin har rett, og gud skulle gi ut en revidert versjon av bibelen hvor skapelsesberetningen ble skrevet av Darwin...



Det som kom ganske overraskende på hvor raskt rusen gikk fra peak til low overraskende fort, det gikk fra å snakke med gud og djevelen til å være tilnærmet ikke beruset på 10 minutter... Dette var ca ved 5 tiden..

Det som var litt skummelt med denne rusen var at den på en måte manglet den koslige følelsen som cannabis har.. Så det var veldig lett å havne i et negativt tankemønster. Ting var ikke vakrere enn før, bare... annerledes. Mat smakte ikke godt, jeg bare måtte spise (Endte opp med å spise 2 potetgullposer og 12 bueno sjokolader, samt drikke fire bokser cola) Alt var på en måte fascinerende, men samtidig flatt og kjedelig, for ikke å nevne episoden i "The Nether" som jeg gjerne skulle vært foruten... Jeg vet ikke helt hvordan det hadde endt hvis jeg ikke hadde klart å forstå at det ikke var ekte...

Så det skal sies at syntetisk cannabis definitivt var spennende, men kan nok ikke sammenliknes med søte, kosete Marihuana

Det gikk helt bra med Bernt forresten! Bjarne fikk han til å sovne raskt og han våknet dagen etter og lo av hele episoden


- Rusvarighet ca 3 timer.
- Konstant stigende rus helt til den plutselig sluttet.

Det er to dager siden jeg røyket, og kan ikke kjenne noe særlig til ettervirkninger, var litt trøtt dagen derpå, men det er jo ikke så unormalt når man er oppe til 5

Men nå må jeg sove, God natt!
Herlig lesning i allefall, selv om jeg ikke helt fikk den store forståelsen om hva slags virkemiddel det var jeg leste om. Hørtes rimelig drøyt ut, sikker på at dere ikke tok for mye?
Trådstarter
Helt ærlig vet jeg ikke helt selv hva det var, jeg trodde helt først at det var urter sprayet med JWH-018, med andre ord Spice. Men etter det jeg har lest om JWH skal det ikke gi større hallusinasjoner. Muligens HU-210 som er et direkte cannabisderivat som visse "ulovlige" versjoner av Spice inneholder??

Men som sagt, så vet jeg ikke mer enn at det var syntetiske cannabinoler.

Og det er godt mulig vi tok for mye ettersom det er veldig vanskelig å dosere et stoff man faktisk ikke vet hvor mye virkestoff det inneholder, dealeren sa at vi skulle dosere omtrent på lik linje med vanlig marihuana.

*HU-210 = direkte THC derivat..
Sist endret av ReOB; 7. mars 2011 kl. 02:36.
Jeg tenkte salvia når jeg leste dette. Er det ikke en mulighet for at du har fått i deg salviaekstrakt da?
Sitat av pedagogen Vis innlegg
Jeg tenkte salvia når jeg leste dette. Er det ikke en mulighet for at du har fått i deg salviaekstrakt da?
Vis hele sitatet...
som gir 3 timer lang effekt? :/
Salviarusen er helt anderledes en den han beskrev. Og som EoT hinter til, en salvia rus varer aldri i 3 timer. Den varer i 10min-20min.
Sitat av ReOB Vis innlegg
HU-210 som er et direkte cannabisderivat
Vis hele sitatet...
Mener du rent kjemisk sett, eller i forhold til lovverket? Og med cannabisderivat mener du THC-derivat?
Trådstarter
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Mener du rent kjemisk sett, eller i forhold til lovverket? Og med cannabisderivat mener du THC-derivat?
Vis hele sitatet...
Skrivefeil, tror jeg tok det med i posten at jeg mente THC-derivat, hadde lest et sted at HU-210 var rammet direkte av derivatloven og antok da at HU-210 var et derivat fra THC, noe som virket logisk i mitt hode når jeg så den overraskende like kjemiske oppbygningen. Men etter å ha lest meg litt mer opp ser jeg jo fort at det dreier seg om et syntetisk stoff Beklager
Sist endret av ReOB; 7. mars 2011 kl. 20:56.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av ReOB Vis innlegg
Helt ærlig vet jeg ikke helt selv hva det var, jeg trodde helt først at det var urter sprayet med JWH-018, med andre ord Spice. Men etter det jeg har lest om JWH skal det ikke gi større hallusinasjoner. Muligens HU-210 som er et direkte cannabisderivat som visse "ulovlige" versjoner av Spice inneholder??

Men som sagt, så vet jeg ikke mer enn at det var syntetiske cannabinoler.

Og det er godt mulig vi tok for mye ettersom det er veldig vanskelig å dosere et stoff man faktisk ikke vet hvor mye virkestoff det inneholder, dealeren sa at vi skulle dosere omtrent på lik linje med vanlig marihuana.

*HU-210 = direkte THC derivat..
Vis hele sitatet...
Fikk tak i idesire explosion og røyka en ganske svær dose, er ganske sikker på at det var syntetisk cannabis :P Hallusinerte med øya både åpne og igjen og ble helt mindfucka av random tanker og dejavu! rusen varte bare i 30 - 45 min da :P
Sist endret av turin; 3. oktober 2011 kl. 22:10.
Sitat av turin Vis innlegg
Fikk tak i idesire explosion og røyka en ganske svær dose, er ganske sikker på at det var syntetisk cannabis :P Hallusinerte med øya både åpne og igjen og ble helt mindfucka av random tanker og dejavu! rusen varte bare i 30 - 45 min da :P
Vis hele sitatet...
Trur det du røyka inneholder am-2201.Stemmer ihvertfall på varighet og rusen kicker inn veldig fort.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Trur det du røyka inneholder am-2201.Stemmer ihvertfall på varighet og rusen kicker inn veldig fort.
Vis hele sitatet...
Er denne på narkolista ?
Sitat av turin Vis innlegg
Er denne på narkolista ?
Vis hele sitatet...
Nei, men som med mye den blir beslaglagt om stoppet i toll. Da definert som reseptpliktig legemiddel. Bestilles derfor eventuelt fra et eu-land så man slipper bot om det blir stoppet.

http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-0008-001.html
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er ganske sikkert på at dette var AM-2201, hadde nesten samme opplevelsen på det.
sykt stoff sier jeg bare
Sitat av High-on-life Vis innlegg
Trur det du røyka inneholder am-2201.Stemmer ihvertfall på varighet og rusen kicker inn veldig fort.
Vis hele sitatet...
Jeg støtter dette forslaget, am-2201 kan ta deg til en annen verden om man overdoserer litt, ikke en veldig behagelig opplevelse å bad-trippe på dette stoffet, men om man klarer å kontrollere den litt er det en herlig opplevelse, men fy så satt ut man blir!

Sitat av pidget Vis innlegg
Nei, men som med mye den blir beslaglagt om stoppet i toll. Da definert som reseptpliktig legemiddel. Bestilles derfor eventuelt fra et eu-land så man slipper bot om det blir stoppet.

http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-1...-0008-001.html
Vis hele sitatet...
Min pakke med AM-2201 ble tatt inn til toll-behandling, fikk den hjem jeg. Konvolutten var åpnet og alt, kansje jeg bare var heldig.