Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 923
www.dosky.info

Jeg har nå gått gjennom hele koden på siden min og er nå snart ferdig med de tingene jeg vil legge, men det får komme siden, det jeg lurer på nå er hva jeg kan forbedre på av design og/eller andre ting du kommer over på siden.

Hovedprinsippet med siden er da flash arkivet, som er oppdatert med over 9000 (...noe dere har påpekt nok antall ganger som fritidsproblem, som jeg aksepterer og dere kan legge til siden...) flash-filer; små, korte, irriterende som større, lengre og vel godt gjennomførte.


Uansett, jeg vil ha tips til hva som kan forbedres på siden...
Ren og pen side!

Hva med å lage en litt mer flashpreget side? Kanskje bare av "overskriften":"becoruse flash can't wait"? Siden det er en side som omfatter et ganske stort flash-søk, ville jeg for enkelhetens skyld hatt søket etter flash på framsiden, så brukere slipper å lete etter hvor man søker. Så ville jeg heller at der man søker nå, kan gå inn og "browse" flashfiler. Dette sammen med flashen i framsiden, tror jeg vil føre til større brukerstrøm.

Selve flashene er det bare en ting å si om: Stå på!
Hei!

Flott side, enkel og grei.

Jeg kunne egentlig tenkt meg en større footer/litt luft i bunnen, fordi jeg liker å kunne "scrolle opp" det jeg skal se/lese til ca. midt på siden, slik at jeg slipper å sitte å lese helt nede på skjermen om det står noe langt ned. Men det er da bare meg

Stå på, Mvh!
På StealThe.Net skriver du "Images that is archived". "Archived images" er et mye bedre alternativ :P

På dosky.info: Jeg er ikke så veldig interessert i å se antall visitors. Legg heller inn en link til noe mer avansert som f.eks. AWStats.

Menyen var fin!

Du kan lage en bedre bakgrunn. Forestiller meg noen "vektor-swirls" som står opp nedenfra. (background-position: fixed
Banneret ditt på siden er "skittent". Dvs. når du konverterte det til det formatet du bruker det som på siden, ble bildekvaliteten redusert. Merker det med å se at det er svarte flekker mellom bokstavene. Ser ikke akkurat så herlig ut.

Ellers ikke så mye å si.

Edit: Glem det, ved nærmere titt så er det nok et synsbedrag. På normal avstand fra skjermen ser det skittent ut, tar jeg fjeset nærmere så forsvinner det.

... Merkelig.
Sist endret av skaarj; 21. september 2008 kl. 12:27.
Veldig bra, The_Freak sa nesten alt jeg ville si, bortsett fra at dosky.info-knappen ikke virker og er akkurat det samme som news..
reklame

Jeg prøvde å legge et hurtigsøk nederst på siden, men jeg må finne en måte å få den inn på UTEN at den ødelegger hele designet (ja, en input blir fort svært stor).

Jeg vurderer jo å kjøre 2 knapper; Browse og Search, men igjen er det snakk om plass og utseende det kommer an på.


saftus

For å si det slik, vil de fleste få den på nøyaktig samme plass, da jeg bare tvinger siden til å fylle skjermen. Noen vil kanskje misslike dette, men for min del ble det slik jeg ville ha det.

Hvis det er for lite med bare 1 linje kan jeg ta å se på dette.


The Freak

Heh, du har rett i dette med engelsken som ser veldig kastet på plass ut -- så dette skal jeg få fikset snarest.

Tja, har du noe alternativer på hvordan jeg kan sette opp en slik stats da ? Jeg bruker ikke sql til noe på siden, og dette er bare ren data om besøkende jeg har hatt siden tidenes morgen. Ellers forstår jeg at det blir litt kjedelig...

Jeg byttet dog ut bakgrunnen fra et litt mer ekstremt bilde til dette, for å få øynene vekk fra den og mer over til siden. Har du uansett eksempler å komme med, så kan jeg se på dette.


skaarj

Kan faktisk godt hende at den er skitten, for jeg måtte selv "tegne" den i mspaint og lagret den .jpg-format. Men igjen har jeg lagret det i bitmap, hvis jeg må endre noe.

(Ja, jeg vil egentlig ha en annen og mer synlig logo, men jeg orker ikke sette meg inn i photoshop, så dette er resultatet jeg kom opp med.)


drittunge

dosky.info er nok desverre ikke noe knapp (link mao.), bare en boks med informasjon. Derfor skiller den seg ut med bold i motsetning til de andre boksene, de som er lenker.
Sist endret av dosky; 21. september 2008 kl. 12:59.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg vil gjerne at banneret på toppen skal være en lenke til hovedsiden.

Engelsken vil jeg også kommentere på, for det meste ser jeg was/were-feil. I tillegg en del andre grammatiske feil (exiting, you're, of). Jeg tilbyr meg å rette opp disse. Just say the word.

Er usikker på om jeg liker størrelsen på bildet av deg. Det er høyere enn skriften ved siden av, men det skaper luft. Om dette er positivt eller negativt er jeg neimen ikke sikker på.

Linker: Hva om du...linker til sidene med a=href istdf. å skrive inn URL for copypaste?

Jeg merker også at banneret er skittent, og forstår ikke logoen på starten.

Favicon?
Jonta

Hvis du vil kjøre en grammatikk retting over engelsken min, så er du mer enn velkommen. Jeg aner ikke hvor all feilskrivingen min kommer fra, men det er alltids noe der.

Janei, jeg bare kopierte koden over fra forje siden når det kommer til "about". Så der er det nok endel arbeid som trengs, ja. Det samme gjelder forsåvidt lenkene, eh... Jeg har ikke akkurat satt opp noe der enda, bare skrevet inn typ lenker som skal komme.

Logoen er bare en idé av liten d og stor Y som kommer ut av hverandre. Vet at det ikke synes, og dette fordi jeg er dårlig å tegne slik. Samt at jeg brukte en og samme font til hele toppen.

Lenke til hovedsiden er mulig å få til.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
News

Welcome back Anonymous
Welcome back Anonymous, or whatever you might want to (?) call yourself.

Since the beginning of dosky.info, there have been alot of changes. And those who have been here since day one, know that there have been uptimes and downtimes (revider), for both the site and the little things that have followed.

Guide #1: Download videos (ex. youtube)
Yes, the guide will show you how to get videos from sites like YouTube (Synes bedre slik) on your computer. And also how to make them more compatible with your media player.

I use VLC and Media Player Classic (MPC) to watch videos ("for videos" istdf?), but in this case I will show you how to make it compatible for players like Windows Media Player -- which is completely retarded when it comes to media-files.

Sorry microsoft, but your player really needs improvements.

Welcome back...
First of all, welcome to this new, but not so exciting, site.

But that this shit is up (revider), I want you all to know that I am bored as fuck of the old site, espesially when there's not so much activity here now as before...


First off, this is me. I react to the name Patrick. Which my parents, for some reason, used to yell at me just to make me stop with whatever I was doing when I was younger. I was born just 5 days before a full moon night (høres rart ut. Revider), in the year of the tiger (more specifically on the 12th of October, 1986).

I was born, grew up, and still live in the middle of Norway (about 50 miles north of Trondheim, for those who know where even that is (revider)). My life in short terms; School sucks at first, then you get used to it, and stop caring about it.

Further on, your life starts to shine, just before the point which you realize that it never had or never will do either. You really have to work hard if you want to get places, and that is something I had to learn the hard-fucking-way.

But if I could, by any chance, go back and change anything in my life -- I wouldn't, and that's because I actually have learned something of everything I have or haven't done up till this part of my life. And I love what I can call my life.

Oh! I will, from now on, update this site to give you a better perspective of who I am.


There have been some improvements at home, hope you like it (click image for better view). On the table, from the (?) left, you see my two monitors (both 22"). Then you see a 27" TV and my roommate's monitor (also 22").

Under the table, still from the (?) left, you see an inactive computer (works as a server, but not right now). Then you see my computer (which I don't need to say much about), and at the right my roommate's.

Enought said about that, it's still better to have it like this than the last enormous desk's that filled the room completly.

Now, there's just this kitchen-bench-plate at 280x60cm (~110x~24").

It's love from the heavens I tell you.


Connection info.

Server: irc.dosky.info (we're linked to HybChat)
Port: 6665 -> 6667 (9000)
Channel: #dosky.info

On shorter notice, you can use the prefix /server irc.dosky.info -j #dosky.info to connect directly.
Use /server -m irc.dosky.info -j #dosky.info if you're already connected to another server.

...see you there!
Jonta

Fikset nyhetene, skal gå gjennom resten senere.
Takk for hjelp iaf.

(du kunne tho kjørt det i en [ code ] eller noe, for å ikke bruke hele siden på det)