Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1635
Anonym bruker
"Enig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette spm er til de som har brukt det i doser for søvn, tankekjør og uro og angst og ikke mot psykose.

Når dere slutta eller trappa ned fikk dere psykiske symptomer som mer tankekjør og depressive tanker, psykisk uro, tunge følelser, nedstemt?
Har brukt alt fra en halv 25mg til en hel av og på. Det jeg har merket er at om substansen har vært i kroppen mer enn ca 3 dager så får jeg influensa lignende symptomer når det er på vei ut av kroppen. Feber følelse og uro. Ikke noe særlig psykiske symptomer. Det sies at doser opp til rundt 50mg regnes ikke som antipsykotikum, men antihistamin, derav de sedative effektene. Plutselig merker du at du har toleranse også btw. Anbefales å trappe ned med ca 7 mg (kvart 25mg tablett) om gangen. Mulig det vil oppstå litt søvnvansker og lignende men det er forbigående.

Dette er min erfaring.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg bråslutter med kvetiapin så får jeg en del symptomer som: feber, kvalme, nysing, brekninger og sånn ca null søvn, dette vedvarer i ca en uke pluss. Det eneste jeg merker rent psykisk er nok bare bi-effekter av lite søvn . Jeg synes det er mye hardere å bråslutte med kvetiapin en lettere benzo-preparater.
Gikk av det for ca 5 år siden, trappa ned fra 300mg til 0 på 3mnd, fikk det for søvn/uro. Første 3 netter uten sov jeg elendig, så ordna det seg og sover bedre nå, men må være nøye med fysisk aktivitet, kosthold, blåttlys filter på skjerm etc.
Gikk på 25-75mg i ett år før søvn. Hadde ikke planer om å slutte men ble plutselig trøtt en kveld før jeg hadde tatt dosen og etter det har jeg ikke brukt det. Ikke noe ubehag eller noe etter jeg slutta.
Syns Quetiapine er ganske sterkt, har aldri seponert meg så vet ikke hvordan abstinensene er...
Men ut i fra hva godfolka her skriver så høres det ut som milde/moderate opiat / benzo abstinenser...


Snakka med en lege når jeg var innlagt på et meget bra rusbehandlingsted, Legen var tidligere rusavhengig og skrev ut resepter til seg selv lol. Men hun mente at det er veldig potent og tror det blir et B Prep etterhvert sånn som Lyrica ble. Jeg føler meg ganske psykisk avhengig av de, litt fysisk også, hvis jeg ikke har tatt på et parr dager fordi jeg har sovet godt av andre meds så merker jeg at det er noe som mangler... på en ja abstinens messig ubehagelig måte.
Har brukt den mot søvn/ tankekjør om natta. Gikk på 25mg egentlig men gikk fort opp til 75 og 100mg for å få samme effekt. Har nå gått uten i rundt 3 uker. Var egentlig ikke noe stort problem. De første dagene var et helvette å få sovne men etter det var det ikke noe stort problem. Sover nå helt fint uten.
Gått på det i 5-6 år og det hjalp meg enormt mot søvnplagene jeg har hatt hele livet. At det ikke er avhengighetsskapende er bare tull. Man blir dønn avhengig av dem både fysisk og psykisk. Selvfølgelig individuelt hvor ille det er. Men både fastlegen min og lar legen min har sagt at det er på vei fra c preparat til b preparat som med lyrica
Anonym bruker
"Enig Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for mange tilbakemeldinger og håper tråden kan være til nytte for andre som lurer på det samme!

Jeg har skranta helt ekstremt psykisk de siste månedene på randen til innleggelse og kom plutselig på at jeg har prøvd å ta mindre seroquel og lurte på om det kunne forklare den psykiske knekken. Jeg trodde i utgangspunktet ikke det men ville bare høre og virker som jeg kan avfeie det etter å ha lest andres svar her.. Jeg har trappet ned dosen på egenhånd og noen dager tar jeg ingen men ikke hatt noen fysiske symptomer så langt. Håper å slutte på dem men årsaken til at jeg begynte er ikke borte så får se om det går..

Spørsmål 2
mange går opp i vekt, har fått mer fett rundt kjakan kinn, under haka og nedre del av ansikt. Fler som fikk det der og ble dere kvitt generelt fettet dere la på dere enten i ansikt eller kropp etter dere slutta?
Anonym bruker
"Overrasket Skræling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det var enkelt å slutte med 50 mg etter flere måneder. Litt innkjøringsperiode for å få sove igjen var det eneste jeg merka, som med cannabis omtrent, nesten null stress.