Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  155 39068
Heisann Marskad! Ja, jeg kjører Fadiman-oppskriften, 1/10 dag 1, så dag 2 og 3 uten, før ny MD dag 4. Og så videre. Ønsker virkelig ikke å bygge opp toleranse!

Personlig merker jeg ikke forskjell på dagen jeg dropper MD og dag 3 som er siste dag før MD igjen. De er like bra.
Sist endret av KasperAG; 28. april 2020 kl. 21:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mikrodosering LSD hjalp meg også, jeg tok 2 ganger på en måned og det var nok for meg. Syns hver dag ikke høres helt bra ut...
Sitat av Harek Vis innlegg
Mikrodosering LSD hjalp meg også, jeg tok 2 ganger på en måned og det var nok for meg. Syns hver dag ikke høres helt bra ut...
Vis hele sitatet...
Om dere hadde lest tråden hadde dere fått med dere at jeg tar det dag 1,4,7 etc. Det er vel nevnt sånn ca 6-7 ganger i diverse innlegg jeg har skrevet.

Hvor kommer hver dag fra? Har faktisk ikke hørt om noen i hele verden som mikrodoserer hver dag heller.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av KasperAG Vis innlegg
Men resultatene jeg opplever er så ekstreme, og har snudd livet mitt så til de grader opp-ned at jeg har vanskelig for å tro noe annet enn at det funker.

Har du selv personlige erfaringer eller prøvd dette? Kritisk tenkning er bra. Bastante konklusjoner basert på synsing er ikke like imponerende.

Som en anekdote så har jeg prøvd 30+ medisiner for å bli kvitt angst og depresjon. Alle med mye forskning bak. Ingen ga meg effekt. Heller ikke placebo-effekt.
Vis hele sitatet...
Alt jeg har lest fra lignende rapporter kan fint forklares med placebo. Tid er også en faktor, kanskje du endelig har modnet nok til å ta neste steg videre naturlig. Skal ikke ødelegge mer for deg ved å ødelegge troen, gjør det som funker for deg! Men hva er planen i et lengre perspektiv, å fortsette mikrodoseringen resten av livet?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alt jeg har lest fra lignende rapporter kan fint forklares med placebo. Tid er også en faktor, kanskje du endelig har modnet nok til å ta neste steg videre naturlig. Skal ikke ødelegge mer for deg ved å ødelegge troen, gjør det som funker for deg! Men hva er planen i et lengre perspektiv, å fortsette mikrodoseringen resten av livet?
Vis hele sitatet...
60 dager mikrodosering. Deretter 30 dager uten som referanse. Det er rørende å lese all innsikten din - som tydeligvis er meningsløs synsing uten spesiell tyngde. Kjipt når folk har det bedre as
Kult å lese at folk blir bedre av mikrodosering. Har lest om dette teamet over lengre tid, men har aldri greid å oppdrive LSD via de kontaktene jeg har. Har prøvd sopp ved flere anledninger og kjenner meg igjen i mye av det folk skriver om å bli klarere i hodet etter en sopptur. Kommer nok til å teste mikrodosering med flein til høsten.
Sist endret av Trollpakk; 28. april 2020 kl. 23:11. Grunn: Skrivefeil
Sitat av Trollpakk Vis innlegg
Kult å lese at folk blir bedre av mikrodosering. Har lest om dette teamet over lengre tid, men har aldri greid å oppdrive LSD via de kontaktene jeg har. Har prøvd sopp ved flere anledninger og kjenner meg igjen i mye av det folk skriver om å bli klarere i hodet etter en sopptur. Kommer nok til å teste mikrodosering med flein til høsten.
Vis hele sitatet...
Ja, har lest mye godt om mikrodosering av sopp. Har planer om turer til høsten for å se hva jeg finner. Vil gjerne gjøre det en periode for å la LSD hvile og forhåpentligvis unngå toleranseheving. Lykke til med jakten!
Holder du kontakt med venner samtidig som du gjør denne jobben eller?
Sitat av hand_model Vis innlegg
Holder du kontakt med venner samtidig som du gjør denne jobben eller?
Vis hele sitatet...
Les tråden så får du svar på det. God signatur btw.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alt jeg har lest fra lignende rapporter kan fint forklares med placebo. Tid er også en faktor, kanskje du endelig har modnet nok til å ta neste steg videre naturlig. Skal ikke ødelegge mer for deg ved å ødelegge troen, gjør det som funker for deg! Men hva er planen i et lengre perspektiv, å fortsette mikrodoseringen resten av livet?
Vis hele sitatet...
Ja hvorfor ikke fortsette med mikrodoser til "evig tid" om det virker? Og når jeg sier virker så mener jeg virker for trådstarter. Om effekten er placebo eller 100% reell og kunne blitt dokumentert av forskere om han samtidig ble testet er vel egentlig mindre viktig?

Ts har slitt tungt å over ett tiår og har forsøkt det som finnes av behandlinger og medisiner uten å få det bra. At han nå ser verden med nye øyne og gjør ting hver dag som gleder ham og gir ham positivt påfyll og tro på at fremtiden kan bli bra et jo bare fantastisk.

Med mindre det er forsket på at mikrodoser er livsfarlig over tid vil jeg si at sålenge det virker - hvorfor stoppe?

Han fikk jo god hjelp av ketaminbehandling men måtte velge det bort etterhvert pga prisen. 4000 kr per behandling tror jeg han betalte. Så om Ketamin til 4000 kr per behandling er alternativet til livslang mikrodoser lsd evt. stadige fall i det sorte hullet så tenker jeg da virker mikrodoser LSD herfra og til evigheten som en fornuftig valg.

Og hva med ketamin? Siden det kun er private klinikker som har tillatelse til å bruke dette i behandling av depresjoner så er det kanskje ikke konkluderende forskning på det heller? Men ketamin brukes som medisin mot psykiske lidelser i mange land. Feks i usa også mot ptsd i tillegg til depresjon. Kanskje flere lidelser også. Uansett hva forskerne sier, har jo ts erfart at ketamin hjalp ham. Da er jo det en bra medisin.

Virker mikrodoser på ham så har han funnet rett medisin.
Sist endret av _abc_; 29. april 2020 kl. 00:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Dag 13. Fortsatt syk, delvis under dyna med feber. Psykisk er dog formen fortsatt god. Men dagen går uten at jeg får gjort noe særlig, og det plager meg litt. Har blitt vant med den nye aktive hverdagen. Kan heller ikke gå ut og gjøre ting da det kan være corona og legen har gitt meg beskjed om å bli hjemme. Vurderer å hoppe over neste mikrodose dersom den fysiske formen fortsatt er like dårlig.

Dag 14. Føler meg endelig oppegående igjen. Dagen for ny MD som jeg dropper rett etter jeg har stått opp. Kommer på den (dumme?) ideen å teste en kvart dose for å sammenligne og se hvilke effekter det har kontra 1/10-dosen. Jeg fant raskt nok ut at dette var en dosering jeg ikke kommer til å ta igjen. Havner et sted mellom "normaltilstand" og rus og føler jeg får det verste fra begge verdener. Føler en slags lett angst gjennom hele dagen, er urolig og rastløs, får ikke konsentrert meg om det jeg skal og føler meg generelt litt forvirret. Før dere spammer ned tråden med hvor håpløs jeg er så husk at dette er et prosjekt hvor jeg skal teste meg frem til hva som er best for meg. Nå vet jeg at 1/10-dosen jeg har tatt frem til nå er den rette for meg. Det er vel også en grunn til at majoriteten av MD-folket sverger til Fadiman-protokollen. Til tross for ubehaget er jeg tilfreds med å ha undersøkt hva en slik dose gjør for meg - med den styrken jeg har på LSD-en nå.

Dag 15. I dag! Ai ai ai - for en nydelig dag! Våkner opp, hodet føles som fjelluft og jeg er i perlehumør. Merker ikke noe til sykdom (foreløpig) og er tilbake i full aktivitet. Skriver ned denne rapporten - samtidig som jeg pøser på med tekst på et annet skriveprosjekt. Aner ikke om jeg har fått en ekstra boost av gårsdagens (for) store dose, men det føles slik nå. Uansett hvor bra dagen blir videre er det uaktuelt med en kvart dose igjen.

Til slutt - helt fair med skepsis til mikrodosering av LSD. Slik vil det alltid være med nye ting som er understudert vitenskapelig. Det plager meg ikke, siden jeg har den opplevelsen jeg har. På generell basis er det sunt å være skeptisk, det var jeg også selv før jeg gikk inn i dette. Men jeg har tømt boksen av alle piller psykiatri/psykologi/legevitenskap har kunnet fore meg med, uten å bli bedre. Samt alle mulige kostholds, trenings og kognitive løsninger i tillegg til terapi. Ingenting har fått meg "på beina". Dette var min eneste mulighet. Nå er jeg bare takknemlig for at det har den effekten det har.
Dag 13. Fortsatt syk, delvis under dyna med feber. Psykisk er dog formen fortsatt god. Men dagen går uten at jeg får gjort noe særlig, og det plager meg litt. Har blitt vant med den nye aktive hverdagen. Kan heller ikke gå ut og gjøre ting da det kan være corona og legen har gitt meg beskjed om å bli hjemme. Vurderer å hoppe over neste mikrodose dersom den fysiske formen fortsatt er like dårlig.
Vis hele sitatet...
Spør deg selv, når skjedde det sist at du følte deg dårlig om du ikke var i aktivitet og fikk gjort noe eller opplevd noe? Akkurat det du skrev over at det plager deg at du ikke får gjort noe er vel selve beviset på at du har det langt bedre nå enn før du startet? I depresjonens mørke hull så kjennes det vel ingen plasser om du har logget 15 timer på netflix eller sovet 15 timer for så å spille tank spill i 10 timer? Da er det ikke noe ønske om å gå ut å se verden. Mer sånn at om en må gå ut å møte verden så er det helvete en gjerne skulle sluppet unna?

Jeg har troa på prosjektet. Og ennå mer etter at jeg leste siste posten din. Men keep it 1/10 og ikke kjør mer store doser. Dette virker, og det er jo hinsides mye bedre slik du har det nå enn slik du hadde det for 8 uker siden. Eller uker siden. Og der ligger jo gevinsten. Du er stabil, og selv når du er blitt syk og slapp så ønsker du å dra ut, oppleve noe. Det er jo fantastisk fint det her.
Er det forskjellige typer LSD eller er LSD LSD?
Sitat av Crimson Snow Vis innlegg
Er det forskjellige typer LSD eller er LSD LSD?
Vis hele sitatet...
Det er flere forskjellige typer LSD, mest vanlig slik jeg har forstått er den tradisjonelle LSD og 1P-LSD og ALD-52. De to sistnevnte er de facto lovlig i flere land, også Europa.
Lsd 25 er det som er det vi kjenner som lsd/syre. 1P-LSD og ALD-52 er veldig like, men ikke samme molekylstruktur.
Sitat av Nimja Vis innlegg
Lsd 25 er det som er det vi kjenner som lsd/syre. 1P-LSD og ALD-52 er veldig like, men ikke samme molekylstruktur.
Vis hele sitatet...
Ja, takk. Lest litt forskjellig rundt omkring at ALD-52 er en litt mer mellow LSD-variant, mens 1P-LSD er sterkere/røffere. Er dette bare anekdoter, eller ligger det noe i det. Og, vet du - eller andre, om det finnes tester man kan kjøpe for å identifisere hvilken LSD-type man har?
Kjenner dessverre ikke til noen hjemmetester som klarer skille mellom LSD-25, 1P-LSD, AL-LAD, ETH-LAD eller ALD-52. Vil tro man må på labaratorienivå for å oppnå slike resultat.

Man finner en del sprikende erfaringer beskrevet på verdensweben, men min erfaring etter masse lesing å studering er at det virker som folk får bedre effefter med lsd25 kontra de andre stoffene. Men man leser også at en del folk påpeker at forventingene til turen kanskje blir anderledes når man vet det er ekte vare, kontra vist man er klar over at man har fått f.eks 1P-LSD.
Sist endret av Nimja; 1. mai 2020 kl. 13:31.
Dag 16. Hodet er klart for å gjøre mye, men kroppen henger igjen i sykdom, så det skjer ikke så mye. Som jeg har skrevet tidligere i tråden er min opplevelse at mikrodosering av LSD kun et verktøy for å få meg i gang til å gjøre andre ting. Endring av kosthold, aktiviteter ute, prosjekter hjemme, tannpuss morgen og kveld, lage fete kompliserte middager istedet for frossenpizza i ovnen, sette igang omfattende skriveprosjekter etc etc. Alt dette er med på den store forandringen jeg opplever. LSD er katalysatoren som setter igang prosessen. Nå når jeg har vært syk har jeg ikke orket å opprettholde det samme nivået på aktiviteter - og det gjør det enda tydeligere for meg at det er kombinasjonen av alt som har gitt meg en så totalt ny hverdag. Hadde jeg bare droppet mikro og ligget i sofaen dagen lang hadde jeg neppe opplevd alle disse postitve effektene. Så er det alltids noen som vil rope placebo. Dem om det. Er alle disse andre endringene, om man ser bort fra lsd-en, også placebo? Sunnere kosthold? Uteaktiviteter? Personlig hygiene?. Nei, det er ikke det. Og faktum er at jeg ikke har klart å gjennomføre så mange, og så store endringer i hverdagen uten psykedelika.

Fortsatt syk i dag - men hodet er også veldig klart og jeg vil gjøre en mengde ting. Innser at jeg neppe blir frisk så raskt som jeg ønsker uten å lytte til kroppen så tar det stort sett med ro. Hører på mye musikk - og gleder meg over at jeg igjen kan regulere humøret med musikken jeg spiller. I tillegg opplever at jeg er mer tilstede når jeg lytter, jeg hører alle ordene, jeg føler alle tonene.
Hør tonene og teksten på denne, om du føler deg "enlightened" i disse teknologiske tider.
https://www.youtube.com/watch?v=qU8UfYdKHvs
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Denne tråden har motivert meg til å gå i gang med sopp igjen, fordi det som skjer med livet hans i min tolkning, er det som skjer med alles liv når man får den virkelig reelle positive effekten av psykedelika, som ikke alle, og ikke alltid, alle får. Lurer egentlig også på om forumet hadde vært interessert i å få poster på dyrkeforumet om hvordan man jobber med agar, ifht soppdyrking, som er en nylig "hobby of mine.
Jeg har lyst å lage en sånn tråd. Har kladda noe i word og filmet noen overføringer i dag, så alt jeg ser etter er at noen er interessert.

Dette er pseudo relevant fordi at for å mikrodosere med psykedelika så må man ha psykedelika, og da er i mine øyne letteste måte å få tak i "true" psykdelika, og et meget potent et sådan, å dyrke psilocybin-holdig sopp
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Lurer egentlig også på om forumet hadde vært interessert i å få poster på dyrkeforumet om hvordan man jobber med agar, ifht soppdyrking, som er en nylig "hobby of mine.
Jeg har lyst å lage en sånn tråd. Har kladda noe i word og filmet noen overføringer i dag, så alt jeg ser etter er at noen er interessert.

Dette er pseudo relevant fordi at for å mikrodosere med psykedelika så må man ha psykedelika, og da er i mine øyne letteste måte å få tak i "true" psykdelika, og et meget potent et sådan, å dyrke psilocybin-holdig sopp
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig interessert i å lese om dyrking av sopp ihvertfall - spesielt av årsakene du nevner. Har lest noe om det, men ble litt overveldet og fikk inntrykk av at jeg neppe ville klare å få det til. Men det var med å lese all info på en gang, skrevet av proffer. Å få det mer inn med teskje, og lese det trinn for trinn, tror jeg ville vært veldig nyttig.
Er det ikke sånn at dette kan utløse og trigge underliggende psykologiske sykdommer, egentlig?
Sitat av hand_model Vis innlegg
Er det ikke sånn at dette kan utløse og trigge underliggende psykologiske sykdommer, egentlig?
Vis hele sitatet...
Skriver om dette i denne tråden, ja.

Dag 17! Ahhh - endelig har den verste forkjølelsen/influensaen/pollenallergien eller hva det var sluppet taket - og den nye hverdagen er tilbake. En ting som plaget meg ganske mye under de mørkeste årene i angsten og depresjonens dal var hvordan det påvirket hukommelsen min. Hadde jeg ikke brukt bankkorttet på en uke hadde jeg plutselig glemt pinkoden. Før jeg ble forkjøla eller hva det var gikk jeg på butikken med samboerens kort. Hadde ikke brukt det på et halvt år og på vei ut spør hun om jeg trenger koden. Neida, sier jeg og ramser opp koden jeg husker å ha slått inn for seks måneder siden. Har lest et sted at hjernen stort sett har laget alt du har sett og gjort i alle år - det er bare vår evne til å få det frem som står i veien. Jo mer jeg leser om psykedelika, dess mer blir jeg overbevist om dets evne til å fremkalle minner og bedre hukommelsen. Det har i det hele tatt dukket opp mye minner jeg aldri har tenkt på før de siste ukene. Tidligere, på mitt mørkeste, gjorde minner meg enda mer deprimert - fordi de minnet meg på hvilket bekymringsløst og lykkelig liv jeg hadde levd. Minner som dukker opp nå, som har langt flere og rikholdig, fyller meg bare med glede over at jeg har hatt så mange fine stunder. Glasset er i det store og hele halvfullt, uansett hva som skjer om dagen. Før var glasset alltid halvtomt - og angsten skrek til meg at det snart ble knust og helt tomt.

Anyways - i dag var også tiden for en ny dropp - vanlig 1/10-dose. Prøver alltid å kjenne etter om det er annerledes enn dag 2 og 3 uten dropp, men fortsatt føles disse dagene ganske like. Den eneste rusen jeg føler er lykkerusen over å ha kommet ut fra det bekmørke hullet jeg befant meg i i så mange år. Hører mye musikk, skriver mye tekst, og er ganske aktiv med målrettede oppgaver som vil hjelpe meg fremover på sikt. Noen ganger føler jeg meg irriterende fornuftig - håper det blir tid til litt meningsløs gaming og tv-binging etterhvert. Men, når du har levd innesluttet og isolert uten å foreta deg noe i en årrekke er det utrolig hvor mange ting som faktisk må gjøres når man endelig våkner. Føler meg takknemlig over å ikke bli satt ut av hvor mye jeg bør få ordnet - for det er overveldende mye. En ting av gangen - tar tak i det jeg kan gjøre noe med her og nå som vil bære meg videre. Livet as - faen så godt det kan være!

Dag 18. Drakk 6 halvlitere i går siden det var lørdag. Helt vilt deilig å våkne opp uten uro eller angst, slik jeg gjerne hadde i minst 3-4 dager etter samme antall øl før MD-prosjektet. Sier til meg selv at jeg må passe på og holde drikkingen til helgen - og det regner jeg med å klare. Har ihvertfall aldri hatt problemer med alkoinntak i mitt relativt lange liv (jada, både hår og sjegg har mye grå og hvite hår).
Betaler noen regninger og merker meg hvordan jeg bare trenger å sjekke en 18 siffer løang KID-kode to ganger før alt er tastet inn. Dette var ting jeg kunne bruke lang tid og både syv og åtte sjekker med KID-en mens jeg tastet inn tidligere. Har i mange år vært redd for at depresjon, angst og maniske episoder hadde spist opp det (lille) jeg hadde av intelligens og kognitive evner. Overrasket over at denne bedringen kommer så raskt i prosjektet - og at det er så merkbart.
Det er også deilig - og fordelaktig - å være så fryktløs som jeg føler meg nå. Sendte første siden av boken min til en venn som har hatt en bok utgitt. Noen jeg aldri hadde orket før. Av frykt for dårlige tilbakemeldinger. Og hadde jeg fått gode tilbakemeldinger hadde jeg raskt nok funnet på grunner til å ikke stole på det positive svaret. Men min venn svarer, er begeistret, og jeg tenker bare ja: helt enig, dette er bra! Har sånn passe lyst til å legge ut starten på boka her også - men den tanken må kanskje modnes noen timer etter publisering av dette innlegget. Nok en helt fin dag, slik som normale folk har det, tror jeg. Noen ganger lurer jeg på om jeg begynner å bli litt grådig - ønsket om å forsyne seg av livets koldtbord, nå som jeg endelig har kommet tilbake til festen, er ganske stort. Derfor blir det litt kjedelig å henge hjemme dag ut og dag inn. Men - det gir meg i det minste rikelig med tid til å skrive i tillegg til alle andre ting som man plutselig innser er oppgaver som må løses i hverdagen.
Sist endret av KasperAG; 3. mai 2020 kl. 19:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tusen takk for at du opprettet denne tråden Det er lenge siden jeg har grått av glede for noen sånn! Dette var skikkelig deilig og inspirerende lesning
Sitat av Dr.PsyceliumX Vis innlegg
Tusen takk for at du opprettet denne tråden Det er lenge siden jeg har grått av glede for noen sånn! Dette var skikkelig deilig og inspirerende lesning
Vis hele sitatet...
Tusen takk for rørende fin tilbakemelding - den gikk rett i hjertet mitt. I det store og hele føler jeg at alle i hele verden ønsker meg alt godt for tiden. Tenkte på det sist uke da jeg gikk nedover gaten og noen kikket på meg. "De synes sikkert jeg ser ut som en fin fyr", tenkte jeg. Før MD hadde jeg garantert tenkt "Hva faen stirrer de idiotene på, nå bli det sikkert bråk". For å parafrasere Anne Grethe Preus: Noen ganger er en mikrodose nok.

Dag 19. Dagen har vært som alle andre, fin og har fått gjort mye nyttig. Kostholdet endret seg merbart til det sunnere og mer fornuftige etter oppstart av MD. Til forskjell fra utallige andre perioder i livet har jeg klart å fortsette å spise sunt, istedet for å starte opp en endringsprosess som var noen dager før jeg havner tilbake i usunne mønstre.

I tillegg har jeg, etter en del research, begynt å putte i meg en hel del naturlige ting som alle skal ha en tydelig effekt på hjernehelsen (som jeg har skrevet tidligere har den vært skrall). Valnøtter, blåbær, gurkemeie, kokosnøtt-olje, rødbeter, avocado, brokkoli, laks, B6-9-12-vitaminer, D-vitamin, linfrø, chiafrø, egg, fullkorn istedet for vanlig, mandler, hasselnøtter, paranøtter, bringebær og maca-pulver har blitt en del av kostholdet, det meste av det daglig. Så, om noen av dere er på jakt etter naturlig ernæring som skal være postiv for hjernehelsen kan jeg anbefale dette. Jeg tror det er en viktig bidragsyter i min nye hverdag. Og er du hypp på godsaker er mørk sjokolade (minst 70% kakao) også anbefalt for hjernehelsen. Takk igjen for alle meldinger på PM og her - noterer meg at FreakForum er sterkt misforstått og undervurdert av den jevne befolkningen.
Sist endret av KasperAG; 4. mai 2020 kl. 17:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Varsom Skrubbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vurderer også mikrodosering selv. I disse hjemmekontortider er det jo egentlig perfekt å teste ut dette, slik at man slipper å møte sjefen ved kaffeautomaten dersom man skulle være uheldig å feildosere de første gangene.

Jeg har jo lest en del om at mikrodosering er ganske utbredt i Silicon Valley og ellers på vestkysten i USA, men veldig interessant å lese det fra en nordmann også. Jeg har selv angst og depresjon til tider, og selv om jeg aldri har blitt medisinert gikk jeg til psykolog i nesten 5 år pga. dette. Og psykologen var faktisk ganske flink (men ikke akkurat billig),men jeg følte på slutten at det hele gikk litt på repeat. Så mikrodosering tror jeg kunne vært noe for meg.

Og selv om noe muligens også kan skyldes placebo, så tenker jeg at det ikke er så farlig så lenge det hjelper. Jeg har lest nok til å vite at dette faktisk har hjulpet en del mennesker, så da skader det ikke å prøve.

Lykke til videre, det er spennende å lese om dine erfaringer!
Valgfri brukertittel
KingofSpades's Avatar
52 8
Veldig kult å lese! Og jeg fikk jo selv svar på hvorfor jeg har vært så glad i det siste. Ketamin må være svaret. Fikk ikke IV behandling sånn som deg da, men jeg var ikke klar over at det kunne ha den effekten. Og jeg gjorde litt research før jeg prøvde det...
Sitat av KingofSpades Vis innlegg
Veldig kult å lese! Og jeg fikk jo selv svar på hvorfor jeg har vært så glad i det siste. Ketamin må være svaret. Fikk ikke IV behandling sånn som deg da, men jeg var ikke klar over at det kunne ha den effekten. Og jeg gjorde litt research før jeg prøvde det...
Vis hele sitatet...
Så bra! Leger jeg har snakket med som har brukt ketamin il behandling av depresjon/angst/ptsd på tusenvis av pasienter sier at 70% får denne effekten, hvor disse mørke tingene forsvinner. For noen kan den gode tilstanden vare i en måned, for andre over et halvt år. Ketamin har jo også blitt godkjent til behandling av bl. annet depresjon i form av nesesprayen Spravato over store deler av verden nå - også i Norge. Det er ikke tilgjengelig her til lands selv om det er godkjent, kommer muligens i løpet av året etter hva jeg hører. Da blir det trolig slik at sprayen oppbevares hos eksempelvis fastlegen, og så må du dra dit hver gang du skal ha.

Forøvrig ble Ketamin først anerkjent som behandlingsform og godkjent etter at Big Pharma-selskapet Janssen fikk patent på den ene halvdelen av Ketamin og fremstilte denne sprayen. Sprayen koster forøvrig mellom 5000-9000 kroner i USA - så med man får det på blå resept her til lands blir det neppe et alternativt for mange av oss.

Dersom et legemiddelskap skulle klare å få et patent på en eller annen LSD-avart tar det neppe lang tid før også dette blir godkjent som behandling. Dette er prisen for å leve under kapitalismens vinger. Det er pengene - ikke fornuften og ønsket om å gi folk et liv verdt å leve - som avgjør alt.
Dag 20. Ny drop, som vanlig 1/10 dose. Stemningen i heimen er fortsatt god, vil tro en del av det har å gjøre med at jeg ikke evner å irritere meg over småting lenger. Legger merke til at effektivitet og aktivitetsnivå fortsatt er veldig bra, men jeg engasjerer meg i litt for mange ting og finner for mye prosjekter å holde på med. Har bestemt meg for å forsøke å holde fokus på litt fære ting, men det er vanskelig når muligheten og viljen til å gjøre alt mulig mørket har skygget for i årevis plutselig trer frem i lyset. Har go-clear for å stikke ut av legen i morgen etter mange symptonfrie dager og gleder meg vilt til å spre vingene igjen.
Dag 21 + 22. Sola skinner og jeg er så glad - og tankene går tilbake til alle de vår og sommermånedene hvor jeg trakk for gardina, lukka vinduene og låste døra når sola lyste opp tilværelsen til alle andre "normale" mennesker. Nå gir godværsdagene meg en ekstra boost og jeg føler meg ganske så normal. Kommer tilfeldigvis over enledig stilling som treffer meg midt i hjertet og merker med en gang at jeg må søke. Effektiviteten og kreativiteten er fortsatt god, og søknaden er skrevet og sendt på ti minutter. Funderer på om vurderingsevnen min er litt for dårlig og sender søknaden til noen venner som lever av tekst og kommunikasjon i dagliglivet. "Ville ikke forandret på noe" var tilbakemeldingen. Puster litt lettet ut og sier til meg selv at jeg ikke trenger å være så selvsikker på at det jeg leverer er 110% neste gang - det skader aldri å ta en sjekk med noen andre først. Men ingen skade skjedd, og det skal bli spennende å se om jeg kommer videre i prosessen. I eget hode tenker jeg at det vil være et mysterium om jeg ikke kommer til intervju, samtidig ser jeg at det nok er lite ydmykt å ha slike tanker om seg selv. Men, slik er det!

Bortsett fra det, og egne skriveprosjekter, har det blitt mange og lange spaserturer om dagen. Merker helt klart at neste steg på stigen for min del er å komme i gang med litt lett trening. Foreløpig holder jeg meg til 1-2 timer lange spaserturer, og jeg mener jeg har lest at det er veldig god trening i seg selv. Dag 22 er siste dag før ny MD og jeg tenker litt på om jeg kan utvide Fadiman-protokollen med en dag til uten. Bestemmer meg for å droppe (bokstavelig talt) det. If it aint broke, dont fix it - never change a wining team, etc.
Støtter at du holder deg til det du nå vet virker. Ikke bli grisk og ønsk deg ennå mer lykke og begjær for å gjøre ting. Forsøk heller å være fornøyd med at du nå gjør masse greier som du pga depresjonen ikke har orket på mange år. Du kommer deg ut, har energi, gjør masse greier og du får masse glede av alt dette. Nyt det. Ta det inn over deg, hvordan ting nå er annerledes. Ikke bli grisk og tenk at du skal øke dosen for å få ennå mer lykke eller hva du nå tenker blir resultatet. Dette går veien, hold deg til planen og forsøk å tenke på at alle de endringene du gjør nå vil på sikt sikre en fin avling. Lykke til med jobbsøking, intervjuer og alt sammen. Ha en kjempefin helg.
Sist endret av _abc_; 8. mai 2020 kl. 16:34.
Sjekker tråden her hver dag! Fett med en solskinnshistorie her på bruget, blant ellers spredte snøbyger.
Tusen takk urunderarrest og _abc_! Det gledes!

Dag 23. Tid for ny mikrodose - herregud, det har allerede gått over tre uker siden oppstart. Føles som jeg har levd et helt år. Alle ukene med fravær av depresjon og angst har gjort at alle disse årene nede i sumpa føles veldig fjerne. Jeg reflekterer heller ikke så mye over mørketiden, den får jeg uansett ikke gjort noe med. Det er digg å bare ha fokus på det som skjer her og nå - og hva jeg kan gjøre for at fremtiden også bader i solskinn. Synes fortsatt det er snodig at et psykedelisk stoff kan ha en så voldsom innvirkning på en skakk-kjørt hjerne. Ellers veldig lite, og mye, som skjer i hverdagen. Mye god matlaging og står på kjøkkenet i over en time hver dag for å prøve ut nye ting. I tillegg mye planting av chili, krydder, grønnsaker og slikt. Veldig atypisk for meg i mitt forrige liv - men jeg innser at det er disse små tingene man fyller hverdagen med som gir varig tilfredshet.
Ellers blir det noen sider tekst hver dag til det store skriveprosjektet. Tung materie, men jeg er fast bestemt på å få det ferdig, og tror jeg har pågangsviljen som trengs nå.
KasperAG's Avatar
Trådstarter
Dag 24 og 25. Livet er fullt av godbiter - og der er deilig å endelig få se dem igjen. Samtidig er det snodig å vandre rundt uten å ha angsten og depresjonen som gitter mot livet. Dagene er fortsatt bra. Det er ingen bivirkninger å melde om av noe slag. Bortsett fra at jeg i snitt er våken en time lenger på kvelden, og det lever jeg fint med. Det eneste store minuset med hele mikrodoserings-prosjektet er det faktum at jeg gjør noe ulovlig. Ja, noe ulovlig som gjør meg frisk. Catch 22. (Forøvrig en god bok også, anbefales!). Jeg lever ikke med en overdreven angst for å bli tatt, det er en straff jeg er villig til å ta. Spesielt er jeg villig til å ta den nå som jeg vet hva det har gjort - og fortsatt gjør for meg. Men, det er naturligvis en bekymring, selv om jeg ikke har mer enn en mikrodose eller to liggende hjemme. Så, jeg har en naturlig bekymring vedrørende dette, men det er ikke noe som holder meg våken om nettene, eller noe jeg grubler over om dagen.
Det er jo først og fremst et paradoks. Å bryte loven gjør meg frisk. Fra psykiatri til psykedelika.
Vært moro å lese her om 60 år, og bare
«90 år gammel idag... Jeg er så takknemlig over livet jeg har levd og dagene som ble til
Vis hele sitatet...
Den ulmende bekymringen om at det er ulovlig er vel bare naturlig ettersom du har bena godt plantet på jorda, og er klar over dine omgivelser og handlinger.
Noe jeg kom på når jeg leste siste innlegg. Har du forresten tilgang på LSD i uoverskuelig tid fremover? Dét kunne vært en bekymring jeg hadde hatt hvis jeg startet med samme opplegget.
KasperAG's Avatar
Trådstarter
Sitat av urunderarrest Vis innlegg
Vært moro å lese her om 60 år, og bare

Den ulmende bekymringen om at det er ulovlig er vel bare naturlig ettersom du har bena godt plantet på jorda, og er klar over dine omgivelser og handlinger.
Noe jeg kom på når jeg leste siste innlegg. Har du forresten tilgang på LSD i uoverskuelig tid fremover? Dét kunne vært en bekymring jeg hadde hatt hvis jeg startet med samme opplegget.
Vis hele sitatet...
Hahaha håper jeg klarer å avslutte tråden før den tid. Har så jeg klarer meg fremover, skal jo ikke så mye til når en vanlig brukerdose varer en måned. Har tenkt til å gå på soppjakt til høsten for å sjekke hvordan det er å mikrodose til sammenligning. Om det fungerer like godt vil jeg nok foretrekke sopp. Føles bedre med ting som vokser naturlig enn kjemikalier intuitivt.
Virker som dette funker veldig bra for deg. Får lyst til å prøve, men har ingen mulighet til å få tak i.
Siden du føler deg like bra etter dag 3, har du vurdert å prøve om en dose kan vare lengre? Det vil sikkert hjelpe å forebygge toleranse hvis du kan ta det hver femte dag f.eks.
Kult at du responderer så bra på dette KasperAG!
Fikk nesten lyst til å prøve selv. Det høres ut som om man begynner å verdsette livet, andre mennesker og de små tingene på en helt annen måte enn man gjør til vanlig

Har du tenkt på å prøve deg på noe av det samme, bare med Psilocybin f.eks? Eller går det så bra med LSDen at du fortsetter på den stien?
Sist endret av krystallkongen; 12. mai 2020 kl. 18:22.
Anonym bruker
"Lilla Turse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Mikrodoserte LSD i en 2-mnd periode for et års tid siden, fikk ålreit effekt, men ikke helt det jeg hadde håpet på. Endte rett tilbake igjen også når jeg sluttet. Sluttet pga jeg følte det mistet litt effekten med tiden.
KasperAG's Avatar
Trådstarter
Dag 26, 27, 28. Starter dag 26 med ny mikrodose. Henter avisa og blir stående på trappa og snakke med naboen i ti minutter mens biten ligger under tunga. Fryder meg litt over tanken på hva som foregår mens samtalen pågår. Det er veldig behagelig at det ikke er mulig å se på meg at jeg mikrodoserer. Det blir også en fin inngang på denne 3-dagers syklusen. Tenker ikke lenger så mye over alt jeg gjør, og hvordan jeg reagerer på ting, sammenlignet med mørketiden. Det er snodig hvor raskt man blir vant til å ha det helt fint med seg selv og leve et "normalt" liv. Jeg skulle dog ønske jeg var mer takknemlig for den gaven jeg har fått. Det er nok med MD av LSD som med andre medisiner, det virker veldig godt på noen, litt på andre og ikke i det hele tatt for noen også.

Den eneste reelle bekymringen jeg har er toleransenivået. Eller, nå har jeg ikke lenger evnen til å bekymre meg så mye eller se problemer. Jeg ser løsninger og jeg ser fremover. Derfor vil jeg gå over til en periode med mikrodosering av psilocybin etter to måneder med LSD. Eventuelt vil jeg gå for Ketamin - men der ser det ut til at det er en skikkelig dose som gjelder, mikrodosering av Ketamin er muligens ikke like matnyttig.

Siden soppsesongen her til lands ikke er i gang før sep/okt/nov har jeg begynt å lese meg opp på dyrking hjemme. Det ser ut til å være en overkommelig oppgave, selv om noe er gresk foreløpig. Det mest krevende her blir nok å få tak i soppsporene. I tillegg må det studeres en stund til, vil nødig sette i gang og ødelegge prosjektet med tabber.

Bortsett fra det går dagene med til sosialisering. Stort sett via meldinger men også noen lunsjer. Det føles ganske sært å sitte i samtale med mennesker og innse at de er waaaay mer deprimerte enn jeg kommer til å være i nærheten av i nær fremtid.
Veldig interessant tråd. Har selv vurdert å microdose så kommer til å følge denne videre.
KasperAG's Avatar
Trådstarter
Dag 29,30,31,32,33! Hektiske dager med 17. mai, bursdager og alt som hører til. Vanligvis har jeg klart å være med på slike sammenkomster - for deretter å ligge hjemme i noen dager - totalt utslitt av all sosialiseringen. Nå opplever jeg istedet at det er givende og hyggelig - og energinivået er på nivået det har vært siden oppstart av mikrodosering. Når det er sagt skulle jeg gjerne hatt enda mer energi - men så lenge angsten og depresjonen holder seg borte skal jeg si meg mer enn fornøyd.
Spesielt har jeg lagt merke til hvordan tålmodigheten har blitt bedre - og hvordan det har forbedret hverdagen. Som et (kanskje rart) eksempel skulle jeg låse opp ytterdøren her om dagen, men nøkkelen gikk ikke inn på de første 3-4 forsøkene. Tidligere skulle det ikke mer til for å få det til å koke innvendig og jeg ville sikkert kunne ha sparket i døren og bannet høyt i "gamle dager". For all del, det var litt irriterende nå også, men istedet for å sprekke og tilte helt ble jeg bare stående og forsøke rolig en gang til. Min erfaring er at angst og depresjon fører til at man håndterer uendelig mange små situasjoner på en dårlig måte. Full tilt på den døra i gamle dager hadde satt humøret mitt i irritasjons-modus i flere timer - og muligens påvirket hele dagen. Nå blir slike småting bare avfeid for hva det er - småting.

Etter over en måned med mikrodosering er jeg glad jeg ikke merker noe til økt toleransenivå. Dog, jeg har tross alt bare fått i meg en hel brukerdose på en måned - og hadde således ikke forestilt meg at det skulle hatt mindre virkning etter så kort tid. Uansett blir det en måned til med LSD før jeg går over til enten en Ketamin-boost, eller mikrodosering med psilocybin. Endelig har været begynt å bli bedre og jeg skal feire med å ta meg en tur ned til elva og sløve i hengekøya noen timer.
Fin tråd å lese seg igjennom

Virker som doseringen er korrekt også. (vanskelig å vite styrken på LSD i disse dager:/ )

Toleransen vil ikke vise seg så lenge du holder deg under 15ug

Om du fortsetter vil jeg anbefale en større dose, en gang i året, (150ug)
Det fulle potensialet av LSD vil hjelpe deg akselerere prosessen.

Har lest flere suksesshistorier om MD prosjekter som gikk over flere år.

Keep on trucking
KasperAG's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for meldinger revo85, krystallkongen, RedGoldnGreen og andre for meldinger her og på dm! Vurderer sopp snart som jeg har nevnt. Når det gjelder større doser - så ja. Det kommer. Jeg har vært i K-hole åtte ganger, og selv om jeg ikke tror verken LSD eller psilocybin kan måle seg i ut av kroppen-opplevelse og innsikt så skal jeg prøve begge i "vanlig" brukerdose. Håper de kan gi meg enda mer innsikt, på et annet nivå enn det Ketaminen har gjort.
Tror du undervurderer tryptaminer (evnt. Overvurderer ketamin) om du tenker ingenting kan måle seg med ketamin-innsikt. Men det får du evnt. heller finne ut av sjøl.

Angående mikrodosering av psilocybin vs LSD er det endel forskjeller på stoffene. LSD er f.eks mye mer stimulerende og gir en energi og fokus, mens psilocybin kanskje er noe mer meditativt.

Vanligvis ville jeg mye heller ta en trip på sopp enn LSD (LSD i større doseringer føles kunstig for meg), men akkurat hva gjelder produktivitet og mikrodoser holder jeg en knapp på LSD som enda mer givende - selv om psilocybin absolutt har potensial. Har mikrodoser noe med LSD i studiesammenhebg, noe som psilocybin ikke ville vært i nærheten av å gi samme fokus og energi. Ellers må jeg si at psilocybin gir en antidepressiv effekt, kanskje spesielt dag nr. 2. Og minner om. LSD mikrodose følelse hva angår å få til god kommunikasjon med mennesker. Hva er grunnen til at du tenker å bytte ut LSD til fordel for sopp?
Sist endret av Bearass; 20. mai 2020 kl. 21:23.
KasperAG's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bearass Vis innlegg
Tror du undervurderer tryptaminer (evnt. Overvurderer ketamin) om du tenker ingenting kan måle seg med ketamin-innsikt. Men det får du evnt. heller finne ut av sjøl.

Angående mikrodosering av psilocybin vs LSD er det endel forskjeller på stoffene. LSD er f.eks mye mer stimulerende og gir en energi og fokus, mens psilocybin kanskje er noe mer meditativt.

Vanligvis ville jeg mye heller ta en trip på sopp enn LSD (LSD i større doseringer føles kunstig for meg), men akkurat hva gjelder produktivitet og mikrodoser holder jeg en knapp på LSD som enda mer givende - selv om psilocybin absolutt har potensial. Har mikrodoser noe med LSD i studiesammenhebg, noe som psilocybin ikke ville vært i nærheten av å gi samme fokus og energi. Ellers må jeg si at psilocybin gir en antidepressiv effekt, kanskje spesielt dag nr. 2. Og minner om. LSD mikrodose følelse hva angår å få til god kommunikasjon med mennesker. Hva er grunnen til at du tenker å bytte ut LSD til fordel for sopp?
Vis hele sitatet...
Takk for interessante innspill, og en del av det du skriver om LSD vs sopp har jeg lest en del om. Først og fremst vil jeg forsøke å mikrodosere psilocybin for å sjekke hvordan det funker for meg sammenlignet med LSD-en. I tillegg vil det føles fint å kunne ha noe annet dersom jeg skulle bygge en form for toleranse (noe som er lite trolig). Gleder meg til å fullprøve begge deler også - og håper virkelig det kan måle seg med K-holde
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du nevner at du kunne ønsket deg ennå mer energi. Personlig så blir jeg innskrenket på mange områder når jeg er i en depressiv periode. Og ofte følger det også økt angst med på lasset slik at det blir ennå vanskeligere å opprettholde aktiviteter og bare det å komme seg ut av huset blir nesten umulig. For min del kan slike perioder vare i flere måneder. Og hver gang er jeg blitt i utrolig dårlig form. Naturligvis. For det har jo blitt mest sitting og ligging og minimalt med bevegelser. Så trapper, motbakker eller å sykle i motvind er blytungt i mange uker etter slike episoder. For min del tar det ca 3-6 uker å få opp kondisen igjen etter slike nedturer. Men når jeg har slitt meg gjennom disse fysisk krevende ukene, med turgåing, sykling og litt moderat trening så er hvilepulsen normal igjen. Jeg svetter ikke lengre av å gå opp trappen til fjerde etasje eller sykle lange motbakker eller om jeg må gå i motvind. Men straks etter depressive perioder må kroppen jobbe sykt tungt, og da peser jeg som en hval. Svetten siler og det tar et par minutter å få igjen pusten bare etter å ha gått i trapper. Når jeg har fått kondisen tilbake da får jeg langt mer energi og blir ikke like sliten. Pluss at da blir det ennå mer givende å sykle, gå i motbakker for selv om hjertet må jobbe så blir jeg jo ikke dødssliten lengre. Og jeg får langt mer overskudd, mer energi. Ja mer ork rett og slett.

Kanskje du også har med deg litt bagasje i form av stillesitting og lavt aktivitetsnivå slik at du nå som du har mer energi kan forsøke å forbedre kondisen din over si 3-4 uker? Du er kanskje lei alle gode råd om trening men for min del så hjelper det. De mørke periodene rører jeg nesten ikke på meg. Det blir gjort minimalt av husarbeid, jeg går fra senga til sofaen, kjøleskap og toalett. Fyller ikke oppvaskmaskinen før alt er skittent og vasker ikke tøy for siste boxer er brukt. For jeg har ikke ork og overskudd. Men det må være veldig skadelig for kroppen disse dvaleperiodene. For jeg er i skammelig dårlig form etterpå. Kan merke det litt i pusten bare etter å ta på meg sokker og knyte skoene liksom.

Jeg er ingen treningsnarkoman. Går fordi jeg ikke fikser kollektiv. Sykler om det blir for langt å gå. Så er nok passe lat og makelig av natur. Men når jeg først bryter ut av mørket så presser jeg meg alltid til å ta et par turer ut om dagen for å brukt kroppen. Og jeg gjør det selv om det blåser sur motvind eller regner. Og mer skal det ikke til. Og har jeg stort mot så tar jeg noen løfte økter i de ukene bare for å komme igang igjen. Det er altså ikke veldig mye som skal til før du merker økt kondisjon og får mer energi som belønning.
Tro meg, LSD fargelegger de grå veggene i K-holet

Keep up keeping up
KasperAG's Avatar
Trådstarter
Sitat av revo85 Vis innlegg
Tro meg, LSD fargelegger de grå veggene i K-holet

Keep up keeping up
Vis hele sitatet...
Haha - der er du inne på noe - 50 shades of grey blir litt kjedelig i lengden