Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2483
Hei.. si at noen nasker en øl og vedkommende går ut av butikken. .går 100 meter før butikkansatte kommer løpende og prøver å holde deg igjen.. du nekter og butikkansatte holder deg igjen , klorer deg og knebler deg rundt en lyktestolpe. Du river deg løs og sier ; nei er du syk i hodet.jeg har ikke stjålet. Så sier ansatte; ikke vis deg her igjen!! ... blir det noen konsekvenser av det for tyveri ? :-) ikke døm..bare svar på spm:-)
Det spørs om du blir anmeldt eller ikke. Jeg tror ikke du kommer til å få noen straff da de ikke vet hvem du er engang
De fleste butikker anmelder av prinsipp alle tyvierier, de har og god kameraovervåkning på daglivarebutikker så det fins nok video av deg. Tviler på at politiet gidder å gjør så mye med saken med mindre du er en gjenganger så noen reaksjon fra politiet blir det nok ikke, dog kan du bli utestengt fra butikken du stjal fra. Godt mulig det henger et bilde av deg på bakromet nå og at de ansatte får beskjed om at du er uønsket i butikken. Eieren av butikken er i sin fulle rett til å nekte deg adgang på bakrun av at de mistenker deg for nasking.
mjaneh1987's Avatar
Trådstarter
18 0
Det første gangen dette skjer og har aldri hadd noe med politiet å gjøre heller. Det var så flaut at jeg lærte leksa mi.. er bare redd for hva som kan skje. Men om politet får filmen av vedkommende og di ikke har noe navn på personen, kan dem finne ut hvem dette er uten id-info?
Sitat av mjaneh1987 Vis innlegg
Det første gangen dette skjer og har aldri hadd noe med politiet å gjøre heller. Det var så flaut at jeg lærte leksa mi.. er bare redd for hva som kan skje. Men om politet får filmen av vedkommende og di ikke har noe navn på personen, kan dem finne ut hvem dette er uten id-info?
Vis hele sitatet...
Ja, men då krävs det att du blir uthängd i Media och tips från allmänheten kommer in.

Hade du begått ett mord på någon minister inne i butiken hade du redan suttit anhållen, men i ditt fall naskade du öl för obetydligt värde. Så är helt lugnt om du inte går tillbaka dit igen.
Sist endret av Andy_CD; 19. april 2018 kl. 19:58.
mjaneh1987's Avatar
Trådstarter
18 0
Sitat av Andy_CD Vis innlegg
Ja, men då krävs det att du blir uthängd i Media och tips från allmänheten kommer in.

Hade du begått ett mord på någon minister inne i butiken hade du redan suttit anhållen, men i ditt fall naskade du öl för obetydligt värde. Så är helt lugnt om du inte går tillbaka dit igen.
Vis hele sitatet...
Takk så sant. Skal aldri tilbake dit! Hehe.. Dessuten var det på Joker og det er dyrt der:O men ingen unnskyldning for mitt innfall.. takk igjen. Er litt roligere nå♥
Ved nasking første gang blir stort sett alltid saken henlagt av politiet, selv om du er identifisert. Om du blir tatt en andre gang blir det opprettet sak, og du vil bli bøtelagt og få det på rullebladet. Enkelte etater i landet har til og med instruks som sier nasking skal henlegges ved førstegangstillfeler.
Sist endret av urinfare; 19. april 2018 kl. 20:46.
mjaneh1987's Avatar
Trådstarter
18 0
Sitat av urinfare Vis innlegg
Ved nasking første gang blir stort sett alltid saken henlagt av politiet, selv om du er identifisert. Om du blir tatt en andre gang blir det opprettet sak, og du vil bli bøtelagt og få det på rullebladet. Enkelte etater i landet har til og med instruks som sier nasking skal henlegges ved førstegangstillfeler.
Vis hele sitatet...
Ok høres bra ut for min del. Dette var et svakt øyeblikk hvor jeg hadde ølla i ett skjerf som jeg bar på i hånda og tenkte ikke!! Så utfallet ble kjipt men en stor lærdom takk igjen for godt svar.setter stor pris på det!
Sitat av mjaneh1987 Vis innlegg
Ok høres bra ut for min del. Dette var et svakt øyeblikk hvor jeg hadde ølla i ett skjerf som jeg bar på i hånda og tenkte ikke!! Så utfallet ble kjipt men en stor lærdom takk igjen for godt svar.setter stor pris på det!
Vis hele sitatet...
Jeg ble tatt for nasking for en tid tilbake, jeg erkjente skyld på anmeldelsen som vekteren fylte ut, han tok kopi av ID, fikk all kontakt info, adresse, tlf. osv. 3 uker etterpå fikk jeg brev i posten. "saken er henlagt, og er for din del over" Kan lure på om det er noen god praksis, jeg lærte ikke av mine feil. Ble tatt for andre gang, fikk bot på 2000 for nasking av verdi 130 kr. prikk på rullebladet som kommer til å vises på ordinært rulleblad i 2 år.

Har nå lært.
Sist endret av urinfare; 19. april 2018 kl. 21:13.
mjaneh1987's Avatar
Trådstarter
18 0
Sitat av urinfare Vis innlegg
Jeg ble tatt for nasking for en tid tilbake, jeg erkjente skyld på anmeldelsen som vekteren fylte ut, han tok kopi av ID, fikk all kontakt info, adresse, tlf. osv. 3 uker etterpå fikk jeg brev i posten. "saken er henlagt, og er for din del over" Kan lure på om det er noen god praksis, jeg lærte ikke av mine feil. Ble tatt for andre gang, fikk bot på 2000 for nasking av verdi 130 kr. prikk på rullebladet som kommer til å vises på ordinært rulleblad i 2 år.

Har nå lært.
Vis hele sitatet...
Uff..den er kjip! Lærer da ja håper jeg . Min far stjal for 220 kr 2.gangs og fikk 10000 i bot:O skulle lært av han..men eplet fallt vist ikke langt fra stammen denne gangen heller. . Og skjemtes over han da og over meg selv enda mer nå.

Det kjipe er jo at folk så på og er flette flaut