Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 22159
God kveld, Freaks!

Det har seg slik at jeg har kjøpt noe greier på nettet. Pakken skulle sendes igjennom et firma med navn "USPS" www.usps.com er hjemmesiden.

Anyhow. Jeg bestilte varen 2. feb, og fikk tracking-koden 4. feb.
Det står at varen ble sendt fra lagret den 6, men ifølge trackingen har den ikke kommet et skritt videre i den store ferden til min postkasse.

Derfor lurer jeg ganske enkelt på, noen som har vært borti USPS før?
Orker ikke å vente en måned på en ting som muttern skal få til morsdag. Er lite lysten på å lage en trefjøl i garasjen i år igjen..

Takker for svar!
USPS er vel den største innen frakt i USA, og normalt sett har jeg opplevd alt fra 4 dager til 14 dager.
Kan være den er til tollbehandling. Pakken får nytt sendingsnummer når den ankommer terminal i norge, og overført til Posten/Bring. Er pakken over 35 kilo kommer den med Bring.
USPS er gode greier som regel det.

MEN, dem kan være treige, dette har ofte med at vist du har bestilt eller kjøpt noe og det er frakt inkludert så sender jo dem det på billigest mulig måte, blir ikke noe fly over til Norge og pakke på under uken da. Mange lar deg også velge fraktmetode i onlinebutikker, så sett du ikke har valgt den gratis eller billigeste så bør det ikke ta mye over 1 uke, men vist du hostet di ekstra kronene for å få det fraktet fort over så kan du forvente det tar noe tid. Har selv venta 3 uker på en pakke fra USA bare fordi jeg valgte billigeste fraktmetode.
Har tatt alt fra 4 til 14 dager når jeg har bestilt med de som fraktselskap. Funker kjempebra!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
USPS står for United States Postal Service, og er eid av den amerikanske staten. Det er mao. ikke en lettvekter i bransjen, og brorparten av de som har mottatt pakker fra USA har nok vært borti de, ja. Forøvrig så er det klin umulig å svare på spørsmålet ditt, siden du ikke har opplyst om hvilken tjeneste du har betalt de for. Leveringstiden og prisen avhenger om det er First-Class, Priority International, Global Express Guaranteed eller noen av de andre du har betalt for. Det meste jeg får fra USA går med Priority (det billigste) og tar igrunn alt fra en til fire uker. Det varierer veldig.

Men. Jeg kan nesten garantere deg at pakken ikke har sjans i Atlanterhavet til å komme fram på under en uke med mindre du betalte utrolige summer for frakta.
USPS er utrolig bra. Jeg opplever at det bruker 2-3 dager på å få pakken til Norge. Etter det er det posten som tar over og da tar det fort en uke ekstra. Men det kommer ann på hvor lang tid det tar gjennom tollen og hvor lang tid posten bruker.

Hvis pakken din ikke har blitt oppdatert siden den forlot USA er det pga. tollen. Ikke USPS. Men sporingsoppdateringen hos USPS suger balle. Jeg har flere ganger opplevd at den ikke oppdaterer en eneste gang i løpet av turen til Norge. Den eneste oppdateringen jeg får er når jeg faktisk får levert pakken. (Eller noen dager etter jeg fikk den).
Sist endret av sixfeetunder; 10. februar 2012 kl. 03:03.
En kompis bestilte en forsterker fra statene rundt samtidig som du bestilte dine varer, har fått tracking ID og alt, men den har ikke kommet noe lenger på ferden til Norge. Kanskje et felles problem?
Bestillte fra logitech og de sender med UPS, tok 4 dager
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Det stopper nok i tollen her i Norge litt før du får den. Regn med at den er der neste uke en gang, kanskje torsdag. Dette er etter erfaringer jeg selv har hatt.
Lurer selv på dette.. Jeg kjøpte meg et par headset til 90$ med frakt på rundt 25$. Selgeren sendte det med USPS First Class Mail International tre dager etter at jeg bestilte. Altså kjøpte den på ebay 28 januar, pakken ble sendt 31 januar og nå har det gått to uker (14 februar) uten en damn shit har skjedd. USPS sporing ting hjelper ikke i det hele tatt, døm sier kun at den ble registrert i USA. Jeg regner med at den har stoppa opp i tollen og sånt, men det var noen her som nevnte at registreringsnummeret på pakken ble endret fra det amerikanske til et norsk et når posten overtok. Hvordan får du opplyst det nye?
Sitat av Kvale93 Vis innlegg
Lurer selv på dette.. Jeg kjøpte meg et par headset til 90$ med frakt på rundt 25$. Selgeren sendte det med USPS First Class Mail International tre dager etter at jeg bestilte. Altså kjøpte den på ebay 28 januar, pakken ble sendt 31 januar og nå har det gått to uker (14 februar) uten en damn shit har skjedd. USPS sporing ting hjelper ikke i det hele tatt, døm sier kun at den ble registrert i USA. Jeg regner med at den har stoppa opp i tollen og sånt, men det var noen her som nevnte at registreringsnummeret på pakken ble endret fra det amerikanske til et norsk et når posten overtok. Hvordan får du opplyst det nye?
Vis hele sitatet...
Det ligger garantert til fortolling. Har bestilt mange pakker fra USA (godt over hundre over de siste ti årene), og erfaringsmessig går det mellom 4 og 30 dager med USPS priority mail international. Som regel tar det lengre tid å få den gjennom tollen / sendt videre enn det tar å få den sendt fra USA til Norge. Sporingen deres er også søppel. Etter den har ankommet landet mener jeg man kan bruke Posten.no til å spore pakken v.h.a det amerikanske sporingsnummeret.
Sist endret av Orph; 14. februar 2012 kl. 19:10.
Jeg syntes det går fort å komme til Norge med pakken, men at det går tregt når den er kommet til Norge. Men det jeg har opplevd flere ganger er at det ikke blir oppdatert noe før den kommer i postkassen min, det har skjedd gjentatte ganger når ting er sendt med dem.
Sitat av missjones Vis innlegg
Jeg syntes det går fort å komme til Norge med pakken, men at det går tregt når den er kommet til Norge. Men det jeg har opplevd flere ganger er at det ikke blir oppdatert noe før den kommer i postkassen min, det har skjedd gjentatte ganger når ting er sendt med dem.
Vis hele sitatet...
Går jo fortere å fly en strekning rett over atlantern enn å kjøre bil innom diverse sorteringsterminaler.

Om det er pakker du får rett i postkassen, er det ingen sporing på dem i Norge i alle fall. Da er det også rart at det oppdateres etter at du har fått dem der.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Prøv det samme sporingsnummeret på posten i norge. Jeg har opplevd at når pakken ankommer norge oppdateres ikke lenger sporingen hos avsender, men i stedet finner du det på posten norge.
Jo, klart. Men nå snakker jeg om f.eks, USA til Norge på 1-2 dager. Også Oslo-Bergen tar gjerne en uke. Går jo med fly det og.. Men det er tollvesenet som tar tid.
posten vil kontakte deg dersom du har oppgitt tlfnr eller epost på pakken mener jeg. pakken blir advisert etterhvert og videresendt som 3'er pakker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av missjones Vis innlegg
Jo, klart. Men nå snakker jeg om f.eks, USA til Norge på 1-2 dager. Også Oslo-Bergen tar gjerne en uke. Går jo med fly det og.. Men det er tollvesenet som tar tid.
Vis hele sitatet...
Det er kun ekspresspakker og vanlig brevpost som går med fly i Norge, alle andre pakker går med trailer og tog.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
OT: Er det stor sjanse for at pakken min sendt fra USA må fortolles/moms? Den står at sendingen er til importvurdering, men jeg ba selgeren (eBay) merke pakken med low value og/eller gift. Det er en caps. Og hvor lenge kan jeg forvente at den blir liggende der?