Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1600
Heisann! Noen som vet om det er mulig å streame lyd fra spotify (android, telefon/nettbrett) til samsung smart tv?
Kjappe svar settes pris på da min far reiser ut å kjøper med en gang vi får svaret :P
Hei, vet du hvilken samsung serie dere tenker på?? er litt forskjellige om jeg ikke husker helt feil..

Hvis ikke så er det jo ikke være en å kjøpe et på elkjøp også bare levere det tilbake innen 30dager dersom dere ikke får det til å fungere.
Finnes nok av apps som lar deg streame via DLNA iallefall, men som LMBP sier må TVen da støtte DLNA native eller du må ha en annen enhet som støtter DLNA, f.eks Xbox360 eller PS3.
eventuelt om TV'en støtter custom "Nettradio" så finnes det "Virtuelle Lydkort" som kan streame til en url, som du kan peke tv'en til. Enten da over trådløst eller kabel. (avhenge av hva smart-tv'en støtter.)
Takk for raske svar. Jeg vet at man kan streame via DLNA men etter det jeg har erfart er det kun mulig med sanger/spor som ligger på telefonen, ikke gjennom appen spotify. Altså.. Lyden som kommer ut fra høytalerne på telefonen skal sendnes over til tv
Sist endret av drrogern; 28. desember 2011 kl. 19:46.
Sitat av drrogern Vis innlegg
Takk for raske svar. Jeg vet at man kan streame via DLNA men etter det jeg har erfart er det kun mulig med sanger/spor som ligger på telefonen, ikke gjennom appen spotify. Altså.. Lyden som kommer ut fra høytalerne på telefonen skal sendnes over til tv
Vis hele sitatet...
Mao er du ute etter et lydsystem som støtter streaming via bluetooth, har du dette, eller bare en TV ?
på telefonen så tror jeg ikke spotify støtter å streame over DLNA eller tilsvarende, mulig det finnes applikasjoner som "løser" dette.

Eneste er hvis TV'en/Telefon/Nettbrett støtter Bluetooth(A2DP), så kan du spille av fra telefonen/nettbrett via blåtann.