Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1839
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/o...artid=10038831

Andre enn meg som reagerer på dette? Jeg ser for meg at terrorangrepet vil bli brukt i årevis fremover for å ha en grunn til å innføre mer overvåkning av landets innbyggere. DET syns jeg er skummelt! DLD anyone?
Tenkte meg det ja, Ikke bra i det hele tatt. Forbanna AP og høyre, jeg husker fortsatt DLD og det er noe jeg ikke vil tilgi for.
Sist endret av foxxravin; 21. september 2011 kl. 17:51.
På en måte er det bra, de får kanskje oppdaga trusler tidligere så de slipper å whine om det i 123897834568 år etterpå.

På den andre siden så er jeg personlig sterkt imot DLD, det krenker privatlivet til folk veldig mye. "Storebror ser deg (24/7)" er nok veldig godt beskrivende på dette. Vekk med AP og rødgrønn regjering, de rævkjører landet og det er på tide med at noen andre får prøve seg.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
På en måte er det bra, de får kanskje oppdaga trusler tidligere så de slipper å whine om det i 123897834568 år etterpå.
Vis hele sitatet...
Hvis noen er seriøse og vil gå inn for å terrorisere, så klarer de det, når de vet hvilke forhåndsregler de nå må ta. Fra før av kunne de jo lettere ha kommunisert over internett eller skaffet seg diverse varer, men nå er de enda mer bevisste på det, dermed enda vanskeligere igjen for PST, fordi de nå vil bruke andre metoder de igjen ikke er kjent med. Det eneste de ender opp med er å bruke penger og ressurser på mennesker som ikke er seriøse eller vil gjøre noe alvorlig. F.eks alle disse som har som hobby å lage små bomber eller raketter som har blitt tatt de siste månedene, som ikke føler det nødvendig å skjule hva de driver med så veldig nøye som en annen trusselperson ville gjort.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av HippiRødstrømpe Vis innlegg
Hvis noen er seriøse og vil gå inn for å terrorisere, så klarer de det, når de vet hvilke forhåndsregler de nå må ta. Fra før av kunne de jo lettere ha kommunisert over internett eller skaffet seg diverse varer, men nå er de enda mer bevisste på det, dermed enda vanskeligere igjen for PST, fordi de nå vil bruke andre metoder de igjen ikke er kjent med. Det eneste de ender opp med er å bruke penger og ressurser på mennesker som ikke er seriøse eller vil gjøre noe alvorlig. F.eks alle disse som har som hobby å lage små bomber eller raketter som har blitt tatt de siste månedene, som ikke føler det nødvendig å skjule hva de driver med så veldig nøye som en annen trusselperson ville gjort.
Vis hele sitatet...
Akkurat. Det eneste det gjør er å spre mer frykt blant befolkningen, og det kommer til å føre til at flere blir rapportert til politiet kun for "mistenkelig oppførsel" fordi folk er redde for alle terroristene der ute. Hva skjedde med å møte krisen med mer frihet og mer demokrati?
Synes dette er kjempebra. Politiet trenger penger og MER ressurser. Når så mye ressurser blir brukt til Utøya for tiden, og slike uviktige drittsaker som Hells Angles sin party-kveld, er det ikke rart de aldri har nok folk til å stille opp andre viktige steder. Kanskje de burde begynne å gjøre noe med overfallsvoldtektene? Las nettopp en artikkel på vg / db om at narkodritten i de store byene våre er værre enn før. Hvor faen er politiressursene?
Meh.. Bare unngå å tenke politisk ukorrekte tanker, så trenger dere ikke være redde for thinkpol.

Kanskje en ide å tone ned evt dop- og krimsnakk også; USAs "Patriot act" brukes flittig, men bare 3% av sakene gjelder terror-mistanker..
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Trådstarter
Sitat av Evig_liv Vis innlegg
Synes dette er kjempebra. Politiet trenger penger og MER ressurser. Når så mye ressurser blir brukt til Utøya for tiden, og slike uviktige drittsaker som Hells Angles sin party-kveld, er det ikke rart de aldri har nok folk til å stille opp andre viktige steder. Kanskje de burde begynne å gjøre noe med overfallsvoldtektene? Las nettopp en artikkel på vg / db om at narkodritten i de store byene våre er værre enn før. Hvor faen er politiressursene?
Vis hele sitatet...
Ja fordi ressurser til politihelikopter, overvåkning av internett og spaning kommer til å senke antall voldtektssaker vet jeg...

Politihelikopterdelen har jeg forsåvidt ikke noe i mot, det er mer overvåkningspunktet jeg reagerer på. Jeg er også enig i at politiet trenger mer ressurser, men de trenger også en annen prioritering enn den de har for tiden.
Sist endret av bamsegutt; 21. september 2011 kl. 18:22.
Sitat av Evig_liv Vis innlegg
Synes dette er kjempebra. Politiet trenger penger og MER ressurser. Når så mye ressurser blir brukt til Utøya for tiden, og slike uviktige drittsaker som Hells Angles sin party-kveld, er det ikke rart de aldri har nok folk til å stille opp andre viktige steder. Kanskje de burde begynne å gjøre noe med overfallsvoldtektene? Las nettopp en artikkel på vg / db om at narkodritten i de store byene våre er værre enn før. Hvor faen er politiressursene?
Vis hele sitatet...
Politiet har mer ressurser nå enn noensinne tidligere. Problemene er en enorm feilprioritering av midlene, åpne grenser og en flyktning- og innvandringspolitikk som er helt på trynet, samt "krigen mot narkotika" som gjør ugress til gull for de uten hemninger.

40% av straffesakene her i landet er rene narkotikaforbrytelser, 70-80% er knyttet direkte eller indirekte til rusmiljøene. Vi har ikke sett én problemstilling skape så mye kaos siden forbudstida.
Sist endret av gorm; 21. september 2011 kl. 18:28.
Det som er mer "skummelt" enn denne legitimeringen av økt interrnett overvåking er at de fleste innbyggerne her til lands vil ha ingen problemer i det hele tatt med det. Og dermed kan man lure på hva de legger i betydningen av ordet privatliv. Vil det gå såpass langt at "de" tilslutt vil overvåke hele internettet?
Sitat av RESpekt Vis innlegg
Vil det gå såpass langt at "de" tilslutt vil overvåke hele internettet?
Vis hele sitatet...
Det skulle jeg likt og sett du Finnes alltid morroklumper som finner på et eller annet for å lure systemet.
Sitat av Eplegutten Vis innlegg
Det skulle jeg likt og sett du Finnes alltid morroklumper som finner på et eller annet for å lure systemet.
Vis hele sitatet...
Sier bare takk og lov for at det finnes morroklumper igjen i denne verden
Sitat av gorm Vis innlegg
USAs "Patriot act" brukes flittig, men bare 3% av sakene gjelder terror-mistanker..
Vis hele sitatet...
Umm.. 0.4% faktisk. Det var snakk om tre _tilfeller_, av 763..
I stedet for å bruke penger på å overvåke internett, så kunne de heller satt ressurser til offentlig overvåkning (kamera, osv) og mer politi i gatene.
De tar det gradvis. Sakte men sikkert blir vi mer og mer overvåket, firheten innskrenkes og når du nevner det for foreldra dine og andre folk så kommer standard relpikken "har du noe å skjule?". Nei, jeg har ingenting å skjule jeg liker bare ikke å bli kontrollert av staten. Det er så utspekulert og så kynisk at jeg ikke har ord. Folk gidder ikke forstå... Sveits neste sier jeg bare. (skal bare skaffe meg en gratis mastergrad først )
Nei... det ser ut til å gå mot samfunnet beskrevet i 1984, sakte men sikkert. Folk som faktisk har noe å skjule skjønner å lure systemet (Tor, Proxyserver mtp ip tracing), så det hele virker bare som et påskudd.
Uff, enda mer sikkerhet! Skjønner ikke at staten skal sløse så mye penger på DLD. Regner med at etter ca 6måneder etter DLD blir lansert så er det noen hackere der ute som legger et lass med privat info ut på nett. DLD kommer jo til å bli et fint mål for Hackere som vi bli "kjent"

Og de som vil begå så store lovbrudd der de benytter seg av Internett så klarer de garantert å komme seg rundt dette. Skall ikke mye IQ til for å google seg fram til ei løsning
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Og de som vil begå så store lovbrudd der de benytter seg av Internett så klarer de garantert å komme seg rundt dette. Skall ikke mye IQ til for å google seg fram til ei løsning
Vis hele sitatet...
Ved å google seg fram har man jo allerede vekket mistanke. ''Jasså, den her karen ønsker å være anonym på nett, altså har han noe å skjule''

Blir som å gå inn i en klesbutikk midt på sommeren, spørre etter finlandshette og om de har tips om hvordan ikke å bli gjenkjent av politiet.
Sist endret av Fossen; 21. september 2011 kl. 22:51.
Sitat av Fossen Vis innlegg
Ved å google seg fram har man jo allerede vekket mistanke. ''Jasså, den her karen ønsker å være anonym på nett, altså har han noe å skjule''

Blir som å gå inn i en klesbutikk midt på sommeren, spørre etter finlandshette og om de har tips om hvordan ikke å bli gjenkjent av politiet.
Vis hele sitatet...
jojo, men da bruker man bare offentlig nett. På et bibliotek for eksempel, eller en annen plass uten overvåkningskamera.
Noen ideer om hvordan bli kvitt mye av kriminaliteten i Oslo:

Ideer om det åpenlyse narkosalget:
  • Legaliser cannabis så kriminelle mister dette markedet.
  • En annen positiv effekt av dette vil være at staten får inn masse penger i form av skatter og avgifter som kan brukes på felleskapet. Rusklinikker for heroinmisbrukere feks? Idag går alle disse pengene til kriminelle bakmenn.
  • La heroinmisbrukere få trygg ren herion av legen. Det vil eliminere overdoser og kriminelle vil miste dette markedet også.

Når det gjelder resten av rusmidlene der ute er jeg usikker på hva vi kan gjøre. Men en ting er sikkert. Jeg bor på Grunerløkka, og jeg starter å bli ganske lei av frasen "Hey man, want some good shit?" på hvert bidige gatehjørne oppover Storgata på Grunerløkka. Det er helt ufattelig at dette får holde på. Disse pusherne spør ikke bare voksne mennesker, men også ungdommer ned i 13-14 års alderen. kilde: min bror på 14 år.

Mange av pusherne er også ekstremt kyniske, og pusher på ungdom sterkere saker som er langt farligere og mer avhengighetsskapende enn cannabis.

Cannabis er hovedinntekten til disse pusherne, 95% av omsettingen er fra cannabis. Nei, legaliser driten så disse folka ikke får pengene ihvertfall. Da vil de bli ufattelig kjedelig for dem å stå der, da de mister 95% av omsettingen sin.


Ideer om overfallsvoldtekter, som det er alt for mye av.
  • Få flere smågater belyst.
  • Oslo kommune kan leie inn vektere til å patruljere rundt i byen. Hvor en av oppgavene er å følge forlatte fulle jenter hjem. G4S har ett prosjekt ved Akerselva nå, og det fungerer strålende. Det åpenlyse narkosalget i området har sunket betraktelig.
  • Få mer synlig politi i gatene, og mer gatepoliti som går rundt på kveldstid til fots!
  • Jeg vet det er hardt å høre jenter, spesielt til dere feminister: For all del ikke gå hjem alene. Jeg vet dere har all rett til å gjøre det, men slik som situasjonen er idag er det ufattelig dumt.