Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3577
Cannabisen til den lokale dealeren har alltid vært fin, men etter eg ble introdusert til hans ny inkjøpte speed føles det som weeden har blitt uren. Har kjøpt fra han i noen uker nå med buddy pris og de siste gramene har vært tyngre å røyke og som også gnistrer i bongen. Kan vedlegge at weeden ofte også har frø som har ekspolodert (noe eg fikk han til å ta vekk).

Det eg skjønner er at penslet gate weed er like ulogisk som proteinpulver med steroider, men etter å ha kjøpt titalls gram fra dealern min, hva begynner sannsynligheten å bli for at weed blir gjort om på?
Sist endret av munchie; 22. september 2013 kl. 19:28.
Gnistring hørtes jo virkelig ikke bra ut da, jeg har i hvert fall aldri opplevd noe lignende verken med weed eller hasj.
Knuste frø kan knitre litt i pipa/jointen, hvertfall. Har også opplevd at weed uten frø har knitra, har ikke peiling på hva det er da..
Trådstarter
6 0
Har røykt nå i 1 år, og kan si gresset er bra men også noe av det sterkeste jeg har røykt på. Ikke stærkt som potent men at det faktisk er vanskeligere å få. Spørsmålet er da hvor ofte blir ampfetamin gjort om til fribase som brukes til pensling?

Har ikke hørt han selge noe annet ampfetamin, weed og mdma.
Den kan være dårlig tørket, men det hadde du nok sett om så var tilfellet. Jeg gjetter på at gartneren har kjørt næring helt frem til høstingen, og at denne derfor fremdeles er i plantematerialet som du røyker. Det er ikke spesielt greit, så man skal alltid stoppe å gi de næring noen dager før man høster.
Du kan nok være helt trygg på at dealeren din ikke har hatt amfetamin på weeden din. Heller ikke mdma.

Som caperno sier, er det nok at weeden er dårlig flushet, altså at den har fått næring de siste ukene i blomst. Det kan også gjøre at asken blir hard etter at du har røyket.
Trådstarter
6 0
Sitat av caperno Vis innlegg
Den kan være dårlig tørket, men det hadde du nok sett om så var tilfellet. Jeg gjetter på at gartneren har kjørt næring helt frem til høstingen, og at denne derfor fremdeles er i plantematerialet som du røyker. Det er ikke spesielt greit, så man skal alltid stoppe å gi de næring noen dager før man høster.
Vis hele sitatet...
Har et godt øye for lukt og syn og dette kan faktisk være tilfellet...
Sist endret av munchie; 22. september 2013 kl. 19:45.
ArbeidsledigProletar
Frø. Det er sikkert frø.
Trådstarter
6 0
Det er ingen frø i poten.
Opplevd dette flere ganger. Den er som andre sier ikke riktig høstet/cured. Den er litt grønnere og hardere enn annen weed. Om den også inneholder frø eller spor av frø kan det begynne å gnistre når du røyker den. Kan smake litt rart/sterkt også. Asken blir vanligvis svart og hard. Tror ikke det er farlig.

Kan garantere deg at det ikke er noe amfetamin eller mdma i weeden din.
Trådstarter
6 0
Det var fint å vite (:

Når det skal røykes weed skal det røykes rent!
Grinder du weeden din skikkelig? Er gjerne når jeg bare tar å river av små biter av en bud jeg opplever at det knistrer, aldri noe jeg har tenkt noe særlig over.
Sist endret av Snilepisk; 22. september 2013 kl. 21:33. Grunn: En G ble til en B.
Gnistrer ikke oregano litt hvis man tenner på det? haha xP
Har blanda ut hasj med oregano før, smakte ikke godt og reiv litt ekstra i halsen, men ingen gristring.
Har selv inne super lemon haze som knistrer. Bryr meg svært lite om det da den er så fantastisk som den er.
Kan være flere faktorer til at det gnistrer. Om det ikker er helt tørket, eller kan være f.eks være spider mites; edderkoppegg i weeden din.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spider_mite
Sist endret av drinkalone; 28. september 2013 kl. 14:10.
Sitat av drinkalone Vis innlegg
Kan være flere faktorer til at det gnistrer. Om det ikker er helt tørket, eller kan være f.eks være spider mites; edderkoppegg i weeden din.
http://en.wikipedia.org/wiki/Spider_mite
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha. Nå kommer jeg til å bli helt paranoid over å ha røyka edderkoppegg nestegang jeg er skev
Sitat av Pancamo Vis innlegg
Takk skal du ha. Nå kommer jeg til å bli helt paranoid over å ha røyka edderkoppegg nestegang jeg er skev
Vis hele sitatet...
Beklager, det var ikke ment for å skremme deg, heller å informere.
Uansett så er det ikke skadelig til den grad at jeg hadde brydd meg noe særlig. Trenger ikke å være edderkoppegg :-)
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Har blanda ut hasj med oregano før, smakte ikke godt og reiv litt ekstra i halsen, men ingen gristring.
Vis hele sitatet...
Haha, fysj.
Hvorfor gjorde du det?
Blir dårlig av tobakk og hadde ikke noe liggende uansett, måtte ha noe å blande ut hasjen med.
Har bare gjort det noen få ganger.
"Knatrer" er vel ordet, har røyket flere typer weed som har knatret en del. Frø som er gjemt kompakt i weeden knatrer som regel når man røyker det.
ArbeidsledigProletar
Unødvendig post, men ordet du leter etter er vel "knitre"?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Flere cannabisfora rapporterer knitring som et resultat av silica (sand/glass) dekt cannabis, og det er absolutt ikke noe man vil ha på lungene.

Et av testene er å drysse litt av krystallene fra cannabisen på en cd plate (som du ikke trenger mer), gni krystallene utover, om du ser riper i platen av dette så kast cannabisen.
Sist endret av Dodecha; 28. september 2013 kl. 19:57.
ArbeidsledigProletar
Det jeg lurer på er, gritweed osv. vil en vannbong rense det?
Tviler jeg STERKT på. Men en vape vil vel kanskje fungere. Spørs på varmen glasset (eller hva det skulle være) smelter/fordamper ved. Om smeltepunktet er vesentlig høyere så ville jeg bare vært bekymra over å puste inn glassbiter.