Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2720
Hei.

Det som har irritert meg lenge er at man ikke kan søke opp en film på YouTube uten at man havner på søkeresultat-siden. Så dette har jeg "løst" med å ha 2 tabber i nettleseren hvor jeg søker i den ene og spiller film i den andre.

Jeg kjedet meg litt på fredag og laget en tidlig start på en svært forenklet YouTube-klient for web.

Denne klienten vil gjøre søk i bakgrunnen slik at siden ikke lastes på nytt, ingen kommentarer eller annet støy.
Kun et søkefelt, søke-resultat (med maks 10 treff) og selve filmen.

Er fulstendig klar over at siden ser dritt ut, men har jobbet med å få det funksjonelle på plass.

En tidlig utgave er oppe å går her.

Mener dere at denne siden har livets rett eller det bortkastet tid og gjøre noe mer med den?
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Jeg skjønte dessverre ikke poenget med den siden.
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Jeg skjønte dessverre ikke poenget med den siden.
Vis hele sitatet...
Når du ser på en video og vil søke opp en annen så går nettleseren til søkeresultat og du mister videoen du ser på. TS sin side vil fikse dette.
Digget konseptet! Litt bedre design og kanskje en litt bedre nettadresse, så blir det bra.

Absolutt SK til deg!

SK høres snålt ut...
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av Xernox Vis innlegg
Når du ser på en video og vil søke opp en annen så går nettleseren til søkeresultat og du mister videoen du ser på. TS sin side vil fikse dette.
Vis hele sitatet...
Aah. Da skjønte jeg, det var jo genialt!
Trådstarter
Takk.

Jeg har laget siden kun ut i fra mine egne "behov" og til eget bruk, men vurderer veldig å pusse "litt" mer på det og legge det ut på en bedre server.

Akkurat nå kjører web-serveren på min Mac mini i stua på et 25/5mbit nett fra Telenor :P

Jeg har også lagt ut all kilde-kode på GitHub så om noen vil være med å lage den er det bare å sende pull requests
Kunne vært fint med viewcounter og at den viste hvem som uploada videoen. Da blir det lettere å finne originalen Kanskje en like/dislike bar på previewlista under videotittel?
Trådstarter
Antal views er en god ide. =)
Like/dislike får man faktisk direkte i video-delen.

Hei, igjen.

I kampens hete glemte jeg å legge ut kildekoden. Denne finnes på GitHub.

Er 100% åpen kildekode så bare å modifisere/clone/rebrande what ever.

Skrevet i Java med Apache Wicket som web-rammeverk og bruker YouTube API for søk/henting av video.

Akkurat nå kjører hele korthuset i en Jetty-server.
Apatisk Narsissist
lurvelen's Avatar
Likte siden, god ide! likte bare ikke designet, menbra ide
Hvis du fikser så video og søkefelt står midtstilt på siden. Fjerner smultringen + leier paxtube.com, så kommer jeg til å bruke siden + tipse venner om den
Enig med Rabbern, har allerede bookmarka siden din. Genialt konsept!
Sist endret av drrogern; 17. juni 2013 kl. 00:54.
Genialt!!!
Trådstarter
Flotte tilbakemeldinger.

Alt av header er like greit fjernet, innhold er midtstilt og litt ymse andre endringer i html/css.

I tilegg kjører ikke lenger web-appen i developer-modus så den bør være litt raskere :P

Er fortsatt en del på "todo"-lista, men sånn er det alltid...

Appen har fått nytt navn, AkkTube, da dette er deler av nicket til en som har hjulpet meg med siden og det var ekstremt vanskelig å få et "whatEverTube.com"-domene.

Den gamle URLen fungerer enn så lenge, mens den nye er http://akktube.com/
Skulle helst kunne sett hvem som har lastet opp videoen
Trådstarter
Det står på "todo-lista"!
Har blitt mest tid til server-dill-dall i dag
Du vet at denne ideen kan du faktisk få solgt?
Ta patent på ideen, just a tip
Trådstarter
Samme for meg, gjør dette kun som et hobby-prosjekt

Har allerede lagt det ut som open source på gitHub. I tillegg har jeg vist dette til gamle kolleger som jobber i Google for å få det inn på YouTube slik at jeg slipper å holde på med dette på min egen fritid.

Men ja, hadde jeg hatt mye fritid kunne jeg helt sikkert laget en mye bedre utgave og muligens tjent noen kroner. Nå er det i en "works for me"-utgave...
Sist endret av pax2k; 17. juni 2013 kl. 23:54.
Ble digg dette da Eneste som hadde blitt enda bedre er om første siden eller hva man skal si. Da du kun har en video oppe at den er midtstilt å når den andre kommer blir de sånn det er nå. Jeg bruker kun akktube nå, med mindre jeg skal se hva som er nytt blant de jeg abonnerer på.
Needs comments. Ellers faktisk en veldig genial idè.
Trådstarter
Hei, igjen.

Da har jeg fått lagt inn antall views og navn på bruker som lastet opp video.

Har vært lite tid til å leke med dette og mesteparten av tiden har gått med til DNS/server/bytte søke api ++. Med andre ord ikke veldig store forskjellen for dere sluttbrukere

La ut side versjon for få strakser siden, som vanlig på akkTube
Bruker siden flittig, oversiktlig og smooth!
Trådstarter
Takk.

Er fortsatt et en liten jobb å gjøre for at det skal _se_ bra ut, men det får jeg ta når tiden strekker til.
Tror endelig alt av DNS, oppsett av server og API-kall er mer eller mindre ferdig...

Nå er ikke jeg noen designer så ikke forvent dere mirakler